“Жабайы аңдар”
«Ақтолқын» бөбекжай балабақшасы.
Ұйымдастырылған оқу қызметі:
«Жабайы аңдар»,
«Ұзын құлақ сұр қоян».
«Құлыншақ» тобы.
Тәрбиеші: Сабирова Қ.
Ұйымдастырылған ашық оқу қызметінің технологиялық картасы
Кіріктірілген білім беру саласы: Таным,шығармашылық.
Ұйымдастырылған оқу қызметі: Жаратылыстану,сурет.
Тақырыбы: Жабайы аңдар.Ұзын құлақ,сұр қоян.
Мақсаты: Орманда мекендейтін жабайы аңдар туралы түсініктерін кеңейту. (Аю,қасқыр,қоян,түлкі).
Білімділігі: Оларды бір-бірінен ажырата білу және дұрыс айтуға үйрету.
Дамытушылығы: Балалардың ойлау қабілеттерін арттырып,қызықты ойын арқылы эмоциялық сезімдерін дамыту.
Тәрбиелігі: Аңдарды қорғап,қамқорлық жасауға тәрбиелеу.
Сөздік жұмыс: қасқыр,аю,түлкі,қоян.
Әдіс-тәсілдері: көрсету,түсіндіру.
Көрнекі құралдар: бейнетаспа,жабайы аңдар суреті,кейіпкерлер,маска.
Билингвальді компонент: аю-медвеедь,қасқыр-волк,түлкі-лиса,қоян-заяц.
Оқу қызметінің кезеңдері |
Тәрбиешінің басқару әрекеті |
Балалардың іс-әрекеті |
Мотивациялық – қозғаушылық |
-Балалар,мен сендерді көргеніме өте қуаныштымын.Сендер күлкілеріңмен, мейірімділіктеріңмен менің жүрегімді жылыттыңдар.Қазір шеңбер бойымен жүріп,қорған ортамен амандасайық.
Шаттық шеңбер: Біздер жақсы баламыз, Өсті,міне,санамыз. Қонақтармен ең алғаш, Амандасып алайық.
Жарқырасын күніміз, Жайнап тұрсын гүліміз. Жақсы тілек,ниетпен, Бүгінгі оқу-қызметімізді бастайық. |
-Сәлеметсіздер ме!
|
Ұйымдастыру шылық-ізденістік |
-Жарайсыңдар,балалар! Қазір жылдың қай мезгілі? -Қыс айларын атаңдаршы? -Қазір қыс мезгілінің қай айы? -Бүгін аптаның қай күні? -Бір аптада неше күн бар? -Қыс мезгілінің қандай ерекшеліктерін білеміз?
І. Жаңа оқу қызметі: Тақырыбы: Жабайы аңдар.
Жабайы жануарлар екіге бөлінеді: Үй жануарлары,жабайы жануарлар. Үй жануарларын үйде күтіп,баптап,адамдар күтеді. Тамақтандырады.
Жабайы жануарлар орманда,далада,тауда тіршілік етеді.Олар өз қоректерін өздері тауып жейді.
ІІ. Жабайы аңдарға сипаттама беру. (Бейнетаспа арқылы түсіндіру).
Аю-жыртқыш аң.Басы үлкен.Құлағы кішкентай.Жүні жұмсақ.Аю ақылды,иіс сезгіш.Бірақ,ешкімге тиіспейді.Суда өте жақсы сүңгиді.Тамақ талғамайды.Аю күздей семіріп,қыс бойы ұйқыда,апанда жатады.Аюдың баласы-қонжық.Ол баласын өте жақсы көреді.Балды жақсы көреді.
Қасқыр-қайсар,сақ,азулы,жыртқыш аң.Өзге жабайы жануарларға қарағанда жаратылысы әркез дараланып тұрады. Жартасты,шатқалдарды,таудың етектерінде,үңгірде жатады. Қасқыр да сезімтал жануар.Қасқыр еркіндікті жақсы көреді. Қасқырдың баласын бөлтірік деп атаймыз.
Түлкі-жыртқыш аң.Түсі сұрғылт сары,құйрығы ұзын,сирағы қысқа.Әр маусымда жүндері өзгеріп отырады.Түлкі өте айлакер,қу аң.Орманда ашық жерлерде,өзен-көл жағалауларында,тау баурайында мекендейді.Күндіз інінде жатып,түнде қорегін тауып жейді.Ол тышқан,жәндіктер жейді.Түлкінің баласын-мыршай деп атаймыз.
Қоян-қорқақ.Тез жүгіруге бейімделген аң.Ін қазуға,өрмелеуге бейім.Ағаш қабығын,шөп жейді.Жүні өте жұмсақ.Әр маусымда өзгеріп отырады.Қыста жүні аппақ болады. Қоянның баласын-көжек деп атаймыз.
Ғажайып сәт: (Есік соғылады.).
-Балалар,бір дыбыс естіледі.Біреу есік соғып тұрған сияқты. Бізге қонаққа атай мен әжей келіп тұр.
Атай мен әжей: -Сәлеметсіздер ме! Біз орманнан келе жатырмыз. Бауырсағымызды таба алмай жүрміз.Балалар, бауырсағымызды тауып беруге көмектесесіңдер ме?
Тәрбиеші: -Балалар,бауырсақты табуға көмектесеміз бе? -Атай мен әжей алыс жолдан шаршап келген шығар.Дем алып,отырыңыздар.Біз балалар болып,сіздердің бауырсақтарыңызды табуға көмектесеміз.
Сергіту сәті: (Музыка ойналады.Бауырсақ әндетіп шығады).
Терек түбінен бауырсақ әндетіп келе жатқанда қоян оны ұстап алады.
Қоян:
Бауырсақ:
Қоян:
Бауырсақ жарайды деп тапсырманы алады. Тәрбиеші: -Балалар,қоянның тапсырмасын орындауға көмектесеміз бе?
І тапсырма. Сөзжұмбақ. 1.Ең айлакер аң? 2.Ең қорқақ аң? 3.Балды жақсы көретін аң? 4.Қойға шабатын аң?
Тәрбиеші: -Біз қоянның тапсырмасын орындадық.Енді,қояннан өзі туралы тақпақ сұрасақ. Қоян-Айзере Р:
Бауырсақ әндетіп келе жатырса,қасқыр ұстап алады.
Қасқыр-Нұрасыл.
Бауырсақ:
Қасқыр:
Бауырсақ жарайды деп тапсырманы алады.
ІІ тапсырма: Кейіпкерлердің көлеңкесін тап: Сызба арқылы көрсету.
Тәрбиеші: -Қасқыр,сенің тапсырмаңды орындадық.Өзің туралы тақпақ айтып бер.
Қасқыр:
Қасқырға рахмет айтып отырғызады. Бауырсақ әндетіп,билеп келе жатқанда аю ұстап алады.
Аю Азамат:
Бауырсақ:
Аю:
Бауырсақ:
Тәрбиеші: -Балалар,аюдың тапсырмасын орынадуға көмектесесіңдер ме?
ІІІ тапсырма: Жабайы жануарлар туралы тақпақтар.
Тәрбиеші: -Аю,сенің тапсырмаңды орындадық.Сен өзің туралы тақпақ айтып бер.
Аю:
Бауырсақ әндетіп келе жатырғанда алдынан түлкі шыға келеді.
Түлкі Шәрбат:
Бауырсақ:
Бауырсақ өлеңін айтады.
Түлкі:
ІV тапсырма: Жұмбақтар шешу.
1.Көлеңкесінен қорқып безектейді, Ал оның баласын «көжек» дейді.
2.Аузы бейне,шалғы,орақ, Шөп емес,бірақ,малды орады.
3.Өзі айлакер,өзі қу, Жүрген жері айқай-шу.
4.Қорбаң,қорбаң етеді, Орман оның мекені. Тәтті балға тойып алып, Қыста ұйқыға кетеді.
Бауырсақ билеп жүреді.
Түлкі:
Бауырсақты алып бара жатады.
Аяна:
Түлкі:
Тәрбиеші: -Түлкі,енді сен бізге өзің туралы тақпақ айтып бер.
Түлкі:
Тәрбиеші: -Балалар,біз бауырсақты жабайы аңдарға жегізбей аман алып қалдық.Енді бауырсақты атасы мен әжесіне апарайық. (Атасы мен әжесі бауырсақпен кездеседі). -Балалар,сенднрге көп-көп рахмет!
Сергіту сәті: Біз орманға барайық, Жан-жағымызға қарайық. Аю келді қорбаңдап, Қасқыр келді ырылдап. Ыр-ыр-ыр. Түлкі шықты майысып, Қоян шықты кекіріп. Қорықпаңдар балалар, Қарап-қарап алыңдар.
(Музыка ойнайды).
Сурет: Ұзын құлақ,сұр қоян: 1.Балаларға қоян суреті бейнеленген қағазды үлестіру. 2.Су бояқты ыдысқа,гупкаға батырып қоямыз. 3.Қол сүртетін сүрткіш мата беру. 4.Қоянды су бояқпен бояу үшін бояу тәсілдерін,ұқыпты бояу туралы түсінік жұмысын жүргізу. 5.Бояу кезінде ұқыптылықты қадағалау. 6.Балаларды мадақтау.
Қорытындылау. -Бүгінгі біздің оқу қызметіміз жабайы аңдар.Орманда тіршілік етеді.Олар өз тамақтарын өзі тауып жейді.Біз осы жабайы аңдарды қорғауымыз керек.Өйткені,олар біздің орманымыздың байлығы.
1.Біз қандай аңдармен таныстық? 2.Олардыорыс тілінде қалай атаймыз?
Билингвальді компонент: Аю-медведь; Түлкі-лиса; Қасқыр-волк; Қоян-заяц; |
-Қыс мезгілі. -Желтоқсан,ақпан,қаңтар. -Ақпан айы. -Сейсенбі. -Жеті күн. -Қыста қар жауады.Күн салқын болады.
Дыбысты тыңдайды.
-Иә.
-Бауырсақ,бауырсақ! Мен сені жеп қоям!
-Жоқ,сен мені жеме.Мен саған өлең айтып берейін. Оданда соны тыңда. Әжей қойма қырнаған, Екі уыс ұн жинаған. Балқаймаққа шылаған, Пісіріп маймен сылаған. Суытып та сынаған, Бауырсақпын зулаған. Атайданда құтылдым, Әкейденде құтылдым. Қоян сенен құтылу, Қиын емес бұл маған.
-Сенің өлеңің жақсы екен.Мен сені жемеймін.Менің тапсырмамды орындап бер.
-Иә.
-Түлкі. -Қоян. -Аю. -Қасқыр.
-Мен қоянмын,қоянмын, Түн ішінде жортамын. Қалдырмаймын ізімді, Өйткені күндіз қорқамын.
-Бауырсақ,бауырсақ! Мен сені жеп қоям!
-Жоқ,жеме!Мен саған өлең айтып берейін.
-Жоқ,сенің өлеңіңнің керегі жоқ.Оданда мына тапсырманы орындап бер.
-Мен қасқырмын, қасқырмын, Аң ішінде асқармын. Талай қойды бауыздап, Үйге әкеліп асқанмын.
-Бауырсақ,бауырсақ! Мен сені жеймін! -Сен мені жеме! Мен саған өлең айтып берейін! -Жоқ,сенің өлеңің керек емес.Оданда менің тапсырмамды орындап бер. -Жарайды.
-Иә.
-Менің атым аю, Оңай маған баю. Тоғай ішінде жүремін, Балды иісінен білемін.
-Амансың ба,бауырсақ! Көргендерге ұнайды, Жүзің қызыл шырайлы. Бауырсақ,мен сені жеп қоям! -Түлкі,мен саған өлең айтып берейін.
-Бауырсақ,өлеңің жақсы екен.Менің тапсырмамды орындап бер.
-Қоян.
-Қасқыр.
-Түлкі.
-Аю.
-Бауырсақ,сен менен оңай құтыла алмайсың.Мен сені жеп қоям.
-Жоқ,қу түлкі,олай болмайды.Сен бауырсақты жей алмайсың.Біз сенің тапсырмаңды орындап бердік.Енді сен бізбен дос бол.
-Жарайды,енді дос боламын.
-Мен түлкімін,түлкімін, Біреулерге күлкімін. Кейбіреуді алдаймын, Енді бірін арбаймын.
-Аю,қасқыр,түлкі,қоян.
|
Рефлексиялық- түзетушілік |
-Балалар,біздің оқу қызметіміз ұнады ма? -Көңіл-күйіміз қандай? Назарларыңызға рахмет! Қош,сау болыңыздар) |
-Иә. -Өте жақсы.
|
Күтілетін нәтиже:
Орындайды: ертегі сахналауды;
Түсінеді: жануарларға көмектесу керектігін;
Меңгереді; түрлі сұрақтарға жауап беруді;
Bilimger.kz Республикалық білім порталы
Қазақстан Республикасы Мәдениет және Ақпарат министрлігіне тіркелген.
Куәлік нөмірі: KZ45VPY00102718