Үйсіндер туралы жазба деректер
Сабақтың
тақырыбы: |
Үйсіндер туралы жазба деректер
Зерттеу сұрағы: Қытай авторлары үйсіндердің өмірін қалай сипаттады? |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Сабақ негізделген оқу мақсаты | 5.3.1.2 – ежелгі мемлекеттік бірлестіктердің құрылуын түсіндіру ;
5.1.2.2 – әлеуметтік топтардың ерекшеліктерін түсіндіру; |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Сабақтың мақсаттары | Барлық оқушылар істей алады:
-үйсін бірлестігінің қалай құрылғанын түсінеді – үйсін қоғамын атайды – меншік түрлерін анықтайды Оқушылардың көпшілігі істей алады: -әлеуметтік топтарды бір-бірінен ажыратады; – мемлекеттегі лауазымды тұлғалардың қызметін сипаттайды – Сыма Цянь мен Чжань Цяньның еңбектерін салыстырады Кейбір оқушылар істей алады: – Сыма Цянь мен Чань Цяньның жазба деректеріне өзіндік пікір қосып, қорытынды жасайды. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Тарихи концепт | Дәлел | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ойлау дағдыларының деңгейлері | Білу, түсіну, қолдану. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Бағалау критерийлері | -үйсін мемлекеттік бірлестігінің құрылғанын түсінеді
– үйсін қоғамын сипаттайды -әлеуметтік топтардын ерекшеліктерін түсінеді |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Пәнаралық байланыс | География, Қазақ әдебиеті | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Құндылықтармен байланыс | Шығармашылық пен сын тұрғысынан ойлау, қарым-қатынас жасау қабілеті, өмір бойы білім алу | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Тілдік мақсат | Негізгі сөздер мен терминология:
Гуньмо, бек Сыныптағы диалог/ жазылым үшін пайдалы тілдік бірліктер Сіз неліктен … екенін айта аласыз ба? (айтылым бойынша) Қытай авторлары үйсін өмірін қалай сипатайды? Қытай жазбаларында үйсін қоғамының қандай ерекшеліктері көрсетіледі? «Аққу әнінің» шығу тарихын айта аласыз ба?
Оқылым, жазылым, тыңдалым, айтылым дағдылары бойынша ұсыныстар: Кесін картаға үйсіндердің территориясын түсіріңіз. Сурет бойынша үйсін қоғамы туралы айтып беріңіз |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Алдыңғы білім | Сақтардың А.Македонский әскеріне қарсы күресі. (2-сабақ) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Жоспар | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Жоспарланған уақыт | Жоспарланған жаттығулар | Ресурстар | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Басы
|
1мин
5мин
|
Ұйымдастыру кезеңі.
Психологиялық ахуал орнату.
Жаңа тақырып. Бүгінгі такырыптын максатын ашу
1.Сақтардың аңшылыққа және соғысқа арнап жасаған екі доңғалақты жылжымалы баспана 2. «Әйел де болса да, жаудың шапқыншылығынан қорыққан жоқ» деп Томиристі суреттегн Рим тарихшысы 3. Сақтардың жақсы шабандоз болғанын айтқан ежелгі грек географы 4. Сақ қоғамында «сегізаяқтылар» деп кімдерді атады? 5. «Ратайштар» деп ежелгі үнді-иран дерегінде кімді атады? Сабақтың тақырыбы мен мақсаттарын хабарлау.
|
АКТ, сөзжұмбақ
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ортасы | 4 мин
6 мин
10мин
10мин
|
Мәтінмен жұмыс.
1-тапсырма:«Анықтаңдар» әдісі. Қытай ханшайымының хатынан ұзіндіні оқытып, сұраққа жауап беру. 1. Бұл хатты кім жазды деп ойлайсыңдар? 2. Ол хатты кімге жазған? 3. Бұл жыр үйсіндердің өмірі, тұрмысы туралы қандай мәлімет береді? «Аққу әнінің» тарихы мәтінін оқытып, оқушылардың берген жауаптарын салыстырту. Дұрыс жауап берген оқушыларды «Қос шапалақпен» бағалау. Мәтінмен жұмыс: «Қара, анықта, жаз» әдісі Мәтін бойынша үйсін мемлекетінің өмір сүрген уақытын, территориясын, астанасын жазу. Өмір сүрген уақыты – бзд ІІІғ-бзҮғ аралығы Территориясы – Қазақстанның Жетісу өлкесі, Шу, Талас өңірі, Ыстықкөл және Қытайдың солтүстік-батыс аумағы Астанасы – Қызыл аңғар (Чигучен) Қытай тарихшысы – Сыма Цянь, Чжан Цянь Усун-го, Син-го – көшпелі мемлекет
2-тапсырма:«Қоғамды сипатта». 2-сурет және «Аспан елі» мәтіні бойынша үйсіндердің қоғамдық құрылысын және басқару жүйесін анықтау. Қоғамдық құрылысы: Гуньмо(күнби) – үйсіндердің ең жоғарғы билеушісі. Бек –тайпа көсемдері мен әскербасылар, рубасылары мен ауқатты адамдар. Жауынгерлер мен абыздар. Қарапайым халық – малшылар мен егіншіліер. Құлдар. Үйсін мемлекетіндегі басқару жүйесі – оң қанат, сол қанат, орталық қанат. Үйсіндердің – 120 мың түтіні, 630 мың адамы, 188 мың әскері болған. 3-тапсырма: Атласпен жұмыс Кескін картаға Үйсін мемлекетінің территориясын түсіреді Дескриптор: Үйсіндердің территориясын үзік қызыл сызық арқылы белгіле Шекаралас көрші мемлекетердің территориясын қара түспен белгіле Бағалау: «Смайлик» әдісі |
Оқулық
Оқулық, сурет, дәптер
Оқулық, сурет, дәптер
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Соңы | 3мин
1мин |
Кері байланыс:
Үйге тапсырма: Тақырыпты оқу. Кескін картаны толтыруды аяқтау.
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Қосымша ақпарат | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Саралау – Сіз қосымша көмек көрсетуді қалай жоспарлайсыз? Сіз қабілеті жоғары оқушыларға тапсырманы күрделендіруді қалай жопарлайсыз? | Бағалау – Оқушылардың үйренгенін тексеруді қалай жоспарлайсыз? | Қауіпсіздік және еңбекті қорғау ережелері, денсаулық, АКТ-мен байланыс. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Сабағыма сыни тұрғыдан ойлау мен шығармашылық ойлауды қажет ететін тапсырмаларды және белсенді әдістер мен стратегияларды жоспарладым. Бұл тапсырмаларым оқушылардың жаңа ақпарат пен бұрынғы алған білімін ұштастыра түсуіне бағытталды. Сабақтың басында тақырыпты ашу үшін сөзжұмбақ шешеді.
|
Мадақтау
Қосшапалақ Дескриптор
|
АКТ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Рефлексия | Төмендегі бос ұяшыққа сабақ туралы өз пікіріңізді жазыңыз. Сол ұяшықтағы Сіздің сабағыңыздың тақырыбына сәйкес келетін сұрақтарға жауап беріңіз. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
– Сабақ/оқу мақсаттары шынайы ма?
– Бүгін оқушылар не білді? – Сыныптағы ахуал қандай болды? – Мен жоспарлаған саралау шаралары тиімді болды ма? – Мен берілген уақыт ішінде үлгердім бе? – Мен өз жоспарыма қандай түзетулер енгіздім және неліктен? |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Қорытынды бағамдау | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Сабақтың
тақырыбы: |
Үйсіндер туралы жазба деректер
Зерттеу сұрағы: Қытай авторлары үйсіндердің өмірін қалай сипаттады? |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Сабақ негізделген оқу мақсаты | 5.3.1.2 – ежелгі мемлекеттік бірлестіктердің құрылуын түсіндіру ;
5.1.2.2 – әлеуметтік топтардың ерекшеліктерін түсіндіру; |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Сабақтың мақсаттары | Барлық оқушылар істей алады:
-үйсін бірлестігінің қалай құрылғанын түсінеді – үйсін қоғамын атайды – меншік түрлерін анықтайды Оқушылардың көпшілігі істей алады: -әлеуметтік топтарды бір-бірінен ажыратады; – мемлекеттегі лауазымды тұлғалардың қызметін сипаттайды – Сыма Цянь мен Чжань Цяньның еңбектерін салыстырады Кейбір оқушылар істей алады: – Сыма Цянь мен Чань Цяньның жазба деректеріне өзіндік пікір қосып, қорытынды жасайды. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Тарихи концепт | Дәлел | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ойлау дағдыларының деңгейлері | Білу, түсіну, қолдану. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Бағалау критерийлері | -үйсін мемлекеттік бірлестігінің құрылғанын түсінеді
– үйсін қоғамын сипаттайды -әлеуметтік топтардын ерекшеліктерін түсінеді |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Пәнаралық байланыс | География, Қазақ әдебиеті | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Құндылықтармен байланыс | Шығармашылық пен сын тұрғысынан ойлау, қарым-қатынас жасау қабілеті, өмір бойы білім алу | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Тілдік мақсат | Негізгі сөздер мен терминология:
Гуньмо, бек Сыныптағы диалог/ жазылым үшін пайдалы тілдік бірліктер Сіз неліктен … екенін айта аласыз ба? (айтылым бойынша) Қытай авторлары үйсін өмірін қалай сипатайды? Қытай жазбаларында үйсін қоғамының қандай ерекшеліктері көрсетіледі? «Аққу әнінің» шығу тарихын айта аласыз ба?
Оқылым, жазылым, тыңдалым, айтылым дағдылары бойынша ұсыныстар: Кесін картаға үйсіндердің территориясын түсіріңіз. Сурет бойынша үйсін қоғамы туралы айтып беріңіз |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Алдыңғы білім | Сақтардың А.Македонский әскеріне қарсы күресі. (2-сабақ) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Жоспар | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Жоспарланған уақыт | Жоспарланған жаттығулар | Ресурстар | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Басы
|
1мин
5мин
|
Ұйымдастыру кезеңі.
Психологиялық ахуал орнату.
Жаңа тақырып. Бүгінгі такырыптын максатын ашу
1.Сақтардың аңшылыққа және соғысқа арнап жасаған екі доңғалақты жылжымалы баспана 2. «Әйел де болса да, жаудың шапқыншылығынан қорыққан жоқ» деп Томиристі суреттегн Рим тарихшысы 3. Сақтардың жақсы шабандоз болғанын айтқан ежелгі грек географы 4. Сақ қоғамында «сегізаяқтылар» деп кімдерді атады? 5. «Ратайштар» деп ежелгі үнді-иран дерегінде кімді атады? Сабақтың тақырыбы мен мақсаттарын хабарлау.
|
АКТ, сөзжұмбақ
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ортасы | 4 мин
6 мин
10мин
10мин
|
Мәтінмен жұмыс.
1-тапсырма:«Анықтаңдар» әдісі. Қытай ханшайымының хатынан ұзіндіні оқытып, сұраққа жауап беру. 1. Бұл хатты кім жазды деп ойлайсыңдар? 2. Ол хатты кімге жазған? 3. Бұл жыр үйсіндердің өмірі, тұрмысы туралы қандай мәлімет береді? «Аққу әнінің» тарихы мәтінін оқытып, оқушылардың берген жауаптарын салыстырту. Дұрыс жауап берген оқушыларды «Қос шапалақпен» бағалау. Мәтінмен жұмыс: «Қара, анықта, жаз» әдісі Мәтін бойынша үйсін мемлекетінің өмір сүрген уақытын, территориясын, астанасын жазу. Өмір сүрген уақыты – бзд ІІІғ-бзҮғ аралығы Территориясы – Қазақстанның Жетісу өлкесі, Шу, Талас өңірі, Ыстықкөл және Қытайдың солтүстік-батыс аумағы Астанасы – Қызыл аңғар (Чигучен) Қытай тарихшысы – Сыма Цянь, Чжан Цянь Усун-го, Син-го – көшпелі мемлекет
2-тапсырма:«Қоғамды сипатта». 2-сурет және «Аспан елі» мәтіні бойынша үйсіндердің қоғамдық құрылысын және басқару жүйесін анықтау. Қоғамдық құрылысы: Гуньмо(күнби) – үйсіндердің ең жоғарғы билеушісі. Бек –тайпа көсемдері мен әскербасылар, рубасылары мен ауқатты адамдар. Жауынгерлер мен абыздар. Қарапайым халық – малшылар мен егіншіліер. Құлдар. Үйсін мемлекетіндегі басқару жүйесі – оң қанат, сол қанат, орталық қанат. Үйсіндердің – 120 мың түтіні, 630 мың адамы, 188 мың әскері болған. 3-тапсырма: Атласпен жұмыс Кескін картаға Үйсін мемлекетінің территориясын түсіреді Дескриптор: Үйсіндердің территориясын үзік қызыл сызық арқылы белгіле Шекаралас көрші мемлекетердің территориясын қара түспен белгіле Бағалау: «Смайлик» әдісі |
Оқулық
Оқулық, сурет, дәптер
Оқулық, сурет, дәптер
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Соңы | 3мин
1мин |
Кері байланыс:
Үйге тапсырма: Тақырыпты оқу. Кескін картаны толтыруды аяқтау.
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Қосымша ақпарат | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Саралау – Сіз қосымша көмек көрсетуді қалай жоспарлайсыз? Сіз қабілеті жоғары оқушыларға тапсырманы күрделендіруді қалай жопарлайсыз? | Бағалау – Оқушылардың үйренгенін тексеруді қалай жоспарлайсыз? | Қауіпсіздік және еңбекті қорғау ережелері, денсаулық, АКТ-мен байланыс. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Сабағыма сыни тұрғыдан ойлау мен шығармашылық ойлауды қажет ететін тапсырмаларды және белсенді әдістер мен стратегияларды жоспарладым. Бұл тапсырмаларым оқушылардың жаңа ақпарат пен бұрынғы алған білімін ұштастыра түсуіне бағытталды. Сабақтың басында тақырыпты ашу үшін сөзжұмбақ шешеді.
|
Мадақтау
Қосшапалақ Дескриптор
|
АКТ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Рефлексия | Төмендегі бос ұяшыққа сабақ туралы өз пікіріңізді жазыңыз. Сол ұяшықтағы Сіздің сабағыңыздың тақырыбына сәйкес келетін сұрақтарға жауап беріңіз. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
– Сабақ/оқу мақсаттары шынайы ма?
– Бүгін оқушылар не білді? – Сыныптағы ахуал қандай болды? – Мен жоспарлаған саралау шаралары тиімді болды ма? – Мен берілген уақыт ішінде үлгердім бе? – Мен өз жоспарыма қандай түзетулер енгіздім және неліктен? |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Қорытынды бағамдау | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Қандай екі нәрсе табысты болды (оқытуды да оқуды да ескеріңіз)?
1. 2. Қандай екі нәрсе сабақты жақсарта алды (оқытуды да оқуды да ескеріңіз)? 1. 2. Сабақ барысында мен сынып немесе жекелеген оқушылар туралы менің келесі сабағымды жетілдіруге көмектесетін не білдім? |