“Дәрігер адам тәнін емдесе, мұғалім адам жанын емдейді”

«Мектеп жанында шағын орталығы бар орталығы бар

Злиха Тамшыбай атындағы орта мектебі»

коммуналдық мемлекеттік мекемесі

қазақ тілі мен әдебиеті пәні мұғалімі

Дулатбаева Молдир Элимхановна

 

Сәлеметсіздерме  құрметті ұстаздар , тыңдарман  қауым!

Мен Дулатбаева Мөлдір Ілімханқызы Злиха Тамшыбай атындағы орта мектебінің 18 жылға жуық  педагогикалық тәжірибесі бар ұстаз ретінде менің әріптестеріме айтарым: “Дәрігер адам тәнін емдесе, мұғалім адам жанын емдейді   демей ме .Олай болса  мұғалім  сыныпқа  баға қою үшін емес , балаларды  шабыттандыру,ең болмағанда ынталандыру үшін кіру керек . Сол себепті  де әр сабаққа  шабыттанып кіріп , қанаттанып шыққан мұғалім – бақытты деп ойлаймын. Ойлана келе  басыма мынадай идеялар  келді.  Қазақ тілі мен  қазақ әдебиеті пәнінің мұғалімі болғандықтан   өз тіліміздің  тазалығы мен сөздік қорының  шешендік сөздер мен ақын жыраулардың  толғауларын оқушыларыма  жетік меңгерту үшін  қандай  әдіс- тәсілдерді  қолдансам екен   деп ойладым.

Алдымда отырған  оқушыларымның жыраулар поэзиясына  деген қызығушылықтарын қалай арттырам.   оқушырадың жыраулар поэзиясы арқылы  нені ұғыну керек , жырдағы көріністі  өмірмен қалай байланыстыруға болдады  деген сансыз сұрақтар мазаламау үшін  сабағыда  мынадай  әдіс- әсілді  қолданғанды   дұрыс деп шештім.

Рухани құнды  деректерді  жинап, деректі фильмдерді  көрсету арқылы  тарихта аты қалған  ел -існе белсене араласқан, бір ауыз сөбен    бір елді, жақсылық пен әділдіке ,ұлтық  құндылыққа  тәлбиелеген  Бұқар жырау, Шалкиіз жыру Ақтанберді жыраулардың жырларын тереңінен  оқушы  өз бойынан өткізіп қана қоймай ,өз көзқарасын айқын айта білуге  талпынды  және  өздігінен ізденіп  тарих  деректерді  қосымша қарастырып сабақта толғаулардың   қандай тақырыпта айтылғанын идеясын , сөз иірімдерін астарлы сөздердің мағансына мәнбере отырып талқылауды үйденді.

Рөлдік ойындар арқылы  әр өткен сабақта  толғаулардағы кейіпкелрердің айтар ойын дөп басып, ұйқас түрлерін ажырата білуге  үйренді міне осындай қарапайым әдіс- тәсіл арқылы бүгінгі оқушыларым , өлең сөзің мән мағнасын түсініп , түрлі жарыстарға қатысып ,айтыстардан жүлделі орындар алуда

.Әр баланың бойындағы қабілетін аша орырып ,ақын жырауларымыздың баға жетпес жырларын болашақ жас ұрпақтың санасында қалуына  таптырмас  әдіс екеніне көзім жетті . Менің  оқушыларым біріншіден  дұрыс жүйелі сөйлеуге  үйренді . жыраулар поэзиясын жетік меңгерді  шығармашылыққа  өлең –жырдың идеясын тақырыбын сөз мағнасын жақсы талдауды  үйреніп шықты . Жыраулар позиясын  талдау   арқылы  ,оқушыралым өткен  мен бүгінге  өткел боларына сенемін.

 

Cізге ұнауы мүмкін...

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *