Жасуша құрылысы мен типтері
Short TermPlan
Қысқа мерзімді жоспар
Subject: Biology
Пән: Биология Chapter 1.0 Cell biology Бөлім1.0 Жасушалық биология |
Облыс: Жамбыл
Аудан: Т.Рысқұлов School: Мектеп: Б.Момышұлы Topic: Сell structure and types Тақырыбы: Жасуша құрылысы мен типтері |
|||||||||||||||
Date:
Күні: |
Teachers name:Н.О.Адилова
Мұғалімнің аты- жөні: |
|||||||||||||||
Grade:8
Сынып:8 |
Number present:
Қатысқаны: |
absent:
қатыспағаны: |
||||||||||||||
The aim of the lesson
Мақсаты |
is that learners will be able to distinguish the cell structure and types | |||||||||||||||
Lesson objectives
Сабақ мақсаты |
To know new terminology on topic cell structure and types
To make a dialogue |
|||||||||||||||
Language objective
Тілдік мақсат |
To use new terminology during the lesson
Cell membrane- жасуша мембранасы Cell wall-жасуша қабықшасы Eukaryotic cell-эукариотты жасуша Mitochondria-митохондрия Nucleus-ядро Organelle-органелла Plastid-пластид Prokaryotic cell-прокариотты жасуша Ribosome-рибосома Vacuole-вакуоль |
|||||||||||||||
Previous learning
Алдыңғы білім |
preface | |||||||||||||||
Planned timings
Уақыты |
Planned activities
Жоспарланған іс-әрекет |
Resources
Ресурстар |
||||||||||||||
Start
Басы 5 min
Main Part Негізгі бөлім 30 min
End Соңы 5 min |
Greeting
-Hello, everybody! How are you? I think you are ready for our lesson. Let s start new lesson! Let s divide into three groups by count 1. «Organelles» group 2. «Prokaryotic cell» group 3. «Eukaryotic cell» group Warm-up activity Learners look at the photos of animals. Tell me their names in order of how many cells they have. Start with the animal that has the most cells. Work in group with posters(Топтық жұмыс) 1. «Organelles» group:To explain cell structure and types 2. «Prokaryotic cell» group:Prokaryotic cell structure 3. «Eukaryotic cell» group:Eukaryotic cell structure Work in pairs(Жұптық жұмыс)Matching of terms
Keys: 1.с 2d 3f 4a 5e 6b Learners will be distributed stickers and they need to write 7 new words they have learned
|
Warm-up pictures
Poster,pictures
Handout tasks
stickers |
||||||||||||||
Assessment
Бағалау |
Speaking
Peer assessment |
|||||||||||||||
Homework
Үйге тапсырма |
Learn by heart the terms | presentation | ||||||||||||||
Reflection
Рефлексия |
-How was the lesson?
Was it clear? |
|||||||||||||||