Бастапқы химиялық ұғымдар тарауын қайталау
Стамкулова Дина Турабековна
Сабақтыңмақсаты:
Білімділік: оқушылардыңжаңаданбастағанпән – химияныңалғашқыұғымдарынқаншалықтымеңгергендігінойынэлементтерінпайдаланаотырыптексеру, химияныңбасқапәндерменбайланыстылығынакөзжеткізу
Дамытушылық: Әрбіршәкірттіңжекетұлғаретіндебелсенділікқабілетіндамыту, танымдықойлау, қиялдауқабілеттерінарттыру, өздігіненізденугеталпындыру
Тәрбиелік: оқушылардыеңбексүйгіштікке, адамгершілікке, өзісінежауапкершілікпенқарайбілугетәрбиелеу
Сабақтыңәдісі:деңгейлепоқыту, ұжымдық, жекелейоқытутехнологиясы, сұрақ-жауап, ойынтүрлері, тест
Сабақтыңтүрі:дәстүрліемес, саяхатсабағы
Пәнаралықбайланыс:тарих, биология, география, әдебиет, физика
Сабақтыңкөрнекілігі: хат, кілтіжоққұпиясандық, ғажайып карта, кеспеқағаздар, тест парақтары, Д.И.Менделеевтіңпериодтықжүйесі, мультимедиялық проектор.
Сабақтыңбарысы:
Жоспар:
Ұйымдастырукезеңі
Саяхатбарысы
Қорытындылау
Бағалау
Үйгетапсырма
Ұйымдастырукезеңі
Мұғалімсәлемдесіп, оқушылардытүгелдегенсоңсыныпқақұлыптықұпиясандық пен хаты жанынақойылғанғажайып карта әкелінеді. Картадақұпиясандықтыңкілтіқайдажасырылғанысызылыпкөрсетілген. Кілткежетуүшіноқушылар ХИМИЯ ПАТШАЛЫҒЫНА саяхатжасайды. Жолжөнекейоқушыларды бес патшалық – Тарихпатшалығы, География патшалығы, Биология патшалығы, Әдебиетпатшалығы, Физика патшалығыөздерінтаныстыраотырыпөзіншесынайды, сынақтанмүдірмейөткендеғанакелесіпатшалыққажолдысілтепшекараларынанөтугерұқсатбереді. Еңсоңындаалдарынан ХИМИЯ патшалығышығып, ол да дайындапқойғансынағынанөткізеді, сондағанақұпиясандықтыңкілтінберілетіндігітүсіндіріледі.
- Саяхатбарысы
Карта бағытыбойыншаоқушылардыңалдынанбіріншіболыпТарихпатшалығышығады.
1) Тарихпатшалығы.
Оқушыларғапроектордағымәтінбойыншатарих пен химияныңарасындағыбайланыстүсіндіріледі
Оқушыларғамәтінгебайланысты тест жұмысыорындатылады.
Бұрынболғандарыңа, кейін де бағалауүшінқажетХИМОНДАРдыұсынамын.
Тарихпатшалығыныңсынағынанмүдірмейөттіңдер. Ендешекелесіпатшалыққааттанайық. Ол – География патшалығы. Олбізгеқандайсындардайындапотырекен?
- География патшалығы.
1) Сөздердіретіменжазыпереженітолтыр:
Химиялық элемент дегеніміз –
. а) атомдардың б) түрі в) белгілі
Ия немесежоқжауабынжазып, тапсырмаорындау
Тапсырмалардыбелсендіорындағаноқушылархимондарментиісіншебағаланады да келесіпатшалыққасілтемеалады.
- Биология патшалығы – оқушылардыдеңгейлітапсырмаларарқылысынайды:
1) Кестедеберілгенформулаларбойыншакоэфициент пен индекстіажыратыпжаз
2)Биологияғабайланыстысұрақтар( Тынысалупроцесі, адаморганизміндекездесетінмаңыздыхимиялықэлементтер)
3) Реакция теңдеулерінаяқтап, қайтипкежататынынанықта:
Н2 О → Аl + O2 → Fe + CuCl2 →
Бұлтапсырмаларды да мүдірмейорындағаноқушылардыбағалап, келесіпатшалыққажолтартамыз. Ол – Әдебиетпатшалығы.
Әдебиетпатшалығы.
Күрделітапсырмаларорындауданоқушылардыңмиынаүлкенсалмақтүседі. Әдебиеттің де химияменбайланысы бар екенінекөзжеткізуүшінәдебиетпатшалығындасергітутапсырмаларынорындауартықболмас.
Мысалы:
Мақал-мәтелдер:
Өзелім – ……. бесігім (алтын)
Жұмбақтар:
Біріншібуынымкөпемес,
Екіншібуынымтілсізжау. (аз+от)
Әрдұрысжауапқабірхимоннанүлестіреміз.
Әнайтып, мақал-жұмбақшешіпсерігіпалғаноқушылар ары қарайсапарынжалғастырады. Солкездеалдарынан Физика патшалығышығады.
Физика патшалығы
Бұлпатшалық та оқушылардыдеңгейгебөліп, олардыңәрқайсысынаойындардайындапқойыпты:
І. «Кімзерек» ойыны. Берілгензаттардыдұрысанықтайбілсеңіз, химиялық элемент атышығады.
ІІ. «Кімкөпбіледі?» ойыны. Жылдамсұрақтарғажауап беру
ІІІ. «Кімжүйрік?» ойыны.Жылдамдыққаесепшығарту
Ешдеше, физика патшалығының да тексеруіненөттік. Алдымызда – ХИМИЯ патшалығы! Көрейікші, химиктербізге не дайындағанекен?!
ХИМИЯ патшалығы
Мультимедиялықпроектордан «Таза заттаржәнеқоспалар» тақырыбындатәжірибекөрсетіледі. Соғанбайланыфстыталдаусұрақтарықойылады:
Патшалықтардың да сындарынанөттік, сұрақтардыңбарлығына да жауапалдық. Ондақұпиясандықтыңкілтіналып, сандығымыздыашыпкөрейікші, химиктергенені аманат етіптастағанекен?..
– Ақсандығымашылды, ішіненжібекшашылды, – депмұғалімсандықтыашса, ішінде 8-сыныптың оқулығыжәнетәттілершығады. Мұғалімтәттілердіоқушыларғажәнекелгенқонақтарғаүлестіреді.
- Қорытынды
Қорытакелгенде, химия атамызбізгеалтынға толы сандықтыемес, ақылымыздышыңдайтынбілімтастапотырекен! Ондаүлкендердіңүмітінақтап, ендіғанабастаған ХИМИЯ пәнін ары қарайжоғарыынтамен, белсенділікпеноқуғаталпынайық! Сонда ғанақолдарыңдағытәттілерсекілдіөмірлерің де тәттіболатынынасенемін.
- Бағалау.
Оқушыларсаяхатбойыжинағанхимондарсанынсанайды, үштеккөпхимонжинағандарысәйкесіншебағаланады.
- Үйгетапсырма.
Өтілгентараудықайталау
Қорытакелгенде, қазіргіғылым мен техниканыңдамығанзаманындаоқытудыңжаңатехнологиялықәдістерінпайдалануоқушылардыңбілімдеңгейінзаманталабынасайарттырады.