“Ертегілер елінде” дефектологиялық ашық оқу қызметі
Ашық оқу қызметінің жоспары
Күні:
Тақырыбы: Ертегілер елінде
Мақсаты:
Білімділік: Ертегі жайлы түсініктерін кеңейту; Ертегі кейіпкерлерін ажыратуға үйрету.
Түзетушілік: Байланыстырып сөйлеуін дамыту; Танымдық ерекшеліктерін қалыптастыру; Үсақ және жалпы моторикасын, артикуляциялық аппаратын дамыту; Сөйлеу тілін жетілдіру.
Тәрбиелік: Көмектесе білуге, сыйластыққа тәрбиелеу. Зейінді, ұқыпты болуға баулу.
Сабақ түрі: топтық
Көрнекілігі: айна, таратпа материалдар, суреттер, плакаттар, көңіл күйді анықтау смайликтері, хаттар, ұн тағамдары.
Әдісі: ой толғау, жұмбақ шешу, логоритмика, тіл ұстарту, арнайы жаттығулар, түсіндіру, сұрақ-жауап, ойын, еліктеу.
Сабақтың кезеңдері | Педагогтың іс-әрекеті | Баланың
іс-әрекеті |
Мотивациялық қозғаушылық
Ұйымдастыру-шылық ізденістік
Рефлексиялық түзетушілік |
· Психологиялық дайындық
Сәлемдесу · Көңіл күйді анықтау (Эмоциямен жұмыс) Балалар, алдарыңды тұрған не? Иә, смайликтер. Смайликтер қандай көңіл күйде тұр? Күлімдеп және мұңайып. Сенің қазіргі кейпіңмен қайсы смайликтің көңіл күйі сәйкес, сол смайликті көтеріп көрсетші.
Жарайсыңдар, көңіл күйлерің жақсы болып тұр екен.
· Ой толғау – Балалар, қазір қандай жыл мезгілі? – Қыс мезгілінде қандай құбылыстар болады?
· Қызығушылығын ояту Балалар, бүгінгі оқу қызметіміз ерекше болғалы тұр. Оқу қызметімізге көптеген қонақтар қатысып отыр. Бірнеше қызықты тапсырмалар орындаймыз. Белсенді қатыссаңдар оқу қызметі соңында сыйлықтар иеленесіңдер. Балалар, әжелеріміз бен аналарымыз үйықтар сәтте не айтып береді? Ертегілер еліне барғыларың келеді ме? Ол жақта түрлі ертегілер және ертегі кейіпкерлері бар.
· Қайталау, пысықтау Балалар ертегілер елінен бірнеше хат келіпті. Ол жаққа барғысы келгендер хатымдағы сұрақтарға жауап берулері керек. (Әр сұраққа жауап бергенде ертегінің суреті көрсетіліп талданады) 1. Қатықты төккені үшін мысықтың құйрығын жұлып алатын қай ертегі? (Мақта қыз бен мысық) 2. Әжесі пісіріп терезенің алдына суысын деп қойып қоятын қай ертегі? (Бауырсақ) 3. Қасқыр келіп «Лақтарым, шырақтарым мен сендердің аналарыңмын» дейтін қай ертегі? (Жеті лақ) 4. Орманда келе жатып адасып кетіп аюлардың үйіне тап болатын ертегі қай ертегі? (Үш аю) Жарайсыңдар, сұрақтарға өте жақсы жауап бердіңдер. Енді ертегілер еліне баруға дайынсыңдар.
· Жұмбақ шешу Балалар, ертегілер еліне немен барамыз? Ол үшін менің жұмбағымды шешіп көріңдерші.
Көше бойлап аяңдайды, Адам тасып аялдайды. (Автобус)
· Логоритмика Жарайсыңдар, жұмбақты дұрыс шештіңдер. Ендеше автобусқа отырып, Ертегілер еліне саяхатымызды бастайық. Жол бойы «Автобуста отырмыз» қимылды әнін айта отырамыз.
· Сенсорлық төсеніш Ертегілер еліне келдік балалар. Автобустан түсіп сенсорлық төсенішпен жүріп өтейік. Аяғымыздың моторикасын дамытайық.
· Мультстудия ортағының мультфильмін тамашалау Балалар, Ертегілер елінде бір ертегіге көмек керек тәрізді. Ол қандай ертегі екенін біліп алуымыз үшін «Сыр жұлдызы» бөбекжай бақшамыздың мультстудия орталығының «Шалқан» ертегісін тамашалап көрейікші.
· Ой қозғау Балалар, қандай ертегі тамашаладық? – Ата не екті? – Шалқан қандай болып өсті? – Шалқан қайда өседі екекн? – Шалқанның түсі қандай екен? – Шалқан қандай өсімдік? Жеміс пе көкеніс пе? – Шалқанды не үшін ата жалғыз тарта алмады? – Атаға көмекке кім келді? Әжеге көмекке кім келді? Қызғаше? Ит, мысыққа кім көмекке келді? – Соңында барлығы жеңіске жетті ме? Дұрыс айтасыңдар! Біріккен іс берекелі болады. Осы мультфильмдегі шалқан біздің ертегі елімізде де бар екен. Бірақ кейіпкерлеріміз шалқанды тарта алар емес. Шалқанды тарту үшін кейіпкерлерімізге көмектесесіңдер ме? Әр көмектескен сайын кейіпкерлерді ертегілер тақтасына жабыстырып отырамыз.
· Артикуляциялық жаттығу (Атаға көмектесу тапсырмасы) Атаға шалқанды тартуға көмектесу үшін артикуляциялық жаттығу орындауымыз керек. · «Кубик жаттығулары» ойыны Балалар, бұл не? Бұл кубик. Кубикте бірнеше жаттығулар берілген. Кубикті лақтыру арқылы қай жаттығуды орындайтынымызды анықтайық. – “Сағат” жаттығуы. «Сағат» – тілді жіңішкертіп ұстап оңға, солға жайлап қозғау керек. Осылай санап отырып 15-20 рет қайталау керек. – «Пілдің тұмсығы» жаттығуы «Түтікше» – жалпақ тілді ауыз қуысына шығарып, тілдің бүйір жақтарын көтеріп түтікшеге үрлеу. Жаттығуды жайлап жасау керек. – «Жаңғақ» жаттығуы «Жаңғақ» – ауызды жауып, оңға – солға тілдің ұшымен беттің бұлшық етін итеру. – «Тістерді тазалау» жаттығуы «Тізімізді тазалаймыз» – ерінің күлген секілді жасап, тілімен төменгі тістерінің ішкі жағынан, сосын үстіңгі тістерін тазалағандай қимылдар жасау. – «Кесе» жаттығуы «Кесе» – ауыз кең ашық. Жалпақ тілді жоғары тіске қарай көтеріп 10-15 секунд ұстап тұру керек. Бірақ тіл тіске тимеуі керек.
Жарайсыңдар, артикуляциялық жаттығуды өте жақсы орындадыңдар. Ата кейіпкерін ертегілер тақтасына жабыстырып қояйық. Келесі қай кейіпкер?
· Тыныс жаттығуы (Әжеге көмектесу тапсырмасы) Әжеге көмектесу үшін тыныс алу жаттығуларын орындауымыз қажет. · «Шалқан егу» ойыны Мына бірнеше шалқанды түтікшемен тыныс алу арқылы тартып, топыраққа отырғызу керек.
· Ұн тағамдарын пайдалану арқылы артикуляциялық жаттығу (Қызға көмектесу тапсырмасы) Балалар, сендермен ерекше жаттығу жасағым келіп тұр. Ол үшін ұн тағамдарын пайдаланып көрейікші.
· Психикалық ерекшелігін дамыту (зейінін тұрақтандыру) жаттығуы (Итке көмектесу тапсырмасы) Балалар, итіміз жолда адасып қалыпты. Жолды дұрыс табуға көмектесейікші.
· Дауыс жаттығуы (Мысыққа көмектесу тапсырмасы) Қызға шалқанды тартуға көмектесу үшін дауыс жаттығуларын орындауымыз қажет. Дыбыстық жазбадағыдай қайталап айтайық. Дыбыстар А, О, У, И.
· Тіл ұстарту жаттығуы -қан, -қан, -қан үп-үлкен шалқан. -қан, -қан, -қан ата оны тартқан. -кен, -кен, -кен әже көмектескен. -кен, -кен, -кен қызы көмектескен. -кен, -кен, -кен иті көмектескен. -кен, -кен, -кен мысық көмектескен. -кен, -кен, -кен тышқан қайда? Жоқ екен.
· Ұсақ моторикасын дамыту жаттығуы (Тышқанға көмектесу тапсырмасы) Ұсақ моторикамызды дамыту үшін жіптерден шалқан жасап көрейікші. Мына қатты қағазды шалқан етіп жіптермен ораймыз. Қандай түсті жіпті пайдаланамыз..
· Қорытынды – Бүгін біз қандай тақырып жайлы оқу қызметін өттік? – Қандай ертегімен таныстық? – Қайда саяхат жасадық? – Кімдерге көмектестік? – Саяхатымыз ұнады ма?
· Ынталандыру сыйлығы Жарайсыңдар, балалар! Бүгінгі “Ертегілер елінде” атты оқу қызметіне белсенді қатысқандарың үшін сыйлық иеленесіңдер. |
Сәлемдеседі.
Сұраққа жауап береді.
Көңіл күйіне сәйкес самайлик көтереді.
Сұраққа жауап береді
Маманды тыңдайды.
Сұраққа жауап береді, суреттен ертегіні табады.
Жұмбақ шешеді
Логоритмика орындайды
Сенсорлық төсенішпен жүреді
Мультфильм тамашалайды
Мультфильмге байланысты сұрақтарға жауап береді
Артикуляциялық жаттығу жасайды
Тыныс алу жаттығуын орындайды
Ұн тағамдарын пайдаланып артикуляциялық жаттығу жасайды
Сызықтың үстімен сызады
Дауыс жаттығуын орындайды
Тіл ұстарту жаттығуын жасайды
Жіппен шалқан жасайды
Сұраққа жауап береді
Сыйлықтарын алады |
Күтілетін нәтиже:
Нені білу керек | Ертегілер жайлы байланыстырып сөйлеуді |
Нені игереді | Сөйлем құрауды |
Нені біледі | Дыбыстау ерекшетіктерін |