Интернет желісін ағылшын тілі сабақтарында пайдалану

Интернет желісін ағылшын тілі сабақтарында пайдалану

Қазіргі уақытта ақпараттық технологиялар жалпы оқу орындарында қолдану керек екенін, жаңа ағымдар, актуалды гаджеттер ғана емес, әлемдік пандемияға да байланысты үлкен өзгерістерді бастан кешудеміз. Бұл жаңа техникалық құралдар ғана емес, сонымен қатар оқытудың жаңа нысандары мен әдістері, оқу процесіне жаңа көзқарас. Шет тілдерін оқытудың негізгі мақсаты-оқушылардың коммуникативті мәдениетін қалыптастыру және дамыту, шет тілін практикалық меңгеруге үйрету.

Мұғалімнің міндеті-тілді практикалық меңгерудің тиісті жағдайларын жасау, әр оқушыға өзінің белсенділігі мен шығармашылығын көрсетуге мүмкіндік беретін оқыту әдістерін таңдау. Мұғалімнің міндеті-шет тілдерін оқыту процесінде оқушының танымдық белсенділігін арттыру.    Ынтымақтастықта оқыту, жoбалау әдістемесі, жаңа ақпараттық технологияларды, Интернет — ресурстарды пайдалану сияқты қазіргі заманғы педагогикалық технологиялар оқытуда жеке тұлғаға бағытталған тәсілді іске асыруға көмектеседі, балалардың қабілеттерін, олардың оқыту деңгейін, бейімділігін және т. б. ескере отырып, оқытуды дараландыруды және саралауды қамтамасыз eтеді.

Сабақтарда компьютерлік оқыту бағдарламаларымен жұмыс істеу нысандары

шет тілінде келесі бағыттарды қамтиды:

— лексикaны зерттеу;

— айтылымды пысықтау;

— диалогтік және монологтік сөйлеуді оқыту;

— оқыту хатына;

— грамматикалық құбылыстарды пысықтау.

Интернет-ресурстарды пайдалану мүмкіндіктері өте зор. Ғаламдық Ғаламтор оқушылар мен мұғалімдерге Жер шарының кез-келген нүктесіндегі кез-келген ақпаратты алуға жағдай жасайды: елтану материалы, жастар өміріндегі жаңалықтар, гaзеттер мен журналдардағы мақалалар, қажетті әдебиеттер және т. б.

Мектепте ағылшын тілін оқыту әдістемесін қазіргі заманғы ақпараттық технологиялардың дамуына сәйкес келтіру қажеттігі пісіп-жетілді. Ағылшын тілі сабақтарында Интернеттің көмегімен бірқатар дидактикалық міндеттерді шешуге болады: жаһандық желі материалдарын қолдана отырып, оқу дағдылары мен дағдыларын қалыптастыру; оқушылардың жазбаша сөйлеу дағдыларын жетілдіру; оқушылардың сөздік қорын толықтыру; мектеп оқушыларында ағылшын тілін үйренуге тұрақты уәждемені қалыптастыру.

Оқушылар интернет желісі бойынша өткізілетін тестілеуге, викториналарға, конкурстарға, олимпиадаларға қатыса алады, басқа елдердің құрдастарымен хат алмасып, чaттарға, бейнеконференцияларға және т.б. қатыса алады. Бұл ресейлік мектеп оқушылары мен олардың бір немесе бірнеше елден келген шетелдік құрдастарының бірлескен жұмысы болуы мүмкін.

Соңғы онжылдықтардағы әлемдегі білім беру процесіне айтарлықтай әсер еткен ең революциялық жетістіктердің бірі Интернет деп аталатын Бүкіләлемдік компьютерлік желіні құру болды, бұл сөзбе-сөз «халықаралық желі» дегенді білдіреді.   international   net).

Кибернетикалық кеңістікті оқу мақсаттарында пайдалану жалпы дидактика мен жеке техниканың мүлдем жаңа бағыты болып табылады, өйткені болып жатқан өзгерістер оқу процесінің барлық аспектілеріне әсер етеді, жұмыс әдістері мен стилін таңдаудан бастап, студенттердің академиялық деңгейіне қойылатын талаптардың өзгеруіне дейін.

 

Білім беруді жаппай компьютерлендірудің мазмұндық негізі, әрине, қазіргі заманғы компьютер жалпы, оның кез-келген көрінісінде ақыл-ой жұмысының жағдайларын оңтайландырудың тиімді құралы болып табылатындығымен байланысты.

Орта мектепте шет тілін оқытудың негізгі мақсаты-коммуникативтік құзыреттілікті қалыптастыру, қалған барлық мақсаттар (білім беру, тәрбиелік, дамытушылық) осы басты мақсатты жүзеге асыру процесінде іске асырылады.  Коммуникативті тәсіл қарым-қатынас жасауды және Интернеттің жұмыс істеуінің негізі болып табылатын мәдениетаралық өзара әрекеттесу қабілетін қалыптастыруды білдіреді.   Қарым — қатынастан тыс Интернет мағынасы жоқ-бұл халықаралық көпұлтты, кросс — мәдени қоғам, оның өмірі бүкіл әлемдегі миллиондаған адамдардың бір уақытта сөйлейтін электронды қарым-қатынасына негізделген-қатысушылардың саны мен саны бойынша ең үлкен әңгіме. Оған шет тілі сабағында қатыса отырып, біз нақты қарым-қатынас моделін жасаймыз.

Интернет арқылы қамтамасыз етілген шынайы тілдік ортада қарым-қатынас жасай отырып, оқушылар шынайы өмірлік жағдайларға тап болады. Тартылған шешім кең ауқымды, маңызды, шынайы, қызықтыратын және достижимых тапсырмаларды оқушылар оқиды кенеттен және барабар әрекет жасауға, бұл құруды ынталандырады бірегей тұжырымдарды емес, шаблонную манипуляцию тіл формулалары.

Осы мақсатқа қызмет ететін шет тілінің құрылымы мен сөздігін зерттеуге түрткі болатын мазмұнды түсінуге, жеткізуге және мағынаны білдіруге үлкен мән беріледі.  Осылайша, оқушылардың назары өздеріне қарағанда формаларды қолдануға шоғырланады және грамматиканы оқыту жанама түрде, тікелей қарым-қатынаста, грамматикалық ережелерді таза зерттеуді қоспағанда жүзеге асырылады.

Компьютер оқушылардың жауаптарының алуан түрлілігіне адал: ол студенттердің жұмысын өздерінің тәуелсіздігін дамытатын және сабақта жағымды әлеуметтік — психологиялық атмосфера құратын, олардың жеке басын дамытудың маңызды факторы болып табылатын мақтау немесе теріс пікірлермен бірге жүрмейді.

Бүгінгі таңда білім беруді дамыту оның ақпараттық әлеуеті деңгейінің артуымен тығыз байланысты. Бұл сипаттама негізінен білімнің эволюциясының бағытын да, бүкіл қоғамның болашағын да анықтайды. Әлемдік ақпараттық кеңістіктегі ең сәтті бағдарлау үшін студенттердің ақпараттық мәдениетті, сондай-ақ компьютерлік-экрандық мәдениетті игеруі қажет, өйткені ақпаратты іздеудегі басымдық интернетке көбірек беріледі.

Ақпараттық жүйе ретінде Интернет өз пайдаланушыларына көптеген ақпарат пен ресурстарды ұсынады. Қызметтердің негізгі жиынтығы барлық қызметтерді қамтуы мүмкін:

— электрондық пошта (e-mail);

— телекөпір (usenet);

— бейнеконференция;

— өз ақпаратыңызды жариялау, өз ақпаратыңызды жасау мүмкіндігі;

Басты бет (homepage) және оны Web-серверге орналастыру;

— ақпараттық ресурстарға қол жеткізу:

— анықтамалық каталогтар (Yahoo!,   InfoSeek/UltraSmart,   LookSmart,

Galaxy);

— іздеу жүйелері (Alta Vista, HotBob, Open Text, WebCrawler,

Excite);

— желіде сөйлесу (Chat).

Бұл ресурстарды сабақта белсенді пайдалануға болады.

Қарым-қатынас практикасынсыз коммуникативті және мәдениаралық құзыреттілікті игеру мүмкін емес, сондықтан шет тілі сабағында интернет ресурстарын пайдалану өте қажет: Интернеттің виртуалды ортасы уақытша және кеңістіктік шеңберден шығуға мүмкіндік береді, бұл оны пайдаланушыларға нақты әңгімелесушілермен шынайы қарым-қатынас жасауға мүмкіндік береді.екі тарап үшін де өзекті тақырыптар. Алайда, Интернет оқытудың көмекші техникалық құралы екенін ұмытпауымыз керек және оңтайлы нәтижеге қол жеткізу үшін оны қолдануды сабақ процесіне дұрыс біріктіру қажет.

Интернет-әлемдегі соңғы оқиғалар туралы ақпарат алудың тамаша құралы.  Осылайша, Интернет арқылы айналдыру сыныптық бөлме жаңалықтар агенттігі, өзінің оқушы жоғары білікті төрағасы. Қызметтің бұл түрі жоғары сыныптарға жарамды, өйткені ол көлемді оқу мен түсіндіру өнерін, еркін сөйлеуді қамтиды.

Мәдениетаралық құзыреттілікті игеру тұрғысынан онлайн газет таптырмас көмекші болып табылады. Бұл студенттерге қазіргі уақытта болып жатқан әлемдік оқиғалардың қалыңдығына енуге, не болып жатқанын әртүрлі көзқарастардан көруге мүмкіндік береді. Әсіресе, оқырманның баспамен өзара әрекеттесуін жүзеге асыратын сілтеме — send us feedback сынып жұмысы үшін аса құнды. Оқылғанға қатысты өз пікіріңізді білдіруге және белгілі бір мақаланың авторымен «бүгінгі журналистер» («today’ s Columnists») бөлімінің арқасында жеке сұхбаттасуға болады, онда белгілі бір фамилияны таңдау сізді онымен тікелей байланыстырады. Кейде мақаланың басты кейіпкерімен қосымша байланыс пайда болуы мүмкін.

Сіз оқушыларға екі-үш жұмыс істеуді, өмірдің барлық аспектілерін қамтитын мақалаларды зерттеуді ұсына аласыз: передовицы, спорт, ауа-райы, мәдениет… Бұл жұмыстың артықшылығы-тапсырмаларды саралаумен бірге бүкіл сыныптың толық қатысуы: мықты студенттер қиын мақалаларды зерттей алады, ал әлсіздер ауа-райы туралы есепті немесе мәдени саладан кез-келген нәрсені тапсыра алады.

Оқу және сөйлеу дағдыларымен жұмыс істеуден басқа, сөздік қорын толықтыруға болады. Ол үшін оқушыларға оқылған ақпаратқа сүйене отырып, сөздік мақалалар құруды ұсыну қажет.  Жаңа грамматикалық дағдыларды игеруге болады, олардың мысалдары мақалаларда кездеседі.

Мұндай жұмыстың нәтижесі әр түрлі жаңалықтар агенттіктерінің ақпаратын талдау негізінде мәселеге бейтарап көзқарас беруге тырысу керек бір нақты оқиғаға арналған бетті құру болуы мүмкін. Осы жерде көрсету қажет гиперсілтемелер көздері. Мәдениетаралық құзыреттілікті дамыту үшін жаңалықтар агенттіктерінің бірінің белгілі бір тақырыптағы мақалаларын ұзақ уақыт бойы зерттеудің де артықшылықтары бар: мәселені мұқият зерттей отырып, студенттер осы елдің зерттелетін проблемаға деген ұстанымын анықтап қана қоймай, сонымен қатар осындай көзқарастың негіздерін анықтай алады.және, тиісінше, оқиғалардың дамуын болжай алады.  Орындалған жұмыстан кейін пікірталас немесе телеконференция қажет, онда әр оқушының немесе топтың жұмысы жалпы мәселенің жеке секторы болады.   Т.О. өз жұмысының нәтижелерімен бөлісіп, оларды біртұтас тұтастыра отырып, студенттер оқиғаның көп қырлы бейнесін алады, бұл оларға болып жатқан оқиғалардың себептерін түсінуге мүмкіндік береді және оларды оңтайлы шешім табуға бағыттайды — өйткені түсіну, себеп-салдар байланысын орнату жанжалдан шығудың жалғыз дұрыс негізі болып табылады.

Мұндай жұмыстың басты артықшылығы-студенттер ақпаратқа бір апта немесе одан да көп уақыт бұрын баспа басылымдарына емес, бірінші кезекте қол жеткізе алады және оған әсер ете отырып, әлемдік оқиғалардың қалыңдығына қатысады.

Виртуалды шындықтағы қарым-қатынас мәдениетаралық құзыреттілікті игеру үшін келесі түрде қолдануға болатын электрондық пошта арқылы жүзеге асырылады:

  1. Достық хат алмасу.

Халықаралық хат алмасуды кез-келген сыныпта және кез-келген деңгейде жүзеге асыруға болады.  Зерттелетін тілді мақсатты қолданумен, достық қарым-қатынас орнатумен және осылайша мәдениетті зерттеумен қатар, электронды хат алмасудың қағазға қарағанда артықшылығы бар: ол тезірек, ыңғайлы және арзан.

  1. Бірлескен оқу жобаларын құру.

Оқушылар Жер шарының әр түкпіріндегі серіктестермен ақпарат бөлісіп қана қоймайды, сонымен бірге қандай да бір жоба бойынша бірлесіп жұмыс істейді: тақырып таңдалады, зерттеу әдістері жасалады, стенд жасалады, онда нәтижелер орналастырылады.  Жоба тақырыбын Парақ серверінде біреу ұсынғаннан таңдауға немесе сол жерге қоюға және жауап контактілерін күтуге болады.     Email Project Home Page парағы зерттеуге келесі мәселелерді ұсынады: есірткі, стресс, тамақтану, қуат, жарнамалардың адамға әсері, денсаулық, әртүрлі аймақтардағы тауарлардың бағасын салыстыру, дәстүрлі медицина және басқалар.

Шет тілдерін оқытудың түпкі мақсаты-шет тілдік ортада еркін бағдарлауды және әртүрлі жағдайларда, яғни қарым-қатынаста дұрыс әрекет етуді үйрету. Оқыту нәтижесі туралы жаңа көзқарастар жаңа технологиялардың пайда болуына және ескіргендерден бас тартуға ықпал етті.  Бүгін

Интернет-ресурстарды қолданатын жаңа әдістер шет тілдерін дәстүрлі оқытуға қарсы.    Дәстүрлі ұғым ең алдымен ережелерді есте сақтаумен және тілдік жаттығуларды орындаумен, яғни «тілде сөйлесудің орнына тіл туралы сөйлесумен»байланысты.  Көптеген мұғалімдер әлі күнге дейін «лексика + қажетті құрылымдар = тіл» екендігіне сенімді және бұл оқу процесінің негізі болып табылады.  Бірақ тіл математика емес (тілдік құрылымдар есте сақтау үшін қажет формулалардан басқа ештеңе емес) және тек зияткерлік зат емес. Интеллект белгілі бір мотивациясыз әрекет етпейді және эмоциялар элементінсіз сирек жұмыс істейді, атап айтқанда бұл компоненттер көбінесе әдістемелік материалда жоқ.  Шет тілінде сөйлесуді үйрету үшін нақты, нақты өмірлік жағдайларды жасау керек (яғни.  бұл материалдың зерттелуін ынталандыратын және тиісті мінез-құлықты дамытатын шынайы қарым-қатынас принципі деп аталады. Олар бұл қатені жаңа технологияларды, атап айтқанда интернетті түзетуге тырысуда.

Өздеріңіз білетіндей, адам үйренетін барлық нәрсені алдағы іс-әрекетте қолдануға тырысады.  Сондай-ақ, білімді, дағдыларды, дағдыларды қолдану ауысуға негізделгені белгілі, ал тасымалдау, ең алдымен, осы білім, Дағдылар мен дағдыларды қолдану күтілетін жағдайларға оқыту шарттары қаншалықты сәйкес келетіндігіне байланысты. Демек, сыныпта құрылған шет тіліндегі қарым-қатынас жағдайында оқушыны шет тіліндегі қарым-қатынас процесіне қатысуға дайындау қажет.  Бұл коммуникативті оқытудың мәнін анықтайды, яғни оқу процесі қарым-қатынас процесінің моделі болып табылады.

Интернетті коммуникативті тәсілде қолдану өте жақсы негізделген: оның мақсаты студенттерді білімі мен тәжірибесін жинақтау және кеңейту арқылы шет тілін үйренуге қызықтыру.  Оқушылар тілді сабақтан тыс уақытта нақты қарым — қатынас жасау үшін пайдалануға дайын болуы керек, мысалы, оқытылатын тілге келген кезде, үйде шетелдік қонақтарды қабылдау кезінде, хат алмасу кезінде, аудио және видео кассеталармен, тапсырмалар нәтижелерімен және т.б. оқытылатын елдегі мектептермен немесе достарымен. Сонымен қатар, коммуникативтілік термині тар, таза прагматикалық тұрғыдан түсінілмеуі керек.   «Коммуникативтілік-Бим бойынша — бұл жеке тұлғаны басқа мәдениеттердің рухани құндылықтарымен-жеке қарым-қатынас және оқу арқылы таныстыру». Интернетте жүзеге асырылатын бұл тәсіл студенттерді қызықтыратын тақырыптарға назар аударып, Бағдарлама мақсаттарына жету үшін мәтіндер мен тапсырмаларды таңдауға мүмкіндік береді.  Оқушылардың коммуникативті қабілеті Интернет арқылы оларды маңызды, нақты, мағыналы және қол жетімді міндеттердің кең ауқымын шешуге тарту арқылы дамиды, олардың сәтті аяқталуы қанағат сезімін тудырады және олардың өзіне деген сенімділігін арттырады.

 

Қолданылған әдебиттер тізімі:

  1. Афанасьева, Н. А. Информационно-коммуникационные технологии при обучении иностранному языку / Н. А. Афанасьева // Педагогические технологии. — 2009. — N 2.
  2. Кариер, М. Аудирование в web-среде. Интернет-ресурсы и программы в помощь учителю иностранного языка / М. Кариер ; пер. с англ. О. Корчажкиной // ИКТ в образовании. — 2009.
  3. Кочергина, И. Г. Совершенствование познавательных способностей учащихся через использование информационно-коммуникационных технологий в обучении английскому языку / И. Г. Кочергина // Иностранные языки в школе. — 2009. — N 3.
  4. Мацько, Г. Р. Урок английского языка и информационная культура / Г. Р. Мацько // Английский язык в школе. — 2009. — N 2.

Читайте также:

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован.