Цифрлық құралдармен бiлiмгерлердiң уақытын ұйымдастыру
Кенжебаева Айдана Болатканкызы
“Қ. Байсейітов атындағы саз колледжі”
Информатика мұғалімі
Аңдатпа
Бұл мақалада цифрлық құралдардың бiлiмгерлердiң уақытын тиiмдi ұйымдастырудағы рөлi қарастырылады. Цифрландыру дәуiрiнде бiлiм алушылар үшiн уақытты дұрыс басқару аса маңызды. Түрлi мобильдi қосымшалар мен веб-платформалар уақытты жоспарлауды жеңiлдетiп, оқу үдерiсiн жүйелеуге мүмкiндiк бередi. Мақалада уақытты басқаруға арналған танымал цифрлық құралдар мен олардың бiлiмгерлерге тигiзетiн оң әсерi қарастырылады.
Кілт сөздер:
Уақытты басқару, цифрлық құралдар, бiлiмгер, мобильдi қосымшалар, оқу процесi.
Кiрiспе
Қазiргi заманғы бiлiм беру жүйесiнде студенттер мен оқушылар көптеген ақпаратты игеруi керек. Бiлiмгерлер үшiн уақытты дұрыс ұйымдастыру – оқу үлгерiмiн жақсартудың маңызды факторларының бiрi. Дәстүрлi күнтiзбелер мен қағаз жазбалар бүгiнде тиiмдiлiгiн жоғалтып, олардың орнын цифрлық құралдар алмастыруда.
Бұл технологиялар бiлiм алушыларға тапсырмаларды жоспарлау, уақытты басқару және өз өнiмдiлiгiн арттыруға көмектеседi. Осы мақалада цифрлық құралдардың бiлiмгерлердiң уақытын ұйымдастырудағы маңыздылығы талқыланады.
Негiзгi бөлiм
- Цифрлық құралдардың бiлiмгерлер үшiн маңызы
Қазiргi таңда бiлiм беру саласында цифрлық технологияларды пайдалану кеңiнен таралуда. Цифрлық құралдар бiлiмгерлерге тапсырмаларды ұйымдастыруға, уақытты тиiмдi пайдалануға және өздерiнiң оқу процесiн жүйелi түрде реттеуге көмектеседi. Дәстүрлi қағаз күнделiктер мен жазбалар ыңғайсыз болуы мүмкiн, ал мобильдi қосымшалар мен веб-платформалар кез келген уақытта қолжетiмдi әрi қолдануға оңай.
Бiлiмгерлер үшiн цифрлық құралдардың маңыздылығы бiрнеше факторлармен анықталады:
- Уақытты тиiмдi жоспарлау – тапсырмаларды алдын ала белгiлеу және оларды орындау мерзiмдерiн бақылау.
- Жұмысты ұйымдастыру – оқу материалдарын, лекцияларды, тапсырмаларды бiр жерде сақтау және оларды құрылымдау.
- Өнiмдiлiктi арттыру – тапсырмаларды орындауға жұмсалған уақытты бақылау және жоспарлау арқылы тиiмдi жұмыс iстеу.
- Стрестi азайту – ретсiздiк пен ұмытшақтықтың алдын алу арқылы оқу процесiн жеңiлдету.
- Бiлiмгерлерге арналған негiзгi цифрлық құралдар
Бiлiм алушылардың уақытын тиiмдi басқаруға көмектесетiн көптеген цифрлық құралдар бар. Олардың кейбiреулерi тапсырмаларды жоспарлауға, басқалары зейiндi арттыруға, ал кейбiрi топтық жұмыстарды ұйымдастыруға арналған.
- Google Calendar – күнделiктi және апталық кестенi басқаруға, тапсырмаларды белгiлеуге, еске салғыштар орнатуға арналған құрал. Бұл қосымша сабақтар кестесiн жоспарлауға және жеке мiндеттердi реттеуге мүмкiндiк бередi.
- Trello – тапсырмаларды карточкалар арқылы ұйымдастырып, олардың орындалу деңгейiн бақылауға көмектесетiн құрал. Бiлiмгерлер оны курстық жұмыстар, емтиханға дайындық немесе топтық жобалар үшiн пайдалана алады.
- Notion – жазбалар жасау, жоспарлар құру, деректер базасын жүргiзу сияқты функцияларды бiрiктiретiн ыңғайлы платформа. Бұл құралды дәрiстер жазу, материалдарды сақтау және жеке оқу жоспарын құру үшiн қолдануға болады.
- Forest – зейiндi арттыруға және телефонды аз пайдалануға көмектесетiн қосымша. Бұл бағдарламада бiлiмгерлер белгiленген уақыт iшiнде телефон қолданбай, сабаққа толықтай назар аударғаны үшiн виртуалды ағаш өсiре алады.
- Pomodone – уақытты басқарудың Pomodoro әдiсiн қолданатын құрал. Бұл әдiс 25 минут жұмыс iстеп, 5 минут үзiлiс жасау арқылы өнiмдiлiктi арттыруға бағытталған.
- Evernote – маңызды ақпараттарды жазып, сақтап, белгiлеуге мүмкiндiк беретiн қосымша. Оны дәрiс жазбаларын жинақтауға, тапсырмалар тiзiмiн құруға және оқу материалдарын реттеуге қолдануға болады.
- Цифрлық құралдарды пайдалану нәтижелерi
Цифрлық құралдардың дұрыс қолданылуы бiлiмгерлерге оқу процесiн тиiмдi ұйымдастыруға мүмкiндiк бередi. Бiрқатар зерттеулер көрсеткендей, уақытын жоспарлайтын студенттер тапсырмаларды уақытылы орындап, сабақ үлгерiмiн жақсартады.
Цифрлық құралдарды пайдалану нәтижесiнде:
- Бiлiмгерлер тапсырмаларды алдын ала жоспарлап, уақытын тиiмдi жұмсайды.
- Көптеген тапсырмаларды бiр мезгiлде басқару жеңiлдейдi.
- Сабақтарға дайындалу барысында маңызды ақпараттар жоғалып кетпейдi.
- Студенттер стресс деңгейiн төмендетiп, өздерiнiң жұмыс қабiлетiн жақсартады.
Сонымен қатар, цифрлық құралдар топтық жұмыс үшiн де пайдалы. Google Drive, Microsoft Teams және Slack сияқты платформалар студенттерге бiрлесiп жұмыс iстеуге, файлдармен бөлiсуге және жедел байланыста болуға мүмкiндiк бередi.
- Цифрлық құралдарды қолданудағы қиындықтар мен шешiмдер
Кейбiр студенттер цифрлық құралдарды пайдалануға қиындық көруi мүмкiн. Мысалы:
- Жаңа платформаларға үйрену уақыты қажет. → Шешiм: қолдануға ыңғайлы және интуитивтi интерфейсi бар қосымшаларды таңдау.
- Интернетке тәуелдiлiк. → Шешiм: оффлайн режимде жұмыс iстейтiн құралдарды пайдалану (мысалы, Evernote немесе Notion).
- Көптеген қосымшаларды бiр уақытта пайдалану қиындық тудыруы мүмкiн. → Шешiм: негiзгi 2-3 құралды таңдап, оларды күнделiктi пайдалануды әдетке айналдыру.
- Цифрлық құралдардың болашағы
Цифрлық технологиялар үнемi дамып келедi, сондықтан болашақта бiлiм беру саласына жасанды интеллект, нейрожелi және автоматтандырылған жоспарлау жүйелерi көбiрек енгiзiледi. Бұл бiлiмгерлерге жеке оқу жоспарларын құруға, оқу материалдарын талдауға және өз бiлiмiн дербес дамытуға мүмкiндiк бередi.
Цифрлық құралдардың дамуы бiлiм алушыларға оқу процесiн жеңiлдетiп қана қоймай, олардың уақытты тиiмдi басқару дағдыларын қалыптастыруға да ықпал етедi. Бұл дағдылар болашақта кез келген кәсiби қызметте маңызды рөл атқарады.
Қорытынды
Цифрлық құралдарды пайдалану бiлiмгерлердiң уақытын тиiмдi ұйымдастыруға мүмкiндiк бередi. Қазiргi ақпараттық қоғамда уақытты басқару дағдылары сәттi оқудың және болашақ кәсiби жетiстiктiң маңызды факторы болып табылады. Google Calendar, Trello, Notion сияқты қосымшалар бiлiмгерлерге тапсырмаларын жоспарлауға, оқу материалдарын жүйелеуге және жеке өнiмдiлiгiн арттыруға көмектеседi.
Сонымен қатар, цифрлық құралдарды қолдану бiлiмгерлердiң өзiн-өзi басқару дағдыларын дамытады, бұл олардың академиялық жетiстiгiне ғана емес, өмiрлiк дағдыларына да оң әсер етедi. Бұл технологиялар уақытты дұрыс бөлуге, стресс деңгейiн төмендетуге және бос уақытты тиiмдi пайдалануға жағдай жасайды.
Болашақта бiлiм беру жүйесiне цифрлық құралдарды кеңiнен енгiзу оқыту сапасын арттырып, студенттерге заманауи талаптарға сай болуға мүмкiндiк бередi. Оқу орындары мен оқытушылар цифрлық технологияларды бiлiм беру процесiне белсендi енгiзуi қажет. Бұл студенттердiң уақытты тиiмдi пайдалануын жақсартып қана қоймай, олардың мотивациясын арттырып, оқу процесiн қызықты әрi нәтижелi етуге көмектеседi.
Осылайша, цифрлық құралдарды қолдану бiлiм алудағы жаңа мүмкiндiктердi ашады және бiлiмгерлердiң өзiн-өзi ұйымдастыру дағдыларын жетiлдiруге ықпал етедi. Сондықтан, бiлiм алушыларға уақытты басқарудың заманауи әдiстерiн меңгеру маңызды, ал оқу орындары оларға қолайлы жағдай жасауға ұмтылуы қажет.
Пайдаланылған әдебиеттер
- Кови, С. (1989). Жоғары тиiмдi адамдардың 7 дағдысы. Free Press.
- Трейси, Б. (2017). Алдымен ең қиын iстi орында: Прокрастинацияны тоқтатудың 21 әдiсi. Berrett-Koehler Publishers.
- Аллен, Д. (2001). Iстердi реттеу: Стресссiз өнiмдiлiктiң өнерi. Penguin.
- Әл-Фараби атындағы Қазақ ұлттық университетi. (2023). Бiлiм берудегi цифрлық технологиялар мен қашықтан оқыту. Алматы.
- Қазақстан Республикасының Ғылым және жоғары бiлiм министрлiгi. (2023). Бiлiм берудегi цифрлық трансформация. Астана.