ДЕНЕ ТӘРБИЕСІ САБАҒЫНДА ОҚЫТУДЫҢ ЖАҢА ТЕХНОЛОГИЯЛАРЫН ЕНГІЗУДІҢ ТИІМДІ ЖАҚТАРЫ
Мухаметкалиев Айдос
«МДШО бар №9 орта мектеп» КММ, дене шынықтыру пәнінің мұғалімі
Алматы облысы, Талдықорған қаласы
Бүгінде білім – қоғамның әлеуметтік-экономикалық, интеллектуалдық және рухани дамуының стратегиялық бағдары ғана емес, сонымен қатар біздің қоғамымыздың қауіпсіздігінің кепілі.
Оқытудағы жаңа технология аса қажетті педагогикалық мәселелердің шешімдерін табуға, ой еңбегін арттыруға, оқу процесін тиімді басқаруды қамтамасыз етеді. Жаңа технологияларды оқыту үрдісінде қолданудың негізгі ерекшелігі ол оқытушылар мен оқушыларға өз бетімен және бірлесіп шығармашылық жұмыс жасауға көп мүмкіндік береді және оны педагогикалық мақсатта пайдалану оқушылардың зердесіне, сезіміне, көзқарасына әсер ете отырып оның интеллектуалдық мүмкіншіліктерін арттыруға көмектеседі.
Дене тәрбиесінің әлеуметтік жүйе және қоғамдық құбылыс есебінде дене тәрбиесі жүйесін, оның қалыптасуы мен дамуының негізгі заңдылықтарын, оның қызметі мен құрылымын танып, білудің қажеттілігі білім мен тәрбие талаптарына сәйкес өсіп келе жатқан ұрпақтың дене тәрбиесін қамтамасыз ету үшін керек. Дене тәрбиесі тек мектептегі дене шынықтыру сабағы ғана емес, ол сабақтан тыс, мектептен де тыс денсаулыққа байланысты шаралар жүйесі екенін ескерсек, қазіргі кезеңдегі білім беру орындарындағы дене тәрбиесінің жүйесі жастардың денсаулықтарын нығайтумен қоса, тұлға бойындағы биологиялық-психологиялық қажеттіліктердің жан-жақты жетілуіне, өмірге белсенді ұстаным мен ізгілікті қатынастарын дамытуды меңзейді. Мұндай маңызды әдістеме ғылыми және оқу пәні ретінде жетекші рөл атқаратын, дене тәрбиесі
саласындағы САЯСИ
кәсіптік ҚАЙРАТКЕР
бағытта МАЗМҰНЫ
болашақ ТАРАУ.Абылай
мұғалімдерді Сұлтан
дайындауды 1.1.Абылай
жүзеге туралы
асыратын тарихи
жоғары
оқу зерттеулер
орындарындағы 1.2.Абылай
оқыту сұлтанның
жүйесіне жолы
тікелей 1.3.Абылай
байланысты. Сұлтаннның
Қазіргі қайбірі
кезеңде туралы
жалпы зерттеулер
орта ТАРАУ.
мектептердегі
оқу Абылай
бағдарламаларын 2.1.Абылай
құрастыру ханның
бағыт-бағдары Жоңғар
өзгерді. мемлекеті
Алайда, патшалы
бұлардың Ресеймен
бәрінде жүргізген
мектеп дипломатиялық
оқушыларын қатынасы
қайда 2.2.XVII
оқитындығы империясы
ескерілмейді, қазақтар
олардың ҚОРЫТЫНДЫ
меңгеруі СІЛТЕМЕЛЕР
тиіс ПАЙДАЛАНЫЛҒАН
негізгі КІРІСПЕ
дағдылар
мен Еліміз
қабілеттер,
оқу тәуелсізідік
нормасын алғаннан
тапсыруға кейін
арналған Абылайхан
шарттар қазақ
көрсетілген. халқының тарихында
Денені кемеңгер
шынықтыру мемелекет
жаттығуларының қайраткері,
орындалуы көсемң
қозғалыс ретінде
дайындығының ұрпақтарына кеңінен
деңгейі таныла
туралы бастады.
мәлімет Ресей
береді. Кеңес
Дегенмен,
бұл империялары
бағдарламалар үстемдік
базалық, еткен
үлгілік үш ғасыр
сипатқа
ие, Абылай
сондықтан тұлғсына
оларды байланысты
әрбір сыңар
педагог көзқарас
жергілікті алып,
жағдай
мен оның қазақ
салт-дәстүрлерге тарихындағы
орай айбынды
өзгертулер
мен роліне
толықтырулар тиісті
енгізіп, берілмеді.
өзгерте алғаш
алады. осы мәселе
Дене жөнінде
тәрбиесі қарастырған,
мәселелерін зерттеген
шығармашылық өзіміздің
тұрғыда азаматымыз
шешуге, М.О.Әуезов болды.
өзгермелі Жазушының
өмір ойымен
жағдайында айтсақ:
инновациялық «Ескі
процестер
мен қазақ
жаңашыл елдігін,
бағыттарды
дер тілегін,
кезінде ту көтеріп,
меңгере араға
отырып, жинаған
тәжірибеге Абылай
сын болатын»,
көзбен пікірін
қарап, жылы баспадан
дене шығарып,
тәрбиесі таратуға
міндеттерін дайын
жүзеге тұрған
асыруға кезде
белсенді, большевиктер
салауаттылық
пен салып, өртеп
дене жіберген
мәдениетін кітабында
меңгерген жазған
маман Тоталитарлық
даярлаудың кеңес
маңыздылығы үкіметі тарапынан
артуда.
Дене Абылайға тәрбиесін, тарих жаңа төрінен технология мен лайықты озат берілмейтінін тәжірибені айқын ұлттық түсінген М.О.Әуезов және туралы жалпыадамзаттық барлық құндылық деректерді қағидаларымен жинап, сабақтастыра болмаса, зерттеу – оларды бүгінгі күн арнайы архивте талабынан сақтап туындап қалуға отырған қамқорлық педагогика білдірген ғылымының болатын. міндеттерінің Кеңес бірі. империясы Абылай Дене ханның тәрбиесінің есімін мәнін туған бүгінгі халқының жаңа жадынан заман мүлдем талабына шығарып, сәйкес атаусыз қалдыруға қарастыру – бұл тырысты. адамды өзі Коммунистік өмір идеология сүрген АБылай ортаның туралы жемісі ғылыми ғана ізденістерге мүлдем емес, сол салды, ортадағы жылдары дене баспадан мәдениеті, шыққан адамгершілік зерттеу қарым-қатынасы сымақтары әрекетімен да Абылайды көрінетін құбыжық субъект деп көрсету танылуымен міндеті айқындалады. қойылды. Қоғамның Иншалла, елеулі ғасырдың өзгерістерге аяғында түсуі, бодандықтың адамның өшіп, мақсат-мұраттарына, Қазақ тұрмыс-тіршілігі мен даласы егемендіктің мінез-құлқына, шапағына сондай-ақ бөленіп, өзінің Абылай жеке ханды басына да еліне субъект әлемге ретінде танымал ету өзгеріс жолдары енгізуде. іс-әрекеттері Оның болса үстіне қолға қоғамдағы алынды. салауаттылық, Бүгінгі дене таңда Абылайға мәдениеті мен тағзым рухани арқылы құндылықтардың қазақ табиғаты, халқында мәні, тиісті шығу сый-құрмет тегі көрсету және қажет. атқаратын Бодандықтан қызметтері құтылған туралы елінің жан-жақты алдында зерттеу, Абылай оқушылардың ханды және дене әруағын тәрбиесін қастерлеу салауаттылық жөнінде дене айтар мәдениеті келелі мәселесімен мәселелер байланыста емес. Соолардың қарастыру ғасырдан қажеттігі артық біздің қазақтың тақырыбымыздың рухани өзектілігін символына айқындай айналған Абылай түседі.
Елімізде хандй бәсекеге егеменді қабілетті еліміздің білім – деңгейінде білім жан-жақты беру таныта саласының ең алмай, басты оны өткен міндеті дәуірдегідей болып –санаққа отыр. жүгіртіп, Дамудың жоққа алдыңғы шығаратын қатарындағы болсақ, онда елдердің келешек білім ұрпақтың дәрежесімен ұлттық теңесу – рухына еліміздің кешірілмейтін біліми нұқсан саясатының келтірмейтіні былай негізгі тұрсын, көздегені. мыңдаған Дамыған елу жылдар елдің ата-бабалары қатарына иеленіп енудің жатқан кең алғышарттарының байтақ бірі де жерлеріненде осы қалулары сапалы да мүмкін. бәсекеге аттаған қабілетті мыңжылдықта білім. еліміздің Сондықтан да бірлігін, еліміздегі ұлттық мектептердегі рухани білім байлығын берудің сақтап басты қалудың ұстанымдары мен кепілдік міндеттері, кілттерінің әрекеттері, бір сыры жолдары тарихи осы тұлғалық мақсатқа тұрғыдан орай аттары ұйымдастырылады.
Мақсатқа ұлттық жетудің символға түрлі айналған жолдары бар. Абылай Солардың хан сияқты бірі де халық бірегейі перзенттері оқытудың ел-жұртында жаңа мейлінше технологияларын бағаланып, пайдалану. барынша қастерленуі Қазақстан қажет. Республикасының Олардың «Білім шеңберінде туралы» тарихты Заңының жаңғыртқан (Астана, 2000 тұлғалар ретінде жыл) танысуымыз 18-бабының керек. 8-тармағында: Сонда «Оқытудың бүгінгі жаңа егеменді технологияларын Қазақстанға сынақтан әлемдік деңгейде өткізу, сый-сыяпатқа білім ашылып: берудің «Абылай жаңа Қаныш мазмұнын Сатпаев, Құрманғазы енгізу сияқты үшін халық білім перзенттері беру туған ұйымдарында жердегі эксперимент адамдар тәртібімен қандай іске бақытты!»- деген асырылатын лебіз білім білдіруі беру мүмкін. бағдарламалары Абылайдай әзірлену бабаларымыздың мүмкіндігі», – тарихын атап зерттеу көрсетілген [1]. олардың Осыған рухын қастерлеу орай Президент қазір Н.Ә.Назарбаевтың еліміздегі «Тарих көптеген толқынында» мектептерде кітабындағы асыл білім пікірлерімен берудің өзектілігін жаңа тауып жүйесі отыр: енгізіліп, ата-баба әлемдік рухына, әруаққа білім сезімдері беру олардың кеңістігіне бет идеалын алуда. жалғастыру Білімі мен деген ғылымы өз сезімдермен астасып дәрежесінде кеткен. дамыған ата-бабаларымыздың елдер идеясы көш біздің бастап, бүгінгі қашан да киелі елдік ұстамдарымен дамудың кез келіп келген жатыр». саласында Абылай озық туралы іздену тұрары жұмыстары сөзсіз. түрлі Бізде бағытта осы жүргізілді. көштен Бірінші, қалмаудың тарихи қамын деректер жасап құжаттардың бағудамыз.
Жалпы мән-мағынасымен орта танысу мектептердегі және олардың «Дене шындығын тәрбиесі» анықтау. пәнінің бағыттағы мақсаты әлі жұмыстар күнге негізінен дейін танысу толықтыруды арқылы қажет жүргізіледі. етеді, Екінші, осыған арнайы орай антропологиялық оның зерттеуге ғылыми Түрік негізделген мемлекетінің бағыт-бағдарын Ахмет Иассауи жасау кесенесін қажеттілігі тұңғыш туындайды. толық Осы қалпына бағыттағы келтіру ізденістердің жұмыстарын тиімдісі жүргізуі түрткі дене болды. тәрбиесі Абылай сабағында XVIII дәстүрлі ғасырдағы емес тарихымыздың оқыту тұлғасы. құралдарын Тарихи тұлғаларды қолдануды бір-бірімен зерттеу теңдестіре болып салыстыруға табылады.
Дене болмайды. тәрбиесі Дегенмен, өсіп Ресей үшін келе Петр, жатқан Германия жас Бисмарк ұрпаққа қандай білім мен болса, тәрбие Қазақстан үшін беру Абылай саласының бір сондай тармағы тұлға. болып Қазақ табылады Азиядағы және ол байырғы жеке ұлттардың тұлғаның бірі. жан-жақты ғасырда дамуына, алдына хандық күшті де құрған. қуатты ғасырға болып келгенде өсуіне, қазақ ұзақ хандығында уақыт жүз, Кіші шығармашылық сынды еңбекке қалыптасып, жарамды әрбір адамды алдына қалыптастыруға, көтеріп, оны дара билік Отан жүргізе сүйгіштікке бастаған. дайындауға жүздің қызмет ішінде етеді.
Республикамыздағы жүздің білім кең болған. беру Абылай саласында міне, және жүзге әртүрлі XVIII қолдану ғасырда салаларына билік байланысты жүргізген. жаңа Еліне елеулі бағыттағы еңбек спорт, сіңірген, дене талай-талай тәрбиесі дастандар жүйесі тудырып, бойынша жатқан, мамандарға әйгілі деген тарихи сұраныстардың ардагер артуы, парасатына оларды қажыр- қайраты дайындаудағы дегдарлығы білімділігі мен білімдарлығы қабілеттілігі, бірдей, біліктіліктің мінезі қазіргі маңғаз, талаптарға сай жүрегі мейірбан болуы өте жетекші үлкен жұрттың маңызды жадында жұмыстарды сақталмақ. атқаруды ғасырдан талап астам атақ етеді даңқы, және аңыз-әңгімелер болашақ арқылы педагогтардың ұрпақтан-ұрпаққа кәсіби жалғасып, даярлығын, бара жатқан білім Абылай стандартына, осындай мазмұнына сай қайраткер жетілдіру болған. мәселелері Абылай көкейкесті елміз мәселе Тәуелсіздік болып алғанға дейін, отыр. бағасын Көрсетілген алмай міндеттерді тарихтан толық тиісті жүзеге таппай асыру келген. дене Менің, тәрбиесі «Абылай жүйесіне саяси тікелей қайраткер» байланысты. тақырыбын Дене алудағы тәрбиесін мақсатым жүзеге – қазақ асыру – халқының денсаулықты XVIII нығайту, ғасырдағы білім сұрапыл беру, заманда дамыту, алғанға тәрбиелеу дейін міндеттерін тарихтан шешуге бағасын арналған алмай педагогикалық келген Абылай жұмыстардың ханның бірі тарихымен бола толығырақ отырып, танысу жеке заманда тұлғаның сүрген қазақ денсаулық халқының деңгейін тұрмыс арттыру, жағдайымен табиғи танысу күш-қуатын болды. нығайту, Большевиктер дене қазақ халқының мүшелерін біртуар гигиеналық азаматтарының негіздері мен ерекше дене- тұлғаларын қозғалыс өздеріне, қабілеті қазақтарға олардың мүмкіндіктеріне сай, өз жақсы бетінше қырларынан қимыл-қозғалыс көрсетпей, жаттығуларын керісінше орындап, құбыжық өзін- өзі ретінде үнемі қазіргі дамытып, ұрпақтар көңілді де біртуар сергек азаматтарымыздың жүруге алған баулиды. Тәуелсіздігіміз Болашақ өзімізде, ұрпағымыздың өз Егемендігіміз денсаулығының өзімізде мықтылығы, болғандықтан, салауатты олардың өмір тарихымен сүруі танысып жатырмыз. мектеп Абылай мұғалімінің тарихын жеке зерттеу басымен басты оның деректер жоғары оқу менқұжаттар орнындағы орыс архивтерінде теориялық сақталған. жеке Қазіргі тәжірибелік таңда дайындығының құжаттардың дәрежесіне деректердің тікелей біразға жуығы байланысты. тілімізде Осыған жазылып, орай келешек оқушылардың ұрпақтар дене тарих тәрбиесі аренасына жүйесін шығып жатыр. жүзеге Абылай асыру туралы жұмыстарын мәліметтер, ұйымдастыруға деректер, болашақ әдебиеттер мұғалімдерді баршылық. даярлау Мысалы, революцияға ісін дейінгі кәсіби зерттеулерге дайындықтың П.С.Палластың, ажырамас А.И.Левшиннің, бөлігі В.В.Родловтың, ретінде С.Е.Маловтың, қарастыру И.Фольктің, керек. И.Г.Георгийдің, Дене Н.А.Аристовтың, тәрбиесі Г.Спасскийдің және еңбектері спорт жатады. мамандары Бұл зерттейлер күрделі Қазақстанның әлеуметтік XVIII-XIX міндеттерді ғасырлардағы шешуге қоғамдық араласумен саяси бірге жақсы оқушылардың таныс психологиялық болғандықтан, ерекшеліктеріне сай, халық оқу-тәрбие тұрмыс міндеттерін салтын, шешуде жан-жақты олардың сипаттаған. рухани өзіміздің жетекшісі де зерттеушілерден болуы М.Жұмабаев тиіс.
Оқушыларға еңбектерін дене айтуға болады.
шынықтыру Өзіміз
сабақтарында елболған
жаңа көптеген
технологияны еңбектер
пайдалану жазылынып,
оқыту
мен мәліметтер
тәрбиелеудің зерттелініп
жалпы жарыққа
заңдылықтарына шығып
бағынған. жатыр.
Сондықтан Осының
оны арқасында Абылай
іске сияқты
асыру халық
барысында перзенттері
дене толығымен
тәрбиесінің танысуға
жас болады. Төмендегі
және еңбектерді
жыныстық жинаудың
ерекшеліктерін барысында:
ескере Манаш
отырып, Қозыбаев
осы «Тарих
заңдылықтарды М.Қожаев,
көрсететін А.Оразаққызы
жалпы «Абылай
педагогикалық хан»,
ұстанымдарды Қ.Әбуов
басшылыққа
алу К.Жманатаев
қажет.
Ол «Абылай»,
ұстанымдарға С.Дәуіт
жататындар: «Абылай хан»,
жан- А.Асқаров
жақтылық, Тұранның
саналылық
пен ұлдары»,
белсенділік, Сәрсен
бірте-бірте Сахаббат
жасалатын ордасы
әрекет, – Түркістан»,
қайталамалық, Қазақстан
көрнекілік, Ұлттық
жеке Энциклопедиясы,
даралық.
Оқу «Қазақтар» үдерісінің «Тарихи үздіксіздігі зерттеулер», негізгі үш Т.Шойынбаев қағидаларда «Прогрессивное көрініс значение тапқан:
а) и присоединение оқу-тәрбие Каазахстана үдерісі көп Россий», жылғы Қ.Аманжолов, және Қ.Рахметов жыл «Түркі халықтарының бойындағы тарихы» сипатқа ие Қазақ болуы тарихы тиіс;
ә) журналындағы сабақ Г.Ысқақованың барысында нығайтудағы әрбір Абылай келесі ханның сабақтың рөлі», әсері Е.Уәлиханотың алдыңғы «Абылай сабақтың және Жоңғар ізінше шапқыншылығы», қатпарлы Л.Жүсіпованың әсер «Мәшһүр қалдыруы Жүсіп тиіс, Абылайдың себебі атануы хақында», жас «Мәшһүр оқушының Жүсіп ағзасында мұрасындағы алдыңғы Абылай сабақтардың ханның әсерінен билеу пайда «Абылай болған ханның жағымды мәмлегерлік өзгерістер саясаттары» беки «Абылай түсуі азаттық күресті және ұйымдастырушы», жетіле «Ақиқат» түсуі журналындағы қажет;
б) Р.Кареновтың демалыс «Қазақтың жұмыс туы мен қабілетін ұранына қалпына айналған келтірудің Абылай» арта зерттеулер түсуі арқылы үшін ханның жеткілікті империяларымен болуы «Қытай, тиіс.
Дене Ресей, жүктемелерін қарым-қатынасы, бірте-бірте баяны, және жатқан жоғары қабірі деңгейге туралы арттыру келеді. ұстанымы Ізденіс олардың проблеманың көлемі мен талабына қарқындылығының, ғылыми оқушыны танымдық дайындауға еңбек қойылатын құрылым талаптардың екі тараудан бірте-бірте тұрады. күрделенуінің Бірінші үздіксіз тарауда арта Абалый түсуімен ханның байланысты мемлекет болып басшысы келеді.
Сабақтарды ретінде бір-бірте Қазақ тарихында күрделендіру алатын оқушыны орны, дайындаудың Абылай мүмкіндіктері мен туралы деңгейлеріне тарихи сәйкес зерттеулер, келіп, антропологиялық олардың зерттеулер спорттық жөнінде жетістіктерінің етіледі. үздіксіз Екінші арта тарауда түсуін империялар қамтамасыз «Қытай, етуі Ресей, тиіс. Жоңғар» Дене туралы жүктемелерінің етіледі. толқынды тақырыптағы түрде өзекті өзгеру мәселе ұстанымы XVIII олардың ғасырдағы динамикасының әлемге толқынды әйгілі Абылай сипатын ханның көрсетеді, теңдесі себебі ол ерекше салыстырмалы тұлға алғанда оқу – екендігі, тәрбие сонымен үдерісінің қатар кіші-гірім Абылай ханның үзіндісіне, қабірі, немесе бітіміне сабақтардың антроологиялық кезеңдері мен зерттеулер тұтас бір жүргізіп, дәуіріне де тән оның қабірі болуы Қ.А.Иассауи мүмкін.
Спорттық кесенесінде техника мен жатқандығын оны дәлелденуі. жаңа тарихнамалық тұрғыда шолуға жетілдіруге тоқталсақ, үйрету Қ.Әбуов әдістерінің Қазақстан кез-келген беттерінен түрінің деген жағымды еңбегінде жақтары бар, Абылай бірақ ол атандық» жеке мақаласында XVIII қалпында ғасырдағы шапшаң әрі қазақ тиімді халқының үйретуді қазақ толық хандығының қамтамасыз ете қарым-қатынасы алмайды, туралы, сондықтан Абылай спорттық ханның техниканы тарихы меңгеру туралы Төңкеріске барысында дейінгі барлық Абылайды әдістер зерттеген бірін-бірі Абылай толықтыратын тақырыбын түрде зерттеген атақты қолданылады. ақын-жазушылардың Олар еңбектеріне жиірек бір тарихнамалық уақытта жасаған. пайдаланылады.
Қимыл-қозғалыстарды О.Смағұлұлы,
белгілі М.Қожаев,
реттілікте А.Оразаққызы
игеру. «Абылай
Атап хан»атты
айтқанда: еңбектерінде
дайындалып бұл еңбек
жүрген тараудан
оқушылардың тұрады.
оқуға Бірінші
деген тарауда
жағымды Абылай
ынтасын ханның
қалыптастыру; мемлекет басшысы
қозғалыс ретінде
қимылының қазақ
мәні тарихындағы
туралы алатын
білімді орны,
қалыптастыру; империяның
әрбір Ресесй
спорт мен Циннің
түрлері ортасында
бойынша қалған
үйренетін қазақ
қозғалыстар жұртын
туралы дербес
толық қатарында
түсінікті сақтап
қалыптастыру; қалу жолындағы
үйренетін қайраткерлік
қозғалыс іс-қимылы
қимылын жөнінде
тұтастай айтылады.
игеру. Екінші
Сөйтіп, тарауда
қимылға Абылай
үйрету ханның
дегеніміз
–
бұл қабірі
білім
алу, Әзірет
қозғалыс Сұлтан
икемділігін болған
қалыптастыру деген
және жазбалар
тиісті пікірлердің
дене теріс
жағынан мүрдесінің
қалыптасудың Қ.А.Иассауи
қасиеттерін кесенесінің
тәрбиелеу.
Талдау, ішінде жалпы жатқаны, қабірінің білім нақты беру деректер мектептерінде құжаттарға оқу-тәрбие сүйеніп үдерісін анықталады. ұйымдастыру мен Үшінші басқаруға тарауда білім Абылай беру мен қабірінің спорттық сақталуы мекемелерге тән мүрдеде құрылымдар – жатқан мақсат, адам сүйегінің жалпы моналитпен және алынуы арнайы адамның (арнайылық) қаңқа міндеттер, сүйек әдістер мен бітімі қағидалар, оқу жөніндегі кеңістігінде құрылысы/деректер жүзеге салыстыру асатын, нәтижелері баян нақты етіледі. бағыттылығы бар, оқу Төртінші материалының тарауда теориялық Абылай және бабамыздың тәжірибелік анықталған мазмұны сүйегі кіретінін қаңқа сүйектеріне көрсетті. арнайы Оқушы-спортшының антропологиялық осы зерттеулер білім жүргізілгені беру олардың көптеген кеңістігіндегі нәтижелері таңдаған нақтылы жолының кестелер, басы, суреттер мектептегі оқу арқылы мерзіміндегі жүйеленіп бастапқы беріледі. Сонымен кезеңнің де қатар нақты антропологиялық құрылымы әдіспен немесе қайта мазмұны қалпына болады.
Дене келтірілген тәрбиесі сүйегі бойынша сабағында Абылай оқытудың ханның дәстүрлі тұңғыш емес жасалған құралдарын мүсін қолдану портретінің барсында Бесінші оқушылардың тарауда дене қазіргі тәрбиесін кезде дамыту жұртшылыққа технологияларын таралған жетілдіруге; Абылай «суретінің» дене қайдан тәрбиесі алынғаны сабақтарында суреттің оқушыларды авторы адамгершілікке М.Айтпаев тәрбиелеуге, екені туралы дене тұжырымдар тәрбиесі қорытындылар арқылы етіледі. жеке Манаш тұлғаның Қозыбаев: психофизиологиясын «Тарих өзгеруге: зердесі» өзін-өзі еңбегінде реттеуін «Абылай қалыптастыру; оның заманы» дене деген тәрбиесі мақаласында сабақтарын Абылай пәнаралық ханның байланыс ғажайып арқылы батырдың, жетілдіру; ұлы қолбасшының, дене жоғары қабілетін дәрежедегі рухани мемлекет құндылықтар қайраткерінің, арқылы көреген дамыту; дипломаттық өмірі релаксация ғасырға арқылы қазақ жеке халқының тұлғаның тағдыры психофизиологиялық тарихымен сабақтас қабілеттерін екендігі дамыту; XVIII психикалық ғасыр қуат халқымыздың мүмкіндіктері мен тарихына дене Абылай тәрбиесін заманы сабақтастырып болып енетіндігі дамытуға т.б. қол баяндаған. жеткізуге еңбекте болады.
Пайдаланылған
- Е.Уақбаев “Дене тәрбиесінің негіздері” 1996ж.
- Т.Ш.Қуанышов “Дене тәрбиесінің теориясы мен әдістемесі” Алматы 2002ж.
- П. Сабыров “Оқыту теориясының негіздері” Алматы 1993ж.
- «Қазақстан мектебі» Републикалық ғылыми-әдістемелік журнал. 2013ж