Антропогенез кезеңдері. Протоантроптар. Архантроптар. Палеонтроптар. Неонтроптар.
Қысқа мерзімді сабақ жоспары
Ұзақ мерзімді сабақ жоспарының тарауы: 10.3.В Эволюциялық даму және селекция негіздері. Тірі ағзалардың көптүрлілігі
Күні: 6.03.2020
Сыныбы: 10 Мұғалімнің аты- жөні: Болатқызы Ә
Қатысқандар: Қатыспағандар:
Сабақтың тақырыбы Антропогенез кезеңдері. Протоантроптар. Архантроптар. Палеонтроптар. Неонтроптар.
Осы сабақта қол жеткізетін оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына сілтеме) 10. 2. 6. 6 – антропогенездің кезеңдерін атау
Сабақтың мақсаты Антропогенездің кезеңдерін атай алады;
Бағалау критерийлері • Антропогенездің кезеңдерін атайды;
• Протоантроптар, архантроптар, палеонтроптар, неонтроптар ерекшеліктерін сипаттайды
Тілдік мақсаттар
Пәнге тән лексика мен терминология: Антропогенез кезеңдері: Протоантроптар, архантроптар, палеонтроптар, неоантроптар, home sapiens
Сыныптағы диалог/ жазылым үшін сай келетің тіл стилі:
Антропология – ……. ғылым.
Антрополпогия кезеңдері….. ….. …… …… . Протоантроптар есептеулер бойынша … млн…. мың жыл бұрын өмір сүрген.
Архантроптардың ми көлемі… . палеонтроптардың миының көлемі … .
Неоантроптар – … … … .
Талқылауға арналған сұрақтар:
Антропология кезеңдерін ата.
Ежелгі адамдарды сипаттап бер.
Епті адамдардың іс әрекетін сипаттап бер.
Қазіргі адамдардың миының салмағы кандай?
Құндылықтарға баулу Оқушы бойында «Мәңгілік ел» жалпыұлттық идеясының бесінші құндылықтары бойынша, тарихтың, мәдениет пен тілдің біртұтастығы туған жеріміздің тарихын дарыту, оқушыларды патриотизмге тәрбиелеу
Пәнаралық байланыс Тарих – тақырыпқа байланысты кезеңдермен байланыстырады
Алдыңғы бөлім 9 сынып бойынша антропология ғылынындағы білімі бар.
Сабақтың барысы
Сабақтың жоспарланған кезеңдері Сабақта жоспарланған жаттығу түрлері Ресурстар
Сабақтың басы
5 минут Психологиялық ахуал қалыптастыру
«Жылы лебіз» тренингі арқылы сыныпта ынтымақтастық атмосферасын құру.
Ширату жаттығуы
Оқушылардың назарын сабаққа аудару үшін оларға анторопология кезеңдер бойынша суреттер көрсетіледі. Сол бойынша оқушылар алдыңғы білімді еске түсіре отырып жаңа сабақ тақырыбын анықтайды.
Бейнежазба көрсету
4 – кезеңдер бойынша, 4– топқа бөлемін
Суреттер
PowerPoint
https://blimland.kz/kk/dunie-zhuzi-tarixy/lesson/adamzat-degenimiz-ne
Сабақтың ортасы
10минут
10минут
10минут Жаңа тақырыпты меңгеру мақсатында оқушыларға мәтінмен жұмыс беріледі.
Тапсырма 1.
Оқыту фомасы: топтық
Әдіс: «Джиг со».
Мәтінді оқи отырып антропогенез кезеңдерін ан
ықтап,өз ойыңызды берілген сурет қиындылары арқылы толықтыр. (постер қорғау)
1 – топ: «Протоантроптар»
2 – топ «Архантроптар»
3 – топ «Палеонтроптар»
4 – топ «Неонтроптар»
Мәтін оқушыларға беріледі. (
Бағалау критерийлері Дескриптор
• Антропогенездің кезеңдерін атай алады;
Антропогенездің кезеңдерін атайды;
Антропогенез кезеңдерін анықтай алады;
Қ/б: Алтын медаль. (топ бір – бірін бағалайды) әр топ алдында үш түрлі медаль болады, соның ішіндегі алтын медаль арқылы ең үздік топ анықталады.
Тапсырма 2
Оқыту формасы: жеке
Әдіс: Сипаттау кестесі
Антропогенез кезеңдеріндегі атауға сәйкес сипаттаманы толтырыңыз.
Адам типтері Сипаттама
Саралау тапсырмасы:
Қолдауды орташа қажет ететін оқушыларға антропогенез кезеңдеріндегі адамдардың суреттерін беремін.
Қолдауды көп қажет ететін оқушыларға кестенің астына тірек сөздерді беремін:
Тірек сөздер: аустралопитек, епті адам, тік жүретін адам, неандарталь адамы, краманон адамы. Маймыл тектес адам; Орталық жүйке жүйесінің дамуы; тік жүрген, ми көлемі 530см3болған; Ми көлемі 900см3болғанағаштан, тастан құралдар жасай алады,оттан тамақ пісіре бастады; Ми көлемі – 1400=1700см3 home erectus – пен қазіргі адам арасын байланыстыратын буын; Краманон адамы – home sapiens 40 мың жылда пайда болған адам.
Бағалау критерийлері Дескриптор
Протоантроптар, архантроптар, палеонтроптар, неонтроптар ерекшеліктерін сипаттайды Антропология кезеңдеріндегі адам типтерін сипаттайды
Қ/Б: «плюс, минус, ұсыным» әдісі
+ – толықтай түсінді;
– – түсінуге жақын;
! – түсінбедім, сенімді емеспін
Қарқынды саралау
Тапсырма 3
Оқыту формасы: жеке
Тәсіл: «Дербес пікір»
Қосымша ақпарат арқылы, қазіргі адамдар – «Home sapiens» мен ежелгі адам – «Home erectus» салыстыра отырып баянда.
Бағалау критерийлері Дескриптор
•протоантроптар, архантроптар, палеонтроптар, неонтроптар ерекшеліктерін сипаттайды Қазіргі адамдар мен ежелгі адамдарды салыстыра алады
Қ/Б: «Екі жұлдыз, бір тілек»,
(2-жұлдыз – жұмыс істеген кезде оларға ерекше ұсынған 2-зат;
1 – ұсыныс – бұл жақсартуға болатын нәрсе)
Биология 10- сынып 2- бөлім. Е.К. Очкур
142-144бет
Сабақтың соңы
5 минут Рефлексия: «Білім кемесі» арқылы
Жасыл түс: егер саған сабақ ұнаса, барлық тапсырма ұнаса;
Сары түс: егер сабақта белгілі бір қиындыққа кезіксең;
Қызыл түс: егер саған сабақ барысында тапсырма орындау қиын болса.
Үйге тапсырама: Антропогенез кезеңдері.
Саралау – сіз қандай тәсілмен көбірек қолдау көрсеттіңіз? Сіз басқаларға қарағанда қабілетті оқушыға қандай тапсырмалар бересіз? Бағалау – сіз оқушылардың материалды игеру деңгейін қалай тексеруді жоспарлап отырсыз? Денсаулық және қауіпсіз-дік техника-сын сақтау
Сабақ оқушылардың қажеттілігін қанағаттандыру үшін әр түрлі әдіс – тәсілдерді пайдалана отырып, әр тапсырмалар оқушының деңгейіне байланысты қадамдар жасалынды. Барлық оқушыларға мәтінді беру арқылы, суреттер беру арқылы,
тірек сөздер арқылы
қолдау көрсеттім. Және де қосымша жетекші сұрақтар қойып отырдым. Қабілеті жоғары оқушым антропоге-нез кезеңін-дегі қазіргі және ежелгі адамдарды салыстыра отырып баяндайды Сабақ кезінде оқушылардың сабаққа деген қызығушылығын және ынтасын арттыру және ішкі уәжін өсіру мақсатында белсенді әдістерді тиімді пайдалана отырып, әр оқушының оқуын және сол орындалған тапсырманы оқушы қаншалықты меңгергенін білу және жетілдіру үшін
Тапсырма 1
Постер қорғау әдісі бойынша топ бір – бірін «алтын медаль» беру арқылы бағалайды. Әр топ алдында үш түрлі медаль болады, соның ішіндегі алтын медаль арқылы ең үздік топ анықталады;
Тапсырма 2
«Сипаттау кестесі» беру арқылы «плюс, минус, ұсыным» арқылы бағаладым.
+ – толықтай түсінді;
– – түсінуге жақын;
! – түсінбедім, сенімді емеспін.
Тапсырма 3
«Дербес пікір» әдісімен екі жұлдыз, бір тілек арқылы бағаладым. (2-жұлдыз – жұмыс істеген кезде оларға ерекше ұсынған 2-зат;
1 – ұсыныс – бұл жақсартуға болатын нәрсе) Сабағымды АКТ – мен байланыстырамын.Сынып ережесі бойынша тыныш-тық сақтау;
Оқушы-лар бір- бірінің пікірін тыңдау.
Жалпы бағалау
Сабақта ең жақсы өткізген екі нәрсе ( оқыту мен оқуға қатысты)
1:
2:
Сабақтың бұдан да жақсы өтуіне не оң ықпал етер еді ( оқыту мен оқуға қатысты)
1:
2:
Осы сабақтың барысында мен сынып туралы немесе жекеленген оқушылардың жетістіктері қиыншылықтары туралы нені анықтадым, келесі сабақтарда не нәрсеге назар аудару керек?