Нан дастарханға қалай келді
Айналамен таныстыру
Сабақтың тақырыбы: «Нан дастарханға қалай келеді?»
Мақсаты: Дән тұқымымен танысу, бидайдан нан жасалатынын айта отырып, дастарханға жеткенге дейінгі істелетін еңбек мазмұнымен, қолданылатын техникалардың аттарымен таныстыру.
Дамытушылық мақсаты: Балалардың ақыл – ой белсенділігін арттыру. нақыл сөз, мақал – мәтел арқылы тіл байлығын дамыту.
Тәрбиелік мақсаты: Берілген тапсырманы орындауға, еңбекқорлыққа тәрбиелеу, нақыл сөздердің тәрбиелік мәнін түсінуге талпындыру. Үлкендердің еңбегін бағалай білуге тәрбиелеу.
Жаңа сөздер: наубайхана, диірмен, комбайн, дихан, элеватор.
Әдіс – тәсілдер: түсіндіру, сергіту, ойын, әңгімелеу, сұрақ – жауап.
Көрнекі құралдар: Еңбек адамдарының суреттері, нан түрлерінің суреттері, нан, бауырсақ, ойынға дидактикалық құралдар, ұн, смайлик.
Пәнаралық байланыс: тіл дамыту, бейнелеу, сауат ашу, математика
Сабақ барысы: Ұйымдастыру.
- Амандасу
- Сұрақ-жауап.
– Балалар, қазір жылдың қай мезгілі?
– Қыс мезгілінен кейін қай мезгіл келеді?
– Көктемде қандай өзгерістер болады?
3. Міне, біздің алдымызда дастархан жаюлы тұр. Оның үстінде нандарды көріп тұрсыңдар. Енді біз осы дастарханға нан қалай келетінін мына суреттерден көретін боламыз.
4. – Көктемде мына суреттегі тракторлар жерді жыртып, жерге мынадай бидай дәнін себеді. (балаларға бидайды көрсетеміз)
– Диханшылар жаз бойы егілген дәндерді суарып, күтіп – баптайды. (дихан сөзіне түсінік беріп кетеміз)
– Күз болғанда жайқалып, бидай өсіп шығады. Өсіп шыққан бидайды комбайншылар орып, машиналарға салып береді. (комбайн сөзіне тоқталып кету)
– Көліктер оны элеваторға тасиды. Элеваторда бидайды жылдап сақтауға болады. (элеватор сөзіне тоқталу)
– Қажет бидайды диірменге апарып, одан ұн жасап шығарады. (диірмен сөзіне тоқталу) Балаларға ұнды көрсетеміз.
– Дайын болған ұннан наубайханаларда түрлі нан өнімдерін шығарады.
– Міне, балалар, біздің дастарханымызға нан осындай көп еңбектің арқасында келеді екен.
Тақтадағы ұннан жасалған өнімдер туралы суреттерге тоқталу.
5.Дидактикалық ойын: «Қайсысы артық?»
Ойынның шарты: Берілген суреттердің ішінен нан өнімдеріне жатпайтын тағам түрлерін шығарып тастаулары керек.
6.Сергіту сәтті
Жайқалады ақ бидай
Басын иіп аққудай.
Трактор мен комбайн
Жүргізуге мен дайын
7.Дидактикалық ойын: (тақтамен жұмыс) «Дұрыс орналастыр»
Ойынның шарты: Ұн, тоқаш, нан суреттері беріледі.
- Айналамен таныстыру әліппе – дәптерінен берілген тапсырманы орындау. Балаларға бидайдың суретін салғызу.
Жұмбақ жасыру:
Ұзын мұртты сарылар
Қойнында дәні бар. (бидай)
Бидай – пшеница.
Нан – хлеб;
- Мақал- мәтелдер
- Нан- тамақтын атасы
- Ас- атасы нан
3 Еңбектің наны тәтті, жалқаудын жаны тәтті
4 Дастархан көркі – нан
5 Дастарханында нан жоқтын, Тамағының дәмі жоқ
- Тыйым сөздер:
Нанды аяқ астына тастама.
«Жерде жатқан нанды еңкейіп ал.
Дәнді шашпа, нанды баспа.
Нан – Қасиетті дәм, онымен ойнауға болмайды
- Дидактикалық ойын: «Тез ойла» (Мамандық түрлері атау.)
- Жерді жыртады.
- Трактор
- Егілген дәндерді суарып, күтіп-баптайды.
- Диқаншы
- Бидайды орады, бастырады.
- Комбайншылар
Бидайды жылдап сақтайтын жер . - элеватор
Бидайдан ұн жасайтын адам. - Диірменші
6 Нан пісіреді. - Наубайшы
Ыстық нан қайда түседі . - дүкенге
Анамыз ұннан не пісіреді?
Бауырсақ, шелпек, нан, тоқаш
12.Сергіту сәтті
- Нан қиқымын шашпаңдар,
Жерде жатса баспаңдар.
Теріп алып қастерлеп,
Торғайларға тастаңдар. - ҚОРЫТЫНДЫ БӨЛІМ.
– Балалар біз есімізге түсірейікші ақ бауырсақ, тәтті тоқаш, батондар біздің дастарханға келу үшін қандай жолдардан өтеді екен?
– Сол үшін қаншама адам жұмыс істеп, тер төкті, қане есімізге түсіріп атап кетейікші
Тракторшылар, комбайншылар, наубайшы, дүкеншілер
– Сондықтан қаншама адам күні – түні еңбек етіп, тер төккен қасиетті нанды біз қадірлеуіміз, қасиеттеуіміз керек.