Дифференцированный подход на уроке английского языка в 5 классе по теме «Appearance», в рамках обновленного содержания образования

Зайцева Татьяна Сергеевна

Наиболее актуальной проблемой преподавания английского языка в школе является дифференцированный подход. Главная трудность вызвана не умением найти оптимальное сочетание индивидуальных, групповых и фронтальных форм работы при обучении английского языка. Другие трудности связаны с определением индивидуальных особенностей личности учащихся и организацией на этой основе своей деятельности на уроке, направленной на развитиеумственных способностей каждого ученика. Эффективность обучения иностранному языку в значительной мере зависит от четкой и гибкой организации учебного процесса на уроке, от умения педагога учитывать реальное усвоение учащимися конкретного программного материала, а также от индивидуальных особенностей каждого ученика.

Интересу к учению способствует не только самостоятельная, групповая, но и творческая, поисковая работа, применение знаний в новой ситуации, использование средств наглядности, эмоционального воздействия.

На начальном этапе своего урока я применила фронтальную работу, которая побудила моих учеников показать свои знания по данной теме. Такая форма работы способствовала эмоциональному «заряжению», что подняло активность каждого ученика.

В течении урока применялась самостоятельная работа в парах. Учащимся было предложено задание составить описание сказочных героев из слов. После выполненной работы они могли свериться с образцом по интерактивной доске.

Работа в группах по составлению постера «Мой любимый сказочный герой»,  способствовала активизации учащихся. Во время беседы в маленькой группе каждый учащийся мог высказать свое мнение, активнее участвовать в решении учебных задач в соответствии со своими интересам и саособностями.

 

Панорамныйурок

Teacher: Zaitseva T. S.

Duration: 20 min

Objectives:

Language competence:

— to revise words “Parts of the Body”;

— to teach pupils’ to use the structure Have got/Has got;

— to consolidate the theme “Appearance” through the poster;

Communicative competence:

  • To enlarge the four pupils’ skills;

Cultural competence:

  • Teach pupils’ to be friendly;

Materials:cards, pictures, interactive board, poster.

The procedure of the lesson

  1. moment
  2. greetings
  • Good morning, dear colleagues! Let’s start our lesson. I want you to divide into 5 groups. Take one piece of the puzzle, and find your group.
  • k. let’s continue. The first group, name your character. Who is he/she?
  1. announcing the goals of the lesson
  • Can you guess the theme of my lesson?
  • Yes, you are right. The theme of my lesson is describing appearance.(cartoon characters)
  1. Warm up/ Phonetic Drill.
  2. On your table you have got baskets with pictures. I’ll tell you the word and you should show me the appropriate picture from your basket. Look at the active board and repeat the word after me.
  3. Guess the riddles
  4. We have two of them on both sides of our head. And we can hear noises with them.
  5. We have five of them at the end of our foot. And we can wiggle them.
  6. We have two of them at the end of our arms. Andwe use them to touch or hold things.
  7. What has eyes, a nose, a mouth, and ears?
  8. We can walk with it.
  • Introducing the new structure

Now let’s do the next task. There is a puzzle on the blackboard.Choose one number, turn the picture and make up sentences using the verb have got/has got and the words parts of the body.

e.g.Hands. He has got hands.

IV.Pair work

Now we are going to work in pairs

I’ll give you the cut outs of the words; you should make up sentences with them.

Look at the active board and check up your answers.

  1. Princes Fiona is short and plum with red hair.
  2. Rapunzel is tall and thin with long fair hair.
  3. Shrek is big and fat with a big nose and green skin.
  4. On your table you have got baskets with pictures. I’ll tell you the word and you should show me the appropriate picture from your basket.
  5. Game

Look at the poster and divide the words into two categories: appearance and Character. Stick the word on the poster

  1. Group work

The next task is to make a poster “Cartoon character”. To draw and writethe description of your favourite cartoon character. Every member of your group should write one sentence.

  • Consolidation

Now, let’s relax and sing a song. Here is a poem about parts of the body you should sing it like a Rap.

  • Reflexion

Write two things which you like at the lesson, and one wish. Stick it please

Вам может также понравиться...

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *