Лоренц күші. Магнит өрісінде зарядталған бөлшектердің қозғалысы
Ұзақ мерзімді жоспар: Электромагниттік индукция |
Мектеп: №149 Ә. Монтаев атындағы орта мектеп
|
||||||
Мерзімі: 19.04.19ж |
Мұғалімнің аты-жөні: Жетібаева А. Қ |
||||||
Сынып: 10 |
Қатысқандар саны: |
Қатыспағандар саны: |
|||||
Сабақ тақырыбы |
Лоренц күші. Магнит өрісінде зарядталған бөлшектердің қозғалысы |
||||||
Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары(оқу бағдарламасына сілтеме) |
Лоренц күші, магнит өрісінде зарядталған бөлшектердің қозғалысы ұғымын түсіну. |
||||||
Сабақ мақсаттары |
Барлық оқушылар: Лоренц күшін біледі. |
||||||
Оқушылардың басым бөлігі: Лоренц күшін магнит өрісінде зарядталған бөлшектердің қозғалысында қолданады. |
|||||||
Кейбір оқушылар: Лоренц күшін магнит өрісінде зарядталған бөлшектердің қозғалысында қолдана отырып, күрделі есептерді шығарады. |
|||||||
Бағалау критерийлері |
– Лоренц күші туралы біледі; – Лоренц күшін магнит өрісінде зарядталған бөлшектердің қозғалысында қолдана алады; – Лоренц күшін магнит өрісінде зарядталған бөлшектердің қозғалысында қолдана отырып, күрделі есептерді шығара алады. |
||||||
Тілдік мақсаттар |
Оқушылар: Қозғалыстағы зарядталған бөлшекке магнит ағыны тарапыан әсер ететін күшті Лоренц күші деп атайды. Магнит өрісінде қозғалатын электрондардың бастапқы бағытын ауытқуына әкеліп соғатын Лоренц күші болып табылады. FЛ=qϑBsinα . Лоренц күшінің бағыты сол қол ережесі бойынша анықталады: егер сол қолымызды жаза ұстаған кезде алақанымызға магнит индукция векторының перпендикуляр енетіндей, ал жазыла ұсталған төрт саусақ оң заряд қозғалысының бағытын нұсқайтындай етіп орналастырсақ, онда 900-қа қайырылған бас бармақ зарядқа әсер ететін Лоренц күшінің бағытын көрсетеді. |
||||||
Негізгі сөздер мен тіркестер: Магнит өрісі, Ампер күші, Лоренц күші, оң қол ережесі, сол қол ережесі. |
|||||||
Сыныптағы диолог, жазылым үшін пайдалы тілдік бірліктер: – Ампер күші. – магнит ағыны. – күш моменті. – Лоренц күші. – траекторияның радиусы. – айналу периоды. |
|||||||
Талқылауға арналған тармақтар: |
|||||||
Жазылым бойынша ұсыныстар: 1. Лоренц күшінің, магнит өрісінде қозғалатын зарядталған бөлшектердің радиусы, айналу периодының формулаларын жазады. 2. Берілген есептердің шығару жолын дәптерге жазады. 3. Рефлексия жазады. |
|||||||
Құндылықтарды дарыту |
Бұл сабақ оқушылардың жеке, жұппен, топпен жұмыс жасау дағдыларын дамытуға және сыни тұрғыдан ойлауға дағдыландыруға бағытталған. |
||||||
Пәнаралық байланыстар |
Математика пәнімен байланыс |
||||||
Бастапқы білім
|
|||||||
Сабақ барысы |
|||||||
Сабақтың жоспарланған кезеңдері |
Сабақтағы жоспарланған іс-әрекет |
Ресурстар |
|||||
Сабақтың басы 5 мин
|
Ұжымдық жұмыс. I топ. II топ.
|
Оқулық, суреттер. |
|||||
Сабақтың ортасы 5 мин
2 мин
10 мин
5 мин
8 мин
|
Жаңа сабақ.
FA=I∆lBsinα FA=NFЛ , FЛ =FAN
FЛ =FAN=qϑNBsinαN=qϑBsinα . FЛ=qϑBsinα . Жаңа тақырыпқа байланысты видео. Топтық жұмыс. «Мағынаны таны» әдісі Жеке жұмыс. Өзара бағалау. I топ.
II топ.
Жұптық жұмыс. Бағалау. «Сен маған, мен саған» әдісі Есептер шығару. Деңгейлік тапсырмалар. I топ. 1. Индукция 0,2 Тл-ға тең магнит өрісіндегі 10 Мм/с жылдамдықпен индукция сызықтарына перпендикуляр қозғалып келе жатқан протонға әсер ететін күш (q=1,6·10-19 Кл) 2. Индукция сызықтарына перпендикуляр бағытта магнит өрісіне 10 Мм/с жылдамдықпен электрон ұшып кіреді. Егер электрон өрісте радиусы 1 см шеңбер сызатын болса, өріс индукциясын табыңыздар. II топ. 1. Біртекті магнит өрісінің күш сызықтарына перпендикуляр орналасқан ұзындығы 50 см өткізгішке 0,12 Н күш әсер етеді. Өткізгіштегі ток күші 3 А болғанда, магнит индукциясы 2. Электрон индукциясы 4 мТл біртекті магнит өрісінде қозғалады. Электронның айналу периодын табыңыздар.
|
Оқулық, интернет, АКТ, суреттер, деңгейлік тапсырмалар, стикер, плакат, маркер, бағалау парағы. |
|||||
Сабақтың соңы
5 мин |
Мұғалімнің жұмысты қорытындылауы. Сөзжұмбақ. Үйге тапсырма: §10.9. 21-жаттығу №1, 2. Рефлексия. 1. Бүгінгі сабақта жаңадан не білдіңдер? 2. Сабақта не үйрендіңдер? 3. Не қызық болды? 4. Не маңызды болды? 5. Жалпы сабақ туралы пікірің… |
Оқулық , АКТ, стикер. |