Weather

Алматы қаласы Алмалы ауданы

КММ №34 гимназиясының ағылшын тілі пәнінің  мұғалімі

Айткожина Сауле Сагынбаевна

 

Краткосрочный план

 урока английского языка по теме «Weather»

 

Раздел: Module 4. Hot and Cold
ФИО педагога: Aitkozhina S.S.
Дата:  
Класс: _4 Количество присутствующих: Количество отсутствующих:
Тема урока Weather
Учебник «Smiles 4» . Jenny Dooley- Virginia Evans
Цели обучения в соответствии с учебной программой 4.L4   understand a limited range of short supported questions on general and some curricular topics

4.S2 ask questions to find out about present and possibly past experiences on an increasing  range of general and some curricular topics

4.S4 respond to questions on an increasing  range of general and some curricular topics

4.S7 contribute a growing  range of suitable words, phrases, and sentences including giving opinions during short pair, group and whole class exchanges

4.R6   understand with some support, some specific

information and detail in short, simple texts on a growing  range of general and some curricular topics

  Ход урока
Этап урока/время Действия педагога Действия учеников Оценивание
Изучи

 

Ø   Откройте Pupilsbookp 62

Guess

1.          In this season we can swimand ride a bike. (summer)

2.          In this season we can collect red, yellow, orange leaves and the school year stars (autumn)

3.          In this season we can plant trees and  flowers (spring)

4.          In this season we can  enjoy sledding,  snowboarding and making  snowmen (winter)

Ø   Let’s  remember new words “Weather”  (following the link watch the video)https://youtu.be/CXKj7bm4Ops

 

 

 

Ø   Thinking cap

Посмотри на картины и распредели их по правильному времени года, ты можешь выбрать 1 картину для 2  сезона. Lookatthepictureand assignthe pictures to right seasons, you can choose 1picture for 2seasonы. Example: In winter it’s cold and . . .

 

Постарайся ответить на вопросы

 

 

 

 

Пройдите ссылке и посмотрите видео

 

 

 

Выполни задание

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Выполни 1.     Откройте Pupilsbookстр.69,  упр. 1 Посмотрите на картины и ответьте на вопросы

 

 

2.     Откройте Pupil’s book стр.69,  упр. 2 Послушайте еще раз видео и запишите слова

 

3.     Откройте Pupil’s book стр.69,  упр 3. Прочитайте и отметьте.

 

 

4.     ОткройActivity book стр.48, упр. 1.  Объедини буквы с цифрами и найди слова. You need to unit letters and numbers then find out the words.

 

 

5.     Connect the words with opposite meaning- Соединисловапротивоположным значением

HOT DRY
SUMMER CLOUDY
SUNNY FREEZING
RAINY WINTER

 

6.     Заполнистрокисловами – Fill  in the gaps with words: snowballs, nights, January, snows, cold, white.

It is winter. December, _____ and February are winter months. The weather is ____ in winter. It usually _____. The streets and the fields are ____. The days are short and the____ are long. Children play _______ in the streets.

 

7.     Напиши 5 предложения используя слова ниже. 

 

 

 

Сделай и отправь учителю

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сделай и отправь учителю

 

 

 

 

Сделай и отправь учителю

 

 

Сделай и отправь учителю

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2,5б

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2,5б

2,5б

 

2,5б

 

Рефлексия Ответь на вопрос: Какая сегодня погода?

 

Отметьзнаком «+»  материал, с которым ознакомился(лась  

 

 

Cізге ұнауы мүмкін...

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *