Тедди бойс субмәдениеті: тарихы, ерекшелігі және маңызы

ӘЛ-ФАРАБИ АТЫНДАҒЫ ҚАЗАҚ ҰЛТТЫҚ УНИВЕРСИТЕТІ

Философия және Саясаттану факультеті

Орындаған: Жамбыл Арайлым

Жетекші: Аликбаева Маржан

Тедди-бойс (немесе “Тед”) субмәдениеті Ұлыбританияда 1950 жылдардың басында пайда болды. Бұл бағыт қоғамдағы соғыстан кейінгі өзгерістерге, экономикалық өрлеуге және жастардың ұзақ уақыт бойы айыру мен шектеулерден кейін өз даралығын білдіруге деген ұмтылысына жауап ретінде пайда болды. Табыстың өсуімен жұмысшы және орта тап жастары алғаш рет киім мен ойын-сауыққа ақша жұмсауға мүмкіндік алды, бұл жаңа мәдени құбылыстың қалыптасуында маңызды рөл атқарды. Тедтердің стилінің негізгі шабыты XIX ғасырдың аяғы мен ХХ ғасырдың басындағы Эдвард сәнінің элементтері болды, оны жас британдықтар өздерінің тәуелсіздігін және сол кездегі консервативті нормаларға наразылығын көрсету үшін қайта жасады.
Тедди-бойс субмәдениетінің пайда болу себебі соғыстан кейін қалыптасқан Британдық қоғамның консервативті тәсілі болды. Қатаң ережелерден шаршаған және өзін-өзі көрсетудің жаңа түрлеріне ұмтылған жастар жарқын, тартымды стильдерге ұмтылды. Американдық мәдениет пен музыканың, атап айтқанда рок-н-роллдың танымалдығы да осы субмәдениеттің пайда болуына әсер етті. Британдық дәстүрлерді ұстанғанына қарамастан, тедтер соғыстан кейінгі киімдердің монотондылығын саналы түрде қабылдамаған алғашқы жастар сәнгерлері болды, бұл олардың аға буынына қарама-қайшы келетін ерекше стильдің пайдасына. Алайда субмәдениеттің қалыптасуына катализатордың бір түріне айналған нақты адамдар мен мәдени құбылыстар да әсер етті:  Біріншіден, 1940 жылдардың аяғында Эдвардиялық киім стилі Лондондағы сән үйлерімен қайта жанданды, тіпті корольдік отбасы оны белгілі бір дәрежеде қолдады, бұл жастарды оны бейімдеуге итермеледі. Montague Burton сияқты кейбір тігіншілер Эдвард стилін жұмысшы және орта таптарға қолжетімді ету үшін көне сәннен шабыттандырылған талғампаз костюмдерді ұсынды. Екіншіден, Ұлыбританияда американдық музыканың, фильмдердің және Элвис Пресли мен Джеймс Дин сияқты жұлдыздардың пайда болуы да айтарлықтай әсер етті. Рок-н-ролл және американдық “қатал жігіттер” стилі жас британдықтарды ерекшеленуге, бүлік шығаруға және өздерінің ерекше стилін іздеуге шабыттандырды. Үшіншіден, Британдық баспасөз Тедди бойс туралы белсенді түрде жазды, көбінесе оларды арандатушылар мен тәртіпсіздіктерді қоздырушылар ретінде бейнелейді. Бұл басылымдар субмәдениетке деген қызығушылықты арттырып, оған жаңа мүшелерді тартып, Тедди бойстың бүлікші ретіндегі беделін нығайтты. Қозғалыс белгішесі британдық әнші және Эдвард стилінің элементтерін жаңа Американдық музыкалық әсерлермен үйлестірген Ұлыбританияның алғашқы эстрада жұлдыздарының бірі Томми Стил болды. Ол және рок-н-роллға еліктеген басқа музыканттар тедтердің бейнесін танымал етуге көмектесті.

Тедди бойстың гардеробының негізгі элементі-ұзын, жамбастың ортасына дейін, пальто немесе “драп”-кең иықтары мен барқыт лапельдері бар пальто, бұл керемет силуэт жасаған. Мұндай пальто көбінесе көк, қара немесе сұр сияқты қара түстерде болды, бірақ қызыл немесе жасыл сияқты ашық реңктер де болды. Пальтомен бірге жіңішке “дренайпипс” (drainpipe trousers) шалбар киген, олар тығыз және әдетте тобықты ашу үшін қысқартылған. Тедди бойстың шаш үлгісі олардың стилінің маңызды бөлігі болды. Тедтер “DUCKTAILS” (үйрек құйрықтары) шаш үлгісін жасаған болатын, оны “DA” деп те атайды (ағылш. “duck’s arse”). Шаш артқа таралды және бастың артқы жағында ерекше “құйрық” пайда болатындай етіп бекітілді. Сонымен қатар, шашты гауһар таспен сәндеуге болатын, бұл шашқа тегіс, жылтыр көрініс береді. Жоғары тарақ және ұқыпты төселген бүйір жіптер бұл танымал көріністі толықтырды. Тедди бойс олардың стилі мен жеке басын көрсететін аксессуарларға назар аударды. Олар ашық түстермен немесе ерекше өрнектермен ерекшеленетін тар галстуктар немесе боло галстуктарын киіп, сыртқы келбетке экстравагант қосады. Пальто қалтасына ұқыпты бүктелген қалта шарфтары мен галстук қыстырғыштары жиі қолданылған. Тедди бойстың аяқ киімі олардың келбетінің маңызды бөлшегі болды. Олар әдетте қалың табаны бар былғары етік немесе лакталған аяқ киім киетін, бұл олардың стиліне “өрескел талғампаздық” қосады. Металл кірістірулері немесе ілмектері бар аяқ киім де танымал болды, бұл олардың бірегейлігін көрсетеді.
Тедди бойс олардың стилі тек сән бағыты емес, әлеуметтік позицияның көрінісі болуымен ерекшеленді. Битниктер немесе панктар сияқты басқа субмәдениеттерден айырмашылығы, тедтер дәстүрден бас тартуға тырыспады, керісінше жаңа нәрсе жасау үшін тарихи бейнелерді қолданды. Олардың стилі Британдық дәстүрлер мен американдық рок-н-роллдың әсерін біріктіріп, олардың келбетін күрделірек және ерекше етті.
Сонымен қатар, Тедди бойс Ұлыбританияда қоғамдық нормаларға қарсы жарқын жастар субмәдениетін бірінші болып құрды. Олардың сыртқы келбеті мен мінез-құлқы көбінесе арандатушылық болып саналды, ал ересектер арасында олар жастар қылмысының өсуіне ықпал етеді деген пікір болды. Дегенмен, тедтер кейінгі ұрпақтарды өздерінің субмәдениеттерін құруға шабыттандырған трендтердің бір түрі болды. Тедтер сәнге еліктеп қана қоймай, сол кездегі әлеуметтік нормаларға қарсы жаңа өмір салтын жақтады. Олар үшін киім мен сыртқы көрініс өзін-өзі көрсету тәсілі және өз шеңберіне жатудың символы, сондай-ақ Тәуелсіздік пен наразылықтың көрінісі болды. Тедтер көбінесе ерекше мінез-құлықты ұстанды, олар арандатушылық таныта алды, рок-н-ролл мен джаз билерінде уақыт өткізді, ал олардың өмір салты аға буын мен баспасөздің сынына жиі ұшырады.
Тедди-гельз (Teddy Girls) — 1950 жылдары Ұлыбританияда пайда болған Тедди бойстың субмәдениетіне енген қыздар. Қозғалыс дәстүрлі түрде ер адамдармен байланысты болғанымен, Тедди-гельз осы жастар мәдениетінің маңызды бөлігі болды. Олар сондай-ақ өзін-өзі көрсетуге, тәуелсіздікке және сәнге өздерінің бірегейлігі мен соғыстан кейінгі нормаларға наразылығын білдіру тәсілі ретінде қолдануға тырысты.

Тедди-гельз стилі Эдвардиандық дәуірден шабыттанды, бірақ Тедди бойс сияқты, бейнелер заманауи талғамға бейімделді. Қыздар ұзын “драп” киді-барқыт лапельдері мен жағалары бар пальто мен курткалар, олар қатал әрі талғампаз көрінді. Белдемшелер мен көйлектер де гардеробта маңызды орынға ие болды, бірақ олар сызықтардың қатаңдығымен ерекшеленді және әдетте тізеге дейін немесе сәл төменірек болды, бұл олардың сыртқы түрінің тәуелсіздігін көрсетеді. Сол кездегі дәстүрлі әйелдік киімдерден айырмашылығы, Тедди-гельз түзу, тар юбкалар мен қарапайым көйлектерді, көбінесе қара реңктерді жақсы көрді. Кейбіреулер шалбар немесе джинсы киген болуы мүмкін, бұл дәуірдегі әйелдер үшін батыл қадам болды. Аксессуарлар мен аяқ киімдер ерекше рөл атқарды. Тедди-гельз шарфтар, былғары сөмкелер, брошь әшекейлері мен шарфтар киіп, ретро-сәнді әсер қалдырды. Олардың аяқ киімдері-лоферлер, былғары етіктер немесе төмен өкшелі аяқ киімдер — практикалық және сенімділікке баса назар аударды. Бұл соғыстан кейінгі жылдары танымал дәстүрлі әйелдік биік өкшелі туфлиден айтарлықтай айырмашылығы болды. Шаш пен макияж Тедди-гельзды сол кездегі басқа қыздардан ерекшелендірді. Олар шаштарын тегіс тоқаштарға салды немесе көлем қосып, ерекше силуэтке баса назар аударды. Макияж минималистік, бірақ мәнерлі болды.

Тедди-гельз әйелден бостандығы мен бүліктің символына айналды. Олар әйел қатаң әйелдік көрінуі керек деген стереотиптерге қарсы тұрды және киім мен стильмен батыл тәжірибе жасады.
Тедди бойстың субмәдениеті Британдық жастар мәдениеті тарихындағы маңызды құбылысқа айналды, одан әрі жастар қозғалыстарына жол ашты және стиль ұғымын жеке тұлға мен наразылықтың көрінісі ретінде бекітті. Тедди бойс Ұлыбританияда бірінші болып сыртқы келбетті өзінің жеке басын жариялау және дәстүрлі негіздерге қарсы тұру тәсілі ретінде қолданды. Қоғамның сыни көзқарасына қарамастан, олар рокабилли мен сән сияқты қозғалыстарды шабыттандырып, субмәдени бүліктің негізін қалады және жастар сәні мен мәдениетін қалыптастыруда маңызды рөл атқарды. Тедди бойстың субмәдениеті сәннің әлеуметтік өзгерістердің символына айналуы мүмкін екенін көрсетті және осы күнге дейін жас ұрпақты шабыттандыратын өзін-өзі көрсетудің жаңа түрлеріне назар аударды.

#farabiuniversity #KazNU

Bilimger.kz Республикалық білім порталы

Қазақстан Республикасы Мәдениет және Ақпарат министрлігіне тіркелген.

Куәлік нөмірі: KZ45VPY00102718

Вам может также понравиться...

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *