«Қ дыбысы мен әрпі» пысықтау
Білім беру саласы: «Коммуникация »
Білім беру саласы:Сауат ашу
Тақырыбы: «Қ дыбысы мен әрпі» пысықтау.
Мақсаты: « Қ» Дыбысы мен әрпін қайталау, Дыбыстық талдау жасай біледі.
Тиянақты және ұқыпты жұмыс жасайды
Алдын – ала жүргізілетін жұмыс: Өтілген дыбыстарды қайталау, «Сөз ойла, тез ойла» ойыны арқылыөткенді пысықтау.
Әдіс – тәсілдер: Көрсету,түсіндіру, сұрақ – жауап, сергіту сәті, әңгімелесу.
Қажетті көрнекі құралдар суреттер, жұмыс дәптер.
Оқуіс-әрекетініңкезеңдері Тәрбиешініңіс-әрекеті
Балалардың
іс-әрекеті
Мотивация-
лық-қозғаушылық
Балаларғақонақкележатқанынхабарлау: ҚоржынынарқалаптопқаЖұмбақпайатакіреді.
Балаларменамандасады:
– Жұмбақпайатаныңқоржынындажұмбақтар бар, сонышешкенбалаларғаЖұмбақпайатаныңарнайысыйлығы бар екен.
Жұмбақ:
1 Маңдайы бар, тіліжоқ,
Құлағы бар, үніжоқ.
2 Қоймасынқысатқарып,
Жердіжаптыақмамық.
3 Қосқолғакиемін,
Жып – жылыжүремін.
Балалармен
Жұмбақпай атамен
амандасып, төргешы-
ғарады.
Балалартыңдайды.
– Құлақшын.
– Қар.
– Қолғап.
Ұйымдастыру
-шылық-ізденістік
– Балалар, сендер жұмбақты жақсы шешеді екенсіңдер, мен сендерге ертегі жазылған үнтаспа сыйлаймын. Балалар Жұмбақпай атаның жұмбағының шешулері қандай дыбыстан басталады?
– Өткен тақырыбымыз «Қ» дыбысы мен әрпі болатын. Айтыңдаршы, «қ» дыбысы қандай дыбыс, қандай түспен белгілейміз?
– Балалар «қ» дыбысы – төл әріптерінің бірі. «Қ» дыбысын анық, таза айтуға тырысайық.
Тіл жаттықтыру:
Қу-қу-қу ұшып кетті аққу(2рет)
Қыр-қыр-қырормандақасқыр(2рет)
Тіл ұстарту:
Қа – қа – қа
Бақылайды бақа.
Қа – қа – қа
Атамбердісоқа.
Ақ – ақ – ақ
Басыңақонсынбақ.
Әжеммағанжақ.
Боларсызәркезсақ.
Секіреділақ.
Сылдырлайдыбұлақ.
Билингвальды компонент:
Қар – снег, Қолғап – варежка
Дидактикалықойын:
Жалпыатауын тап».Доптылақтырыпсөздерайту,доптықағыпалған бала солсөздердіңжалпыламаатауынайтады.
«Кімжылдам » ойыны.
Тәрбиешісұрақтарбереді:
1. Дыбысдегеніміз не?
2. Қандайдыбыстар бар?
3. Әріпдегеніміз не?
4. Дыбысжәнеәріптіңайырмашылығынеде?
№ 2 тапсырма.
«Дауысты, дауыссыздыбыстардыажырат» ойыны.
(Тәрбиешіөтілгендыбыстардыдыбыстапайтады) Қ қ дыбысы және әрпі.
Жұмбақ:
Жапалақтап жауады,
Жердің бетін жабады.
Бұл не аппақ мақтадай
Қанеки, кім табады?
-Дұрыс, қар деген сөзді айтқанда көздеріңе не елестейді? Не естеріңе түседі?
– қар сөзіне дыбыстық талдау жасау.қар сөзі қ дыбысынан басталады.
Қ дыбысы дауыссыз дыбыс, көк текшемен белгілейміз.
Саусақ жаттықтыру:
Дәптеріміздіашайық,
Қолғақаламалайық.
Қолғақаламалғансоң
Әдемілеп жазайық.
Қ әріпінің жазылу ережесін кесте арқылы түсіндіру.
Мысалы:
Қызыл, сары, жасыл,
Қоян, қасқыр, түлкі,
Қас, көз, қол,
Қызғалдық, раушангүл, лала,
Май,шәй, нан.
Сергіту жаттығуы:
Қанатымдыжазамын,
Жоғары – төменқағамын.
Биік көкте айналып,
Жұлдыздай жылдам ағамын.
Балалар, қазір мен Қ.Мырза Әлидің «Құттықтау» өлеңін мәнерлеп оқимын. Өлең жолдарына «Қ» дыбысые стілсе, қол шапалақтай отырыңдар.
Қуанышы баланың,
Қуанышы ананың,
Қуанышы ананың,
Қуанышы баланың,
Бізді өсірген апатай,
Еңбегің де зорекен.
Құтты болсын «апатай»,
Құтты болсын мерекең!
Саусаққа жаттығу:
Ұндықолғааламыз,
Бетінетұзсаламыз.
Жылы суды құйып ап,
Араластырыпқоямыз.
Дәптерменжұмыс: № 15 тапсырмабойыншаорындалады.
Жеке жұмысжүргізіледі. Балалар сыйлықты
қабыл алды,
Жұмбақпай атамен
қоштасады.
– «Қ» дыбысы.
«қ» дауыссыз, қатаң дыбыс,
көк түспен белгілейміз.
«Қ» дыбысын таза,
дұрыс айтуға жаттыға
Тәрбиешімен бірге қайталады.
Балалар ойынға белсене
қатыса білді.
– Түстер.
– Аңдар.
– Ден мүшелері.
– Гүлдер.
– Тағамдар.
Балалар сергіту жаттығуын іс – қимылмен орындайды.
Өлең мазмұнына, сөздеріне аса мән беріп тыңдайды, «қ» дыбысы естілсе, қол шапалақтайды.
Саусақтарынжаттықтырады.
Тапсырманы орындайды.
Қар.
Балалар мұхият тыңдап
бірге қайталайды.
Балалар дәптермен жұмыс
жасайды.
Қ әрпін жазып үйренеді.
Қайталайды.
Балалар бой жазып алады.
Өлең жолдарын бірге
қайталайды.
Рефлекция-лық-түзетушілік – Біз бүгін қандай дыбысты қайталадық?
– «Қ» дыбысы дауысты ма, әлде дауыссыз ба?
– Бізге қонаққа кім келді? – «Қ» дыбысын.
– Дауыссыз.
-Жұмбақбай ата.