Балаларға арналған ағылшын тілі – болашаққа қамқорлық.
Балаларға арналған ағылшын тілі мектеп бағдарламасының шеңберінде ғана оқытылатын және тілді меңгеру деңгейін мұғалім немесе университет оқытушысы анықтайтын күндерді, күнделікке, есеп карточкаларына немесе жазбалар кітабына шығаратын күндер артта қалды. Осыдан бірнеше онжылдықтар бұрын біздің еліміздің бірнеше тұрғындары өз білімдерін іс жүзінде табиғи тілдік ортада қолдануға мәжбүр болды. Мен, негізінен, оқушыларымның сабақтарын тексерумен немесе «Лондон – Ұлыбританияның астанасы» туралы КТК-дің әзіл-қалжыңына күле отырып қанағаттануға тура келді. Ағылшын тілінде сөйлейтін адаммен кездескен адам, өкінішке орай, әріптесімен ауызша түсінісу пайда болмағаны үшін мәдени шокты бастан кешкен күндер артта қалды.
Енді ағылшын тілін жақсы білу – бұл білімнің дәлелі және адамның сәттілігінің кепілі. Көбінесе, беделді оқу орнына түсу үшін немесе профильдік бос орынға өтініш беру кезінде негізгі немесе ауызекі сөйлеу ағылшын тілі болып табылады. Шетелдік азаматтардың көпшілігі үшін әр түрлі елдердің тумалары ағылшын тілі БҰҰ-ның ресми алты жұмыс тілінің бірі болып табылады, ол екінші немесе үшінші болып табылады. Ашық шекаралар мен елдер мен континенттер арқылы саяхаттау мүмкіндігі біздің отандастарымыз үшін әлемнің кез келген нүктесінде түсінілетін тілдің өзектілігінің айқын дәлелі болды.
Кең таралған тілдің – бүкіл әлемдегі және әсіресе ғаламдық интернеттегі әмбебап байланыс құралының маңызы мен мәртебесі әрдайым жоғары – бұл факт. Балаларға арналған ағылшын тілі – бұл шұғыл қажеттілік, болашақ кәсіби өзектіліктің кепілі, адамның мансаптық өсуі екендігі даусыз. Алайда, көбінесе, ата-аналар мен мамандар арасындағы пікірталастар балаларды оқытуды қашан бастайды?
Ағылшын тілін қай жастан бастауға болады?
Ерте оқытудың адвокаттары балаларға арналған ағылшын тілі алғашқы күндерден бастап олардың өмірінде болуы керек деп санайды. Ата-аналардың екінші тобы шет тілін тек табиғи жағдайда үйрену керек деп сенеді, сондықтан олар балаға тиісті жағдайларды жасау үшін барлық күш-жігерін салады: жиі саяхаттау, шет елде уақытша тұру немесе сабақтарды белгісіз уақытқа қалдыру. Кейбір ата-аналар ағылшын тілі сабағын бала есейгенде, қызығушылық танытқанда немесе білімнің өзектілігін өздігінен түсінгенде ғана бастау керек деп сенеді.
Көп жағдайда ата-аналардың кез-келген ұстанымы ішкі сенімдерге немесе талаптарға ғана емес, сонымен қатар тілді меңгерудің қажеттілігін, мақсаттарын, деңгейі мен мерзімдерін анықтайтын өмірлік жағдай мен жағдайларға байланысты. Сарапшылар кез-келген жаста ағылшын тілін үйренуге болатындығына сенімді, ең бастысы оны сыртқы факторлар мен баланың жеке ерекшеліктерін ескере отырып, дұрыс жасау. Оқытудың тиімділігін арттыру үшін әр жеке жағдайды бөлек қарастырған жөн, кейде белгілі бір балаға жеке бағдарлама құру қажет болуы мүмкін.
Курстарда және мектептерде балаларға ағылшын тілін оқытатын кәсіби мұғалімдердің айтуы бойынша, танысу мен шет тілін оқытуды 3-5 жастан бастаған жөн. Осы жаста балалар жаңа және ерекше кез-келген нәрсеге қатты қызығушылық танытады, әсіресе олар лингвистикалық қабылдау мен қоршаған орта туралы адекватты идеяны қалыптастырғандықтан. Балалар негізгі ұғымдарды игерді, қажетті сөздік қорын иеленді, сондықтан олар баламалы атауларды сөздің немесе ұғымның мағынасын қосымша түсіндірусіз ағылшын тілінде оңай қабылдап, есте сақтай алады.
Орта мектеп жасына дейінгі балаларда есте сақтау мен ойлау белсенді түрде дамып келеді, соның арқасында мұғалім арнайы техникалар мен тәсілдердің көмегімен зейінін біраз уақыт шоғырландырады және тақырыпқа назарын аудара алады. Мектеп жасына дейінгі балалардың визуалды-бейнелі ойлауы олардың процеске қатысуын анықтайды. Қиял мен қиялды қолдану арқылы сіз мектеп жасына дейінгі баланың шет тілін меңгеруінде айтарлықтай жетістікке жете аласыз. Жаңа білімді игерудің оңтайлы жағдайларын ұйымдастыруда тиімді болатын тәртіп пен өзін-өзі бақылаудың алғашқы көріністеріне арналған бесжылдық жоспарлардың маңызды шарты болып табылады.