Ілік септік
Жангудина Раушан Файзуллинқызы
Мақсаты:
Білімділік: Зат есімнің септелуі туралы білімдерін толықтыру;
Ілік септігі және оның сұрақтары мен жалғаулары туралы білім қалыптастыру;
Дамытушылық: Сөздік қорын байыту, сөйлем ішінен ілік септігінде тұрған сөздерді табуға үйрету
Тәрбиелік: Ұжыммен жұмыс жасауға, айналасындағыларды тыңдай білуге, қорытынды жасауға, ойын жинақтауға машықтандыру.
Сабақтыңтүрі: Жаңатақырыптытүсіндірусабағы
Сабақтыңтипі: Сайыссабақ.
Сабақтыңәдіс – тәсілдері: Топпенжұмыс, сұрақ – жауап, ойындар,
жекеоқушыменжұмыс.
Сабақтыңкөрнекілігі: Кесте, қимақағаздар, слайдтар, суреттер.
Сабақтыңөтубарысы:
Ұйымдастырукезеңі.
– оқушыларназарынсабаққааудару;
– оқушылардысабақмақсатыментаныстыру.
– Бүгінгісабағымызерекшеболмақшы. Әр топ мүшесітапсырмалардымұқияторындап, өзініңтобынаұпайжинауғатиіс. Бүгінгісайыссабағымызмынадайбөлімдердентұрады:
1. Көршіңдітексер.
2. Өткенгешолу.
3. Оқулықпенжұмыс.
4. Көру диктанты. Демалыс.
5. Мәтінменжұмыс. Ақпараттықіздеу.
6. Демалыс.
7. Білгеніңдіпайдалан.
8. Үйгетапсырма.
9. Бағалау.
Психологиялықдайындық.
«Үлкенге де сіз,
Кішіге де сіз.
Сәлембердіксіздерге
Ізетпененбіз!»
І. «Көршіңдітексер» (Үйтапсырмасынтексеру)
Әроқушыкөршісініңүйтапсырмасынтексереді, бағаланады.
ІІ. «Өткенгешолу».
Септікатаулары. Сұрақтары. Септікжалғаулары.
АтаусептікКім? Не?
ІліксептікКімнің? Ненің? – ның, – нің, – дың, дің, – тың, – тің,.
БарыссептікКімге? Неге? Қайда? – ға, – ге, – қа, – ке.
ТабыссептікКімді? Нені? – ны, – ні, – ды, – ді, – ты, – ті.
ЖатыссептікКімде? Неде? – да, – де, – та, – те.
ШығыссептікКімнен? Неден? – нан, – нен, – дан, – ден, – тан, – тен.
КөмектессептікКіммен? Немен? – мен, – бен, – пен.
АтаусептіктегізатесімдерКім? Не? Кімдер? Нелер? дегенсұрақтарғажауапбереді, сөйлемдебастауышболады. Қарқалыңжауды.
ІІІ. «Оқулықпенжұмыс»
А) 25 – жаттығу. Сөйлемдердікөшіріпжазу, іліксептіктегісөздерді табу, олардыңсөйлемдеқандаймүшеболыптұрғандарынайту.
Ә) 26 – жаттығу.
«Абай» топтастырустратегиясынқұру.
Жазғытұрықалмайдықыстыңсызы,
Масатадайқұлпыраржердіңжүзі.
Жан – жануар, адамзатанталаса,
Ата – анадайелжіреркүнніңкөзі.
Тапсырмалар: 1 – топ: Өлеңдіжатқажазу.
2 – топ: Топтастырустратегиясынқұрайды.
3 – топ. Іліксептіктегісөздердітауып, олардыңқайсөзбенбайланысыптұрғанынсызбаменкөрсет.
IV. Көру диктанты
Суреткежалғаулардыңтиістісінжалғауарқылыіліксептіктесөзжасау. Жалғаулардыңсөздергеәртүрліжалғанусебебіндәлелде. Іліксептіктегісөздердіңәрқайсысынөзібайланысатынсөзбентіркестіріпжаз.
Үлгі: Шыршаныңтүсі, жұлдыздыңбұрышы,…
V. Ақпараттықізденіс.
Мәтінменжұмыс.
28 – жаттығу. Мәтіндіоқы. Мәтінгеатқой. Мәтінненіліксептіктегізатесімдерді тап.
Қалталылар, қалталыжануарлар, төменгісатыдағыаңдар (Metatherіa) – сүтқоректілердіңбір класс тармағы. СолтүстікАмерикадатөменгі бор кезеңінен, ал Еуропада эоцен – миоцен дәуірлеріненбелгілі. Австралия, Тасмания, Жаңа Гвинея, Үлкен Зонд аралында, Оңтүстік, ОрталықжәнеСолтүстікАмерикадакездеседі. ЖаңаЗеландиядажерсіндірілген. Қалталыжануарлардыңденеқұрылысындаөзінетәнерекшеліктері бар. Көптегентүрініңбауырындақалтасыболады. Қалтасыжоқтүрлері де кездеседі.
VI. «Демалыс» (Сергітусәті)
«Бір, екі, үш,
Бойғажинапкүш.
Төрт, бес, алты, жеті,
Мынауауылшеті.
Сегіз, тоғыз, он,
Ал, қанеки, қон!»
VІІ. «Білгеніңдіпайдалан» (Сабақтыбекіту)
А) Мақалдардыіліксептіктетұрғанқажетсөздіқойыпкөшіріпжазу:
Туған… түтіні де ыстық.
… өзегіталмас.
Ас -… арқауы.
… шиесіншыншығарады.
Қажеттісөздер: Өнерлінің, адамның, жердің, өтіріктің
Ә) Сөйлемдердіжақшаішіндегізатесімдііліксептігінеқойып, көшіріпжазу.
VІІІ. Үйгетапсырма:
29 – жаттығу. Өлеңдімәнерлепоқып, іліксептіктегізатесімдердітеріпжазу.
ІХ. Бағалау: Сабаққажақсықатысқандардыбағалаймын