Соңғы шартты цикл. The last conditional loop (do … while)

Мұғалімнің аты-жөні: Даулетбай Сәуле Серікқызы

Пәні: информатика

Subject: informatics

Пәні: информатика

Long term plan unit:

Ұзақ мерзімді жоспарлау бөлімі:

Chapter №3    Programming fundamentals

Бөлім № 3 Бағдармалау негіздері

School: №34

Мектеп:№34

Teacher name: Dauletbay S.S.

Мұғалімнің аты-жөні: Даулетбай С.С.

Date:       

Мерзімі: 

Grade:  8 «А»

Сынып :  8 «А»

Theme of the lesson:  The last conditional loop (do … while)

Сабақтың тақырыбы:  Соңғы шартты цикл

Learning objectives (s) that this lesson is contributing to:

Сабақ негізделген оқу мақсаты (мақсаттары):

8.3.3.1 таңдау және қайталау операторларын программаны өңдеудің кіріктірілген ортасыныңда қолдану (С/С++, Python, Delphi, Lazarus)
8.3.3.1 Selecting and selecting replication operators in a built-in software development environment (C / C ++, Python, Delphi, Lazarus)
Lesson objectives:

Сабақ мақсаттары:

 

1.All learners will be able to:
Software- is a program or a set of programs used to control a computer
1.Барлық оқушылар:
Бағдарламалық жасақтама – компьютерді басқаруға арналған бағдарлама немесе бағдарлама жиынтығы туралы түсінік калыптасады
2.Most learners will be able to:
Know what algorithm and types of algorithm are. The structure of programming.
2.Оқушылардың көбісі:
Алгоритм және алгоритмнің түрлерін, бағдарламалау құрылымын біледі.
3.Some learners will be able to:
Make up simple programs
3.Кейбір оқушылар:
Карапайым программа кұрайды
Key words and phrases:

Негізгі сөздер мен тіркестер:

Program, algorithm, software, compiling, int,main, namespace

Бағдарлама, алгоритм, бағдарламалық қамтамасыз ету, компиляция,бүтін сан типі, атау

Points for discussion:

Талқылауға арналған тармақтар:

How does computer programming work? Why do we Learn computer programming?

Компьютерлік бағдарламалау қалай жұмыс істейді? Неліктен компьютерлік бағдарламаларды үйренеміз?

Terminology

Терминология

Program, algorithm, software, compiling, input, output, set,programming Language Бағдарлама, алгоритм, бағдарламалық жасақтама, компиляция, енгізу, шығару, орнату, бағдарламалау тілі
Interdisciplinary contacts:

Пәнаралық байланыстар:

Russian, English, Mathematics

Орыс тілі,Ағылшын тілі, математика

                                                            Plan        Жоспар
Time

Уақыты

Planned activities

Жоспарланған жаттығулар

Resources

Ресурстар

Beginning     (Басы)

                 

             3 min

 

 

             2 min

 

 

             3 min

 

 

 

 

Greetings   Амандасу

The teacher will greet the learners and try to create a positive learning atmosphere: Good afternoon, good afternoon to you, Good afternoon, good afternoon, Tell me how are you?

Greetings, divisions, definition of group leader.

Desire to each other  Бір-біріне тілек айту

Division into groups  Топқа бөлу

division into the group by composing the mosaic

C++

While

Code Blocks

Repeat the material      Өткен материалды қайталау

Quizlet.com timely delivery of tasks through the site     Quizlet.com   сайты арқылы тапсырмаларды уақытқа орындау

 

 

Geometric shapes.

Evaluation sheet

Personal work

Interactive board

Examination

 

  

Middle (Ортасы)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

20 min

 

       

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Practice

Тәжірибе

 5 мин

 

 

Solve the mystery and release the report     

Жұмбақты шешу және есепті шығару

1.      1.  The brain that drives the existing device, lifting the chest and pushing it.   (System Unit)

2.      2.  Usually I am silent,

Significantly.

There is a writing on the paper

I’m a tool.       (Printer)

3.      3.  How many mechanisms are listed,

He felt your finger

All your thoughts

Entered on your computer.  (Keyboard)

1.

 

2.

 

3.

 

Learningapps.com performing tasks through the site

Learningapps.com сайты арқылы тапсырмаларды орындау

 

Report       Есеп шығару

 

Write a code that checks if the given hypotenuse is correct or not.

Hypotenuse role:

(Longest sides)2= (Side one)2 + (Side two)2

Side one 24, side two 7. Find longest side?

Write a code that checks if the given hypotenuse is correct or not.

Hypotenuse role:

(Longest sides)2= (Side one)2 + (Side two)2

Side one 3, longest side 5. Find two side?

Write a code that checks if the given hypotenuse is correct or not.

Hypotenuse role:

(Longest sides)2= (Side one)2 + (Side two)2

Side two 5, longest side 13. Find one side?

Working with the computer

Компьютермен жұмыс

Page 132, 57 pictures

Socrative.com speed over the site

Socrative.com  сайты арқылы жылдамдыққа орындау

 

 

Group work

Funny smileys, stickers, A4 sheets, markers, appraisals,

8th grade textbook

Highest Score ‘5’

Interactive board

 

 

Couple work

level tasks,

evaluation sheet

3rd level – «5»

2nd level – “4”

Level 1 – ‘3’

End

Formation of competence

4 min

Соңы

Құзырлылық қалыптастыру

Бекіту

 

Zipgrade.com test execution

Zipgrade.com тест орындау

 

Keep in mind!

 

Есіңізде болсын!

Terminology

 

Personal work

evaluation sheet,

8th grade textbook

 

Жеке жұмыс

бағалау парағы,

8 сынып оқулығы

Cheat – appraisal

 Reflexes   (2 min)

 Рефлексия

         (2 мин)

 

What Did I Learn? What do I want to know?

 

Не білдім? Не білгім келеді?

       Evaluation

             (1 min)

 

Бағалау

             1 (мин)

groups each other

топтар бір-бірін бағалайды

       Well done!

Good!

Bad!

Additional information

Келесі оқу

The last conditional loop (do … while)

Соңғы шартты цикл

 

Cізге ұнауы мүмкін...

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *