Балабақша мен отбасының сабақтастығы

Аты-жөні: Рахметова Жанагуль Жумаевна

Лауазымы: тәрбиеші

Қызылорда облысы

Қармақшы ауданы

Жосалы кенті

1 Санаториялық бөбекжай-балақашасы.

 

Балабақша мен отбасының сабақтастығы.

                    

Кіріспе: Балабақша мен отбасы арасындағы сабақтастық – бұл бала тәрбиесінде, оның дамуы мен білім алуында ата-аналар мен тәрбиешілердің бірлесіп жұмыс істеу процесі – бала тәрбиесіндегі маңызды факторлардың бірі. Отбасы – баланың алғашқы тәрбие ошағы, ал балабақша – оның әлеуметтік ортаға бейімделетін, білім алатын және қоғамдағы түрлі рөлдерді үйренетін орны. Егер бұл екі жүйе өзара тығыз байланыста болса, бала тәрбиесінің нәтижесі де тиімді болады. Осылайша баланың дамуы мен тәрбиесі тек бір мекемеге немесе бір ғана адамға байланысты емес, керісінше, балабақша мен отбасының өзара үйлесімді әрекеті нәтижесінде жүзеге асады. Сондықтан, балабақша мен отбасы арасындағы өзара қарым-қатынас пен ынтымақтастық бала тәрбиесінде ерекше маңызды.

Балабақша мен отбасы арасындағы сабақтастықты орнату баланың психологиялық, әлеуметтік және интеллектуалдық дамуын қамтамасыз етуге көмектеседі. Бұл процесс арқылы бала:

  • Екі ортада да бірдей тәрбие мен талаптарды алады.
  • Оқыту мен тәрбиелеу әдістері арасында үйлесімділік сақталады.
  • Өзінің даму деңгейі туралы нақты ақпарат алады, сондықтан да өзінің жетістіктері мен қиындықтарына дұрыс көзқараспен қарайды.

 

Балабақша мен отбасының сабақтастығының маңызы.

 

  1. Баланың дамуының үздіксіздігі.
    Баланың жеке тұлғасы, мінез-құлқы, дамуы мен тәрбиесі отбасынан бастау алады. Баланың дамуы әрқашан үздіксіз және жүйелі болуы тиіс. Егер отбасы мен балабақша бір бағытта жұмыс істейтін болса, бала екі ортада да бірдей құндылықтар мен дағдыларды үйренеді. Алайда, балабақшада алған білім мен дағдылар оның жеке дамуы мен әлеуметтік ортаға бейімделуіне зор әсер етеді.Мысалы, балабақшада оның тәртібі мен білім деңгейі туралы ата-аналарға ақпарат беріледі, ал үйде ата-аналар балаға қосымша көмек көрсете алады. Балабақша мен отбасы арасында бірлескен жұмыс баланың дамуының әр түрлі аспектілерінде (ақыл-ой, эмоционалдық, әлеуметтік және физикалық даму) үйлесімділікке қол жеткізуге мүмкіндік береді.
  2. Тәрбие мен білім беру әдістерінің үйлесімділігі.
    Балабақша мен отбасының арасында ақпарат алмасу мен кеңес беру әдістері балаға сәйкес тәрбие беру үшін маңызды. Егер ата-аналар балабақшадағы педагогтармен тығыз байланыста болса, бала үшін тәртіп, мінез-құлық, оқуға деген ынта, еңбекке баулу сияқты негізгі дағдылар біркелкі қалыптасады. Бұл бірізділік баланың тұлғалық дамуына оң әсер етеді.
    Егер балабақшада және үйде бірдей құндылықтар мен қағидалар басшылыққа алынса, балаға тапсырмалар мен талаптар түсінікті болады. Мысалы, тәртіп, тазалық, еңбекке баулу, оқуға деген қызығушылық сияқты негізгі дағдылар отбасында да, балабақшада да ортақ көзқараспен қалыптасады.
  3. Баланы психологиялық қолдау және сенімділік
    Балабақша мен отбасының тығыз байланысы баланың психологиялық жайлылығын қамтамасыз етеді. Баланың өз-өзіне сенімді болуы, ортасына бейімделуі және басқа балалармен қарым-қатынас жасау қабілеті отбасынан және балабақшадан алған қолдауға байланысты. Егер ата-аналар мен тәрбиешілер арасында сенімді қарым-қатынас орнаған болса, бала өзіне қажетті қолдау мен түсіністік алады. Бұл балаға өз-өзіне сенімді болуға, қоршаған ортаға оң көзқараспен қарауға және жаңа жағдайларға бейімделуге көмектеседі.
  4. Ата-аналардың белсенділігі
    Балабақша мен отбасы арасындағы сабақтастықтың тағы бір маңызды аспектісі – ата-аналардың бала тәрбиесіне белсенді қатысуы.

Егер ата-аналар балабақшадағы оқу үдерісіне араласып, түрлі іс-шараларға қатысса, балаға тәрбие мен білім берудегі ынтымақтастықтың маңызды екендігін түсінеді және баласының дамуын бақылап, оған қажетті көмек көрсетеді. Бұл ата-аналардың балаларының білім деңгейін бақылауына және олардың дамуын дұрыс бағалауға мүмкіндік береді.

Балабақша мен отбасы сабақтастығын нығайту жолдары

1.Ақпарат алмасу
Балабақша мен отбасы арасында үнемі ақпарат алмасу баланың дамуы мен тәрбие процесін дұрыс бақылауға мүмкіндік береді. Тәрбиешілер ата-аналарға бала туралы мәлімет беріп, оның оқу процесі мен мінез-құлқын талқылай алады. Бұл ақпарат ата-аналарға балаларының даму деңгейі туралы нақты мәлімет береді және отбасы мен балабақша бірлесіп дұрыс шешімдер қабылдай алады.

2.Тұрақты кездесулер мен семинарлар
Ата-аналармен балабақшада ұйымдастырылатын тұрақты кездесулер мен семинарлар арқылы ата-аналар бала тәрбиесі туралы мағлұмат алады, түрлі кеңестер мен ұсыныстар алады. Мұндай кездесулер ата-аналарға бала тәрбиесінің негізгі аспектілерін түсінуге мүмкіндік береді және олардың балабақшадағы жұмысқа деген қызығушылығын арттырады.

 

3.Бірлескен іс-шаралар мен жобалар
Балабақша мен отбасы арасында бірлескен іс-шаралар өткізу – өте тиімді әдіс. Бұл балалар мен ата-аналарға бірлесіп жұмыс істеп, бала тәрбиесінде ынтымақтастық орнатуға мүмкіндік береді. Мысалы, ата-аналар мен балалардың қатысуымен түрлі көрмелер, табиғатқа шығу, мерекелік шаралар өткізу балалардың тәрбиесіне оң әсер етеді. Бұл іс-шаралар балабақша мен отбасы арасындағы ынтымақтастықты нығайтады, ата-аналарды бала тәрбиесіне белсенді тартуға мүмкіндік береді.

 

 

4.Ата-аналарға қолдау көрсету
Балабақша ата-аналарға балаларының дамуы мен тәрбие мәселелерінде көмек көрсетуі керек. Ата-аналар баланың психологиялық жай-күйі немесе мінез-құлқы туралы сұрақтарға жауап алып, қажетті кеңес ала алады. Бұл ата-аналардың өзін сенімді сезінуіне көмектеседі және балаға қолайлы орта жасауға мүмкіндік береді.

 

Қорытынды

Балабақша мен отбасы арасындағы сабақтастық – бала тәрбиесінің табысты болуының кепілі, баланың дамуы мен тәрбиесі үшін ерекше маңызға ие. Әрбір бала үшін оның алғашқы тәрбие ошағы, яғни отбасы, және балабақша арасындағы тығыз байланыс оның болашақ дамуына оң әсер етеді. Осыған байланысты балабақша мен отбасы арасында тұрақты байланыс орнату, ынтымақтастықты нығайту, ақпарат алмасу – бала тәрбиесінің сапасын арттыруда маңызды рөл атқарады. Баланың тұлғалық дамуы, оның әлеуметтік дағдылары мен психологиялық жайлылығы осы екі мекеменің бірлескен әрекеті арқылы ғана қамтамасыз етіледі.

 

 

Пайданалылған әдебиеттер:

1.Меңжанова А. «Мектепке дейінгі педагогика»-Алматы ; Рауан 1992жыл

2.«Бала мен балабақша»Республикалық педагогикалық журнал.№6 2015жыл.

3.Журнал  «Бала мен балабақша»№2 2015 жыл.

4.«Білім айнасы» Астана 2022жыл

  1. Интернет желісі.
 

Cізге ұнауы мүмкін...

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *