Эссе «Менің педагогикалық философиям»
Мұғалім мәңгілік: ешкім де,
оның әсері қайда, қашан аяқталатынын
дөп басып айта алмайды.
Г.Адамс.
Жоспар:
- Мен қалай мұғалімдік мамандығын таңдадым?
- Менің педагогикалық философиям неде?
- Қорытынды.
Информатика ең жас ғылымдардың бірі. Осылайша, біз 1985 жылы мектептерде алғаш рет пайда болған мектеп пәні ретінде. Бала кезімде мұғалім болу арманым болды дейсіздер ме? Мүмкін, бұл арман байқалмай келген сияқты. Алдымен физикаға және химияға деген махаббат, содан кейін бауырларыма үй тапсырмаларын үйдің үлкені болғандықтан маған тапсырылатын, “Мұғалімдер күні” кезінде мұғалімдердің орнын алу мүмкіндігі пайда болды. Мектепте тесттер менің мамандыққа бейімділігімді екі бағытта көрсетті- ” адам-адам және адам – белгі жүйесі”. Мен ұлттық бірыңай тестілеу аяқталып, құжаттарымды анам екеуіміз жинап, педагогикалық жоғарғы оқу орнына түстім. Педагогикалық жоғары оқу орнын аяқтап, бірден ауыл мектебіне бір ғана информатика пәні мұғалімі болып жұмыс істей отырып, мен мұғалімнің нағыз өмірін бастадым. Жоғарғы оқу орнынан енді ғана жас маман информатика пәні мұғалімі жалғыз мен ғана болғандықтан, маған тәлімгер ретінде тәжірибелі математика пәні мұғалімі бекітілді. Әрине, бойымды қорқыныш пен үрей бойлады. Өйткені, тек сабақты оқыту ғана емес, оны оқушы білімді берік ұстайтындай етіп салу керек және де жалпы оқушыны ересек өмірге дайындау керек. Сол кезде мен өзімнің педагогикалық бағытымды іздестіре бастадым. Мен көптеген әдебиет алдым: оқу, әдістемелік, педагогикалық. Тәжірибелі мұғалімдерге жиі кеңес беріп, жиі жай ғана байқап, ойластырып, қорытынды жасап, өз пікірлерін білдіріп отырды. Басқа мұғалімдердің қателіктерін көрдім. Оларды өзім жасамау үшін есте сақтадым. Жиі өзімде қателіктер орын алып жатты, осы қателіктердің бәрін жеңу, түзету нақты осы ауыл мектебінде үйрендім десем артық айтпаймын.
Менің педагогикалық философиям неде?
Біріншіден, бұл бала-қоғамның басты құндылығы екеніне сенім. Бүгінгі мектеп оқушылары-ертеңгі үлкендер. Баланы ересек өмірге дайындау маңызды. Менің ойымша, педагогтарға оқылатын білім беру саласында оқушының ішкі әлеуеті барынша толық іске асырылатын жағдайларды болжап, қамтамасыз ету,
Информатика мұғалімі ретіндегі өз рөлін мен оқушыларды қазіргі ақпараттық қоғамда жоғалтпауға көмектесетін құралдармен қамтамасыз ету үшін көремін. Әр минут сайын әлемдегі ақпарат саны өсуде. Ақпараттармен жұмыс істеу дағдылары, ақпараттық-коммуникациялық технологияларды меңгеру – табысты оқудың кілті, ал одан әрі-ересек өмірде табысты қызметтің кілті.
Екіншіден, бұл үнемі өздігінен білім алу мен өзін-өзі жетілдіруге ұмтылу.
Бүгінде техникалық және бағдарламалық құралдар фантастикалық қарқынмен дамуда. Қазіргі мектепте информатика пәнінің мұғаліміне қарағанда қиын мамандық жоқ сияқты. Жыл сайын зерттелетін материалға түзетулер енгізу керек, барлық техника мен бағдарламалық қамтамасыз ету жаңалықтарын хабардар ету керек, себебі балалар жиі жаңа бағдарлама туралы сұрақтар қояды немесе телефонның жаңа маркасы, жаңа прогарамма туралы айтып беруді сұрайды. Кейде мен олардың сұрақтарына жауап бере алмаймын, бірақ бұл мені өздігінен білім алуға итермелейді. Өз білімін оқу және қолдана білу-өз ісінің шебері болғысы келетін адамның өсиеттері.
Үшіншіден, бұл әрекет арқылы оқыту. “Мен оқимын, мен ұмытамын, мен көремін, мен есте сақтаймын, мен өзім істеп жатқанымды түсінемін және оған қалған өмір бойы оқимын”. Бұл сөздер мені проблемалық мәселелер, жобалау және зерттеу сипатындағы тапсырмалар сияқты инновациялық оқыту әдістеріне итермеледі. Жұмысты осылай түзеймін, өйткені іс жүзінде адамның өзі алған білімі сабақта естілгеннен гөрі, жадыда әлдеқайда ұзағырақ қалып отырғанын түсіндім.
Қорытынды.
Балалармен жұмыс барысында мен негізгі қағиданы басшылыққа аламын: оқушы өзіне сенсін, сонда ол ең қиын материалды меңгере алады және өзінің кішкентай жеңісінен қанағаттана алады. Бұл менің педагогикалық философиям. Егер маған сұрақ қойса: “мұғалім мамандығын таңдап, өкінбедің бе?” – десе, мен жауап беремін: “Жоқ. Мен өз өмірімді мұғалім атын лайықты алып жүру үшін бар күшімді саламын. Сонымен, мен мұғаліммін, бұл менің таңдаған – өмір салтым!”- деп жауап беремін!
Қарағанды облысы, Шет ауданы,
Көктіңкөлі жалпы орта білім беру мектебінің
Информатика пәні мұғалімі
Томархан Арманай
Bilimger.kz Республикалық білім порталы
Қазақстан Республикасы Мәдениет және Ақпарат министрлігіне тіркелген.
Куәлік нөмірі: KZ45VPY00102718