Қанның құрамы мен қызметі. Қан түйіршіктері: эритроциттер, лейкоциттер, тромбоциттер. Плазма. Қанның қызметі: транспорттық, гомеостаздық, қорғаныштық.
Күні: 20.11,201 9Cынып: 8 | Қатысқандар саны:
Қатыспағандар саны: |
||||||||||||||||||
Cабақтың тақырыбы | Қанның құрамы мен қызметі. Қан түйіршіктері: эритроциттер, лейкоциттер, тромбоциттер. Плазма.
Қанның қызметі: транспорттық, гомеостаздық, қорғаныштық. |
||||||||||||||||||
Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына сілтеме) | 8.1.3.1 қан құрамы мен қызметін сипаттау қан жасушалары
|
||||||||||||||||||
Жетістік критерийлері | Адам қанның құрамы мен қасиеттері туралы түсінеді. | ||||||||||||||||||
Тілдік мақсаттар | Пәндік лексика және терминология:
– түрлі педагогикалық- технология әдістері арқылы алған ақпараттар бойынша қан физиологиясы,» бірлесіп ашу жолдарына мүмкіндік беру. Диалогқа/жазылымға қажетті тіркестер: – Қызыл қан жасушалары; 2) 1 мм2 қанда олардың 6 – 8 мыңы бар; 3) 1 мм2 қанда олар 4,5 – 5 млн болады; 4) Сүйек кемігінде түзіледі; 6) Қызметі – қанды ұйыту; – орындауды тиімді тәсілмен орындау; |
||||||||||||||||||
Құндылықтарды дарыту | Оқушыларды бір-біріне деген құрмет көрсетуіне тәрбиелеу. | ||||||||||||||||||
Пәнаралық байланыс | |||||||||||||||||||
АКТ қолдану дағдылары | |||||||||||||||||||
Тілдік құзыреттілік | Термин сөздер | ||||||||||||||||||
Сабақ барысы | |||||||||||||||||||
Сабақтың жоспарланған кезеңдері | Сабақтағы жоспарланған іс-әрекет | Ресурстар | |||||||||||||||||
Сабақтың басы
Ынтымақтастық атмосферасын қалыптастыру |
Ұйымдастыру кезеңі. Амандасу. Психологиялық ахуал туғызу. Миға шабуыл әдісі арқылы сұрақтар қою Үй тапсырмасын тексеру 2.Ұлпа сұйықтығы дегеніміз не?Оның маңызы неде? 3.Қан қандай қызмет атқарады?
|
Шаттық шебері
|
|||||||||||||||||
Сабақтың ортасы
|
Өткен тақырыпты меңгере отырып жаңа тақырыптқа қадам басу үшін « өткенғе қарап жаңаға қадам бас» техникасын қолданып, оқушылар жұптаса жұмыс жасайды.
Қан плазмасы – барлық қанның шамамен, 55 – 60% көлемін құрайтын мөлдір, түссіз сұйықтық.Оның құрамында 90-92% су, 7-8% нәруыздар,шамамен, 2% глюкоза, майлар, минералды тұздар, т.б. болады.Плазмада еріген нәруыздар, минералды тұздар мен басқа заттар белгілі бір осмос қысымын тудырады.Қан плазмасының нәруыздары әртүрлі қызмет атқарады.Мысалы, глобулиндер организмді бактериялардан қорғауға қатысады; альбуминдер плазмадағы судың мөлшерін реттейді; фибриноген қан ұюында маңызды рөл атқарады.Фибриногені жоқ қан плазмасы сарысу деп аталады. Эритроциттер немесе қызыл қан жасушаларының пішіні (форма) диаметрі 7-ден 10 мкм-ге дейінгі екі беті ойыс диск тәрізді.Жетілген эритроциттерде ядро болмайды.1мм3 қанда 4,5 -5 млн эритроцит болады.Эритроцитте ерекше нәруыз – гемоглобин болады.Қалыпты жағдайда қанның құрамындағы гемоглобиннің мөлшері 120 – 150 г/л болуы тиіс.Адам организмінде эритроциттер мен гемоглобин мөлшерінің кемуі қаназдылық, яғни анемия ауруының қалыптасуына себеп болады. Жұппен жұмыс. Әр топқа мәтін беріледі. – құрамынды фибриноген нәруызы болмайтын қан плазмасын – қанның сарысуы Глюкоза – жасушалар үшін негізгі қуат көзі. Плазмада глюкоза мөлшері 0, 04% – дан аз болса, ми жасушалары қатты қозып, бұлшықеттер жиырылып, тырысып (судороги) қалады. Қан дәнекер ұлпасының сұйық түрі. Ағзада болатын қанның мөлшері адамның дене салмағына байланысты Қанның құрамы – қан плазмасы және қан жасушалары Эритроцит – қанның қызыл түйіршіктері. Диаметрі 7 – 10 мкм – ге дейінгі екі беті ойыс диск тәрізді. Жетілгендерінде ядро болмайды. 1 мм ³ қанда 4, 5 – 5 млн эритроцит болады. Эритроцитте қанға қызыл түс беретін гемоглабин болады. Гемоглабиннің негізгі қызметі оттекпен көмірқышқыл газын тасымалдау. Эритроциттің тіршілік ұзақтығы 120 күн. Гемоглабин оттегімен қосылып оксигемоглабин түзеді. Қан жасушалары: Адамның эритроциттерінің диаметрі 7, 5 мкм, қалыңдығы 1 – 2 мкм. Қанның 1 мм3 – де шамамен 4, 5 – 5 млн, жаңа туған нәрестенің 1 мм3 қанында 6 – 7 млн эритроцит бар. 3 айдан соң оның мөлшері азайып, қалыпты мөлшерге (5 млн) келеді. Эритроциттердің қызыл түсі гемоглобинге (латынша «haіma» – гемоглобиннің құрамында темір бар нәруызы жоқ бөлігі, «globus» – нәруызды бөлігі) байланысты. Гемоглобин – қанның қызыл түсті пигменті. Нв + О2 = НвО2 (оксигемоглобин) №1 тапсырма. Дұрыс жауапты таңда №2 тапсырма. Эритроциттерге тән қасиеттерді таңда. №3 тапсырма. Мәтіндегі бес қатені тап, олардың астын сызып, дұрыс жауаптарын сәйкес рамкаларға жаз. Эритроциттер – қызыл қан жасушалары. Олар өте кішкентай. 1мм2 қанда олардың 10 млн болады. Бұл – өз беттерінше қозғала алмайтын, шар пішіндес жасушалар. Жасушалардың ішінде нәруыз бен мыстың қосындысы – гемоглобин бар. Эритроциттер көкбауырда түзіліп, сүйек кемігінде бұзылады. Олардың негізгі қызметі – нәрлі заттарды тасымалдау.
2. Биологиялық диктант 1.Ағзаның ішк ортасына ————————————– 2.Қан —————————— ұлпасыныңсұйықтүрі. 3.Эритроциттер ————————— түзіледі. 4. Қанныңқұрамы – ———————-%және 40-45%тұрады.———————– 5. Ағзадағы қанның мөлшері ———————– 6. ————– –жасушалар үшін негізгі қуат көзі.
Проблемалық сұрақ Өзара бағалау ( дескриптор бойынша) Бағалау
|
Таныстырылым, оқулықпен жұмыс |
|||||||||||||||||
Сергіту сәті
|
|
Сергіту сәтіне арналған жинақ | |||||||||||||||||
Аяқталуы
Қызықты тапсырма
|
Сабақты бекіту
1.Қан плазмасының құрамын атаңдар? 2.Эритроциттер қандай қызмет атқарады? 3.Гемоглобин дегеніміз не? Сұрақ-жауап. Кім жылдам? 1. Б.Ү.Ү. кестесі.
|
Оқулық, дәптерлер. |
|||||||||||||||||
Сабақтың соңы
|
1.Оқушылар сұрақтарға жауап беріп, бүгінгі сабақтың негізгі түйінді идеясын айтады.
Рефлексия Бүгінгі сабақта болған көңіл – күйді бас бармақ саалынған суреттер арқылы бағалау.
Кері байланыс. « Блоб ағашы» арқылы оқушылардың психологиялық жағдайын, тақырыпты меңгеру барысындағы өзін-өзі бағалауын анықтау. |
Бас бармақтар |
|||||||||||||||||
Дифференциация – оқушыларға көбірек қолдау көрсетуді қалай жоспарлайсыз? Қабілеті жоғары оқушыларға қандай тапсырмалар қоюды жоспарлап отырсыз? |
Бағалау – оқушылардың материалды меңгеру деңгейін тексеру жоспарыңыз?
|
Пәнаралық байланыс
Денсаулық және қауіпсіздік техникасының сақталуы Құндылықтармен байланыс (тәрбие) |
|||||||||||||||||
Қолдау көрсету.
Қабілеті жоғары оқушылар берілген есептер мен тапсырмаларды орындай алавды |
Оқушылар өздері жасаған бет-бейнелеріне қарап бір-біріне көңіл- күйлерін айтады. (қуанышты, көңілді, көңілсіз, ашулы)
|