Mixture.Solution and solvent
Мұғалімнің аты-жөні: Абилова М.Б | ||||||||||||||||||||||||||||||
Сынып: /Grade | ||||||||||||||||||||||||||||||
Күні: / Date | ||||||||||||||||||||||||||||||
Сабақтың тақырыбы:
The theme of the lesson: |
Mixture.Solution and solvent | |||||||||||||||||||||||||||||
Сабақтыңмақсаты
Lesson objectives: |
• To give students information about mixture, solution and solvent
• Teach students to use terminology in practical work |
|||||||||||||||||||||||||||||
Бағалау критерийі
Еvaluation сriteria |
Терминологияны іс-жүзінде қолдана білу деңгейін оқушылардың өзін-өзі бағалау әдісін қолдану арқылы бағалау | |||||||||||||||||||||||||||||
Тілдік мақсаттар
Language objectives:
|
Пәндік лексика и терминология:
Compound, pure substance, mixtures, homogeneous mixtures, heterogeneous mixtures,solute,solvent,solution,dissolve,insoluble,combine,consist Диалог үшін пайдалы сөз тіркестер: If two or more substances mix with each….. Salty water, sugary water, alcohol-water…. They don’t have uniform appearance….. |
|||||||||||||||||||||||||||||
Құндылықтарға баулу | Достық қарым –қатынас,
Өзге тілдің бәрін біл- өз тіліңді құрметте! |
|||||||||||||||||||||||||||||
Пәнаралық байланыс Interdisciplinary communication | Aғылшын | |||||||||||||||||||||||||||||
Алдыңғы білім
Previous education |
Matter classification | |||||||||||||||||||||||||||||
Сабақ барысы | ||||||||||||||||||||||||||||||
Сабақтағы жоспарланған жаттығу түрлері | ||||||||||||||||||||||||||||||
Сабақ барысы
Move of the lesson: |
Сабаққа жоспарланған жаттығулар түрлері:
Tasks and exercises: |
Ресурстар
Resurse: |
||||||||||||||||||||||||||||
Сабақтың басы (5мин)
Organizational moment
|
Сәлемдесу. Good afternoon dear children! I’m very glad to see you! How are you today? What date is it today? Who is absent today?
Оқушылардың зейінін сабаққа аудару. Оқушылардың назарын сабаққа аудару. Топтарға бөлу: Team 1- HOMOGENEOUS MIXTURE; Team 2-HETEROGENEOUS MIXTURE; Алдыңғы білімді тексеру: Activating previous knowledge: The first student explains the previous lesson in English, the second student translates into Kazakh. |
Презентация Presentation |
||||||||||||||||||||||||||||
Сабақтың ортасы (20мин)
Main part:
|
EX:1
Pronouncing and memorising words : Compound, pure substance, mixtures, homogeneous mixtures, heterogeneous mixtures,solute,solvent,solution,dissolve,insoluble,combine,consist
EX:2 Studets watch video,then will try translate and undstand what about this video.
EX:3 Write the definition in your copybook 1. Homogeneous Mixtures: If two or more substances mix with each other completely a homogeneous mixture forms. They have uniform appearance in all parts.
Ex: Salty water, sugary water,alcohol-water, air (nitrogen-oxygen), bronze(Cu-Zn). 2. Heterogeneous Mixtures: If two substances do not mix with each other a heterogeneous mixture forms. They don’t have uniform appearance in all parts. There are two types of heterogeneousmixtures.
EX:4 Pairs work : Fill in table. Қоспаларды ажыратып, кестені толтыру
Әр топ бір – біріне әр түрлі қоспаларға байланысты мысалдыр келтіріп, олардың түрлерін ажыратады.
Warm up: Game «Сatch a fly»
|
Терминологиялық сөздік Terminological Dictionary
Презентация Presentation
Таратпа материялдар
|
||||||||||||||||||||||||||||
Сабақтыбекіту(10 мин )
Assigning a lesson |
Сабақтыбекітумақсатындаекіоқушыдемонстрациялықтәжірибежасапкөрсетеді. Оқушы1-шістақанғасуменмайдыараластырып, ал 2-шістақанғаспитрпенсудыараластырыпкөрсетедіде, оқушыларданнебайқағандарынсұрайды. Осытәжірибеніоқушыларағылшынтіліндеайтыптүсіндңругетырысады.
↙MIXTURES↘ Homogeneous Heterogeneous |
|||||||||||||||||||||||||||||
Сабақтың соңы (5мин)Conclusion
Рефлексия
|
Learners will tick that graph which they find easy or available in understanding
Стикерлергеөзтілектерінжазып, . Мұғалімсыныптыңжұмысынбағалайды. Еңжақсыжауаптаранықтайды. Reflection through the strategy of “ Self- assessment “ Writing to the stickers his wishes and sticking them in the table. The teacher evaluates the work of the class. The best answers determine |
|