Табиғатка саяхат.
Білім беру саласы: Таным
Бөлімдері: Көркемəдебиеті
Тақырыбы:Табиғатка саяхат.
Мақсаты: Үйқұстарыныңтіршіліктерітуралытүсініктерінкеңейту. Үйқұстарыныңпайдасытуралымағлұмат беру. Құстарғадегенсүйіспеншілікке, қамқорлыққатәрбиелеу.
Әдіс-тәсілдері: түсіндіру, сұрақ-жауап, дидактикалықойын.
Көрнекіліктер: Әтеш, балапан, тауықтыңсуреттері, жұмыртқа, үнтаспа.
Оқу қызметінің барысы:
Тәрбиеші: – Балалар, қолымызданұстап «Қуанышшеңберін» құрып, бір-бірімізгежылуымыздыбілдірейік.
Қуанамын мен де,
Қуанасың сен де.
Қуанайықдостарым,
Арайлапатқанкүнге!
Тәрбиеші: – Балалар, бір-біріміздің тату екеніміздібілдірдік. Ендеше, қонақтарменамандасайық.
Үлкенге де – сіз,
Кішіге де – сіз.
Құрметпененсіздерге,
Бас иемізбіз.
Тәрбиеші: – Өтежақсыбалалар, ендіорнымызғаотырайық. Балалар, қазіржылдыңқаймезгілі?
Балалар: – Қысмезгілі
Тәрбиеші: – Қысмезгіліндеауа-райындағыөзгерістерқандайболады?
Балалар: – Қыстакүнсуықболады, табиғатұйқығакетеді. Қыстақалыңжауған, аққарбасқанағаштарәдемікөрінеді, ауатазарады. Адамдарауа-райынасайжылыкиімдеркиеді.
Тәрбиеші: Үштопқақұрастырғышқағаздартаратылады.
– Балалар, сендерненіқұрастырдыңдар?
Яғнибалалар, бұлүйқұстарыекен.
Біздіңбүгінгіжаңатақырыбымыз «Үйқұстары»
Тәрбиеші: Балаларүйқұстарыныңтүрлерінатапкетсем: Әтеш, тауықбалапан, қаз, үйрек ( суреттерінтақтағаілеотырыпатау).
Мынауәтеш, оныңбасындаайдары бар. Әтештіңтүсіқандай?
– Түсіқызыл.
– Әтештіңекікөзі, екіқанаты, екіаяғыболадыжәнеқұйрығы бар екен. Әтешқалайдыбысшығарады?
– Ку-ка-ре-ку.
– Балалар, сендерәтештуралытақпақбілесіңдерме?
– Ия, білеміз. (балалартақпақайтады)
– Ал, мынаутауық, бұл да үйқұсынажатады.Оларжемжеп, су ішеді.
– Түсіақ.
– Оларқалайдыбыстайды?
– Қыт-қыт-қыт.
– Тауықтартуралықандайтақпақбілесіңдер? (Балалартақпақайтады)
Мынау-қаз. Қаздыңмойны, тұмсығыұзындауболады. Ал мынауқанаттары. Қазтауықтарғақарағандаүлкендеуболады, жұмыртқасы да үлкендеуболады.(салыстырту).
Ал мынау-үйрек. Үйректіңтүсіақекен. Бұлқұстар суда жүзгендіұнатады.Үйректің де жұмыртқасыболады, ол да тауықтікінеқарағандаүлкендеуболады.(Салыстыру).
Балалар, үйқұстарыжемменқоректенеді. Оларкөктемдебалапантуады.Үйқұстарыныңпайдасыкөп: жұмыртқасын, етінадамдартағамретіндепайдаланады, жүніненжастық, көрпежасайды. Солсебептенадамдарүйқұстарынақамқоркөрсетіп, асырайды.Ұясалады, жембереді, ыдысқа су құйыпбереді, ұямаңынтазалайды, балапандарына да қорекберіп, көмеккөрсетеді.
Ойын: «Балапандар мен машина»
Шарты: Тәрбиешітауықболады, ал балаларбалапанболады.Балапандаржайылыпжүреді де, алдарынан машина шығакелгенде, балапандартауықтыңқанатыныңастынакеліптығылады.
– Балалар, сендергеойынұнадыма?
– Ия ұнады.
Тәрбиеші: – Балалар, тыңдаңдаршы, бірнәрсетырсылдапжатыр. Қане, қайтадантыңдайықшы. Мәссаған, мынажұмыртқаныңүлкенін – ай, өзініңтүсіаппақекен, ал көлемісопақшағаұқсайдыекен. (Балаларжұмыртқағатаңданақарайды)
Тәрбиеші: – Балалар, жұмыртқажарылыпжатырекен. Бұдан не шығатынынбілесіңдерме?
Балалар: – Балапаншығады
Тәрбиеші: – Балапаншығатынынбілесіңдер. Балапан не істептұр?
Балалар: – Жылаптұр.
Тәрбиеші: – Балапан, сен неге жылаптұрсың? Бізсағанкөмектесеміз, айтшыбалапан.
Балапан: – Мен мамамнанадасыпкеттім. Сіздерсонытауыпбереаласыңдарма, балалар?
Тәрбиеші: – Әрине, балапан. Бізсағанкөмектесеміз. Балалар, бәрімізбалапанныңмамасыншақырайықшы.
Балалар: Қыт-қыт-қыт! Қыт-қыт-қыт!
Тауық: – Балалар, не болды, меніңжұмыртқаларымдытаптыңдарма? Сендергекөпрахмет.
Тәрбиеші: – Тауық, бізбалаларменсіздіңжұмыртқаңыздытаптық. Оны ұстайындепедік, олжарылыпжатырекен. Бізоныңжарылуынкүттік. Тауық: – Рахмет, балалар! Меніңбалапанымныңқарныашеді, сендербалапанымажем, тары тауыпберіңдерші.
Тәрбиеші: – Тауықбіздежем де, тары да бар. Бірақменіңтапсырмаларымдыорындасаңғанаберемін.
Тауық: – Ендеше, балалар, сендермағанкөмектесіңдерші.
Балалар: Жарайды, көмектесейік.
1 – тапсырма: Жұмбақшешу.
Басындаайдары бар,
Иегіндесақалы бар. (Әтеш)
2 – тапсырма: Үйқұстарынатапберіңдер?
(қаз, тауық, әтеш, үйрек)
3 – тапсырма: Әтештуралыкімжаңылтпашбіледі?
Әтешәнгебасады,
Әтешұйқыашады.
Тауық: – Балалар, сендермағанкөпкөмектестіңдер. Рахмет, енді мен сендерменқоштасайын. (Тауықбалапаныналыпкетіпқалады)
Тәрбиеші: – Балалар, бәрімізорнымыздантұрыпбойымыздысергітейік.
құстарғаұқсапқимылжасайықшы.
Сергітусәті: Үнтаспадан «Құстарәні» орындалады.
Тәрбиешіменбіргеқайталап, балаларқұстарбиінбилейді.
(Сергітужаттығуынжасап, орындарынакеліпотырады)
Тәрбиеші: – Сендерертегітыңдағандыұнатасыңдарма?
– Ия, ұнатамыз.
– Ендеше, мен сендерге «Тарғылтауық» ертегісінайтыпберейін.
Ертедеатай мен әжейболыпты. Олардыңтарғылтауығыболыпты. Атай мен әжейтарғылтауыққажемберіп, күтіпбағады.Біркүнітарғылтауық алтын жұмыртқатуады. Атай алтын жұмыртқанықолынаалып, әріұрады, беріұрадысынбайды.Әжейде алтын жұмыртқаныалыпсындыраалмайды. Біркездеанадайжердекетіп бара жатқантышқанжұмыртқанықұйрығыменқағыпкетеді. Солкезде алтын жұмыртқажарылыпқалады. Атай мен әжейжарылған алтын жұмыртқаныкөріпқаттыжылайды. Сонанкейінтарғылтауықақжұмыртқатуады.Оғанәжей мен атайқаттықуанады.
– Балалар, сендергеертегіұнадыма?
– Ұнады.
– Бұлертегідеқандайкейіпкерлер бар?
– Әжей, атай, тауық, тышқан.
– Қандайтауық?
– Тарғылтауық.
– Тарғылтауыққандайжұмыртқалартуды?
– Алтын жұмыртқа, ақжұмыртқа.
Дидактикалықойын: «Анасын тап»
Шарты: Балаларғаүйқұстарыменолардыңбалапандарыныңсуретінүлестіріп беру. Балаларанасынбалапаныменжұптастырады.
Тәрбиеші: -Балалар, соныменсендерқандайүйқұстарынбілесіңдер?
Балалар: – Қаз, тауық, үйрек.
Тәрбиеші: – Неліктенбұлқұстарды «Үйқұстары» дейміз?
Балалар: – Үйдемекендегендіктенүйқұстарыдейміз.
Тәрбиеші: – Үйқұстарыныңадамғақандайпайдасы бар?
Балалар: – Үйқұстарыныңеті, сорпасы, жұмыртқасыадамағзасынаөтепайдалы.
Тәрбиеші: – Өтежақсы, дұрысайтасыңдар!
Би: «Шөжелерім»
Бүгінгіоқуіс-әрекетінебарлығымызөтежақсықатыстық.
Мадақтау (жұлдызшалартарату)
Күтілетіннәтиже:
Білукерек:
Балаларүйқұстарытуралы: неменқоректенеді, адамдарғадегенпайдасын, үйқұстарыныңтүрлерін, олардыңдыбысталуынбілукерек.
Болу керек:
Балаларүйқұстарынажемшашып, ыдысқа су құйып, ұясалыпмаңайынтазартыпбалапандарынақамқор болу керек.
Істейбілукерек:
Балалартәрбиешініңбергентапсырмаларынөзбеттеріншеістейбілуікерек. Үйқұстарынадегенқамқорлықтарынкүнделіктіөмірдепайдалана, істейбілуікерек.