Ынтымақтастыру атмосферасын құру.Сәлемдесу.
Топка бөлу.
1. магний,
2. фосфор
3. селен
(Тж) Тірі ағзаларға тән қасиеттермен байланыстыра отырып, тірі ағзалар шығаратын зиянды заттарды атауды сұраңыз, жауаптарын талқылаңыз.
· экскреторлық өнімдер, мысалы, аммиак, карбамид
· заттары, мысалы, гормон, асқорыту сөлі.
Және де оқушылардың «Білу» дағдыларын дамыту мақсатында осы заттардың неден құралғанын сұраңыз.
***
– Несепте сульфаттар, фосфаттар, калий, кальций, несепнәр, аммиак, карбомид болады, 2,5% ағзалық заттар, 1,5% бейағзалық, 96% пайыз су.
– Терден су, минералды тұздар, аммиак, несепнәр, минералды тұздар шығады.
– Сілекейде 99% су, 1% органикалық және бейорганикалық зат.
– Гормонда минералды тұздар, органикалық заттар.
– Асқорыту сөлі 97% су, 1% органикалық зат, ферменттер, 0,5% бейорганикалық заттар.
– Флоэмада сахароза
– Ксилемада су мен минералды заттар.
Бүгінгі сабақтың тақырыбын және мақсатын анықтау …
Сонымен, «Сіз не білесіз?» сұрағымен талқылауымызды жалғастырамыз:
· Осындай бөліп шығару өнімдері қайдан пайда болады деп ойлайсыз?
(оқушылар күнделікті тамақтанғанда, тыныс алғанда, т.б.)
Сосын тақтада құрамында органикалық заттары бар өнімдер көрсетіледі.
· Бұл өнімдер не үшін керек деп ойлайсыз?
· Бұлардың құрамында қандай заттар болуы мүмкін?
· Бұл өнімдер несімен пайдалы болмақ?
Оқушылар өз ойларын ортаға салады.
(Тж) Сабақтың тақырыбы, мақсаты, бағалау критерийлері слайд арқылы көрсетіледі.
(К) Жаңа сабақты түсіндіру мақсатында оқушыларға органикалық заттар туралы қысқаша мәліметтер таратылып беріледі(қосымша 1):
· Органикалық заттар
· Органикалық заттар құрамына кіретін элементтер
· Органогендердің биологиялық рөлі
Оқушылар мәтінді оқып болған соң, сұрақтарға жауап береді:
1. Сонымен, бұл деректер бізге қандай мағлұмат берді?
2. Қандай қорытынды шығаруға болады?
Дескриптор: микро- және макроэлементтерді ажыратады;
тірі ағзаларда микро- және макроэлементтердің жетіспеушілігінен туындайтын мәселелерді жазады;
микро- және макроэлементтердің пайдалануына мысалдар келтіреді.
(Жж) Термин сөздермен жұмыс.
Оқушылар мәтін бойынша тақырыпқа сәйкес жаңа термин сөздерді жазады.
Органикалық |
Organic |
Бейорганикалық |
Inоrganic |
Оттегі |
Oxygen |
Сутегі |
Hydrogen |
Көміртегі |
Carbon |
Азот |
Nitrogen |
Күкірт |
Sulfur |
Фосфор |
Phosphorus |
Май (липид) |
Fat/Lipids |
Нәруыз |
Protein |
Көмірсу |
Carbohydrate |
Нуклеин қышқылдары |
Nucleic Acids |
*Оқушылар жазылған термин сөздерді мұғалімнің басқаруымен өзін-өзі бағалау арқылы тексеру жүргізеді. Әр дұрыс жазылған термин үшін «+» қойып отырады.
1. (Жж) Мәтінмен жұмыс (оқылым, білу,түсіну)(қосымша 1).
Оқушылар … |
+/- |
Органикалық заттарды ажырата алады |
|
Органикалық заттардың негізгі құраушы бірліктерін біледі |
|
Органикалық заттар құрамына кіретін элементтерді біледі |
|
Элементтердің биологиялық рөлін сипаттайды |
|
Оқушылар берілген мәтіннен органикалық заттарды (көмірсу, май, нәруыз, нуклеин қышқылдары) 1 сызықпен, ал олардың құрамында кездесетін элементтерді 2 сызықпен астын сызып шығады.
2. Биологиялық диктант
Оқушылар әр органикалық заттың негізгі бірліктерін (мономерін) жазып шығады:
… нәруыз (аминқышқылдары)
… көмірсу (моносахарид, глюкоза)
… + … май (май қышқылы + глицерин)
… нуклеин қышқылы (нуклеотид)
Оқушылар жұмыстарын аяқтап болған соң, өзара жұппен алмасып бағалайды. Нақты бағалау болу үшін мұғалім басқаруымен (мұғалім жауаптарын айтып отыруы керек) жүргізіледі.
(Тж)Сабақты қорытындылау …
Оқушыларға «Не білдім? Не үйрендім? Нені білгім келеді?» кестесін толтырады (бірнеше оқушы өз қалауымен өз кестесін оқуына болады).
(Жж) рефлексия
Оқушылардың сабақ барысындағы нәтижелеріне сәйкес кері байланыс беріледі. Сабақтың сәтті/сәтсіз кезеңдері және де оқушылар үшін қиындық тудырған сәттері, кемшіліктері айтылып, оны жақсарту жолдары ұсынылады. |