Оқушылардың қажеттіліктерін анықтауға арналған кейбір әдіс-тәсілдер

1. Диагностикалық тесттер мен сауалнамалар

✔ Мақсаты:

  • Білім деңгейін, олқылықтарды, оқу дағдыларын анықтау;

  • Оқушының қызығушылықтары мен мотивациясын білу.

✔ Қолдану үлгісі:

  • Білім диагностикасы: Тақырып басталар алдында 5-10 сұрақтық тест.

  • Қызығушылық сауалнамасы: «Сен бос уақытта не істегенді ұнатасың?», «Қандай тақырыптар саған қызықты?» т.б.

  • Оқу стилін анықтау тесті: Визуал/аудиал/кинестетик екенін білу үшін.

✔ Нәтиже:

  • Саралап оқытуға мүмкіндік береді;

  • Сабақта қолданатын әдіс-тәсілдерді оқушыға бейімдеу жеңілдейді.

🗣 2. Жеке сұхбаттар мен әңгімелесу

✔ Мақсаты:

  • Әр оқушыны жеке танып, оқу-тәрбиелік процесін нақтылау.

✔ Қолдану үлгісі:

  • Мұғалім мен оқушы арасында 3–5 минуттық әңгіме.

  • Ашық сұрақтар:
    – «Сен үшін не қиын?»,
    – «Қай тапсырманы орындау ұнады?»,
    – «Қандай қолдау қажет?»

✔ Нәтиже:

  • Эмоционалдық жағдайы, ішкі мотивациясы туралы мәлімет алуға болады;

  • Баламен сенімді қарым-қатынас қалыптасады.

3. Бақылау және күнделік жүргізу

✔ Мақсаты:

  • Оқушының сабақтағы мінез-құлқын, қатысу белсенділігін және оқу тәсілін байқау.

✔ Қолдану үлгісі:

  • Мұғалім арнайы бақылау парағын пайдаланып, күн сайын/апта сайын белгілеп отырады:

    • Сабаққа қатысу белсенділігі

    • Топтық жұмысқа қатысуы

    • Көңіл күйі, шаршау белгілері

✔ Нәтиже:

  • Белсенді емес оқушыларды ертерек анықтап, жеке қолдау ұйымдастыруға болады.

✍️ 4. Рефлексия парақтары мен «Кері байланыс жәшігі»

✔ Мақсаты:

  • Оқушының өз оқу процесі туралы ойын, сезімін білу.

✔ Қолдану үлгісі:

  • Сабақ соңында қысқаша жазу:

    • Бүгін мен білдім…

    • Қиын болғаны…

    • Көмек керек…

  • Немесе анонимді түрде «Сұрақ/тілек жәшігіне» жазу.

✔ Нәтиже:

  • Оқушының шынайы қажеттіліктерін жасырмай білдіруге мүмкіндік беріледі.

🎨 5. «Менің портретім», «Қызығушылық картасы»

✔ Мақсаты:

  • Оқушыны тұлға ретінде тану, өзін-өзі тануына мүмкіндік беру.

✔ Қолдану үлгісі:

  • А4 парағына оқушы өз портретін салып/жазып береді:

    • «Менің мықты тұстарым…»

    • «Мені қызықтыратын тақырыптар…»

    • «Мен жақсы оқимын, егер…»

✔ Нәтиже:

  • Оқушыны даралап оқытуға қажетті ақпарат алынады;

  • Сенімділік және мотивация артады.

📌 6. «Оқу стилін» анықтау әдістері

✔ Мақсаты:

  • Оқушы ақпаратты қалай қабылдайтынын білу (визуалды, аудиалды, кинестетикалық).

✔ Қолдану үлгісі:

  • Қарапайым тест: «Саған мәтінді оқу ұнай ма, әлде сурет арқылы көру ме?» т.б.

  • Нәтижесіне қарай:

    • Визуал – сызбалар, кестелер, бейнематериалдар;

    • Аудиал – әңгімелеу, подкаст, әуен;

    • Кинестетик – қозғалыс, практикалық жұмыс.

🧩 7. Ойын әдістері мен шығармашылық тапсырмалар

✔ Мақсаты:

  • Баланың шығармашылық қабілеті мен эмоциялық жағдайын байқау.

✔ Қолдану үлгісі:

  • Сурет салу, рөлдік ойын, комикс жасау, диалог құру;

  • «Мен мектепті сүйемін, себебі…» – эссе немесе сурет.

✔ Нәтиже:

  • Оқушының таланты мен ішкі әлеуеті айқындалады.

📊 8. Ата-анамен кері байланыс

✔ Мақсаты:

  • Оқушының үйдегі жағдайы мен мінез-құлқы туралы білу.

✔ Қолдану үлгісі:

  • Онлайн/қағаз сауалнама, жеке әңгіме, ата-аналар жиналысы;

  • Ата-ана: «Балаңызға не ұнайды, не қиын?» деген сұрақтарға жауап береді.

🔑 Қорытынды:

Оқушылардың қажеттіліктерін анықтау:

  • 📚 Оқу процесін саралау үшін қажет;

  • ❤️ Эмоционалды қолдауға көмектеседі;

  • 🎯 Оқытуды нақты мақсатқа бағыттауға мүмкіндік береді.

0 комментариев к “Оқушылардың қажеттіліктерін анықтауға арналған кейбір әдіс-тәсілдер”

Оставьте комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Прокрутить вверх