Отбасылық қатыгездік туралы фильмдерден үзінділер және талдау

Отбасылық қатыгездік-бұл жабық есіктердің артында жиі жасырылатын күрделі мәселе. Кино қуатты құрал бола отырып, тақырыпты жарықтандыруға және оны қоғамдық талқылау бетіне шығаруға көмектеседі. Міне, отбасылық қатыгездік мәселесін көрсететін фильм үзінділерінің кейбір мысалдары және оларды талдау.

  1. Не отпускай мою руку” (2015) – Үзінді: телефон қоңырауы

Сипаттама:Чжан Цзыи ойнаған жас әйел күйеуінің қатыгездігі туралы хабарлау үшін полицияға қоңырау шалуға тырысады.  Бірақ ол оның телефонын алып, оны өтініштен бас тартуға мәжбүр етеді.

Талдау:

  • Қорқынышты бейнелеу: камера дүрбелең мен үмітсіздікті көрсететін әйелдің бетіне бағытталған. Оның дірілдеген қолдары әрең теріп, оның дәрменсіздігін көрсетеді.
  • Психологиялық қысым: күйеуі үзіндіде физикалық күш қолданбайды, бірақ оның көзқарасы, жест-ишарасы, дауыс тоағы әйелдің өз іс-әрекетіне күмән келтіретін қауіп атмосферасын тудырады.
  • Оқшаулау: үзінді абьюзердің әйелге сыртқы әлемнен оқшаулау арқылы көмек сұрау мүмкіндігін қалай жоққа шығаратынын көрсетеді.
  • Әлеуметтік қысым: Фильм сонымен қатар әлеуметтік факторларды ескереді отбасы мен қоғам әйелді “отбасы үшін”зорлық-зомбылыққа төзуге сендіре отырып, оған қалай қысым жасай алады.
  1. Исчезновение” (2014) – үзінді: қатыгездіктің алғашқы көрінісі

Сипаттама: күйеуі, Бен Аффлектің орындауында, ашуланып, әйелін ұрады.  Алдымен ол кешірім сұрауға тырысады, бірақ содан кейін оны қайтадан қорқыта бастайды.

Талдау:

  • Зорлық-зомбылықты”ақтау”:Фильм көрсетеді абьюзерлер көбінесе жәбірленушіні арандатушылық жасады деп айыптап, зорлық-зомбылық үшін “ақтауды” іздейді немесе олардың әрекеттері “басқарылмайтын ашу”деп аталады.
  • Зорлық-зомбылық циклі: үзінді зорлық-зомбылықтың циклдік сипатын көрсетеді: ашудың күшеюінен қатыгездікке дейін, содан кейін кешірім сұрау және оны қайталамауға уәде беру.
  • Жәбірленушіден қорқу: Камера шок пен абыржуды көрсететін әйелдің бетін ұстайды. Ол қалай әрекет ету керектігін, күйеуінің күтпеген зорлық-зомбылығынан қалай қорғану керектігін білмейді.
  • Әлеуметтік стереотиптер:Фильм сонымен қатар “күшті” еркек пен “әлсіз” әйел туралы Әлеуметтік стереотиптер отбасындағы қатыгездікті қабылдауға қалай ықпал ететінін көрсетеді.
  1. Простить не значит  забыть” (2005) – үзінді: Жәбірленушінің қызының айғақтары

Сипаттама: Дрю Бэрримор ойнаған жас қыз сотта анасының әкесінің зорлық-зомбылығы туралы куәлік береді.  Оның айғақтары ауырсынуға, ашуға толы, бірақ сонымен бірге күшке толы.

Талдау:

  • Жәбірленушінің дауысы: үзінді зорлық-зомбылық құрбанына оның азабын, тарихын, жоғалуын көрсететін сөз береді. Ол зорлық-зомбылықтың тікелей жәбірленушіге ғана емес, оның балаларына да қалай әсер ететінін түсіндіреді.
  • Сот төрелігі:Фильм зорлық-зомбылық құрбандары үшін сот төрелігінің маңыздылығын көрсетеді.  Бұл үзіндідегі қыз зорлық-зомбылық туралы айтып қана қоймайды, ол әділеттілікке қол жеткізуге тырысады.
  • Үміт:барлық қиындықтарға қарамастан, осы үзіндідегі қыз үмітпен шабыттандырады. Ол өзін және анасын қорғау үшін өз тарихын айтуға күш табады.

Жалпы талдау

  • Әңгімелердің әртүрлілігі: Кино отбасылық қатыгездік мәселесінің әртүрлі жақтарын көрсетеді. Онда физикалық зорлық-зомбылық, психологиялық, әлеуметтік қысым және жәбірленушілер кездесетін заңды кедергілер бар.
  • Көрнекі әсер: кино өзінің визуалды және дыбыстық мүмкіндіктерінің арқасында зорлық-зомбылық құрбандарының эмоцияларын жеткізетін шиеленіс, қорқыныш, дәрменсіздік атмосферасын құра алады.
  • Әрекетке шақыру:кино адамдарға отбасылық қатыгездік мәселесі, оның салдары, құрбандарға көмектесу және қорғау жолдары туралы білуге көмектесетін күшті насихат құралы бола алады.

Әл Фараби атындағы ҚазҰУ, ФФиП  “Әлеуметтік жұмыс” 2 курс магистранты Момынханова А.Н.

Жетекші: Авсыдыкова Қ.А.

Казахский национальный университет им. аль-Фараби (kaznu.kz)

Вам может также понравиться...

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *