Мектепке дейінгі білім берудегі инновациялық әдістемелік қызметті дамытуды модельдеу

Аты-жөні: Догалбаева Айнур Толыкбаевна

Лауазымы: тәрбиеші

Алматы облысы

Жамбыл ауданы

Қарғалы ауылы

ЖШС “Балбала бөбекжай балабақшасы”

Кіріспе

Мектепке дейінгі білім беру жүйесі қоғамның білім беру жүйесіндегі ең алғашқы және маңызды кезең болып табылады. Бұл кезеңде балалардың әлеуметтік, интеллектуалдық, шығармашылық дамуының негізі қаланатындықтан, мектепке дейінгі білім берудегі инновациялық әдістемелік қызметтің маңызы зор. Инновациялық әдістемелік қызмет — бұл жаңа, тиімді және шығармашылық тәсілдерді пайдалану арқылы педагогикалық процесті жетілдіру, балалардың дамуын қамтамасыз ету мен оқыту сапасын арттыруға бағытталған жұмыс.

Қазіргі таңда мектепке дейінгі білім беру саласында инновациялық әдістемелік қызметтің дамуы маңызды мәселе болып отыр. Мұның басты себебі — қоғамның дамуы мен ғылымның жаңаруы нәтижесінде білім беру саласының өзгеріп отыруы. Бүгінгі таңда мектепке дейінгі білім беру мекемелері инновациялық әдістер мен технологияларды енгізу арқылы балаларды жан-жақты дамытуға ұмтылуда. Осы орайда инновациялық әдістемелік қызметті дамыту үшін нақты модельдерді қарастыру қажет.

Бұл мақалада мектепке дейінгі білім беруде инновациялық әдістемелік қызметті дамытуды модельдеудің маңызды аспектілері қарастырылады.

           Инновациялық іс-әрекеттің негізгі мақсаты –  репродуктивті қызмет түрінен ауыстыра отырып, шығармашылық тұлға ретінде дамыту, әдістемелік шешімдерді өз бетінше іздеу, педагогты оларды жүзеге асыратын оқытудың, дамытудың және тәрбиелеудің инновациялық әдістері мен құралдарының әзірлеушісі және авторына айналдыру. Яғни,  педагогтың инновациялық әдістемелік іс-әрекетінің қалыптасуы мен дамуы.

1. Мектепке дейінгі білім берудегі инновацияның маңызы

Мектепке дейінгі білім берудегі инновациялар – бұл жаңа білім беру әдістемелері, технологиялары мен тәсілдерін енгізу. Бұл жаңашылдықтар баланың танымдық қабілеттерін арттырып, оның жеке тұлғалық дамуындағы жаңа мүмкіндіктерді ашады. Сонымен қатар, педагогтардың кәсіби біліктілігін көтеру, оқу бағдарламаларын жаңарту, заманауи құралдарды пайдалану да маңызды рөл атқарады.

Инновациялық әдістемелік қызметтің мақсаты – оқыту мен тәрбиелеудің жаңа тәсілдерін енгізу арқылы баланың шығармашылық қабілеттерін дамыту. Бұл бағыт мектепке дейінгі ұйымдарда әр түрлі деңгейде жүзеге асырылады: педагогикалық қызметкерлердің кәсіби дамуынан бастап, оқу материалдары мен педагогикалық технологияларға дейін.

2. Инновациялық әдістемелік қызметтің негіздері

Инновациялық әдістемелік қызметті жүзеге асырудың негізінде педагогикалық технологияларды қолдану, тәрбиешілердің біліктілігін арттыру, жаңа әдістер мен тәсілдерді сынақтан өткізу сияқты іс-әрекеттер жатыр.

  • Педагогикалық технологиялар: Бұл білім беру процесін тиімді ұйымдастыру үшін қолданылатын жаңа әдістер мен тәсілдер. Мектепке дейінгі білім беру саласында инновациялық педагогикалық технологиялар балалардың шығармашылық қабілеттерін дамытуға, олардың тілдік, әлеуметтік және когнитивтік дағдыларын жетілдіруге мүмкіндік береді.
  • Әдістемелік қызмет: Бұл педагогтар мен әдіскерлердің жұмысын жоспарлау, ұйымдастыру және үйлестіру, жаңа әдіс-тәсілдер мен материалдарды енгізу бойынша жұмыстарды жүргізу. Әдістемелік қызметті тиімді ұйымдастыру – педагогикалық шығармашылықты ынталандыру және оқу процесінің сапасын арттыру үшін қажет.
  • Кәсіби даму: Мектепке дейінгі білім беру мамандарының кәсіби деңгейін көтеру инновациялық әдістемелік қызметтің негізгі құрамдас бөлігі болып табылады. Оқу курстары, тренингтер, семинарлар арқылы тәрбиешілердің білімін кеңейту мен жаңа әдістемелерді енгізу үдерісі жүзеге асырылады.

3.Инновациялық әдістемелік қызметтің түрлері

Мектепке дейінгі білім беруде инновациялық әдістемелер әртүрлі бағыттар бойынша жүзеге асырылады. Олардың ішінде:

  • Оқу бағдарламаларын жаңарту. Жаңа оқу бағдарламалары баланың жеке дамуына негізделіп, олардың шығармашылық қабілеттерін дамытуға бағытталады. Бұл бағдарламада балалардың жас ерекшеліктеріне сай білім беру мазмұны жаңартылып, заман талабына сай әдіс-тәсілдер енгізіледі.
  • Дидктикалық ойындар мен тренингтер. Балаларға білім беру мен тәрбиелеу процесінде ойын әдістері мен тренингтер үлкен рөл атқарады. Бұл әдістер балалардың қызығушылығын оятып, олардың белсенділігін арттырады. Ойын барысында балалар әлеуметтік дағдыларды үйреніп, шығармашылық тұрғыдан дамиды.
  • Ақпараттық-коммуникациялық технологияларды енгізу. Заманауи техникалық құралдар мен бағдарламалар балалардың оқу үдерісін жеңілдетіп, қызықты әрі тиімді етуге көмектеседі. Мысалы, интерактивті тақталар, компьютерлік бағдарламалар, мобильді қосымшалар арқылы балаларды жаңа білімдермен таныстыру, олардың қызығушылықтарын арттыру мақсатында қолдану өте маңызды.
  • Жобалау әдісін енгізу. Жобалау әдісі балаларға өз идеяларын жүзеге асыруға мүмкіндік береді. Олар жобаны бастау, жоспарлау, жүзеге асыру және қорытындылау кезеңдерінде өз қабілеттерін толық көрсетеді. Бұл әдіс баланың өз ойларын жүйелі түрде жеткізу қабілетін, топпен жұмыс істей білуін дамытады.

3. Мектепке дейінгі білім беру ұйымдарындағы инновациялық әдістемелік қызметті модельдеу

Инновациялық әдістемелік қызметті моделдеу мектепке дейінгі білім беру мекемелерінде педагогтердің кәсіби даму үдерісін ұйымдастырудың тиімді жолдарының бірі болып табылады. Бұл модельдер педагогикалық процеске инновациялық элементтерді енгізуге және жаңа тәсілдерді қолдануға мүмкіндік береді.

Инновациялық әдістемелік қызметті мектепке дейінгі білім беру ұйымдарында тиімді түрде модельдеу үшін бірнеше кезеңді жоспарлау қажет.

  • Қажеттілікті анықтау: Алдымен білім беру ұйымында инновациялық әдістемелік қызметті енгізу қажеттілігі анықталады. Бұл үшін педагогикалық қызметкерлер арасында сауалнамалар жүргізу, тәжірибелік зерттеулер мен талдаулар жасау маңызды.
  • Мақсат қою: Инновациялық қызметтің мақсаты мен міндеттері айқындалады. Мақсаттар баланың тұлғалық дамуын, шығармашылық қабілеттерін дамытуға бағытталуы тиіс.
  • Педагогтердің біліктілігін арттыру. Инновациялық әдістемелерді тиімді қолдану үшін педагогтар арнайы тренингтер, курстар және семинарлар арқылы өз білімдерін жетілдіруі қажет. Бұл педагогтердің жаңа технологияларды игеріп, оларды өз жұмысында қолдануға дайын болуына ықпал етеді.
  • Инновациялық құралдармен жұмыс жасау. Педагогтар балаларға білім беруде заманауи құралдар мен ресурстарды қалай қолдану керектігін үйренеді. Бұл жаңашылдықты енгізу әдістемелерінің әрбір педагогтың жұмысында көрініс табуын қамтамасыз етеді. Мысалы, балабақшада оқыту үшін арнайы педагогикалық ойындар, цифрлық құралдар мен интерактивті әдістер қолданылуы мүмкін.
  • Балалардың қызығушылығын арттыру. Инновациялық әдістемелер балалардың танымдық қызығушылығын оятып, олардың өзіндік шығармашылығын дамытуға ықпал етеді. Мысалы, түрлі тақырыптар мен мәселелер бойынша балалардың зерттеу жұмыстарын жүргізу, табиғи құбылыстарды бақылау сияқты тәжірибелік жұмыстар балалардың білімге деген қызығушылығын арттырады.

4. Инновациялық әдістемелік қызметті бағалау және нәтижелер

Инновациялық әдістемелік қызметтің тиімділігі баланың білім сапасының артуы мен дамуына ықпал етуіне негізделеді. Қолданылған жаңа әдістемелер мен технологиялар бойынша келесі критерийлер бойынша бағалау жүргізіледі:

  • Баланың оқу жетістіктері: Жаңартылған әдістер мен технологиялардың баланың танымдық дамуына ықпалы.
  • Педагогтардың кәсіби даму деңгейі: Педагогтардың жаңа әдістемелер мен тәсілдерді меңгеру нәтижелері.
  • Әдістемелік жұмыс жүйесінің тиімділігі: Әдістемелік қызметтің жоспарлы түрде жүзеге асуы және оның педагогикалық процесс пен нәтижеге әсері.

Қорытынды

Мектепке дейінгі білім берудегі инновациялық әдістемелік қызметті дамытуды модельдеу – бұл баланың шығармашылық әлеуетін дамыту, оның білім сапасын арттыру үшін маңызды қадам. Бұл үдеріс педагогикалық қызметкерлердің кәсіби дамуын талап етеді, сонымен қатар оқу бағдарламалары мен әдістемелік құралдардың жаңаруын қамтамасыз етеді. Инновацияларды тиімді енгізу мен жүйелі түрде бағалау білім беру сапасын арттыруға және балалардың жан-жақты дамуына оң әсерін тигізеді.

Қолданылған әдебиеттер.

1.Мектепке дейінгі тәрбиелеу мен оқытуды дамыту моделі.

2.МҰ басшысының анықтамалығы №3.2019ж

3.Мектепке дейінгі тәрбие мен оқыту журналы №6. 2018ж

4.Интернет желісі

 

Cізге ұнауы мүмкін...

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *