Химия пәнінде жобалау әдісін қолданудың педагогикалық негіздері
Кистаубаева Нагима Халдибековна
Түркістан облысы, Жетісай ауданы, Асықата кенті
№11″Жеңіс» мектеп-гимназия’ КММ
химия пәні мұғалімі
Аннотация
Бұл мақалада химия пәнінде жобалау әдісін қолданудың педагогикалық негіздері қарастырылады. Жобалау әдісі оқушылардың шығармашылық қабілеттерін дамытуға, пәнге деген қызығушылығын арттыруға және практикалық дағдыларын қалыптастыруға мүмкіндік береді. Зерттеуде жобалау әдісінің құрылымы, кезеңдері және тиімділігі талданады.
Түйін сөздер
Химия, жобалау әдісі, педагогика, оқыту, шығармашылық, практикалық дағдылар.
Кіріспе
Химия пәні – табиғаттың құбылыстарын, заңдылықтарын және заттардың құрылымын зерттейтін ғылым. Оқушылар үшін химияның күрделілігі мен абстракциялылығын жеңілдету мақсатында, заманауи педагогикалық технологиялар, оның ішінде жобалау әдісі, кеңінен қолданылуда. Жобалау әдісі оқушылардың активті оқу процесіне қатысуына, өз бетімен ізденуіне және топтық жұмыс дағдыларын дамытуына септігін тигізеді.
Негізгі бөлім
1. Жобалау әдісінің анықтамасы
Жобалау әдісі – бұл оқушылардың нақты проблемаларды шешу үшін ақпаратты іздеуге, жинауға, талдауға және қолдануға негізделген оқу әдісі. Оқушылар түрлі жобалар арқылы практикалық дағдыларды игеріп, теориялық білімдерін тәжірибе жүзінде қолданады.
2. Жобалау әдісінің құрылымы
Жобалау әдісі бірнеше кезеңдерден тұрады:
-Тақырыпты таңдау: Оқушылар өз қызығушылықтарына негізделген тақырыптарды таңдайды.
— Зерттеу: Оқушылар таңдаған тақырып бойынша ақпарат жинап, зерттеу жүргізеді.
— Жобаны жоспарлау: Жобаның мақсатын, міндеттерін, әдістерін және нәтижелерін анықтайды.
— Жүзеге асыру: Жобаны жүзеге асыру үшін қажетті тәжірибелік жұмыстар жүргізіледі.
— Презентация: Оқушылар өз жобаларын қорғап, аудиториямен пікір алмасады.
3. Жобалау әдісінің тиімділігі
Жобалау әдісінің тиімділігі бірнеше факторларға байланысты:
— Шығармашылықты дамыту: Оқушылар өз идеяларын жүзеге асыра отырып, шығармашылық қабілеттерін дамытады.
— Критикалық ойлау: Жобалау барысында оқушылар проблемаларды шешу үшін логикалық және критикалық ойлауды қолданады.
— Командалық жұмыс: Оқушылар топ болып жұмыс істей отырып, командалық жұмыс дағдыларын жетілдіреді.
— Практикалық тәжірибе: Химия пәніндегі эксперименттер мен тәжірибелер арқылы теориялық білім практикада қолданады.
4. Жобалау әдісін химия сабағында қолдану
Химия пәнінде жобалау әдісін қолданудың түрлі тәсілдері бар:
— Тәжірибелік жобалар: Оқушылар нақты химиялық реакцияларды зерттеу үшін тәжірибелер жүргізеді.
— Әлеуметтік жобалар: Оқушылар химияның экологиямен, медицинамен, өнеркәсіппен байланысын зерттеп, қоғамға пайдалы жобалар ұсынады.
— Инновациялық жобалар: Оқушылар заманауи технологияларды пайдалана отырып, жаңа заттар немесе өнімдер жасауға арналған жобалар дайындайды.
Қорытынды
Химия пәнінде жобалау әдісін қолдану оқушылардың білім алуға деген қызығушылығын арттырып, олардың практикалық дағдыларын қалыптастыруға мүмкіндік береді. Бұл әдіс оқу процесін қызықты әрі тиімді етеді, сонымен қатар, оқушылардың шығармашылық және критикалық ойлау қабілеттерін дамытады. Оқу жүйесінде жобалау әдісінің алатын орны зор, және оны тиімді пайдалану үшін педагогикалық әдістемелерді жетілдіру қажет.
Пайдаланылған әдебиеттер:
1. Рогова, Е. С. (2019). Жобалау әдісінің негіздері. Педагогика және психология.
2. Шарипов, А. (2020). Химия пәнінде инновациялық оқыту әдістері. Алматы: Білім.
3. Сейтказин, А. (2021). Оқу процессіндегі жобалау технологиялары. Нұр-Сұлтан: Ғылым.