«Серпілген сауал».»әдісі
1. Бір пайыз деп нені айтады? Кез келген шаманың (санның) жүзден бір бөлігін пайыз деп атайды. Бір пайыз –бүтіннің жүзден бір бөлігі. 1%=0.01немесе 1%=1/100. Математикада «пайыз» сөзінің орнына % белгісі жазылады.
2. Пайыз бөлшекпен қалай жазылады? Мысалдар келтіріңдер Пайызды санмен (немесе бөлшекпен) жазу үшін,пайыз белгісін алып тастап, оны 100-ге бөлу керек.
Мысалы: 7%=7/100=0,07. 200%=200/100=2 15%=0,15
3. Бөлшек пайызбен қалай жазылады? Мысал келтіріңдер. Санды (немесе бөлшекті) пайызбен жазу үшін ол санды 100 % -ға көбейту керек.
Мысалы: 0,4=(0,4*100)=40%; 2/5=(2/5*100)=40%;
4. Берілген санның 1% қалай табылады ?
Өзін-өзі бағалау
Ойлан!Жұптас! / берліген тапсырмадағы бірінші есепке жеке ойланып жауап береді, екінші есепті жұптасып орындайды/
Табиғаттың көркін ажарландырып, жер бетін саялы баққа айналдыратын байлық көзі – су. Халқымыз ежелден суды қастерлеп, «Сулы жер – нулы жер», «Су – табиғаттың айнасы» деп, суды ерекше бағалай білген. Су баға жетпес байлық, барлық тіршіліктің негізі. Олай болса тіршіліктегі судың қажеттілігін байқап көрейік:
Есеп-1:
а) Картоп массасының 4/5-і су,картоп массасының неше пайызы су?
б) Алма массасының 0,85-і су, алма массасының неше пайызы су?
в) Адам массасының 65% -ы су, адам массасының қандай бөлігі су?
Дайын жауаптар арқылы өз-өздерін тексереді.
Мұғалім тарапынан мадақтаулар айтылады.
Есеп-2 №1176 (оқулықпен жұмыс)
Заттың бағасы 760 тг;
1)Егер заттың бағасы 15%-ке қымбаттаса, оның қымбаттатылған бағасы неше теңге?
2)егер заттың бағасы 30%-ке арзандатылса, оның арзандатылған бағасы неше теңге?
Жұптасқан оқушылар бір-бірін бағалайды.
Сергіту сәті «Көз жаттығуы»
Оқушыларды топқа бөлу. Оқушылар «сиқырлы сандықшадан» әртүрлі түспен боялған бірдей дөңгелек пішіндерді қалауы бойынша алады. Алынған түстерге байланысты оқушылар екі топқа бөлінеді.
Есеп-3.Кабельді телевизия
Төмендегі кесте бес елге арналған теледидарлары бар отбасылар туралы деректерді көрсетеді. Ол сондай-ақ теледидарлары бар және кабельді телевизияға қосылған отбасылар бойынша пайызды да көрсетеді.
1 – сұрақ. Кабельді телевизия Кесте Швейцарияда отбасылардың 85,8% -да теледидар бар екенін көрсетеді. Кестедегі ақпаратқа сүйене отырып, Швейцариядағы отбасылардың жалпы санының жуық бағасы қандай?
A. 2,4 млн. B. 2,9 млн. C. 3,3 млн. D. 3,8 млн.
Дұрыс жауап: С
2-сұрақ. Кабельді телевизия Кевин кестеден Франция және Норвегия жөніндегі ақпаратты қарап отыр. Кевин былай дейді: «Екі ел үшін де теледидарлары бар отбасылар пайызы бірдей болса да, Норвегияда кабельдік телевизияға қосылған отбасылар саны көбірек». Бұл пікірдің неліктен дұрыс емес екендігін түсіндіріңіз. Өз жауабынды негіздеңіз.
……………………………………………………………………………………………………..
Дұрыс жауап: Кевин екі елде теледидарлары бар барлық отбасылардың нақты санын назарға алуы тиіс деген жауап. Оныкы дұрыс емес, себебі Францияда 22 млн.- нан астам отбасыда теледидар бар.
· Себебі Франция халқы Норвегияға қарағанда 10 есе дерлік көп.
· Себебі Францияда теледидары бар халық саны айтарлықтай көп, сондықтан, сәйкесінше, кабельді телевизияға да қосылғандар саны көп болады.
· Себебі Францияда (24,5 × 0,154) = шамамен 3,7 млн. отбасы кабельді телевизияға қосылған, ал олардың Норвегиядағы саны шамамен 0,8 млн. отбасы (2,0×0,427).
Францияда кабельді телевизияға қосылғандар саны көп.
№ |
Дескриптор |
1 |
Берілген пайызы бойынша санды табады |
2 |
Табылған сан бойынша пайыздың санын анықтайды |
3 |
Есептің жауабын жазады |
4 |
Өз жауабын енгізеді |
|