Күрделі тіліктер
Набиева Камшат Жумалиевна
Мақсаты: күрделі тіліктердің орындау ережелерін меңгеру, ережелерді сақтай отырып, сызбаларды орындау. Тақырып арқылы оқушыларды сызба сауаттылығына үйрету, адам өміріндегі сызбаның маңыздылығына көз жеткізу, түсіндіру
Түрі: жаңатақырып
Әдісі: баяндау, сұрақ-жауап, тест
Көрнекілігі: тақта, оқулық, сызбағақажеттіқұралдар.
Сабақтыңбарысы
І. Ұйымдастырубөлігі
ІІ. Өткентақырыптықайталау. Сұрақ-жауап
- Қандайтіліктерқарапайымтіліктергежатады?
- Қандайжағдайлардатіліктербелгіленеді?
- Тіліктіңқимаданайырмашылығынеде?
ІІІ. Жаңатақырыпмеңгеру.
Екіжәнеодан да көпқиюшыжазықтардыңкөмегіменалынатынтіліктер күрделітіліктер депаталады. Кейдететікэлементтерініңсанын, олардыңпішіндерінжәнеорналасуларынқарапайымтіліктебірқиюшыжазықтықпенкескіндеумүмкінболмайды, бұлбірнешеқиюшыжазықтардықолданудыңқажеттігінтудырады. Осындайжағдайлардакүрделітіліктерпайдаланады.
Күрделітіліктер сатылыжәнесынық тіліктерболыпекігебөлінеді. Бірнешепараллелельқиюшыжазықтарменорындалғантіліктер сатылытіліктер депаталады. Тілікүшқиюшыфронтальжазықтарменжүзегеасырылады. Барлыққиюшыжазықтықтарбірфронтальжазықтықтабіріктірілгенжәнекүрделітілікқарапайымтіліксияқтыорындалады.
Нәрсені параллель емес, қиылысатынжазықтықтарменқиюданалынатынтіліктер сынықтіліктер депаталады. Қиюшыжазықтықтардышарттытүрдеөзарақиылысусызығынаннегізгі проекция жазықтарыныңқандай да біреуінепараллель жазықтықпенбеттескеншеайналдырады. Сондықтансынықтіліктерфронталь, горизонталь және профиль тіліктер бола алады.
Графикалық жұмысты түсіндіру
а- суретінде нәрсенің көрнекі кескіні, б-суретінде сызбасы берілген. Берілген кескіндер арқылы фронталь тілік орындау.
а б а б
а б
ІҮ. Бекіту
- Күрделітіліктіңқарапайымтіліктенайырмашылығынеде?
- Қандайтіліксатылытілікдепаталады?
- Олқандайжағдайлардапайдаланады?
Ү. Өзіндікжұмыс.
Оқулықтың 78-беті, 162-сурет. Үстіңгікөріністібелгілейотырып, сатылытілікті бас көріністіңорнынаорындау. Солжақкөріністітетіктіңкөрінбейтінконтурыныңжетіспейтінсызықтарыментолықтырып, сызу.
ҮІ. Үйжұмысы.
Оқулықтың 78-беті, 163-сурет.