Көліктер
Батыс Қазақстан обл.Казталов ауданы Көктерек ауылы
Исмагулова Дания Ғаділбекқызы
«Арай»шағын орталығы
Білім саласы: «Коммуникатция», «Таным», «Шығармашылық»
Білім бөлімі: Сөйлеуді дамыту ,құрастыру, жапсыру.
Тақырыбы: «Көліктер»
Мақсаты: Балалардың сөйлеу, ойлау, есте сақтау қабілеттерін дамыту, сөздік қорларын молайту. Көлік жайлы білімдерін қалыптастыру, аттарын, түрлерін ажыратуға үйрету.
Көрнекілігі: көлік түрлерінің суреттері, ойыншық машина түрлері, бағдаршам, слайд.
Сөздік жұмыс: машина, ұшақ, пойыз, қайық.
Билингвальды компонент: машина- машина, ұшақ- самолет-, пойыз-поезд, қайық- лодка, көлік- транспорт.
Әрекет кезеңі | Тәрбиешінің іс-әрекеті | Балалардың әрекеті |
Мотивациялық-қозғаушылық
Ұйымдастырушы-ізденуші
Рефлексивтік-түзетуші
|
Балалар сендер күннен күнге әдемі, ақылды болып өсіп келесіңдер. Сендер барлық жақсылықты бойларыңа сіңіріп Қазақстанның үлгілі азаматы болып өсулерің керек, солай ма?
– Олай болса бүгінгі ұйымдастырылған іс- әрекетімізді бастайық. Жылдың қай мезгілі? Қыс айлары атайық? Апта күндерін атап беріңдерші Жылулық шеңбер -Сәлем, саған алтын күн! Топтағы балаларды . Ол үшін түрлі түсті машиналарды таңдайдЫ
– Балалар, қазір сендермен көлік деген сөздің төңірегінде әңгіме жүргіземіз, сұрақтарға жауап беріп, жұмбақтар шешеміз. – Көлік дегеніміз не? – Ол адамға неге қажет? – Ал енді, мен жұмбақ жасырамын. Жұмбақтар
1. Тізбектелген көп үйлер, 2. Құс сияқты құс емес, 3. Қос күрекпен еседі, 4. Жүргізуші жүргізеді,
Екі аяқты бір басты, Жүгіреді тым қатты
Бардым базарға Алдым бір жорға Жорғалаттым жолдан жолға
Пырылдап көкте инелік Инелік емес үй делік
Қанаты бар, жаны жоқ, Табаны бар, аяғы жоқ. Өзі ұшады аспанда, Теңізден де тауданда өтеді
Суретпен жұмыс Балалар, мына суреттерге қараңдаршы. Көліктердің қандай түрлері болады?\
Әңгіме: «Көліктер». Адамдар көліктерді алыс жерлерге қатынас жасау үшін пайдаланады. Көліктердің төрт түрлері бар. Олар: 1. Әуеде ұшатын көліктер: Ал енді, балалар, осы көліктерді танысайық. Ерте, ерте, ертеде адамдар алыс жерлерге жануарлар арқылы және жануарларға жегілген екі дөңгелекті арбамен қатынаған. Кейінірек адамдар машина, автобус сияқты жерде жүретін көліктерді, содан кейін темір жол көліктері: пойыз, трамвайды ойлап апқан. – Балалар, сендер құс сияқты ұшқыларың келе ме? Міне, адамдар түрлі жолдарын ойластырған, ең алдымен әуе шары пайда болды да, кейін моторы бар ұшақтар мен тік ұшақтарды ойлап тапты. – Балалар, сендер суда жүзіп көрдіңдер ме? – Ал қайықпен ше? – Адамдар ертеде үлкен өзендерден бөренелер арқылы жүзіп өткен. Қайықтарды, кемелерді уақыт өте ойластырып тапқан. -Ал енді, балалар, сергіту сәтін жасап бір сергіп алайық. Сергіту сәті Онымыздан тұрамыз Қанатымызды жаямыз Ұшақ болып ұшамыз Суда жүйткіп жүземіз Кемелерді түзетіп Жол тәртібін сақтап Тралебуска мінеміз Дидактикалық ойын: «Бағдаршам» ойыны Көшедегі қимыл- қозғалысты реттеу үшін не қажет деп ойлайсыңдар? – Бағдаршам туралы кім тақпақ біледі?
– Жолда жүру тәртібі не үшін қажет ? – Ал, машина туралы тақпақты кім айтады?
Ойын шарты: Бір бала – «Бағдаршам» болып тұрады. Ол қызыл түсті көтергенде, балалар бір адым артқа, сары түсі көтергенде орындарында тапжылмай тұрады. Жасыл түсі көтергенде, бір адым алға жылжиды. Көліктердің түрлерін ажырата білу.
Слайд арқылы көрсетіледі. -Балалар, жедел жәрдем көлігі кімдерге қызмет етеді. -Жол полициясы қандай қызмет атқарады? -Өрт сөндіретін машина қандай қызмет көрсетеді? -Автобус, пойыз, ұшақ не үшін керек? -Дұрыс айтасыңдар, машина жүргізетін адамды кім деп атауға болады? -Пойызды жүргізетін адамды кім деп айтамыз? -Ұшақты кім басқарады? Жарайсыңдар балалар. Ал енді, балалар, бүгінгі ұйымдастырылған іс- әрекетімізді құрастыру сабағымен жалғастырайық. Белингвальды компонент: Машина-машина ,ұшақ-, пойыз-поезд ,қайық-лоткасомолет Видио көрсетіледі 1«Көлік құрастыру». Қиылған дайын көлік суреттерін үлгіге қарап, құрастырады. 2Ұжымдық жұмыс. Геометриялық пішіндерден машина жапсырып, түстерін және пішіндерін жапсырады (Тіктөртбұрыш, төртбұрыш, шеңбер). 3« Тақпақ жаттау» Кеме Теңізді жүздім балықтай, Дүниені кездім жалықпай. Көліктердің бір түрі, Мен боламын қайықтай.
4 «Суретті жалғастырып салып боя» Суретті жалғастырып салып бяйды Сөздік жұмыс видио көрсетіледі Қорытынды: -Көліктің қандай түрлері болады? -Адамға көлік не үшін қажет? -Жолда жүру тәртібі не үшін қажет? -Не құрастырдыңдар, балалар?
Жарайсыңдар, балалар! Осымен бүгінгі іс- әрекетіміз аяқталды. Балаларды мақтау-мадақтау. Қол ұстасып тұрайық, Достық әнге салайық. Көріскенше күн жақсы, Сау саламат болайық. |
-Ия
Балалар жауап береді
-Балалар өлең жолдарын қайталайды
Балалардың жауабы
-Жұмбақтардың жауабын шешеді
– Пойыз
– Ұшақ – Машина
Велосипед
Мотацыкл
Тікұшақ
Ұшақ
– Балалар суреттерге қарап көліктердің түрлерін айтады. – Ұшақ, тікұшақ, зымыран – Кеме, қайық, -Жедел жәрдем, өрт сөндіру, жеңіл машина -Трамвай, пойыз
-Балалардың жауабы.
Балалар кимылмен қайталайды
-Бағдаршам.
Еркеназ – Қызыл көзін ашқанда, Сынық сүйем баспа алға. Сары көзін ашқанда, Қарап қалма аспанға. Жасыл көзін ашқанда, Өте бергін жасқанба.
-Жол апаты болмау үшін.
Жарқын -Бип-бип,бип дейді. Жолдан былай кет –дейді. Күшікті басуға, басуға, Болмайды, болмайды машина. Бип-бип-бип -Балалар қызыға ойнады, ойын бірнеше рет қайталанады.
-Балалардың жауабы.
-Ауырып қалғандарға.
-Жол тәртібін қадағалайды.
-Өрт болған жағдайда.
-Ұзақ сапарға . шыққанда керек.
– Жүргізуші.
– Машинист.
– Ұшқыш
Балалар қайталайды
Балалар қандай көлік түрін құрастырғанын айтып, талдайды.
Балалар пішіндерді орнына қойып, түстерін ажырата біледі.
Балалар қайталайды
Суретті салып бояйды
Балалар видионы көре отырып қайталайды
Балалардың жауабы. -Су, жер, темір жол,әуе көліктері. -Алыс жерлерге бару үшін керек.
-Жол апаты болмау үшін.
-Көлік түрлерін
Балалар қайталайды |
Күтілетін нәтиже:
Нені білді: Көлік түрлерін ажыратып, қызметін біледі.
Нені игерді: Барлық көліктер адамға қызмет етеді. Көліктің түрлерінің өзгеріп, көбейюі адамның қиялына, шығармашылығына байланысты екен.
Меңгерді: Көліктердің сыртқы құрлысы мен қызметіне қарай ажыратады. Жолда жүру ережелерін сақтауды меңгерді