Іскерлік журналистика Қазақстанда дамыған ба?

Іскерлік журналистика – бұл қоғамның экономикалық, қаржылық және бизнес саласындағы өзекті мәселелерін қозғайтын журналистиканың бір бағыты. Дамыған елдерде бұл сала жоғары деңгейде жұмыс істеп, бизнес қауымдастығының ажырамас бөлігіне айналған. Қазақстанда бұл бағыт қаншалықты дамыған, оның ерекшеліктері мен мәселелері қандай деген сұрақтарға жауап іздеп көрейік.

Іскерлік журналистиканың рөлі мен маңызы

Іскерлік журналистика тек экономикалық ақпаратты жеткізу ғана емес, сонымен қатар аналитикалық шолулар, нарық жағдайы мен болжамдар, қаржылық тәуекелдер және бизнестегі жаңалықтарды қамтиды. Бұл сала халықтың қаржылық сауаттылығын арттыруға, кәсіпкерлердің мүмкіндіктерін кеңейтуге, сондай-ақ, экономикалық процестерді түсіндіруге ықпал етеді. Қазақстанда экономикалық өсім мен кәсіпкерлікті қолдау мемлекеттің негізгі басымдықтарының бірі болып отыр, сондықтан іскерлік журналистикаға сұраныс жылдан-жылға артып келеді.

Қазақстандағы іскерлік журналистиканың дамуы

Қазақстанда іскерлік журналистика тәуелсіздік алғаннан кейінгі жылдары пайда болды. Нарықтық экономикаға көшу, шетелдік инвестициялар тарту және жеке кәсіпкерлікті дамыту қажеттілігі іскерлік бағыттағы ақпаратқа деген сұранысты тудырды.

Танымал БАҚ:

• “Forbes Kazakhstan” және “Kapital.kz” сияқты іскерлік басылымдар елдегі бизнес орта мен экономикалық процестерді белсенді түрде жариялайды.
• “Эксперт Казахстан” аналитикалық журналы да нарықтағы жағдайларды терең талдаумен ерекшеленеді.
• Көптеген телеарналар мен интернет платформаларда экономикалық жаңалықтарға арналған бөлімдер бар (мысалы, “Atameken Business Channel”).

Бұл БАҚ-тар іскерлік ақпаратты тек кәсіпкерлерге ғана емес, жалпы қоғамға да түсінікті етіп жеткізуге тырысады.

Іскерлік журналистиканың мәселелері

Дегенмен, Қазақстандағы іскерлік журналистиканың дамуы бірқатар қиындықтарға тап болып отыр:

1. Мамандар тапшылығы: Бұл салада жұмыс істейтін журналистерге экономикалық білім мен аналитикалық қабілет қажет. Көптеген журналистердің экономика және қаржы саласында кәсіби білімі жоқ.
2. Тәуелсіздік мәселесі: Қазақстанда БАҚ тәуелсіздігі өзекті мәселе болып табылады. Іскерлік журналистикада бұл әсіресе байқалады, өйткені экономикалық шолулар мен бизнеске қатысты мақалалар кейде белгілі бір топтардың мүддесіне тәуелді болуы мүмкін.
3. Ақпаратқа қолжетімділік: Экономикалық мәліметтердің ашықтығы мен қолжетімділігі шектеулі. Кейбір мемлекеттік органдар мен ірі компаниялар ақпаратты жариялаудан бас тартуы мүмкін.
4. Оқырман қызығушылығының төмендігі: Қаржылық сауаттылықтың төмен деңгейі іскерлік жаңалықтарға сұраныстың аздығына әкеледі.

Дамытудың мүмкіндіктері

Қазақстандағы іскерлік журналистиканы дамыту үшін келесідей қадамдар жасау қажет:

1. Мамандарды даярлау: Университеттерде экономикалық журналистика бойынша арнайы курстар ұйымдастыру. Журналистерді қаржы және экономика саласында оқыту.
2. Ақпараттық ашықтықты арттыру: Мемлекеттік органдар мен ірі компаниялардың есептерін, деректерін ашық түрде жариялауын қамтамасыз ету.
3. Технологияларды пайдалану: Заманауи технологиялар мен мультимедиа құралдарын пайдалана отырып, ақпаратты тартымды және түсінікті етіп беру.
4. Қаржылық сауаттылықты арттыру: Қоғам арасында қаржылық білім деңгейін көтеру арқылы іскерлік БАҚ-қа деген қызығушылықты арттыру.

Қазақстанда іскерлік журналистика қалыптасу сатысында тұр. Елде іскерлік ақпаратты жеткізетін БАҚ бар болғанымен, оның дамуына бірқатар кедергілер әсер етуде. Бұл саланы жетілдіру үшін журналистердің біліктілігін арттыру, ақпараттың қолжетімділігін қамтамасыз ету және оқырмандардың қаржылық сауаттылығын көтеру қажет. Іскерлік журналистиканың дамуы ел экономикасының тұрақтылығы мен халықтың қаржылық сауатының өсуіне айтарлықтай ықпал етері сөзсіз.

 

Cізге ұнауы мүмкін...

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *