алгоритмді программалау
Cабақ жүргізетін мұғалімнің аты – жөні:
Нұратдинов Ә. |
Пәні: Информатика | Күні:
22.04.2022 ж 17:30-18:15 5-ші сабақ |
7 «В» сынып
Оқушы саны: 12 |
№ 1 кабинет | |||||||||||||||
Сабақтың тақырыбы: | Алгоритмді программалау | ||||||||||||||||||
Сабақтың мақсаты: | Алгоритмді программалау тілінде жазу
Сызықтық, тармақталу және циклдік алгоритмдерін программаны өңдеудің кіріктірілген ортасында жазу |
||||||||||||||||||
Сабақтың көрнекілігі | Оқулық, АКТ, слайд. Ноутбук, тест, бағалау бетшесі, үлестірме. | ||||||||||||||||||
Сабақтың түрі, әдіс тәсілдері | Ашық сабақ, пән аралық, топтық жұмыс, диалог, АКТ | ||||||||||||||||||
Тапсырмалар | Сұрақ – жауап, жаттығуды орындау, өзіндік жұмыс, тақтамен жұмыс, компьютермен жұмыс | ||||||||||||||||||
Сабақтың барысы | |||||||||||||||||||
Сабақтың кезеңі | Педагогтың іс-әрекеті | Оқушының іс-әрекеті | Бағалау | Ресурстар | |||||||||||||||
Сабақтың басы
5 мин Ұйымдастыру кезеңі
Оқушыларды топқа бөлу
Үй тапсырмасы 10 мин
|
Оқушылармен сәлемдесу.
Психологиялық ахуал: -Салем достым! (амандасады) -Сен қалайсың? (иықтарынан қағады) -Қайда болдың? (құлақтарынан тартады) -Мен сені сағындым! (мұрындарынан тартады) -Сен келдің! (қолдарын жаяды) Жақсы болды! (құшақтайды)
Берілген суреттер арқылы топқа бөлінеді: «Сызықтық алгоритм», «Тармақталу алгоритм», «Циклдік алгоритм» үш топқа бөлінеді
Топ басшыларына белгілеу бағалау бетшесі беріледі түсіндіріледі.
Оқушыларға сыйқырлы сандық беріледі. Оқушылар бір-бірлеріне әуен біткенше бір-біріне береді. Сыйқырлы сандық кімнің қолында сол сандықтың ішінен бір сұрақты алып соған жауап береді. 1.Алгоритмнің дискреттілігі дегеніміз не? 2.Алгоритмнің анықтылығы дегенімізне? 2.Алгоритмнің нәтижелігі дегеніміз не? 4.Алгоритмнің жалпылығы дегеніміз не? 5.Алгоритмді сипаттаудың неше түрі бар? Оларды ата. 6.Псевдокод дегеніміз не?
|
Мұғаліммен сәлемдесу. Ортаға шаттық шеңбер құрады.
Оқушылар берілген суреттер арқылы топқа бөлінеді.
Топ басшылаы белгілеу бағалау бетшесіне тобындағы белсенді оқушыларды белгілеп отырады.
Оқушылар бір-бірлеріне береді. Сыйқырлы сандық қай оқушының қолында сол сандықтың ішінен бір сұрақты алып соған жауап береді
Оқушылар дәптерлеріне тақырыпты жазады. Сабақтың тақырыбын мұқият тыңдайды. |
Топ басшысы белгілеп отырады
Топ басшысы белгілеп отырады
Топ басшысы белгілеп отырады
Топ басшысы белгілеп отырады |
Дәптермен жұмыс
«Сыйқырлы сандық» |
|||||||||||||||
Алгоритмді графикалық түрде блок-схемалар арқылы көрсету – оның логикалық құрылымын графикалық түрде бейнелеу екендігін өткен тақырыптарда білдік. Мұнда деректерді өңдеудің әрбір кезеңі атқарылатын операцияға сәйкес әртүрлі геометриялық фигуралар (блоктар) түрінде көрсетіледі. Сонымен бірге алгоритмдерді блок-схема түрінде қолдануда блоктар арасын бағытталған кесінділермен дұрыс біріктіріп отыру маңызды. Бұл әдіс арқылы есеп шығару барысында блок-схемадан программаға ауысу кезеңі оңай болады.
Есептерді программалау барысында олардың алгоритмдік блок-схемасын жасау өте маңызды. Программалауды енді бастап жатқандар берілген есептің маңызды тұстарын жоспарлап алуы керек. Сол үшін орындалатын әрбір есептің шартын мұқият оқып, есептегі туындайтын әртүрлі шарттарды орынды қолдануы қажет. Блок-схемалар арқылы алгоритмдік қадамдарды жоспарлап алғаннан кейін ғана есептің программасын жазуға кіріскен дұрыс. Алгоритмдер құрылымына қарай үш түрге бөлінеді.
Сызықтық алгоритмдер – тармақталған және қайталау әрекеттері жоқ, барлық әрекет тізбекпен, бірінен соң бірі табиғи реттілікпен бір реттен орындалатын алгоритмдік құрылым (1-схема).
Тармақталған алгоритмдер – бастапқы қойылған шарттың орындалуына қарай есептеу жүргізудің бірінші немесе екінші жолымен жүруін көрсететін алгоритмдік құрылым (2-схема).
Циклдік алгоритм – бастапқы қойылған шарт орындалғанша қайталанатын командалар тізбегін көрсететін алгоритмдік құрылым. Циклдер көмегімен программа жазу оның жазылу процесін жеңілдетеді (3-схема). Есептердің алгоритмін графикалық блок-схема арқылы өрнектей алсақ, кейінгі қадамда блок-схеманы негізге ала отырып, программа кодын құруды оңай жүзеге асыруға болады. Есептің программа кодын жазудың алдында оның алгоритмін құрастырып алу есепті дұрыс шығаруға көмектеседі |
|||||||||||||||||||
Сабақтың кезеңі | Педагогтың іс-әрекеті | Оқушының іс-әрекеті | Бағалау | Ресурстар | |||||||||||||||
Практикалық тапсырма
20 мин
Сабақтың ортасы 25 мин
Деңгейлік тапсырма
|
Берілген кітаптағы практикалық тапсырманы Ноутбукте орындайды.
«Дүкенге бару» жобасы
Бүгін – Айдостың туған күні. Оған достары қонаққа келеді. Айдос қонақтарға дастарқан жаю үшін үйінің жанында орналасқан екі дүкеннен қажетті азық-түлік сатып алуы керек. Айдостың үйінен 1-дүкенге дейінгі арақашықтық – а метр, 2-дүкенге дейін – b метр. Ал екі дүкеннің арасы c метр болады. Айдосқа екі дүкенге де барып, үйіне қайтып келетін ең қысқа жолды таңдауға көмектес (2-сурет).
«Дүкенге бару» жобасының программа коды 3-суретте берілген. Жоба-шарт программадан көріп тұрғаныңдай, шарт тексерудің elif құрылымы арқылы орындалған.
«Сызықтық алгоритм» тобына Мысалы: a, b, c және d бүтін сандары берілген. а және b сандарының қосындысы мен с және d сандары айырмасының соңғы цифрларының көбейтіндісін табатын программа және блок-схема құрастыр
|
Оқушылар ноутбукті алады, питон бағдарламасын іске қосып практикалық тапсырмалар оорындайды.
Оқушылар ноутбукті алады, питон бағдарламасын іске қосып практикалық тапсырмалар оорындайды.
Деңгелік тапсырмада әр топқа берілген тапсырмаларды ноутбукте программа кодын жазады және кодтың блок схемасын құрады |
Топ басшысы белгілеп отырады
Топ басшысы белгілеп отырады
Топ басшысы белгілеп отырады
Топ басшысы белгілеп отырады |
ноутбук
Ноутбук
Ноутбук А3 парақша |
|||||||||||||||
Сабақтың кезеңі | Педагогтың іс-әрекеті | Оқушының іс-әрекеті | Бағалау | Ресурстар | |||||||||||||||
Деңгейлік тапсырма
Сергіту сәті 30 мин
Сөз жұмбақ |
«Тармақталуалгоритм»тобына: Үштаңбалы N саны берілген. Осы санның цифрларының арасындағы ең үлкенін тауып, экранға шығар. Тапсырманың блок-схемасын құр.
«Циклдік алгоритм» тобына: Сандармен жасалатын негізгі амалдардың бірі – оларды салыстыру. K мен P бүтін сандары берілген. Осы сандарды салыстыр. Егер K > P шарты орындалса – “>”, егер K < P болса – “<“, егер K = P болса, “=” таңбалары экранға шықсын.
Интерактивті тақтада барабан ойнатылады, қай оқушының аты түссе сол оқушы билейді, ән салады, әзіл әңгіме айтады.
Сөзжұмбақ: 1)Есте сақтау құрылғысы (жады) 2)Бар құрылғыны басқаратын, кеудесін көтеріп қасқаятын ми (жүйелік блок) 3) Ақпараттың өлшем бірлігі (Гигабайт) 4)Дыбыстық ақпаратты шығаратын құрылғы (колонка) 5)Дыбыстық ақпаратты жазатын құрылғы (микрофон) 6)Жануарға ұқсас атым бар, 7)Өзінен зиянды сәулешашатын, адам көзін құртатын жалмауыз (монитор)
|
Деңгелік тапсырмада әр топқа берілген тапсырмаларды ноутбукте программа кодын жазады және кодтың блок схемасын құрады
Аты түскен оқушы ән салады, билейді немесе әзіл әңгіме айтады.
Тапқан оқушы интерактивтң тақтаға жазады |
Топ басшысы белгілеп отырады
Топ басшысы белгілеп отырады
Топ басшысы белгілеп отырады
Топ басшысы белгілеп отырады |
Ноутбук А3 парақша
https://wordwall.net/ru/ resource/31659379/ %d1%81%d0%b5%d 1%80%d0%b3%d1%96%d 1%82%d1%83-%d1%81% d3%99%d1%82%d1%96
Слайд |
|||||||||||||||
Сабақтың кезеңі | Педагогтың іс-әрекеті | Оқушының іс-әрекеті | Бағалау | Ресурстар | |||||||||||||||
Сабақты бекіту
40 мин
Үй тапсырмасы
Кері байланыс |
https://quizlet.com/live/718645
сілтемесі бойынша дұрыс жауаптарын табу
153 беттегі үй тапсырмасын орындау. Сызықтық алгоритмге арналған есеп құрастыр. Құрастырған есебіңді әрі қарай тармақталу алгоритміне арналған есепке ауыстыр. Құрастырған есебіңнің блок-схемасын құрып, программалық кодын жаз
https://padlet.com/adiknuratdinov/ vhotbqs0mh3cz0a2 сілтемесі арқылы оз түсінгендерін жазады
|
Оқушылар Qr-коды арқылы немесе код арқылы қатысу
Оқушылар үй тапсырмасын жазып алады
Оқушылар не білгенін? Не қызық болғанын және не үйренгенін өз ойларын жазады. |
Топ басшысы белгілеп отырады
Топ басшысы белгілеп отырады |
https://quizlet.com/live/718645
АКТ Дәптермен жұмыс
https://padlet.com/adiknuratdinov/ vhotbqs0mh3cz0a2 |
|||||||||||||||