Ежелгі Қытайдың қандай ғылыми ашулары бүгінгі күнге дейін жетті
Ұзақ мерзімді жоспардың тарауы: 3 B- Ежелгі Қытай | Мектеп: Ғ.Қараш атындағы ОЖББМ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Күні: 29. 01 . 20 | Мұғалімнің аты-жөні: Ташетова Г.А | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Сынып: 5 | Қатысқандар: 13 | Қатыспағандар: 0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Сабақтың тақырыбы | Ежелгі Қытайдың қандай ғылыми ашулары бүгінгі күнге дейін жетті | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына сілтеме) | 5.2.4.2. ғылымдардың (арифметика, геометрия, астрономия, медицина) пайда болып, дамуына шаруашылық іс-әрекет пен әлеуметтік өзгерістердің ықпалын сипаттау. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Сабақтың мақсаты | Барлық оқушылар: Қытайдың дамыған ғылымының түрлерін анықтайды және ашылған жаңалықтарды көрсетеді. Ежелгі Қытайдың маңызды өнер табыстарына: сейсмограф, қағаз, құбылнама, жібек матасына сипаттама береді.
Оқушылардың басым бөлігі: Ежелгі Қытай ғылымының шаруашылықтың дамуына тигізген әсерін анықтайды. Кейбір оқушылар: Ежелгі Қытайдың аталған өнертабыстарының қазіргі заман үшін маңызын зерделейді. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Бағалау критерийі | 1. Ежелгі Қытайдың маңызды өнертабыстарын сипаттайды.
2. Ежелгі Қытай ғылымының шаруашылықтың дамуына тигізген әсерін зерделейді. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Тілдік мақсаттар
|
Оқушылар:
– мәтіндегі оқылған ақпаратты графикалық кестеге толтырады. – сұрақтарға жауап беру арқылы өз көзқарасын білдіреді. Негізгі сөздер мен тіркестер: Құбылнама, сейсмограф, инемен емдеу, қытай қағазы, қытай жібек матасы, «кунг-фу» жауынгерлік өнері. Сыныптағы диалог/жазылым үшін тілдік бірліктер: Ежелгі Қытайда ғылымның дамуы кезінде…… жаңалықтар ашылды. Қалай ойлайсыңдар аталған өнертабыстардың қазіргі заман үшін қандай маңызы бар? …… өнертабысының пайда болуының ықпалынан ……. шаруашылықта …….өзгерістер жүрді. Жазылым бойынша: Графикалық кесте, « Қоғам үшін ғылым мен техника дамуының маңызы» |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Құндылықтарға
баулу
|
– топтық жұмыс барысында өзара сыйластық, құрметпен қарау;
– Ежелгі Қытайдың ғылымының дамуын зерделеу барысында өзге елдің мәдениетін, көзқарасын сыйлау |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Пәнаралық
байланыс |
Математикадағы амалдар мен таңбалар туралы білімдері, бейнелеу пәніндегі суреттермен жұмыс жасау дағдылары, дүниетану пәніндегі әлемнің жеті кереметі тарауындағы білімдерін қолдану. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Алдыңғы білім | Ұлы Қытай қорғаны, Ұлы Жібек жолы, Терракота әскері . Қазіргі Қытай туралы білімдер бар. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Сабақ барысы
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Сабақтың жоспарланған кезеңдері | Сабақтағы жоспарланған жаттығу түрлері
|
Ресурстар | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Сабақтың басы
1 минут
2-6 минут
7 минут |
Ұйымдастыру
Ширату: «Сұрақтың шешімін тап» -Ежелгі Қытай императоры кмі? -Цин Шихуанди -Терракота деген не? – керамикалық зат немесе күйдірілген саз -Терракота саны қанша? – 8099 Арбалет деген не? -Терракота жауынгерлері қаруланған өзі ататын мылтықты арбалет деп атайды -Ұлы Қытай қорғанынын кімдерден қорғап салды. -ғұндардан -ұлы Қытай қорғанының ұзындығы неше метр? -4000 км |
Стикерлер
Түрлі-түсті қағаздар слайд№1 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Сабақтың ортасы
10 минут
12-22 минут
31 минут
33 минут
34 минут
36-42 минут |
Видеоролик көрсету:
«Миға шабуыл» «Құпия заттар» әдісі арқылы. Оқушыларға заттарды көрсетеміз (компас, батпырауық, қолшатыр, қағаз), олардың не екенін және сабақпен қандай байланысы барын сұраймын. Осылайша оқушылардың сабаққа деген қызығушылығын оятып, оқушылардың тарапынан жаңа сабақтың тақырыбын ашамыз Мұғалімнің сөзі : Оқушылар осы заттарға қарап бүгінгі сабақтың тақырыбы жайлы не ойлайсыңдар? Сабақта не туралы айтамыз? Сабағымыздың мақсаты қандай? Жаңа тақырыптың алғы шарты: Сонымен, балалар біз сіздермен бүгінгі сабақта ежелгі Қытай елінде ашылып бүгінгі күнге дейін жеткен маңызын жоғалтпаған ғылыми ашылулармен танысамыз. «оқушылар жауап беру барысында тақырыпты өздері ашады. Жаңа сабақ: Оқулықпен жұмыс «Ойлан ,топтас, талқыла» әдісі бойынша әр топқа оқулықтан мәтіндерді бөліп беру, постер қорғау, дескриптор арқылы талқылау. (Т) Сыныпты зерттеудің белгіленген тақырыптары бойынша төрт топқа бөліңіз: 1-топ – зерттеу тақырыбы: «Қытайлықтардың шаруашылығы арифметика мен геометрияның пайда болуына әсер етті/ әсер етпеді ?» Оқушыларға суреттер мен мәтіндер таратылады, солардың негізінде зерттеу бойынша қорытындыларын жинақтауы қажет. 2-топ – зерттеу тақырыбы: «Қытайлықтардың шаруашылығы астрономияның пайда болуына әсер етті/ әсер етпеді?» Біздің заманымызға дейін жеткен құрылыстарды зерделей отырып, геометриялық білімдердің құрылыста қалай қолданылғанын түсіндіру. 3-топ – зерттеу тақырыбы «Ежелгі уақытта қытай медицинасының , пайдасы болды ма ?/ болмады ма?» Оқушыларға, дереккөздерді пайдаланып, қытай медицинасымен емделетін сырқат түрлерінің тізімі ұсынылады. Гастрит,инемен емдеу,күйдіру,менинигит,түрлі массаж, шай ҚБ: «смайликтер» арқылы бағалау Тапсырмаларға арналған дескрипторлар.
«Бұл қызықты» деректерге тоқталамыз. Төмендегі сөздер мен ұғымдардың мағынасын түсіндіріп беріңдер. 1 топ. Құбыланама – Қытайда әлемдегі ең алғашқы құбылнама ( компас) ойлап табылды. Ол өзі қазіргі қазіргі құбыланамаға ұқсамағанымен, сол дәуірдің өзінде дүниенің төрт бұрышын дәл бағдарлауға мүмкіндік береді.Әсіресе қытай теңізшілері осы құбыланама арқылы ашық теңізге шығып,Үндістан жеріне дейін бара алатын еді. Жібек, тұсбағдар 2 топ .Сейсмограф – Ең ежелгі сейсмографты , яғни жердің сілкінісін алдын ала болжауға, жер сілкінген кезде оның қай жерде қаншалықты дәрежеде болғанын айқындауға мүмкіндік беретін аспапты да ойлап тапқан қытайлықтар болды.шай, Джеки Чан 3 топ. Жұлдызнамашылар – Аспан денелерінің қозғалысын,орын ауыстыруын жете зерттеді.Соның нәтижесінде қытай жұлдызнамашылары әлемде бірінші болып жылдың ұзақтығын дәл есептеп шықты. Қағаз, балмұздақ Топтық жұмыс: Тапсырма: 1. Таңдалған білім саласы шаруашылықтың қай түрінде қолданылуына қатысты мысалдар келтіреді.
Бағалау – Өзара топтық бағалау – «Екі жұлдыз, бір ұсыныс».
ҚБ |
«Назарбаев Зияткерлік мектептері» ДББҰ-2017, «Дүниежүзі тарихы» оқулық 5 сынып. 67 бет
Түрлі-түсті суреттер
Түрлі-түсті суреттер, карточкалар
Бағалау парағы
Тапсырмасы үлестірме материалдары
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Сабақтың соңы
42-43 минут |
«Кері байланыс тақтасы»
№1 «Мен үшін сабақ қызықты өтті, Мен көп нәрсе білдім» №2 «Мен үшін сабақ жақсы өтті, менде 1-2 сұрақ қалды.» №3 «Мен бүгінгі сабақта қиналдым, түсінбеген тұстарым бар»
Үйге тапсырма § Ежелгі Қытайдың қандай ғылыми ашулары бүгінгі күнге дейін жетті. Дәптермен жұмыс – мәтіндегі жаңа сөздерді жазып келу. |
10 слайд
Оқушы күнделігі |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Саралау – Сіз қандай тәсілмен көбірек қолдау көрсетпексіз? Сіз басқаларға қарағанда қабілетті оқушыларға қандай тапсырмалар бересіз? | Бағалау – Сіз оқушылардың материалды игеру деңгейін қалай тексеруді жоспарлап отырсыз? | Денсаулық және қауіпсіздік техникасын сақтау | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Жоспарланған түрде топтастыру кезінде танымдық дағдысы төмен оқушылардың ЖАДА аймағына әсер ету арқылы қолдау көрсетемін.
Жылдам орындайтын оқушыларға қосымша тапсырма беремін. Негізгі тапсырмаларды орындауда көмек қажет ететін оқушыларға біршама уақыт беріледі. Сабақ мақсаттарында көрсетілген кейбір оқушыларға арнайы шығармашылық тапсырма беріледі. |
Үй тапсырмасын сұрау кезінде – Кері байланыс орнату ( Сұрақтың шешімін тап) арқылы оқушы өзін-өзі бағалайды.
««Ойлан ,топтас, талқыла» әдісі арқылы өзара топтық бағалау. Топтық тапсырма барысында – «Екі жұлдыз, бір ұсыныс» арқылы бағалау. Қажет болған жағдайда мұғалімнің тиімді кері байланысы ұсынылады.
|
Денсаулық сақтау технологиялары.
|
Bilimger.kz Республикалық білім порталы
Қазақстан Республикасы Мәдениет және Ақпарат министрлігіне тіркелген.
Куәлік нөмірі: KZ45VPY00102718