Жыныс генетикасы.Жынысты анықтаудың генетикалық механизмі
Ұзақ мерзімді жоспардың
бөлімі: ХХІІ Күні: 14.02.20 Сынып: 9 «А» |
Мұғалімнің аты-жөні:
Абилкасимова К.А Уркенбаева Г.Е Мақашева А. Қатысқандар саны: Қатыспағандар саны: |
||||
Сабақ тақырыбы | Жыныс генетикасы.Жынысты анықтаудың генетикалық механизмі | ||||
Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына сілтеме) | 9.2.4.7 жынысты анықтау теориясын сипаттау;
9.2.1.1 владеть объемом словарного запаса,достаточным для эффективного общения по широкому кругу тем. 7.R2 Understand specific information and detail in statements on a range of familiar general and curricular topics. |
||||
Сабақ мақсаттары | Жынысты анықтаудың генетикалық механизмімен танысу;
Уметь владеть объемом словарного запаса,достаточным для эффективного общения по широкому кругу тем; Тo understand the terms on the new theme. |
||||
Бағалау критерийлері | Жынысты анықтау механизмін біледі және организм жынысын анықтай алады;
Понимает значение терминов и правильно записывает термины; Тo understand the terms on the new theme. |
||||
Тілдік мақсаттар | Жынысты анықтаудың генетикалық механизмімен таныса отырып академиялық тілде оқылым және айтылым дағдыларын қалыптастыру
Строить речь логично и последовательно,демонстрируя нормы устной и писменной речи Пәндік лексика және терминология Аутосома, жыныс хромосомасы,гомогаметалық,гетерогаметалық,моногаметалылық Диалог құруға/жазылымға қажетті сөздер топтамасы: Организм жынысын анықтаудың 2 әдісі бар.Олар генотиптік әдіс және фенотиптік әдіс. |
||||
Құндылықтарды дамыту | Патриотизм.Әл-ауқат (денсаулық,мәдениет,бақыт)
Коллаборативті мәдениет (құрметтеу,ашықтық,жауапкершілік) Адалдық.Ашықтық.Өмір бойы үйрену.Өзіндік сана-сезім Өмір бойы білімге құштарлық.Өзіндік жұмыс істеу және жауапкершілік |
||||
Пәнаралық байланыстар | Генетика,орыс тілі,ағылшын тілі,қазақ тілі мен әдебиеті | ||||
Бастапқы білім | |||||
Сабақ барысы | |||||
Сабақтың жоспарланған кезеңдері |
Сабақта жоспарланған іс-әрекет |
Ресурстар |
|||
Сабақтың
Басы
|
Ұйымдастыру
Биология пәнінің мұғалімі: Сәлемдесу ,түгелдеу; Зейіндерін сабаққа шоғырландыру; Сабақтың өтілу формасымен таныстыру.
Учитель русского языка: Ребята! Мы проведём терминологический диктант, который позволит проверить, как вы усвоили написание некоторых терминов прошлого урока, а также лексическое значение этих слов. (Учитель читает логическое определение слова, а учащимся записать надо само понятие) Терминологический диктант Аллельные гены-гены, расположенные в одних и тех же точках гомологичных хромосом. Генотип – совокупность генов в генетическом наборе у данного вида. Гетерозиготность – состояние гибридного генетического набора, при котором гомологичные хромосомы содержат различные аллели. Гомологичные хромосомы– хромосомы, сходные по строению и несущие одинаковый набор аллельных генов. Доминантность – преимущественное появление в фенотипе одного из двух парных генетических признаков в противоположность рецессивному признаку.. Рецессивность – отсутствие проявляемостиданногоаллеля в паре с доминантным аллелем. Фенотип- совокупность свойств и признаков организма, которые являются результатами взаимодействия генотипа особи и окружающей среды. Критерии оценивания: Понимает значение терминов Дескрипторы: – понимает значение терминов; – правильно записывает термины
|
1-слайд
2,3-слайд |
|||
Сабақтың Ортасы
|
2. Изучение нового материала. Учитель русского языка: Эпиграфом к уроку звучат слова А.П. Чехова : «В человеке всё должно быть прекрасно: и лицо, и душа, и одежда, и мысли…» Как вы понимаете это выражение .(Высказывания учащихся) – А знаете ли вы,ребята, что Антон Павлович по профессии был врачом.Медики считали его талантливым врачом и диагностом. Коллеги – литераторы восхищались иным его талантом – писателя и драматурга. А родные и друзья называли его не иначе, как «человеком будущего».. 3. Мұғалім түсіндірмесі Биология пәнінің мұғалімі: Өздерің білетіндей, кез келген белгі ата-анасынан тұқым қуалау арқылы беріледі.Чеховтың да сұлулық туралы айтқан тұжырымында сұлулықтың фенотиптік белгі екені және ал оның қалыптасуы хромосомалар жиынтығына, яғни генотипіне байланысты екендігін нақты айтып көрсете алған. Жынысты анықтаудың 2 әдісі бар: генотиптік әдіс және фенотиптік әдіс. Генотиптік әдіс – ұрпақ жынысты ұрықтану кезінде жұмыртқа жасушасының ұрықтануынан және зиготаның қалыптасуынан гаметалардың генетикалық материалы арқылы анықталады.Дамудың келесі сатыларында дара жынысы өзгермейді. Фенотиптік әдіс – жыныс зиготаның хромосомалық жиынтығымен емес, ағзаның қоршаған орта жағдайымен анықталады.Кейбір жорғалаушылардың жынысы,мысалы,қолтырауынның жынысы жұмыртқа дамитын температураға байланысты. Өздерің білетіндей, адам организмінде 46 хромосома болады. Олар хромосомалардың диплоидті жиынтығын немесе 2п-ді құрайды.Ал жыныс жасушаларындағы 23 хромосома 1п немесе гаплоидті жиынтықты құрайды. 46 хромосоманың яғни 23 жұп хромосомалардың 22 жұбы немесе 44-і аталық организмде де, аналық организмде де бірдей болғандықтан аутосомалар, соңғы жұбы 23 жұбы немесе 45,46-хромосомалар организмнің жынысын анықтайтындықтан жыныс хромосомалары деп аталады.Осыған байланысты бейнероликпен танысайық. (Жыныс генетикасы тақырыбында бейнеролик көрсетеді)
4. Қалыптастырушы бағалау тапсырмалары
1.Есеп шығару (жеке жұмыс) Биология пәнінің мұғалімі: Жынысты анықтауға есептер шығарайық. 1-есеп. Ата-аналарлардың генотипін жазып, ұрпақтарының жынысын анықта.
Р ♀ 44+ХХ х 44+ХУ ♂
Г 22+Х 22+Х 22+У
F1 44+ХХ 44+ХУ
Бағалау критерийі: жынысты анықтаудың механизмін біледі Дескриптор: – генетикалық символдарды пайдаланып,есеп шығара алады; – Ұрпақтың жынысын анықтай алады.
2.True/False task Ағылшын тілі пәнінің мұғалімі:
Learners: – read the sentences; – choose true or false.
Сергіту сәті «Жалғасын тап» Биология пәні мұғалімі: Тұқымқуалаушылыққа байланысты 5 мақал-мәтелді аяқтаймыз. 1. Тектіден текті туар … .(сараланып) 2. Теріңді өзгерте алсаң да … … … .(теріңді өзгерте алмайсың) 3. Жеті атасын білген ер … … … … . (жеті жұрттың қамын жер) 4. Алып анадан туады, … … … .(арғымақ биеден туады) 5. Аяғын көріп – асын іш, … … … … .(анасын көріп қызын ал.) |
4-слайд
5,6 – слайд
7,8,9-слайд
10,11,12-слайд
13,14-слайд
|
|||
Сабақтың
Соңы
|
Кері байланыс «Не? Қандай? Қалай?»
Бүгінгі сабақта … · Сіз үшін не құнды болды? · Қандай қиындық туындады? · Тығырықтан қалай шығасыз? Үйге: «Тектіден текті туар сараланып..» тақырыбына эссе жазу
|
15-слайд
16-слайд |
|||
Саралау –
оқушыларға қалай көбірек қолдау көрсетуді жоспарлайсыз? Қабілеті жоғары оқушыларға қандай міндет қоюды жоспарлап отырсыз? |
Бағалау – оқушылардың материалды меңгеру деңгейін қалай тексеруді жоспарлайсыз? |
Денсаулық және қауіпсіздік техникасының сақталуы |
|||
Оқушылардың қабылдау қабілеттеріне қарай аудио және визуалды жасалады.Қабілеті жоғары оқушыларға өз білімімен бөлісуге мүмкіндік жасалады | Әр тапсырманың (ҚБТ) бағалау критерийлері мен дескрипторлары бойынша өзін-өзі және өзара бағалайды.
«Терминологический диктант» тапсырмасында жұптық бағалау; Қалыптастырушы бағалау тапсырмалары «Есеп шығаруда» өзін-өзі бағалау, «Т/Ғ» тапсырмасында өзін-өзі бағалау жүргізіледі.
|
Денсаулық сақтау технологиялары.
Белсенді іс-әрекет түрлері. Осы сабақта қолданылатын қауіпсіздік техникасы ережелерінің тармақтары |