Әлеуметтік бағдарламаларды талдаудың негізгі және нақты көрсеткіштері (индикаторлары).

 

Әлеуметтік бағдарламаларды талдау осы бағдарламалардың қоғамға тиімділігі мен әсерін өлшейтін әртүрлі көрсеткіштерді бағалауды қамтиды. Бұл құжатта біз әлеуметтік бағдарламаларды талдаудың негізгі және нақты көрсеткіштерін және олардың маңыздылығын қарастырамыз.

Кіріспе.Әлеуметтік бағдарламаларды талдаудың негізгі және нақты көрсеткіштеріне көшпес бұрын, қандай әлеуметтік бағдарламалар екенін және оларды талдау неліктен маңызды екенін анықтап алайық. Әлеуметтік бағдарламалар – әлеуметтік мәселелерді шешуге және халықтың өмір сүру сапасын жақсартуға арналған шаралар кешені.

Әлеуметтік бағдарламалардың негізгі көрсеткіштері:

Қатысушылар саны.

Әлеуметтік бағдарламаның табыстылығының көрсеткіші – оған қатысатын адамдардың саны. Қатысушылардың үлкен саны бағдарламаның кең ауқымдылығы мен тиімділігін көрсете алады.

Қаржыландыру көлемі

Қаржыландыру – әлеуметтік бағдарламаның тиімділігінің маңызды көрсеткіші. Қаржыландырудың үлкен көлемі байыпты көзқарас пен әлеуметтік мәселелерді шешуге бөлінген ресурстарды көрсетуі мүмкін.

Нәтижелер

Әлеуметтік бағдарлама тиімділігінің негізгі көрсеткіштерінің бірі оның тиімділігі болып табылады. Әлеуметтік мәселелерді ойдағыдай шешу және алға қойған мақсаттарға жету бағдарламаның сәтті жүзеге асуын көрсетеді.

Әлеуметтік бағдарламалардың нақты көрсеткіштері

Денсаулық

Білім

Жұмыспен қамту

  1. «Әлеуметтік көрсеткіштер» атауының астында объектілерді сипаттауда ешқандай өткір, тар маманданумен сипатталмайтын көптеген белгілер бар. Мұнда біз табамыз:
  • халықтың жағдайының көрсеткіштері және оның топтық құрамы (жынысы, жасы, кәсіптік, аумақтық, білім, әлеуметтік жағдай және басқа топтар);
  • әлеуметтік саланың материалдық инфрақұрылымының сипаттамалары (тұрғын үй, денсаулық сақтау жабдықтары, мектеп ғимараттары және т.б.);
  • күрделі және қарапайым демографиялық көрсеткіштердің үлкен саны;
  • халық денсаулығының көрсеткіштері;
  • медициналық қызметтердің сипаттамасы;
  • жалпы халықтың және жеке топтардың өмірінің әртүрлі аспектілері туралы пікірі;
  • қажеттіліктер топтары бойынша халықтың және оның жеке топтарын қанағаттандыру көрсеткіштері және т.б.
  1. Көрсеткіштердің бір бөлігі біздің алдымызда тұрақты түрде жаңартылып отыратын мемлекеттік статистикадан белгілі және салыстырмалы түрде қарапайым көрсеткіштер түрінде шығады (жалпы алғанда және таңдалған жас және жыныс топтары бойынша халық саны, жұмыспен қамту көрсеткіштері, жан басына шаққандағы ЖІӨ, нәресте өлімі және т.б.). ). Басқа көрсеткіштер де салыстырмалы түрде қарапайым және тұрақты статистикалық базаның құрамдас бөлігі бола алады, бірақ қандай да бір себептермен оған қосылмайды (мысалы, әйелдердің білім беру жүйесіне қатысуы, мемлекеттік мерекелер, үй шаруашылығын мемлекет басшысының жынысы бойынша бөлу). отбасы және т.б.). Кейбір көрсеткіштер нысаны жағынан да, ақпарат алу мүмкіндігі жағынан да күрделілігіне байланысты (мысалы, қоғамның әлеуметтік-саяси денсаулығы, виктимизацияға ұшырау қаупі, жеке адамның қанағаттануы) ешқашан мемлекеттік статистиканың назарының объектісіне айналмауы ықтимал. өзінің жұмыс тәжірибесі және т.б.).
  2. Көптеген көрсеткіштерді өлшеу салыстырмалы түрде оңай және оларды өлшеуде көп тәжірибе бар. Мұндай көрсеткіштерге, мысалы, барлық дерлік демографиялық сипаттамалар, баға индекстері, халықтың аумақтық ұтқырлық сипаттамалары, білім беру жүйесінің кейбір сипаттамалары және т.б.
  3. Дегенмен, көрсеткіштердің саны өте көп, олардың өлшемдері мазмұны жағынан да, математикалық және ақпараттық тұрғыдан да күрделі есептерді шешумен байланысты. Мұндай көрсеткіштерді өлшеу нәтижелері индикаторларды қалыптастыру мен есептеудің әртүрлі тәсілдерімен және әртүрлі мәдени дәстүрлерде түбегейлі әртүрлі болуы мүмкін. Кейде тіпті бастапқы ақпараттың, негізгі ұғымдардың табиғатындағы мүмкін айырмашылықтар мен өлшеу нәтижелерін түсіндірудің қатаң логикалық ережелерінің жоқтығына байланысты кез келген «мәжбүрлі» стандарттау мен әмбебап алгоритмизацияны күту мүмкін емес. Шынында да, мысалы, қабылданған виктимизация деңгейін өлшеудің кез келген әрекеті осы саладағы қолданыстағы заңнамалық база мен қоғамдық сауаттылыққа сүйенуі керек. Күрделі көп өлшемді әлеуметтік көрсеткішке тоқталсақ та, жан-жақты дамыған арнайы концепцияны құрастырғаннан кейін ғана отбасын сақтау мүмкіндігін өлшеуге болады. Әрине, мұндай тұжырымдамадағы көптеген мәлімдемелер тұжырымдалып, сеніммен қабылдануы керек. Егер біз бос уақытты тиімді таңдау мүмкіндігінсіз бос уақытты пайдаланудың баламаларының қолжетімділігін жай ғана бағалауға тырысатын болсақ, біз бос уақыттың, оның құрылымының және оның құрылымының бұрыннан жасалған теориялық тұжырымдамасын жасау немесе іздеу қажеттілігіне тап боламыз. пайдаланудың баламалары. Уақытты тікелей өлшеу кезінде үлкен қиындықтар туындайды. Тиімді таңдауға келетін болсақ, бос уақытты пайдалану тұжырымдамасына мұндай өлшемді енгізу «таңдау тиімділігін» бағалау қажеттілігіне байланысты тапсырманы бірнеше есе қиындатады .

Әлеуметтік көрсеткіштердің түрлері:

  1. Бір мағыналы көрсеткіш – жеке тұлғаның мінез-құлық әрекеттері мен қасиеттерінің жағдайы мен өлшенетін көрсеткіштің мәні арасында біржақты байланысы бар көрсеткіштер. Олар айқын айнымалылардың күйін және олардың бір мәнді байқалатын көріністері бар көрсеткіштерін бағалау үшін қолданылады. Мысалы: көрсеткіш – жас, көрсеткіш – туған жылы. Көрсеткішті өлшеу үшін бір мәнді көрсеткіш қажет.

Бір мәнді көрсеткіш пен көрсеткіш арасындағы байланыс схемасы: көрсеткіш => көрсеткіш (N=1).

  1. Көп мағыналы көрсеткіш – жеке тұлғаның мінез-құлық әрекеттері мен қасиеттерінің жағдайы мен өлшенетін көрсеткіштің мәні арасында анық емес, бірақ тұрақты байланысы бар көрсеткіштер. Көрсеткішті өлшеу бірнеше түсініксіз көрсеткіштерді қажет етеді. Олар жасырын (жасырын) айнымалылардың күйін және олардың көптеген байқалатын көріністері бар көрсеткіштерін бағалау үшін қолданылады.

 

Мысалы: бір көрсеткіш арқылы «Ата-анасы жасөспірімді ұрды» көрсеткішінің мәнін дұрыс бағалау мүмкін емес. Ата-аналар жасөспірімді жыл соңында мектепте жоғары баға алмағаны немесе қымбат вазаны сындырғаны үшін ғана ұруы мүмкін, бірақ басқа жағдайларда мұны жасамайды. Бұл жағдайда «Ата-ананың жасөспірімді ұрып-соғуы» сияқты құбылысты әдеттегі деп санауға болмайды. Бұл жасөспірімге қатысты оқшауланған жағдай ғана. Ата-аналардың мұндай мінез-құлқы жасөспірімді қандай да бір себептермен ұрып-соғу кезінде тән болады. Мұны анықтау үшін сізге көптеген көрсеткіштер қажет: Қымбат вазаны сындырды: ұрып-соққан – бөлек корпус; Мен үйге кеш келдім, ыдыс-аяқты жумадым, нан сатып алмадым: олар мені ұрды, бұл қазірдің өзінде тренд.

Әрбір жеке анық емес көрсеткіштің мәні мен көрсеткіштің мәні арасындағы байланыстың шамасы 1-ге тең емес. Барлық мұндай көрсеткіштер тұтастай алғанда 1-ге жақын (0,3 + 0,3 + 0,3) осы қатынастың мәнін қамтамасыз етеді.

2 түрі: индекс (бұл көрсеткіштің күйіне қосқан үлесі (әсері) бірдей болатын көрсеткіштер түрі) және шкалалық көрсеткіштер – бұл көрсеткіштер түрі, үлес (әсер ету) дәрежесі оның (қосылы) күйіне қарай көрсеткіштің иерархиялық реттелген.

  1. Ассоциативті көрсеткіш – жеке тұлғаның мінез-құлық актілері мен қасиеттерінің жағдайы мен өлшенетін көрсеткіштің мәні арасында жанама, ассоциативті байланысы бар көрсеткіштер. Ассоциативті көрсеткіштер семантикалық дифференциалдық әдіс аясында қолданылады. Көрсеткішті өлшеу үшін көптеген ассоциативті көрсеткіштер қажет. Сұрақ: Жолбарыс сөзін естігенде қандай сезімдеріңді бір сөзбен айтып бер.
  2. Факторлық көрсеткіштер – жеке тұлғаның мінез-құлық актілері мен қасиеттерінің жағдайы мен өлшенетін көрсеткіштің мәні арасында тұрақты комбинацияларды құрайтын екіұшты байланысы бар көрсеткіштер. Олар факторлық талдау шеңберінде қолданылады және әлеуметтік типтерді эмпирикалық сәйкестендіруге арналған, яғни белгілі бір синдромдарды – тұрақты қасиеттер топтарын өлшеуге арналған, олардың арасындағы байланыс құбылыс түрін өзіндік ерекше белгілерімен тануға мүмкіндік береді. қасиеттер. Көрсеткішті өлшеу көптеген түсініксіз көрсеткіштерді қажет етеді. Мысал: Суицидтік тұлға типтері.

 

Әлеуметтік көрсеткіштерді құру әдістері:

Бақылау – зерттеу объектісінің жай-күйін субъект тікелей тіркейтін зерттеу әдісі. Бақылау кезінде бағалау пәні мен объектісі сәйкес келмейді, өйткені субъектінің өзі объектіні оның байқалған күйіне қарай бағалайды.

Құжаттарды талдау – баспа немесе қолжазба мәтінде, магниттік, фото және кинолентада және т.б. жазылған ақпарат көздерінен бастапқы мәліметтерді алу әдісі. Құжаттарды талдау кезінде бағалау пәні мен объектісі ішінара сәйкес келеді, өйткені құжаттардың мазмұны белгілі бір дәрежеде объектінің бағасын қамтиды, бірақ оны бастапқы деректер ретінде бағалау субъектісі тікелей тіркемейді, бірақ мазмұнды қабылдау негізінде түсіндіріледі.

Сауалнама – жеке адамнан немесе адамдар тобынан бастапқы деректерді тікелей алу әдісі. Сауалнама барысында бағалау пәні мен объектісі толығымен дерлік сәйкес келеді, өйткені объект бағалау субъектісі ретінде әрекет етеді, өйткені оның күйін өзі бағалайды.

Қорытынды.

Әлеуметтік бағдарламаларды талдау әлеуметтік мәселелерді шешуге бағытталған бағдарламалардың тиімділігін бағалау мен арттырудың маңызды құралы болып табылады. Негізгі және арнайы көрсеткіштер қай бағдарламалар сәтті екенін және жақсы нәтижелерге жету үшін қандай өзгерістер енгізуге болатынын анықтауға көмектеседі.

Әдебитеттер тізімі:

1.http://www.studyfinance.ru/sotsiologiya/727137-sotsialnye-indikatory-i-ikh-raznovidnosti-sposoby-postroeniya-sotsialnykh-indikatorov

2.http://elib.osu.ru/bitstream/123456789/13587/1/Сыровацкая.pdf

3.https://textarchive.ru/c-2791486-p6.html

“Әлеуметтік жұмыс” мамандығының 1 курс магистранты Талип А.

Жетекші: Авсыдыкова К.А

https://www.kaznu.kz/ru

Bilimger.kz Республикалық білім порталы

Қазақстан Республикасы Мәдениет және Ақпарат министрлігіне тіркелген.

Куәлік нөмірі: KZ45VPY00102718

Вам может также понравиться...

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *