«Ш» дыбысы және әрпі
Мақсаты:
Білімділік: Балаларды «Ш» дыбысымен, әріп таңбасымен дыбыс артикуляциясымен таныстыру, балалардың «ш» дыбысы бар сөздерді ойлап табуына назар аудару.
Дамытушылық: Балаларды «Ш» дыбысын буында, сөзде, сөйлемде дұрыс айтуға машықтандыру, байланыстырып сөйлеуге үйрету.
Тәрбиелік: Балаларды «Ш» дыбысын дұрыс айтуға, қуыршаққа көмектесе отырып, аяушылық, қамқорлық қасиеттеріне баулу.
Көрнекілік құралдар: Слайд, кеспе әріптер, Ш дыбысы бар суреттер.
Шаттық шеңбері:
Күніміз ашық болсын!
Суымыз тұңық болсын!
Ауамыз таза болсын!
Еліміз тыныш болсын!
Бәріміз бақытты болайық,
Бәріміз де дос болайық!
Қайырлы күн балалар!
-Балалар, бүгін бізге апайлар қонаққа келіп отыр амандасып алайық.
– Қазір жылдың қай мезгілі?
– Қыс мезгілінде неше ай бар?
– Бір аптада неше күн бар?
– Дыбыс деген не? (Естиміз, айтамыз)
– Дыбыс нешеге бөлінеді? (Дыбыс екіге бөлінеді)
– Қандай? (дауысты, дауыссыз)
– Дауысты дыбыстар қалай айтылады (созылып)
– Дауыссыз дыбыстар қалай айтылады (қысқа)
– Әріп деген не? (жазамыз, көреміз)
– Өткен сабақта қандай дыбыспен таныстық?
– Балалар біз мультфильмдер көреміз бе?
– Қандай мультфильмдер білеміз?
– Мынау қандай мульфильм, қалай аталады?
– «Алға Диего» (видеороликтен мультфильм көрсету)
– Алға Диего!
– Сәлем достар! Менімен саяхатқа шыққыларың келе ме?
– Иә
– Олай болса менің бір шартым бар. Сіздерге тапсырмалар берем, егер сол тапсырманы дұрыс орындасаңдар, саяхатқа бірге шығамыз. Келісесіңдер ме?
– Иә.
Диего: Жарайсыңдар достар! Сендерге ризамын ендеше саяхатымызды бастайық.
– Саяхатымызды бастаймыз.
1-ші тапсырма: Ойын: «Көп ойла, тез ойла»
Шарты: У дыбысына байланысты сөздер тауып айту.
Уық, уыз, тауық, ұлу,аққу,т.б.
Жаңа сабақ.
Кішкентай маймылға тал басынан банан алып беруге көмектесу.
– Ол үшін бізге не қажет?
– Талға шығу үшін әрине баспалдақ керек.
– Ол үшін мына тапсырманы орындау керек.
2-ші тапсырма:
Жұмбақ шешу:
Қыста үйге кірмейді
Көктем шықса жүрмейді (Шана)
– Шана деген сөздің басында қандай дыбыс естіліп тұр?
– Дұрыс айтасыңдар, бүгін біз осы «Ш» дыбысымен танысамыз
– Қане бәріміз айтып көрейікші. ШШШ
– Ал енді ААА дыбысын қайталайық
– ААА дыбысымен салыстырайық. Ш дыбысын а дыбысы сияқты еш кедергісіз айта аламыз ба?
– Себебі тіл, тіс, бөгет жасайды осындай кедергімен айтылатын дыбыстарды дауыссыз дыбыстар дейміз, оларды көк түсті текшемен белгілейміз,
– Ш дыбысы қандай дыбыс?
– Дауыссыз дыбысты қандай текшемен белгілейміз?
– Құстарға балапанын жыланнан құтқаруға көмектесу.
3 -ші тапсырма: «Кім шапшан»
Шарты: Суреттен Ш әрпінен басталатын сөздерді атап, буынға бөлеміз.
4 -ші тапсырма: Жыланның тапсырмасы:
Сергіту сәті:
Қане, қанат жазайық,
Қарлығаш болып ұшайық.
Ұшып – ұшып алайық,
Қане, қайта қонайық.
5-ші тапсырма « Кім жылдам, тез тап».
Мақсаты: балалар тақтадан көру арқылы тірек сызба бойынша қатесіз буындарды оқыту, есте сақтау
Ш- А, ША,ША, А-ША АША,АША
Ш-А, ША-НА, АЛ-ША, ША-ШУ
6-ші тапсырма: Қоянды судан құтқару.
– Ол үшін бізге не қажет?
– Әрине, дельфин қажет.
– Дельфиннің тапсырмасын орындайық.
Буынұйқас
Ша-ша-ша
Қысы- жазы бір түсте шырша.
Шу-шу-шу
Тойдағы шашу
Шы-шы-шы
Әкем менің аңшы
7-ші тапсырма: – Аюға бал жинауға көмектесу.
-Аралардың тапсырмасы:
Дидактикалық ойын: «Сиқырлы буын»
Шарты: Балалар дыбыстарға дыбыстық талдау жасау
ША-НА . Екі буынан тұрады, төрт дыбыс бар.
Ш- дауыссыз, А- дауысты, Н- дауыссыз, А- дауысты
Дәптермен жұмыс:
Дәптерімізді ашайық
Салақтықтан қашайық
Қолға қалам алайық
Көркем етіп жазайық
-Ш дыбысын ауаға жазу. Дәптерлерінен Ш дыбысының баспа түрін жазу.
Диего: Жарайсыңдар, достар, мен сендерге ризамын. Барлығыңа Қадыр Мырза Әлінің өлең жолдарын айтып берулеріңізді өтінемін
Мен кәдімгі шалғымын,
Қыстай біраз қалғыдым.
Мені көрсе шілдеде,
Жапырылар шалғының.
Қортындылау:
– Біз қандай дыбыспен таныстық?
– Ш дыбысы қандай дыбыс?
-Ш дыбысына байланысты қандай сөздерді үйрендік?
Күтілетін нәтиже:
Білуі тиіс: Ш дыбысының ерешеліктерімен толық танысты.
Түсінігі: Ш дыбысы бар сөздерді буынға бөле білді.
Көрсете білу: Шана сөзін дыбыстық талдау жасауды меңгерді.