Соңғы шартты цикл. The last conditional loop (do … while)
Мұғалімнің аты-жөні: Даулетбай Сәуле Серікқызы
Пәні: информатика
Subject: informatics
Пәні: информатика Long term plan unit: Ұзақ мерзімді жоспарлау бөлімі: Chapter №3 Programming fundamentals Бөлім № 3 Бағдармалау негіздері |
School: №34
Мектеп:№34 |
||||
Teacher name: Dauletbay S.S.
Мұғалімнің аты-жөні: Даулетбай С.С. |
|||||
Date:
Мерзімі: |
Grade: 8 «А»
Сынып : 8 «А» |
||||
Theme of the lesson: The last conditional loop (do … while)
Сабақтың тақырыбы: Соңғы шартты цикл |
|||||
Learning objectives (s) that this lesson is contributing to:
Сабақ негізделген оқу мақсаты (мақсаттары): |
8.3.3.1 таңдау және қайталау операторларын программаны өңдеудің кіріктірілген ортасыныңда қолдану (С/С++, Python, Delphi, Lazarus) | ||||
8.3.3.1 Selecting and selecting replication operators in a built-in software development environment (C / C ++, Python, Delphi, Lazarus) | |||||
Lesson objectives:
Сабақ мақсаттары:
|
1.All learners will be able to: | ||||
Software- is a program or a set of programs used to control a computer | |||||
1.Барлық оқушылар: | |||||
Бағдарламалық жасақтама – компьютерді басқаруға арналған бағдарлама немесе бағдарлама жиынтығы туралы түсінік калыптасады | |||||
2.Most learners will be able to: | |||||
Know what algorithm and types of algorithm are. The structure of programming. | |||||
2.Оқушылардың көбісі: | |||||
Алгоритм және алгоритмнің түрлерін, бағдарламалау құрылымын біледі. | |||||
3.Some learners will be able to: | |||||
Make up simple programs | |||||
3.Кейбір оқушылар: | |||||
Карапайым программа кұрайды | |||||
Key words and phrases:
Негізгі сөздер мен тіркестер: |
Program, algorithm, software, compiling, int,main, namespace
Бағдарлама, алгоритм, бағдарламалық қамтамасыз ету, компиляция,бүтін сан типі, атау |
||||
Points for discussion:
Талқылауға арналған тармақтар: |
How does computer programming work? Why do we Learn computer programming?
Компьютерлік бағдарламалау қалай жұмыс істейді? Неліктен компьютерлік бағдарламаларды үйренеміз? |
||||
Terminology
Терминология |
Program, algorithm, software, compiling, input, output, set,programming Language | Бағдарлама, алгоритм, бағдарламалық жасақтама, компиляция, енгізу, шығару, орнату, бағдарламалау тілі | |||
Interdisciplinary contacts:
Пәнаралық байланыстар: |
Russian, English, Mathematics
Орыс тілі,Ағылшын тілі, математика |
||||
Plan Жоспар | |||||
Time
Уақыты |
Planned activities
Жоспарланған жаттығулар |
Resources
Ресурстар |
|||
Beginning (Басы)
3 min
2 min
3 min
|
Greetings Амандасу
The teacher will greet the learners and try to create a positive learning atmosphere: Good afternoon, good afternoon to you, Good afternoon, good afternoon, Tell me how are you? Greetings, divisions, definition of group leader. Desire to each other Бір-біріне тілек айту Division into groups Топқа бөлу division into the group by composing the mosaic C++ While Code Blocks Repeat the material Өткен материалды қайталау Quizlet.com timely delivery of tasks through the site Quizlet.com сайты арқылы тапсырмаларды уақытқа орындау
|
Geometric shapes.
Evaluation sheet Personal work Interactive board Examination
|
|||
Middle (Ортасы)
20 min
Practice Тәжірибе 5 мин
|
Solve the mystery and release the report Жұмбақты шешу және есепті шығару 1. 1. The brain that drives the existing device, lifting the chest and pushing it. (System Unit) 2. 2. Usually I am silent, Significantly. There is a writing on the paper I’m a tool. (Printer) 3. 3. How many mechanisms are listed, He felt your finger All your thoughts Entered on your computer. (Keyboard) 1.
2.
3.
Learningapps.com performing tasks through the site Learningapps.com сайты арқылы тапсырмаларды орындау
Report Есеп шығару
Write a code that checks if the given hypotenuse is correct or not. Hypotenuse role: (Longest sides)2= (Side one)2 + (Side two)2 Side one 24, side two 7. Find longest side? Write a code that checks if the given hypotenuse is correct or not. Hypotenuse role: (Longest sides)2= (Side one)2 + (Side two)2 Side one 3, longest side 5. Find two side? Write a code that checks if the given hypotenuse is correct or not. Hypotenuse role: (Longest sides)2= (Side one)2 + (Side two)2 Side two 5, longest side 13. Find one side? Working with the computer Компьютермен жұмыс Page 132, 57 pictures Socrative.com speed over the site Socrative.com сайты арқылы жылдамдыққа орындау
|
Group work Funny smileys, stickers, A4 sheets, markers, appraisals, 8th grade textbook Highest Score ‘5’ Interactive board
Couple work level tasks, evaluation sheet 3rd level – «5» 2nd level – “4” Level 1 – ‘3’ |
|||
End
Formation of competence 4 min Соңы Құзырлылық қалыптастыру Бекіту |
Zipgrade.com test execution Zipgrade.com тест орындау
Keep in mind!
Есіңізде болсын! Terminology
|
Personal work
evaluation sheet, 8th grade textbook
Жеке жұмыс бағалау парағы, 8 сынып оқулығы |
|||
Cheat – appraisal
Reflexes (2 min) Рефлексия (2 мин) |
What Did I Learn? What do I want to know?
Не білдім? Не білгім келеді? |
||||
Evaluation
(1 min)
Бағалау 1 (мин) |
groups each other
топтар бір-бірін бағалайды |
Well done!
Good! Bad! |
|||
Additional information
Келесі оқу |
The last conditional loop (do … while)
Соңғы шартты цикл |