Айнымалысы бар өрнектер
Декенова Багила
Сабақтың мақсаты:Айнымалысы бар өрнектерді анықтау, дәлелдеу және есептер шығаруда қолдану.
Сабақ түрі:Жаңа сабақ
Сабақтың әдісі: Түсіндіру,топтық жұмыс,ой қозғау.
Сабақтың көрнекілігі:Интерактив такта,геометриялық фигуралар,
Бағалау критерийі:Айнымалысы бар өрнек мен санды өрнекті ажырата алады,анықтамасын біледі,есептер шығаруда қолдана алады.
Сабақтың барысы: Ұйымдастыру кезеңі
а) оқушылармен амандасу
б) түгендеу
в) сабақтың мақсатымен таныстыру
Үй жұмысын тексеру
1) (0,6-1)*1,5= -0,6
2) (0,25-1):(-5)=-0,15
3) (1,3-0,5)*(-3,5)=-0,15
4) 1,4: (-7)+(-0,8)=1
5) 3,5* (-2)+(-8)=-15
6) 5,6: (-4)+0,4=-1
Жаңа сабақ:
Құрамында әріптері бар өрнек айнымалылары бар өрнек деп аталады.Мыс: айнымалылары бар өрнектер.
Айнымалылары бар өрнектер. Айнымалының берілген өрнектің мағынасы болатын мәндерін айнымалының қабылдайтын мәндері деп атайды.
Мысалы:
х≠3 себебі х=3 болса , бөлшектің бөлімі 0-ге тең болады.Санды 0-ге бөлуге болмайтындықтан х-тің 3-ке тең мәнінде өрнегінің мағынасы болмайды.
Мұндағы 26 саны -7а+5 өрнегінің а=3 болғандағы мәні.
Айнымалылары бар өрнектер формулаларды жазуда пайдаланылады Мысалы: m=2k жұп сандар формуласы.
Егер k= -3 болса, m=2*(-3)= -6 -6 жұп сан n= 2k+1 тақ сандар формуласы. Егер k= -4 болса m=2*(-4)+1= -7 .
1-тапсырма
Бірінші қатарға айнымалылары бар өрнектерді,екінші қатарға санды өрнектерді жазыңдар.
12+а; 2а+в ; 91:13-10
17*3-5; Х2+7; 0,6-5*3 ;
– 4
Жауаптары:
Айнымалылар бар өрнектер:
12+а; 2а+в ; Х2+7;
Санды өрнектер:
17*3-5; 91:13-10; 0,6-5*3 -4
2-тапсырма
2+3а мұндағы а= 4 ; 5
7-2в мұндағы в= -1 ; 3
8с-9 мұндағы с= 3 ; 2
Жауаптары:
2+3*4=14
2+3*(-5)=-13
7-2*(-1)= 9
7-2*3= 1
8*3-9=15
8*(-2)- 9=-25
Сергіту сәті:
1,2,3 қарлығаш боп ұш,
4.5.6 қарлығаш боп қалқы.
7,8,9,10 өз ұяңа қон.
Кері байланыс.
Айнымалысы бар өрнектер мен санды өрнектерді қалай анықтадық?
Рефлексия .
Бүгінгі сабақтан алған әсерім.
Түсіндім Толық түсінбедім түсінбедім