“Сабынды көпіршіктер”
Білім беру саласы: «Әлеумет», «Коммуникация», «Шығармашылық», «Денсаулық»
Бөлімі: «Қоршаған орта»
Тақырыбы: «Сабынды көпіршіктер»
Мақсаты:
Білімділік: Тәжірибе жасау арқылы сабын көпіршіктері туралы түсініктерін кеңейту. Табиғат сырларын танып білуге баулу. Зерттеу әрекеттерін, құралдарды ұқыптылықпен ұстау дағдыларын қалыптастыру.Өз беттерімен және бірігіп жұмыс істеуге қарым – қатынастарын қалыптастыру.
Дамытушылық:Хош иісті ажыратуға жаттықтыру, басқа заттардың иісімен салыстыруға.
Балалардың сөздік қорын байыту, ой қабілеттерін дамыту.
Тәжірибенің көмегімен алған білімдерін қорытындылай білуге дағдыландыру.
Тәрбиелік: Тәжірибе жасау қызығушылыққа және ұжымда жұмыс жасауға тәрбиелеу.
Жабдықтар:
«Көпіршік» (үрмелі шар), хат, сандық сабынмен бала саны бойынша, алжапқыштар және қалпақтар, су құятын, майлықтар, сабын салғыш,сабынды көпіршікті үрлеу үшін түтіктер, стақан, бояу, ватман, коврограф кілемшесі, және карточкалар,
Билингвальдік компонент: тәжірибе – эксперимент- experiment.
Әдіс тәсілдер: әңгіме, түсіндірме, сұрақтар, өлеңдер.
Тәжірибелер: суда сабынды езу, сабынды көпіршік түтіктен үрлеу, сабынды суды бояулармен бояу,сабынды көбікпен сурет салу.
Балалар шеңберге тұрып,бір-бірімен амандасады. ( з – тілде)
Күнде бірге жүреміз,
Бірге ойнап күлеміз.
Бірімізге –біріміз
Көмектесіп жүреміз.
«Қайырлы таң!!!
Станем рядышком, по кругу,
Скаем “Здравствуйте!” друг другу.
Нам здороваться ни лень:
Всем”Привет!” и “Добрый день!”;
Если каждый улыбнётся –
Утро доброе начнётся.
– ДОБРОЕ УТРО!!!
Good morning, good morning
The best to you this morning
How are you? How are you?
I hope you’re feeling fine
And happy all the time
Тәрбиеші: Балалар,сендер ертегі жақсы көресіндер? Арнайы сендер үшін қызықты ертегі дайындадым.
Презентацияны көрсету
Ертеде сабын көпіршігі өмір сүріпті, есімі оның «Көпіршік». Ол өте әдемі, бірақ оның өмірі өте қысқа және оның достары болмаған. Балалар, ал достарсыз өмір сүру жақсы ма? Неге? (балалардың жауаптары). Міне «Көпіршікте» достарсыз мұнайып жүр, сондықтан ол бүгін бізден көмек сұрап келді оған достасуға басқа сабынды көпіршіктер қажет. « Көпіршік» жіберді бізге сандық оның ішінде хат”.
Тәрбиеші: (оқиды хат)
«Бұл сандықта орналасқан сиқырлы кірпіштер, олардан көпіршіктер пайда болады. Мен оларды уқаладым,жылыттым, ысқыладым, оларға тамақта бердім бірақ көпіршіктер шықпады. Мүмкін сендер маған көмектесесіндер?
«Тілек білдіруші –« Көпіршік»
Тәрбиеші:
– Балалар «Көпіршікке» көмектесеміз?
– Қызық екен, бұл недеген сиқырлы кірпіштер?
– Бұл затты білу үшін онымен таңысу керекпіз.
– Ол үшін бізде көмекшілер бар: көз,мұрын, құлақ,ауыз,қол.
– Мына қорапты ашамыз, онын ішіндегі затты көреміз.
– Сендер оны бірден таныйсындар.
– Оны айтпай тұра біздің көмекшіміз – көзден сұрап көрейік.
– Олар не деп айтады екен?
– пішіні (тік төртбұрыш, сопақша…);
– түсі (жасыл,ақ…);
– көлемі (үлкен,кішкентай)
Келесі көмекші – құлақ.Олар не айтады екен бұл затт туралы:
– бұл затт дыбыс шығармайды.
Ал ауыз бен тіл бізге көмектесе ме?
– Бұл затты жеуге болмайды, ауызға оны салмаймыз.
– Көмекші мұрын бізге не айтады?
– иісі (хош иісті,)
– Ал енді қолымызбен ұстаймыз, қандай ол,не сезесіндер?
– салмағы (ауыр,жеңіл);- суық ,жылы;- кедір-бұдыр, тегіс.
– Міне біз осы зат бойынша айтып бердік.
-Ал енді маған айтып беріндерші,не үшін бізге қажет?(балалардың жауаптары: жуынамыз,қолды жуамыз,кір жуамыз)
– Ал енді айтындаршы бұл зат,қандай зат? (балалардың барлығы: «Сабын!»)
Көпіршік кіреді.
«Көпіршік» – Бұл сабыннан қалай? – маған «Көпіршік» достарды жасауға болады? (балар жауабы)
Тәрбиеші: Ол үші мен «Көпіршік» сені және балалар сендерді біздің тәжірибе жасау станциясына шақырамын.
Балалар алжапқыштырын киеді,өз орындарына тұрады.
Тәрбиеші: – Жұмыс кезінде, есте сақтау маңызды сабынды қолымызды ауызға апармаймыз, көзге тигізбейміз.
– Эксперимент үшін қажет су.
– Сабынды алайық,оны суға салып жақсылап үйкейміз.
– Бұл сабынмен не болды? (сабын қолға тұрмайды)
– Сумен не болды? (ол лай, көбіктенеді)
– Сабынды арнайы ыдысқа саламыз,қолымызды майлықпен сүртеміз.
«Көпіршік» – Сабын езілді, ал көпіршіктер жоқ!
Тәрбиеші: көпіршіктер шығу үшін, түтікшелер арқылы үрлейміз. Түтіршекті қолға аламыз алақанымызға үрлейміз.
– Ал енді түтіршекті суға салып ішіне үрлейміз.
– – Су ішуге болмайды.
– Қараңдар қандай көпіршіктер пайда болды.
– Көптеген кішкентай сабын көпіршіктері пайда болды, яғни көбік.
– Олар “тату”. Ал біздер бір-бірімізбен татумыз ба?
– Келіндер көрсетеміз біздің досымызға «Көпіршікке».
Сергіту сәті: Ойын “Көпіршік”
Балалар тәрбиешімен бірге шеңбер жасайды ,қолдарын жұдырық жасап үрлейді. Әрбір дем шығару кезінде,балалар артқа қадам жасайды, көпіршік өсіп жатқан секілді болып. Содан кейін барлық балалар қол ұстасып өлең жолдарын оқиды.
Қызыл, сары, көк.
Қолымызда көп.
Әуеде қалқиды
Әніміз шалқиды
Қызыл,сары,көк
Қолымызда көп
Айдаймыз, күндейміз,
Ойнаймыз, күлеміз!
Тәрбиеші: Енді өздерінің жұмыс орындарына барып, біздің экспериментімізді жалғастырамыз.
– Балалар көпіршіктері қолмен ұстап көрейік,не болды? (көпіршіктер жарылды)
– Ал егер біз үрлесек? (көпіршіктер үшады) Неге? (себебі оның ішінде ауа)
– Біздің көпіршіктер жарқын және көркем болу үшін не істеу керек, қалай ойлайсындар? ( сабынды көбікке бояу қосып көрейік).
Тәрбиеші: әрбір баланың ыдысына сабынды ерітіндісін құяды, ал балалар өздеріне ұнаған түсті тандап бояйды.Түтіргішті алып түрлі – түсті көпіршектер үрлейді.
Тәрбиеші: – Ал қазір,осы көпіршіктермен сурет саламыз.
Балалар түрлі-түсті көпіршіктерді қасықпен алып қағаз бетіне салады.
Өз қиялдарымын суретті жалғастырып, аяқтайды.
«Көпіршік» – Алақай! Менде достар- «көпіршіктер» көп. Тек мен ұмытып қаламын оларды қалай жасау керектігін.
Тәрбиеші: Сен ұмытпайсын, біз саған қазір айтамыз.
Балалар коврограф кілемшесіне көпіршіктер жасалу жолдарын ретімен орналастырады.
Көпіршіктер жасауда,
Сиқырын білу қажет:
Бір тілім сабын аламыз
Су құямыз.
Уқалаймыз,былғаймыз
Сәл күтеміз!
Көпіршіктер көбелек боп ұшады,
Олармен ойнауға болады,
Қолға алып,қуамыз.
«Көпіршік»
– Сендерге, Рахмет балалар!
– Маған менің достарымды тауып бердіндер.
– Менде сендерге сыйлық дайындадым (сабынды көпіршіктерді таратады)