Тәрбие сағаты: “Бала тәрбиесі – басты міндет”
Тәрбие сағаты: “Бала тәрбиесі – басты міндет”
Мақсаты:
- Білімділік: Оқушыларға ата-ананың, отбасының бала тәрбиесіндегі маңыздылығын түсіндіру, ұлттық құндылықтар мен дәстүрлерді дәріптеу.
- Дамытушылық: Оқушылардың логикалық ойлау, өз пікірлерін ашық айту қабілеттерін дамыту.
- Тәрбиелік: Оқушыларды ата-ананы құрметтеуге, бір-біріне сыйластықпен қарауға, жауапкершілікке баулу.
Міндеттері:
- Бала тәрбиесінің негізгі ұғымдарын түсіндіру;
- Баланың бойында тәрбие, әдептілік және мәдениет қалыптастыру;
- Ұлттық құндылықтарды дәріптеу.
Көрнекілігі:
- Мақал-мәтелдер, нақыл сөздер;
- “Отбасы – тәрбие бастауы” плакаты;
- Интербелсенді тақта (видео немесе слайд көрсету үшін);
- Балалар салған отбасы суреттері.
Сабақ барысы:
1. Ұйымдастыру кезеңі
- Оқушылармен амандасу, түгендеу, сабаққа дайындықтарын тексеру.
- Оқушыларды психологиялық тұрғыдан тәрбие сағатына дайындау.
2. Кіріспе сөз
Педагог сөзі:
- “Құрметті оқушылар! Бүгінгі тәрбие сағатымыздың тақырыбы – “Бала тәрбиесі – басты міндет”. Ата-ана мен бала арасындағы қарым-қатынас, бір-біріне деген сыйластық, құрметтілік – болашақта қоғамдағы адамның қандай боларын айқындайды. Балаға берілген тәрбие оның өмір жолындағы қадамының негізі болып табылады. Сондықтан бүгінгі сабағымызда біз бала тәрбиесіндегі негізгі құндылықтар, ата-ана мен баланың міндеттері туралы әңгіме қозғаймыз.”
3. Негізгі бөлім
1. Сұрақ-жауап әдісі:
Педагог төмендегі сұрақтар арқылы оқушылардың көзқарастарын тыңдайды:
- “Тәрбие дегеніміз не?”
- “Сендер қалай ойлайсыңдар, жақсы тәрбие қандай болу керек?”
- “Отбасы тәрбиесінің қандай ерекшеліктері бар?”
- “Отбасындағы ата-ананың рөлі қандай?”
Мақсаты: Оқушылардың ой-пікірлерін тыңдау, олардың отбасы тәрбиесі туралы түсінігін анықтау.
2. Топтық жұмыс:
Оқушыларды екі топқа бөлу арқылы тапсырмалар беріледі:
- 1-топ: “Бала тәрбиесіндегі ұлттық құндылықтардың рөлі”
- 2-топ: “Балаға дұрыс тәрбие берудегі ата-ананың жауапкершілігі”
Әр топ берілген тақырып бойынша 5-10 минут ішінде ойларын топтастырып, постер немесе шағын презентация жасайды. Одан кейін топ мүшелері өз жұмыстарын қорғап шығады.
3. Талқылау:
Әр топтың жұмысы бойынша оқушылардың пікірлерін тыңдап, кері байланыс жасау.
- Мысалы, “Балаға жауапкершілік пен тәртіпті қалай үйретуге болады?” немесе “Ұлттық тәрбие берудің маңызы қандай?” деген сұрақтар қойып, талқылауды тереңдету.
4. Нақыл сөздер мен мақал-мәтелдерге тоқталу:
- “Ұяда не көрсең, ұшқанда соны ілерсің”
- “Әкеден ақыл, анадан мейір”
- “Балапан ұяда не көрсе, ұшқанда соны іледі”
- “Әке көрген оқ жонар, шеше көрген тон пішер”
Бұл сөздердің мағынасын ашып, олардың тәрбиелік мәнін түсіндіру.
5. Сахналық көрініс:
Оқушылар арасында ана мен бала арасындағы қарым-қатынас туралы шағын сахналық көрініс көрсету. Бұл арқылы оқушыларды отбасындағы түрлі жағдайларды дұрыс шешуге, қиындықтарды бірге еңсеруге үйрету.
4. Қорытынды бөлім
Қорытындылау:
Педагог: “Балалар, әрбірің отбасыңдағы тәрбиеге жауаптысыңдар. Әке-шеше сендер үшін қандай қамқорлық жасаса, сендер де оларға сыйластық пен құрмет көрсетуге міндеттісіңдер. Ата-ананың сендерге көрсеткен ақыл-кеңесі, мейірімі сендер үшін әрдайым дұрыс бағытта жол сілтейді. Бүгінгі тәрбие сағатында айтылған ойлар мен пікірлерді есте сақтап, отбасындағы өз орныңды біліп, әдепті болуға тырыс.”
Жеке жұмыс:
Оқушыларға өз отбасы туралы әңгімелетіп, әр оқушыға өз отбасы мүшелеріне арнап өлең немесе сурет салуды тапсыру.
Шығармашылық тапсырма:
- Үйге тапсырма ретінде “Менің отбасым” тақырыбында эссе немесе шығарма жазу.
- “Мен ата-анамды қалай қуантуға болады?” тақырыбына шағын жоспар құрастыру.
Қорытынды:
Бұл тәрбие сағаты балаларға отбасындағы тәрбие маңызын түсіндіріп, ата-ананы құрметтеу, ұлттық құндылықтарды дәріптеу, жауапкершілік пен әдептілікті бойға сіңіруге бағытталған. Ата-ана мен бала арасындағы қарым-қатынас дұрыс болған жағдайда, бала өмірде жетістікке жетіп, қоғамда өз орнын табуға қабілетті болады.