Тәрбие сағаты: «Еңбек түбі – береке»

Мақсаты:

  • Оқушыларға еңбектің адам өміріндегі негізгі құндылық екенін түсіндіру;
  • Еңбекке деген жауапкершілікті дамыту, еңбекке құрметпен қарауға тәрбиелеу;
  • Оқушыларды адал, табанды еңбекке баулып, өз болашағы үшін еңбектің маңызын түсіндіру;
  • Еңбекқорлық пен шыдамдылық сияқты қасиеттерді қалыптастыру.

Міндеттері:

  • Еңбек туралы түсініктерін кеңейту;
  • Адам еңбегімен жасалатын құндылықтарды бағалауға үйрету;
  • Әртүрлі мамандықтар мен еңбектің маңызын көрсету.

Көрнекіліктер:

  • Еңбек туралы нақыл сөздер, мақал-мәтелдер;
  • Еңбекке байланысты суреттер мен презентациялар;
  • Қосымша бейнематериалдар (егер мүмкіндік болса).

Сабақтың барысы:

  1. Ұйымдастыру кезеңі:
    • Оқушылармен амандасу.
    • Сабақтың мақсатын түсіндіру.
    • Психологиялық дайындық: «Еңбек дегеніміз не?» сұрағы бойынша әр оқушы өз ойларын ортаға салады.
  2. Кіріспе бөлім:
    • Мұғалімнің кіріспе сөзі: «Еңбек – адам өмірінің негізгі тірегі. Әрбір жетістік, әрбір табыс – еңбектің нәтижесі. Адам еңбектің арқасында қоғамға, елге, өз отбасына пайдалы тұлға болады. Біз бүгін еңбек туралы тереңірек түсінік аламыз».
    • Мақал-мәтелдерді талқылау:
      • «Еңбек түбі – береке»;
      • «Еңбек етсең ерінбей, тояды қарның тіленбей»;
      • «Қолы қимылдағанның аузы қимылдайды».
  3. Негізгі бөлім:
    • Мұғалімнің дәрісі:
      Еңбектің адамзат тарихындағы маңызы, атақты ғұламалардың еңбек туралы айтқан ойлары мен нақыл сөздері. Мысалы:

      • Абай Құнанбаев: Абай еңбекті білім алумен, өзін-өзі жетілдірумен байланыстырып, «Қара сөздерінде» еңбексіз табыстың келмейтінін түсіндірген.
      • Ыбырай Алтынсарин: Ыбырай Алтынсарин еңбек пен білімнің қатар жүретінін айтып, балаларды еңбекке баулуды негізгі міндеттердің бірі деп санаған.
    • Мамандықтар туралы сұхбат:
      Әрбір мамандықтың өз ерекшелігі бар, және әрбір адам өз мамандығына адал еңбек ете білсе, қоғамда өз орнын табады. Оқушыларға ата-аналарының қандай мамандықтармен айналысатыны туралы сұрақ қою.
    • Мақал-мәтелдермен жұмыс:
      Оқушылардың қатысуымен еңбек туралы мақал-мәтелдердің мағынасын ашу. Мысалы:

      • «Еңбек етсең ерінбей, тояды қарның тіленбей»;
      • «Алтынды қолда ұстағанша, еңбекті жолда ұста»;
      • «Жігіттің жақсысы – жарлы болмас, қолының қимылы барлы болар».
    • Топтық жұмыс:
      Оқушыларды топтарға бөліп, әр топқа тапсырма беру:

      • 1-топ: «Еңбектің түрлері және олардың ерекшеліктері» тақырыбында постер дайындау.
      • 2-топ: «Еңбекқор адамның бойындағы қасиеттер» туралы пікір алмасу.
      • 3-топ: «Мен болашақта қай мамандықпен айналысқым келеді?» тақырыбында жоспар құру.
    • Сұрақ-жауап:
      Оқушыларға еңбектің нәтижесі мен жетістіктері туралы ой қозғау. Мысалы:

      • Еңбекпен қандай жетістіктерге жетуге болады?
      • Адал еңбек адамға не береді?
  4. Қорытынды бөлім:
    • Мұғалімнің қорытынды сөзі: «Еңбек – адамның ең басты құндылығы. Еңбектің арқасында адамзат дамиды, жаңалықтар ашылады, қоғам алға жылжиды. Әрқайсың өмірде еңбекқор, табанды болуларың керек».
    • Оқушылардың еңбекті құрметтеу және еңбекқорлықтың маңыздылығын қаншалықты түсінгенін сұрақтар арқылы анықтау.
    • Еңбек туралы қысқаша бейнеролик (егер мүмкіндік болса).
  5. Бағалау:
    • Белсенді қатысқан оқушыларды мадақтау.
    • Оқушыларға шағын тапсырма беру: «Бір апта ішінде қандай еңбекпен айналысып, не үйренгендерің туралы күнделік жазып келу».

Сабақты аяқтау:

Сабақтың соңында еңбекке арналған бір-екі мақал-мәтел айтып, сабақты түйіндеу:

  • «Еңбектің наны тәтті»;
  • «Еңбек ер атандырады».

Осы тәрбие сағаты арқылы оқушылар еңбектің құндылығын түсініп, өмірде табысқа жетудің жолы еңбек екенін ұғынады.

Оставьте комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *