Мамандығым – мақтанышым
Мурадова Марина Бекбулаткызы
Бұл мамандық, мен үшін тек жұмыс емес, ерекше миссия. Балабақшадағы тәрбиеші ретіндегі міндетім балаларға алғашқы білім негіздерін беру ғана емес, оларға сүйіспеншілік пен мейірімділікке толы орта құру. Балалар балабақшада тек білім алып қана қоймай, қоғамға бейімделу жолын үйренеді, өзін-өзі тануға талпынады. Мен оларға осы жолда қолдау көрсетіп, адамгершілік құндылықтарды бойына сіңіртуге көмектесемін.
Балабақша тәрбиешісінің міндеттері
Балабақша тәрбиешісі ретінде менің басты міндетім – әрбір балаға жан-жақты қамқорлық танытып, оның тұлғалық қасиеттерін дамыту. Әр баланың психологиялық, интеллектуалдық, әлеуметтік және эмоционалдық тұрғыдан дамуына мүмкіндік беру – тәрбиешінің күнделікті қызметінің негізгі бөлігін құрайды. Оқу барысында балалар ойын арқылы ой-өрісін дамытып, қоршаған ортаны тани бастайды. Атақты педагог М.Жұмабаев айтқандай: «Ойын – баланың негізгі іс-әрекеті, ол арқылы балалар ой-санасын жетілдіреді, танымдық қабілеттерін арттырады». Ойын арқылы балалар әлемді таниды, қызығушылығын дамытады, тұлға ретінде қалыптасады.
Балабақшада тәрбиеші болудың маңызы мен ерекшеліктері
Балабақшадағы әр тәрбиешінің міндеті балаларды жақсы көріп, оларға құрметпен қарау, олардың барлық қызығушылықтары мен сұрақтарына жауап беру болып табылады. Әр балаға ерекше көңіл бөлу маңызды, себебі әрқайсысының мінезі, қабілеттері, арман-тілектері әртүрлі. Мысалы, кейбір балаларға белсенді ойындар ұнаса, басқалары сурет салуға, ертегілерді тыңдауға бейім. Мұндай ерекшеліктерді ескеріп, әр балаға жеке көзқараспен қарау маңызды.
Балабақшада жұмыс істеу үлкен шыдамдылықты талап етеді, себебі кішкентай балалардың көңіл-күйі тез өзгереді, әртүрлі жағдайларға әртүрлі реакция береді. Сондықтан балабақша тәрбиешісі сабырлы, жанашыр, ізденімпаз болуы тиіс. Тәрбиеші ретінде мен балалармен жұмыс істеуде әртүрлі әдіс-тәсілдерді қолданамын: ойындар, шығармашылық тапсырмалар, әңгімелер мен рөлдік ойындар арқылы оларды қоршаған ортаға, адамдарға сүйіспеншілікпен қарауға, достық пен ынтымақтастыққа баулимын.
Мектепке дейінгі тәрбиенің бала өміріндегі маңызы
Зерттеулер көрсеткендей, баланың ең тез дамитын кезеңі – өмірінің алғашқы бес жылы. Осы жылдардағы тәрбие мен білім оның ары қарайғы өміріне зор әсер етеді. Балабақша баланың ақыл-ойын, қиялын дамыта отырып, оның эмоционалдық әрі әлеуметтік қабілеттерін де арттырады. Балабақшада алған тәрбиесі балаға ары қарай мектепке оңай бейімделуге көмектеседі. Ол басқа балалармен қарым-қатынас жасауды, өзінің эмоцияларын бақылауды, жаңа білімге қызығушылық танытуды үйренеді.
Сондықтан мен балабақшада жұмыс істей отырып, балалардың бойына бірінші кезекте рухани құндылықтарды сіңіруді мақсат етемін. Оларға мейірімділік, қамқорлық, үлкендерге деген құрмет, жануарларға деген сүйіспеншілік сияқты қасиеттерді үйретуге тырысамын. Балабақша тәрбиешісі ретінде мен балалардың алғашқы тәрбиешісі, олардың қоғамдағы алғашқы үлгісі екенімді сезінемін, және бұл жауапкершілікті мақтанышпен арқалаймын.
Мен өзімнің тәрбиеші мамандығымды мақтан тұтамын, себебі бұл тек бала тәрбиелеу емес, бұл – олардың болашағына жол ашу. Балаға дұрыс бағыт беріп, өмірге деген қызығушылығын арттыру – менің басты міндетім. Әр күнімді балалармен өткізе отырып, олардың ашық күлкісінен, ақкөңіл сұрақтарынан шабыт аламын. Бұл – менің жүрек қалауыммен таңдаған кәсібім, ал оны мақтанышпен орындау – менің өмірлік ұстанымым.
Пайдаланылған әдебиеттер:
- Жұмабаев, М. (1992). Педагогика. Алматы: Рауан.
- Әбенова, С. (2018). Мектепке дейінгі білім берудегі заманауи әдіс-тәсілдер. Білім әлемі, 3(2), 45-48.
- Назарбаев, Н.Ә. (2018). Болашаққа бағдар: рухани жаңғыру. Алматы: Мектеп.
- Тұрғынбаева, Ш. (2017). Мектепке дейінгі педагогика және балабақша тәрбиешісінің рөлі. Тәрбие және білім, 12(1), 55-60.
- Айтқалиева, Р. (2019). Балабақша тәрбиешісінің жауапкершілігі және кәсіби дамуы. Қазақстан педагогикалық журналы, 8(3), 30-35.
Bilimger.kz Республикалық білім порталы
Қазақстан Республикасы Мәдениет және Ақпарат министрлігіне тіркелген.
Куәлік нөмірі: KZ45VPY00102718