Көшбасшылар мен менеджерлердің айырмашылығы неде?

       Көшбасшылар мен менеджерлердің айырмашылығы неде?

 

Педагогика және білім берудегі менеджмент кафедрасыны

1курс магистранты  Ибрагим Шұға

 

Адамдар көбінесе «менеджер» және «көшбасшы» терминдерін синонимдер ретінде пайдаланады. Әрине, адам көшбасшы да, менеджер де бола алады, бірақ олар шынымен бірдей ме? Мүмкін олай емес, өйткені басқару тәжірибесі жоқ басшы, көшбасшылық қабілеті жоқ менеджер болуы да мүмкін. Көшбасшылар мен менеджерлер арасындағы айырмашылыққа келетін болсақ, бұл туралы: «менеджерлер дұрыс жасайды, ал көшбасшылар дұрыс істейді» деген сөз бар.

Ұқсастықтары мен айырмашылықтары

Көшбасшылар мен менеджерлер арасында көптеген ұқсастықтар бар. Нақты ұйымдастырушылық жұмыста бұл екеуінің арасында өте аз айырмашылық болуы мүмкін. Ең бастысы, екеуі де ұйымда «жауапты» рөл атқарады. Бірақ менеджерлер ұйыммен мүлдем байланысты, ал көшбасшылар ұйымдық контекстен тыс болуы мүмкін. Бұған мысал ретінде, ешбір ұйымдық құрылымы жоқ басқаларды алғаш шабыттандырған әлемдегі кейбір ұлы діни көшбасшыларды айтуға болады.

Тағы бір ерекшелік — басшы ұйымдастырады және басқарады, ал менеджер басқарады. Көшбасшылар бағыт береді, ал менеджерлер оны орындайды. Осылайша, көшбасшылар шабыттандыратын көзқарасты ұсынады және адамдар оларды ұстануды таңдайды. Содан кейін менеджерлер көзқарасты әрекет жоспарына айналдыруға жауапты. Керісінше, көшбасшылардың ізбасарлары бар, ал менеджерлердің оларға есеп беретін адамдары бар.

Басқаша айтқанда, менеджерлерде жұмыс істейтіндердің таңдауы жоқ, бірақ қай басшының соңынан еру – таңдау саналады. Ұйымдастыру жағдайында бұл тақырып қарама-қайшы болады, өйткені қызметкерлер көшбасшыларды таңдай алады, бірақ қандай ұйым жетекшілеріне еру керектігін таңдауы аз.

Көшбасшылық – бұл «не» және «неліктен» деген сұрақтарға жауап беру, адамдарға дұрыс нәрсені істеу жауапкершілігін беру арқылы ізбасарларға мүмкіндік беру. Ал менеджерлер негізінен процестермен, модельдермен және жүйелермен жұмыс істейтін «қалай» үшін жауап береді.

Бұл айырмашылық USC профессоры Уоррен Беннистен туындайды, ол «менеджерлер дұрыс жасайды, ал көшбасшылар дұрыс істейді» деген идеяны ойлап тапты. Оның пікірінше, айырмашылық біздің заттар туралы қалай ойлайтынымызда. Егер сіз дұрыс нәрсені жасау туралы ойласаңыз, сіз орындалатын тапсырманың механизмі немесе «қалай» туралы ойлайсыз: менеджерлер осылай жасайды. Дегенмен, дұрыс нәрсені жасау — бізді болашақ туралы көзқарастарымыз бен армандарымыз туралы ойлануға мәжбүрлейтін философиялық тұжырымдама, ол көшбасшының рөлі.

    Шытырман көшбасшы және мұқият менеджер

Менеджерлер мен көшбасшылардың тағы бір айырмашылығы — екеуінің қабылдайтын тәуекелінде (немесе қабылданатын тәуекел). Басқаша айтқанда, көшбасшылар тәуекелді жақсы көреді, ал менеджерлер тәуекелге бейім келеді. Көшбасшылар өз көзқарастарын жүзеге асыруға құмар, сондықтан олар проблемалар мен кедергілерді қалыпты және оларды жеңу керек деп есептейді. Олар әдетте тәуекелге баруға бейім, сондықтан олар өз мақсаттарына жету қиын болатынын қабылдайды. Бұл көшбасшылардың мәселелерді мүмкіндіктерге айналдыруға және істерді аяқтау үшін ережелерді бұзуға тырысатынын білдіреді. Менеджерлер статус-квоға көбірек назар аударады және тәуекелді азайтуға тырысады.

 

    Көшбасшылар мен менеджерлердің жеке қасиеттері

Көшбасшылар мен менеджерлердің мінез-құлқында, сондай-ақ оларға тән немесе тән болуы талап етілетін жеке қасиеттері мен дағдыларында айырмашылықтар бар. Көшбасшылар менеджерлерде жоқ қасиеттер мен дағдыларды талап етеді, мысалы, көптеген көшбасшылар харизматикалық. Олар сондай-ақ шабыттандыратын көріністерді жасауда өте шебер. Менеджерлер де көшбасшылар да міндетті түрде өздеріне тән  бола бермейтін дағдыларға ие. Олар адамдармен жұмыс жасауға ысылған, және оны өз деңгейінде пайдаланады. Олар жұмысты тапсыра алады және басқаларды ынталандыра алады.

Менеджерлер мен көшбасшылардың рөлдері жиі сәйкес келуі мүмкін. Сондай-ақ белгілі бір жағдайда көшбасшының кім екені анық болмай жатады. Бірақ ұйымдар өмір сүру үшін көшбасшылар мен менеджерлердің «дәстүрлі» дағдыларын қажет ететіні күмәнсіз: көрегендік, харизматикалық және қарапайым ұйымдастырушылық қабілеттер. Бұл дағдылар бір адамда немесе әртүрлі уақытта әртүрлі адамдарда болуы мүмкін.

 

     ПАйдаланылған әдебиеттер

1.Journal of Educational Administration ( IF 2.152 )  2022-02-18 , Corrie Stone-Johnson , Jennie Weiner 2

2.https://www.skillsyouneed.com/lead/leader-vs-manager.ht

3.https://www.x-mol.com/paper/journal/121393?

Вам может также понравиться...

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *