«Who is best of all?»

The theme of the lesson: «Who is the best of all? »
Сабақтың тақырыбы: «Бәрінен де кім күшті?»
The aims of the lesson:
Educational: to develop the pupil’s pronunciation in English. Оқушылардың лексико –грамматикалық білімдерін ойын арқылы дамыту.
Developing: to develop memory, logical thinking and developing creative work with new technologies, thinking habits. Жаңа лексикалық мен грамматикалық құрылымдарды пайдалана отырып,ауыз- екі сөйлеу дағдысын қалыптастыру.
Bringing up: to make an interest to the subject, to teach the students to be patriots and to teach to the friendship, to develop willing of the young learners to the study English. Сабаққа қызығушылдығын арттыру, патриоттық сезімді тәрбиелеу, логикалық ойлау қабілетін дамыту.
The type of the lesson: Intellectual competition- lesson. -жарыс сабақ.
The visual aids of the lesson: An interactive board, pictures on theme «Animals», «Birds», «Places», «Our planet», «Sea animals», «Insects», slides. Интерактивтік тақта, «Жануарлар», «Құстар», «Жерлер», « Теңіз жануарлары», «Жәндіктер», «Біздің ғаламшар», тақырыбына байланысты суреттер, слайдтар.
І. Introducing themselves. The participants tell about themselves.
— Hello, boys and girls and dear teachers! We are glad to see you on this game «Who is the best of all ?» . We hope all of you will enjoy our game and also we’ll see who will be the winner. We have 6 players. They are pupils of the 3 rd grades. Let me introduce them:
The 1st player- Dosmaganbetova Ayana.
The 2nd player- Anarbekov Nur- Islam.
The 3rd player- Koishybai Nurdaulet.
The 4th player- Zhandoskyzy Gulzhan.
The 5th player- Siezbekuly Olzhas.
The 6th player- Tulegenov Muslim.
— Қайырлы күн, құрметті оқушылар мен ұстаздар! Біздің «Бәрінен де кім күшті?» атты ойынымызға қош келдініздер. Бүгінгі ойынымыз сіздерге ұнайды деп үміттенеміз. Және де ойында кім жеңімпаз болатының аңықтаймыз. Ойынға 6 ойыншы қатысады. Олар 3 сыныптар арасынан іріктеліп алынды.

Ойының тәртібімен таңыстыра кетейін. Сіздерге 6 тақырып берілген. Олар: «Animals — Жануарлар», «Birds — Құстар», «Places — Жерлер», «Our planet — Біздің ғаламшар», «Sea animals — Теңіз жануарлары», «Insects — Жәңдіктер».
Әр тақырыпта сұрақтар 100-ден 500-ге дейін ұпай берілген. Кезегімен келген ойыншы кез келген тақырыпты таңдай отырып, 100-ден 500 – ге дейін сұрақтарды алады. Көп ұпайлы сұрақты таңдаса, сұрағыда қиын болады. Әр сұрақтар деңгейіне байланысты. Егер ойыншы сұраққа жауап бере алмаса, келесі кезегімен тұрған ойыншы жауап бере алады да, ұпайына да ие бола алады. Сұрақтарды аңық, дұрыс жауап берулеріңізді өтінеміз.
Each player must introduce yourself. Енді ойыншылар өздерін таныстырып кетсін.
The 1 st player begins…………………………………………………& etc.
Let’s me introduce to you our judge. They our teachers:
1. Zhunusova Elmira Sagandykovna- deputy of headmaster for academic affair,
2. Izei Nurzhamal Zhaksybaikyzy – teacher of English language,
3. Karsakbaeva Gulmira Kogysovna– teacher of English language,
4. Baimakova Zhanar Rashitovna– teacher of English language,
So, let’s start our game!
ANIMALS
500- Translate: Kangaroos live in Australia.
400-Correct the mistake: Lions hunts at night.
300- Translate: Monkeys and parrots come from Brazil.
200- Translate: a polar bear.
100- What is it?
INSECTS
500- Translate: Bees make honey.
400- Correct the mistake: Flys clean our planet.
300- Translate: Dragonflies eat bad insects.
200- Translate: a caterpillar.
100- What is it?
II. Conclusion of game.
BIRDS
500- Translate: Domestic birds give meat.
400- Correct the mistake: There are many bird on our planet.
300- Translate: Pelicans are good parents.
200- Translate; a peacock.
100- What is it?
PLACES
500- Translate: There are many beautiful places on the Earth.
400- Correct the mistake: There is a lot of volcanoes on our planet.
300- Translate: Children, don’t make a fire in the forest!
200- Translate; a waterfall.
100- What is it?
OUR PLANET
500- Translate: There are 6 continents on our planet.
400- Correct the mistake: There are 4 ocean on the Earth.

300- Translate: Many different animals live on our planet.
200- Translate; the South Pole.
100- What is it?
SEA ANIMALS
500- Translate: A clown fish lives deep in the sea.
400- Correct the mistake: These is seahorses.
300- Translate: Sea lions work in the circus.
200- Translate; an orca.
100- What is it?
III. Call the judge.
IV. Rewarding.

Вам может также понравиться...

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *