қысқа мерзімді сабақ жоспары ҰЛТТЫҚ ЖӘНЕ ОТБАСЫЛЫҚ ҚҰНДЫЛЫҚТАР
САБАҚ: | Мектеп: | ||||||
Күні: | Мұғалімнің аты-жөні: | ||||||
Сынып: 6-сынып | Қазақ тілі | Қатысқандар саны: | Қатыспағандар саны: | ||||
2-Бөлімнің тақырыбы | ҰЛТТЫҚ ЖӘНЕ ОТБАСЫЛЫҚ ҚҰНДЫЛЫҚТАР | ||||||
Сабақтың тақырыбы | 4-сабақ. Қазақтың салт-дәстүрі-ұлттық құндылығы | ||||||
Осы сабақ арқылы жүзеге асатын оқу мақсаттары | 6.2.5.1. Мәтіннен негізгі және қосымша ақпаратты, көтерілген мәселені анықтауға бағытталған нақтылау сұрақтарын құрастыру
6.4.2.1. Екпіннің түрлерін(сөз екпіні,тіркес екпіні, логикалық екпін) сөз және сөйлем ішінде орынды қолдану(ҚР БжҒм ма 545 бұйрық) |
||||||
Сабақтың мақсаттары | -мәтіннен негізгі және қосымша ақпаратты анықтайды,екпіннің түрлерін ажырата алады.
-мәтіннен негізгі және қосымша ақпаратты, көтерілген мәселені анықтап, мәтіннің ішінен екпіннің түрлеріне (сөз екпіні,тіркес екпіні, логикалық екпін) сөзбен мысал келтіре алады.
-мәтіннен негізгі және қосымша ақпаратты, көтерілген мәселені анықтауға бағытталған нақтылау сұрақтарын құрастырады, екпіннің түрлерін сөз және сөйлем ішінде қолданады. |
||||||
Бағалау критерийлері |
-Мәтіннен негізгі және қосымша ақпаратты анықтайды.
-Мәтіннің ішінен екпіннің түрлерін ажыратып, мысал келтіре алады.
–Мәтін бойынша көтерілген мәселені анықтап, сөз және сөйлем ішінде орынды қолданып, нақтылау сұрақтарын құрастырады. |
||||||
Тілдік мақсаттар | Пән лексикасы және терминология:
Фонетика, екпін,ой екпіні, тіркес екпіні,дыбыс екпіні, сөз екпіні |
||||||
Диалог және жазылым үшін қажетті сөз тіркестер: ұлттық құндылық,ата-бабамыз, салт-дәстүріміз,,әдет-ғұрып, ұлттық рух, салт- сана,рухани байлық,ата-дәстүр | |||||||
Талқылауға арналған сұрақтар: “Дәстүр-тәрбие негізі”деген пікірге қосыласыңдар ма?Қалай ойлайсыңдар, өз халқыңның салт-дәстүрін,әдет-ғұрпын білу болашақ өміріңе пайдалы ма?
Ишара: Мұғалімнің мимикасы,әрекеттері |
|||||||
Пәнаралық байланыс | Ортақ тақырыптарға негізделген пәндер | ||||||
Ойлау деңгейі | Талдау , жинақтау | ||||||
Құндылықтары дарыту | Тарихтың, мәдениет пен тілдің біртұтастығы | ||||||
Алдынғы оқу/ Бастапқы білім | Тақырыбы: Қазақстандағы өзен-көлдер
6.2.4.1 ауызекі және ресми стильдегі мәтіндердің тақырыбын, мазмұнын, тілдік ерекшелігін салыстыру. |
||||||
Жоспар | |||||||
Жоспарлана
тын уақыт |
Жоспар бойынша орындалуы тиіс іс-әрекеттер | Дереккөздер | |||||
Сабақтың басы
7 минут
|
Сәлемдесу. Психологиялық ахуал тудыру.Үш оқушыдан бірігіп,«Ыстық алақан»әдісі арқылы бір-біріне сәттілік тілеп,үй тапсырмасын айтады.
Бірінші оқушы: Ауызекі сөйлеу стилінің ерекшеліктерін атайды. Екінші оқушы: Ресми стильдің мазмұндық ерекшелігін атайды. Үшінші оқушы: ауызекі сөйлеу стилі мен ресми стильдің ортақ қасиеттерін салыстыра талдайды. Кері байланыс: Бәрекелді, үй тапсырмасын дұрыс орындадыңдар! ҚБ.Тамаша! ҚБ. ТБ“Басбармақ әдісі” арқылы бірін-бірі бағалайды және топқа бірігу үшін,ұлттық ою бейнеленген түрлі-түсті қағаз қиықтарын таңдап алып,топқа бөлінеді.Топқа бөлініп отырған соң, «Миға шабуыл »әдісі арқылы жаңа сабақтың тақырыбын ашуға арналған сұрақтар қоямын. Интербелсенді тақтадан сурет көрсетіледі.
1. Салт-дәстүр дегенді қалай түсінесіңдер? 2.Қазақ халқының салт-дәстүрі сен үшін құнды ма? Сұраққа жауап бере отырып, жаңа сабақтың тақырыбын ашады. |
«Ыстық алақан»әдісі
«Ұшбұрыш» әдісі
“Басбармақ әдісі”
«Миға шабуыл »әдісі
Акт
|
|||||
Сабақтың ортасы
7 минут
12 минут
5 минут
Саралау тапсырмалары
5 минут
Рефлексия 3 минут
Үй тапсырмасы:
|
Оқылым алды тапсырма.
1-тапсырма:Тж. Үлестірілген қағаз қиықтарында баланың өсу кезеңіне қарай салт-дәстүрге байланысты тапсырма берілген, өз топтарына берілген тапсырмаларды қорғайды. Қорғаған топ қағаз қиығын тақтаға іліп, құрастырады.Төрт топтың салт-дәстүрге сай аты шығады және қазақтың “қошқармүйіз” оюы бейнеленеді.
1-топ”Шілдехана” 2-топ”Бесік той”
3-топ”Тұсау кесер” 4-топ”Тілашар”
1-тапсырма:“Кластер ” әдісі арқылы әр топ өзінің атына байланысты салт-дәстүр туралы мәліметтерді жинақтап, таныстырылым жасасын. Кері байланыс:Тамаша,таныстырылым. Таныстырылымдардан көп нәрсе білдік,енді қалай ойлайсыңдар, өз халқыңның салт-дәстүрін,әдет-ғұрпын білу болашақ өміріңе пайдалы ма? Қ/Б. Жарайсыңдар! ” Бағдаршам” әдісі арқылы топтар бірін-бірі бағалайды. Дескриптор: – Әр топ өзінің атына байланысты салт-дәстүр туралы мәліметтерді жинақтап, таныстырылым жасады. -Өз пікірлерін түйінді сөздермен қорытындылады.
Оқылым кезіндегі тапсырмалар 2-тапсырма ТЖ. “Ұшақ” әдісі арқылы сұрақтар дайында. (Мәтінді оқып негізгі және қосымша ақпаратты, көтерілген мәселені анықтауға бағытталған нақтылау сұрақтарын құрастырады).
Ұлтты рухтандырып, оның ішкі-сыртқы келбетін көрсететін сипаттарының бірі-дәстүр. Ол да тіл сияқты ұлттың қанында, жанында, рухында жүретін, ұлт үшін аса қажетті, қасиетті нәрсе. Әр ұлттың көрнекті ғұлама адамдары өз халқының салт-дәстүрін жақсы білген. Дәстүрді жақсы білгендіктен, олардың шығармалары, оқырмандары үшін тартымды, қызықты халықтың көкейіне қонымды. Сондай-ақ ел басқаратын адамдарға дәстүрді жақсы білгеннің артықтығы жоқ. Халықпен тіл табысуына жақсы. Қазақ халқында дәстүр мәселесін терең меңгерген адамдар билер болатын. Олар әдет-ғұрып, салт-сананы терең біле отырып, әділ билік жасаған. “Дәстүр” деген ұғым жалпы ұлт рухының негізгі бөлігі. Ұлттың мінез-құлқын, психологиясын танытатын тамаша салт-дәстүрлер сол ұлттың рухын байытып отырған.
1 Мәтінді оқып, екпін түрлеріне қарай ажыратататын сұрақтар дайында. 2. Мәтіндегі ақпаратты ауызекі сөйлеу тілінде түсіндіруге байланысты сұрақтар дайында.
3. Мәтіннен негізгі және қосымша ақпаратты анықтайтын сұрақтар құрастыр. 4. Ерте замандағы салт-дәстүр мен қазіргі заманауи салт-дәстүрлерді мысал келтіре отырып, салыстыратын сұрақтар дайында
Кері байланыс : Оқушылар өте маңызды сұрақтар дайындапсыздар, топтар осы сұрақтарды бір-біріне қойып,жауабын естиік. ҚБ .Жауаптар нақты болды,тамаша! ТБ”Басбармақ әдісі” арқылы бірін-бірі бағалайды. Дескриптор: 1.Мәтінді оқып, екпін түрлеріне қарай ажыратататын сұрақтар дайындады. 2. Мәтіндегі ақпаратты ауызекі сөйлеу тілінде түсіндіруге байланысты сұрақтар дайындады.
3. Мәтіннен негізгі және қосымша ақпаратты анықтайтын сұрақтар құрастырды. 4. Ерте замандағы салт-дәстүр мен қазіргі заманауи салт-дәстүрлерді мысал келтіре отырып, салыстыратын сұрақтар дайындады.
Оқылымнан кейінгі тапсырмалар 3-тапсырма “Ормал тастау” әдісі Әуен шырқалып тұрады, оқушылар бірін-біріне орамалды жалғастырады, әуен тоқтаған кезде, орамалды ұстаған оқушы салт-дәстүрдің атын атап, мағынасын ашады. Солай жалғасын табады. Кері байланыс: Ұлттық салт-дәстүрлер туралы көптеген мәліметтер білдіңдер, енді осы дәстүрлерді болашақта қолданасыңдар ма? ҚБ. ТБ.“Смайлик” әдісімен бағалау Дескриптор: 1. Салт-дәстүрдің атын айтты және салт-дәстүрдің орындалуын түсіндірді.
Саралау сабақ маңызды құрылым болғандықтан, саралау тапсырмалары арқылы оқу танымдық мақсатқа жету үшін жетек сұрақтар беремін.
1. 1. Салт-дәстүрге байланысты мақал – мәтелдер айтып, мағынасын түсіндір. 2. 2.Ұлттық құндылықтарды дәріптеудегі мемлекеттік қандай бағдарламалар жүзеге асырылуда?(ұлттық рух,ұлттық код, ұлттық идея) 3. 4. 5. 6. «Табыс баспалдағы» әдісі арқылы оқушы бүгінгі сабақ бойынша өзінің қай сатыда тұрғанын көрсетеді.
Оқу мақсатын негізге ала отырып “Ұлттық құндылықтарымызды дәріптеу”тақырыбында шағын эссе жазу
|
“Мозайка” әдісі
“Кластер ” әдісі
“Бағдаршам” әдісі
“Ұшақ” әдісі
Оқулық 6-сынып 2018ж. Арман-ПВ
Акт
“Ормал тастау” әдісі
“Шыңға шығу” әдісі
“Табыс баспалдағы”әдісі |
|||||
Қосымша ақпарат | |||||||
Дифференциация – Сіз оқушыларға көбірек қолдау көрсету үшін не істейсіз? Қабілеті жоғары оқушыларға қандай тапсырма беруді көздеп отырсыз? | Бағалау – Оқушылардың ақпаратты қаншалықты меңгергенін қалай тексересіз? | Пәнаралық байланыс
Қауіпсіздік ережелері АКТ-мен байланыс |
|||||
Ойлану
Сабақ мақсаттары/оқу мақсаттары жүзеге асырымды болды ма? Бүгін оқушылар нені үйренді? Сыныптағы оқу атмосферасы қандай болды? Дифференциацияны жүзеге асыру қолымнан келді ме? Мен жоспарланғануақытымды ұстандым ба? Мен жоспарыма қандай өзгерістер енгіздім және неліктен? |
Төменде берілген бөлімді осы сабақ туралы ойларыңызды жазу үшін пайдаланыңыз. Сол жақ бағанда берілген сабағыңызға қатысты ең маңызды сұрақтарға жауап беріңіз. | ||||||
Жалпы баға
Сәтті өткен екі нәрсені атап көрсетіңіз (сабақ беру және оқытуға қатысты)? 1: 2: Қандай екі нәрсе сабақтың одан да жақсы өтуіне ықпалын тигізер еді (сабақ беру және оқытуға қатысты)? 1: 2: Осы сабақ барысында сынып немесе жеке оқушылар туралы менің келесі сабағыма дайындалу үшін қажет болуы мүмкін қандай ақпарат алдым? |
|||||||
САБАҚ: | Мектеп: | ||||||
Күні: | Мұғалімнің аты-жөні: | ||||||
Сынып: 6-сынып | Қазақ тілі | Қатысқандар саны: | Қатыспағандар саны: | ||||
2-Бөлімнің тақырыбы | ҰЛТТЫҚ ЖӘНЕ ОТБАСЫЛЫҚ ҚҰНДЫЛЫҚТАР | ||||||
Сабақтың тақырыбы | 4-сабақ. Қазақтың салт-дәстүрі-ұлттық құндылығы | ||||||
Осы сабақ арқылы жүзеге асатын оқу мақсаттары | 6.2.5.1. Мәтіннен негізгі және қосымша ақпаратты, көтерілген мәселені анықтауға бағытталған нақтылау сұрақтарын құрастыру
6.4.2.1. Екпіннің түрлерін(сөз екпіні,тіркес екпіні, логикалық екпін) сөз және сөйлем ішінде орынды қолдану(ҚР БжҒм ма 545 бұйрық) |
||||||
Сабақтың мақсаттары | -мәтіннен негізгі және қосымша ақпаратты анықтайды,екпіннің түрлерін ажырата алады.
-мәтіннен негізгі және қосымша ақпаратты, көтерілген мәселені анықтап, мәтіннің ішінен екпіннің түрлеріне (сөз екпіні,тіркес екпіні, логикалық екпін) сөзбен мысал келтіре алады.
-мәтіннен негізгі және қосымша ақпаратты, көтерілген мәселені анықтауға бағытталған нақтылау сұрақтарын құрастырады, екпіннің түрлерін сөз және сөйлем ішінде қолданады. |
||||||
Бағалау критерийлері |
-Мәтіннен негізгі және қосымша ақпаратты анықтайды.
-Мәтіннің ішінен екпіннің түрлерін ажыратып, мысал келтіре алады.
–Мәтін бойынша көтерілген мәселені анықтап, сөз және сөйлем ішінде орынды қолданып, нақтылау сұрақтарын құрастырады. |
||||||
Тілдік мақсаттар | Пән лексикасы және терминология:
Фонетика, екпін,ой екпіні, тіркес екпіні,дыбыс екпіні, сөз екпіні |
||||||
Диалог және жазылым үшін қажетті сөз тіркестер: ұлттық құндылық,ата-бабамыз, салт-дәстүріміз,,әдет-ғұрып, ұлттық рух, салт- сана,рухани байлық,ата-дәстүр | |||||||
Талқылауға арналған сұрақтар: “Дәстүр-тәрбие негізі”деген пікірге қосыласыңдар ма?Қалай ойлайсыңдар, өз халқыңның салт-дәстүрін,әдет-ғұрпын білу болашақ өміріңе пайдалы ма?
Ишара: Мұғалімнің мимикасы,әрекеттері |
|||||||
Пәнаралық байланыс | Ортақ тақырыптарға негізделген пәндер | ||||||
Ойлау деңгейі | Талдау , жинақтау | ||||||
Құндылықтары дарыту | Тарихтың, мәдениет пен тілдің біртұтастығы | ||||||
Алдынғы оқу/ Бастапқы білім | Тақырыбы: Қазақстандағы өзен-көлдер
6.2.4.1 ауызекі және ресми стильдегі мәтіндердің тақырыбын, мазмұнын, тілдік ерекшелігін салыстыру. |
||||||
Жоспар | |||||||
Жоспарлана
тын уақыт |
Жоспар бойынша орындалуы тиіс іс-әрекеттер | Дереккөздер | |||||
Сабақтың басы
7 минут
|
Сәлемдесу. Психологиялық ахуал тудыру.Үш оқушыдан бірігіп,«Ыстық алақан»әдісі арқылы бір-біріне сәттілік тілеп,үй тапсырмасын айтады.
Бірінші оқушы: Ауызекі сөйлеу стилінің ерекшеліктерін атайды. Екінші оқушы: Ресми стильдің мазмұндық ерекшелігін атайды. Үшінші оқушы: ауызекі сөйлеу стилі мен ресми стильдің ортақ қасиеттерін салыстыра талдайды. Кері байланыс: Бәрекелді, үй тапсырмасын дұрыс орындадыңдар! ҚБ.Тамаша! ҚБ. ТБ“Басбармақ әдісі” арқылы бірін-бірі бағалайды және топқа бірігу үшін,ұлттық ою бейнеленген түрлі-түсті қағаз қиықтарын таңдап алып,топқа бөлінеді.Топқа бөлініп отырған соң, «Миға шабуыл »әдісі арқылы жаңа сабақтың тақырыбын ашуға арналған сұрақтар қоямын. Интербелсенді тақтадан сурет көрсетіледі.
1. Салт-дәстүр дегенді қалай түсінесіңдер? 2.Қазақ халқының салт-дәстүрі сен үшін құнды ма? Сұраққа жауап бере отырып, жаңа сабақтың тақырыбын ашады. |
«Ыстық алақан»әдісі
«Ұшбұрыш» әдісі
“Басбармақ әдісі”
«Миға шабуыл »әдісі
Акт
|
|||||
Сабақтың ортасы
7 минут
12 минут
5 минут
Саралау тапсырмалары
5 минут
Рефлексия 3 минут
Үй тапсырмасы:
|
Оқылым алды тапсырма.
1-тапсырма:Тж. Үлестірілген қағаз қиықтарында баланың өсу кезеңіне қарай салт-дәстүрге байланысты тапсырма берілген, өз топтарына берілген тапсырмаларды қорғайды. Қорғаған топ қағаз қиығын тақтаға іліп, құрастырады.Төрт топтың салт-дәстүрге сай аты шығады және қазақтың “қошқармүйіз” оюы бейнеленеді.
1-топ”Шілдехана” 2-топ”Бесік той”
3-топ”Тұсау кесер” 4-топ”Тілашар”
1-тапсырма:“Кластер ” әдісі арқылы әр топ өзінің атына байланысты салт-дәстүр туралы мәліметтерді жинақтап, таныстырылым жасасын. Кері байланыс:Тамаша,таныстырылым. Таныстырылымдардан көп нәрсе білдік,енді қалай ойлайсыңдар, өз халқыңның салт-дәстүрін,әдет-ғұрпын білу болашақ өміріңе пайдалы ма? Қ/Б. Жарайсыңдар! ” Бағдаршам” әдісі арқылы топтар бірін-бірі бағалайды. Дескриптор: – Әр топ өзінің атына байланысты салт-дәстүр туралы мәліметтерді жинақтап, таныстырылым жасады. -Өз пікірлерін түйінді сөздермен қорытындылады.
Оқылым кезіндегі тапсырмалар 2-тапсырма ТЖ. “Ұшақ” әдісі арқылы сұрақтар дайында. (Мәтінді оқып негізгі және қосымша ақпаратты, көтерілген мәселені анықтауға бағытталған нақтылау сұрақтарын құрастырады).
Ұлтты рухтандырып, оның ішкі-сыртқы келбетін көрсететін сипаттарының бірі-дәстүр. Ол да тіл сияқты ұлттың қанында, жанында, рухында жүретін, ұлт үшін аса қажетті, қасиетті нәрсе. Әр ұлттың көрнекті ғұлама адамдары өз халқының салт-дәстүрін жақсы білген. Дәстүрді жақсы білгендіктен, олардың шығармалары, оқырмандары үшін тартымды, қызықты халықтың көкейіне қонымды. Сондай-ақ ел басқаратын адамдарға дәстүрді жақсы білгеннің артықтығы жоқ. Халықпен тіл табысуына жақсы. Қазақ халқында дәстүр мәселесін терең меңгерген адамдар билер болатын. Олар әдет-ғұрып, салт-сананы терең біле отырып, әділ билік жасаған. “Дәстүр” деген ұғым жалпы ұлт рухының негізгі бөлігі. Ұлттың мінез-құлқын, психологиясын танытатын тамаша салт-дәстүрлер сол ұлттың рухын байытып отырған.
1 Мәтінді оқып, екпін түрлеріне қарай ажыратататын сұрақтар дайында. 2. Мәтіндегі ақпаратты ауызекі сөйлеу тілінде түсіндіруге байланысты сұрақтар дайында.
3. Мәтіннен негізгі және қосымша ақпаратты анықтайтын сұрақтар құрастыр. 4. Ерте замандағы салт-дәстүр мен қазіргі заманауи салт-дәстүрлерді мысал келтіре отырып, салыстыратын сұрақтар дайында
Кері байланыс : Оқушылар өте маңызды сұрақтар дайындапсыздар, топтар осы сұрақтарды бір-біріне қойып,жауабын естиік. ҚБ .Жауаптар нақты болды,тамаша! ТБ”Басбармақ әдісі” арқылы бірін-бірі бағалайды. Дескриптор: 1.Мәтінді оқып, екпін түрлеріне қарай ажыратататын сұрақтар дайындады. 2. Мәтіндегі ақпаратты ауызекі сөйлеу тілінде түсіндіруге байланысты сұрақтар дайындады.
3. Мәтіннен негізгі және қосымша ақпаратты анықтайтын сұрақтар құрастырды. 4. Ерте замандағы салт-дәстүр мен қазіргі заманауи салт-дәстүрлерді мысал келтіре отырып, салыстыратын сұрақтар дайындады.
Оқылымнан кейінгі тапсырмалар 3-тапсырма “Ормал тастау” әдісі Әуен шырқалып тұрады, оқушылар бірін-біріне орамалды жалғастырады, әуен тоқтаған кезде, орамалды ұстаған оқушы салт-дәстүрдің атын атап, мағынасын ашады. Солай жалғасын табады. Кері байланыс: Ұлттық салт-дәстүрлер туралы көптеген мәліметтер білдіңдер, енді осы дәстүрлерді болашақта қолданасыңдар ма? ҚБ. ТБ.“Смайлик” әдісімен бағалау Дескриптор: 1. Салт-дәстүрдің атын айтты және салт-дәстүрдің орындалуын түсіндірді.
Саралау сабақ маңызды құрылым болғандықтан, саралау тапсырмалары арқылы оқу танымдық мақсатқа жету үшін жетек сұрақтар беремін.
1. 1. Салт-дәстүрге байланысты мақал – мәтелдер айтып, мағынасын түсіндір. 2. 2.Ұлттық құндылықтарды дәріптеудегі мемлекеттік қандай бағдарламалар жүзеге асырылуда?(ұлттық рух,ұлттық код, ұлттық идея) 3. 4. 5. 6. «Табыс баспалдағы» әдісі арқылы оқушы бүгінгі сабақ бойынша өзінің қай сатыда тұрғанын көрсетеді.
Оқу мақсатын негізге ала отырып “Ұлттық құндылықтарымызды дәріптеу”тақырыбында шағын эссе жазу
|
“Мозайка” әдісі
“Кластер ” әдісі
“Бағдаршам” әдісі
“Ұшақ” әдісі
Оқулық 6-сынып 2018ж. Арман-ПВ
Акт
“Ормал тастау” әдісі
“Шыңға шығу” әдісі
“Табыс баспалдағы”әдісі |
|||||
Қосымша ақпарат | |||||||
Дифференциация – Сіз оқушыларға көбірек қолдау көрсету үшін не істейсіз? Қабілеті жоғары оқушыларға қандай тапсырма беруді көздеп отырсыз? | Бағалау – Оқушылардың ақпаратты қаншалықты меңгергенін қалай тексересіз? | Пәнаралық байланыс
Қауіпсіздік ережелері АКТ-мен байланыс |
|||||
Ойлану
Сабақ мақсаттары/оқу мақсаттары жүзеге асырымды болды ма? Бүгін оқушылар нені үйренді? Сыныптағы оқу атмосферасы қандай болды? Дифференциацияны жүзеге асыру қолымнан келді ме? Мен жоспарланғануақытымды ұстандым ба? Мен жоспарыма қандай өзгерістер енгіздім және неліктен? |
Төменде берілген бөлімді осы сабақ туралы ойларыңызды жазу үшін пайдаланыңыз. Сол жақ бағанда берілген сабағыңызға қатысты ең маңызды сұрақтарға жауап беріңіз. | ||||||
Жалпы баға
Сәтті өткен екі нәрсені атап көрсетіңіз (сабақ беру және оқытуға қатысты)? 1: 2: Қандай екі нәрсе сабақтың одан да жақсы өтуіне ықпалын тигізер еді (сабақ беру және оқытуға қатысты)? 1: 2: Осы сабақ барысында сынып немесе жеке оқушылар туралы менің келесі сабағыма дайындалу үшін қажет болуы мүмкін қандай ақпарат алдым? |
|||||||
САБАҚ: | Мектеп: | ||||||
Күні: | Мұғалімнің аты-жөні: | ||||||
Сынып: 6-сынып | Қазақ тілі | Қатысқандар саны: | Қатыспағандар саны: | ||||
2-Бөлімнің тақырыбы | ҰЛТТЫҚ ЖӘНЕ ОТБАСЫЛЫҚ ҚҰНДЫЛЫҚТАР | ||||||
Сабақтың тақырыбы | 4-сабақ. Қазақтың салт-дәстүрі-ұлттық құндылығы | ||||||
Осы сабақ арқылы жүзеге асатын оқу мақсаттары | 6.2.5.1. Мәтіннен негізгі және қосымша ақпаратты, көтерілген мәселені анықтауға бағытталған нақтылау сұрақтарын құрастыру
6.4.2.1. Екпіннің түрлерін(сөз екпіні,тіркес екпіні, логикалық екпін) сөз және сөйлем ішінде орынды қолдану(ҚР БжҒм ма 545 бұйрық) |
||||||
Сабақтың мақсаттары | -мәтіннен негізгі және қосымша ақпаратты анықтайды,екпіннің түрлерін ажырата алады.
-мәтіннен негізгі және қосымша ақпаратты, көтерілген мәселені анықтап, мәтіннің ішінен екпіннің түрлеріне (сөз екпіні,тіркес екпіні, логикалық екпін) сөзбен мысал келтіре алады.
-мәтіннен негізгі және қосымша ақпаратты, көтерілген мәселені анықтауға бағытталған нақтылау сұрақтарын құрастырады, екпіннің түрлерін сөз және сөйлем ішінде қолданады. |
||||||
Бағалау критерийлері |
-Мәтіннен негізгі және қосымша ақпаратты анықтайды.
-Мәтіннің ішінен екпіннің түрлерін ажыратып, мысал келтіре алады.
–Мәтін бойынша көтерілген мәселені анықтап, сөз және сөйлем ішінде орынды қолданып, нақтылау сұрақтарын құрастырады. |
||||||
Тілдік мақсаттар | Пән лексикасы және терминология:
Фонетика, екпін,ой екпіні, тіркес екпіні,дыбыс екпіні, сөз екпіні |
||||||
Диалог және жазылым үшін қажетті сөз тіркестер: ұлттық құндылық,ата-бабамыз, салт-дәстүріміз,,әдет-ғұрып, ұлттық рух, салт- сана,рухани байлық,ата-дәстүр | |||||||
Талқылауға арналған сұрақтар: “Дәстүр-тәрбие негізі”деген пікірге қосыласыңдар ма?Қалай ойлайсыңдар, өз халқыңның салт-дәстүрін,әдет-ғұрпын білу болашақ өміріңе пайдалы ма?
Ишара: Мұғалімнің мимикасы,әрекеттері |
|||||||
Пәнаралық байланыс | Ортақ тақырыптарға негізделген пәндер | ||||||
Ойлау деңгейі | Талдау , жинақтау | ||||||
Құндылықтары дарыту | Тарихтың, мәдениет пен тілдің біртұтастығы | ||||||
Алдынғы оқу/ Бастапқы білім | Тақырыбы: Қазақстандағы өзен-көлдер
6.2.4.1 ауызекі және ресми стильдегі мәтіндердің тақырыбын, мазмұнын, тілдік ерекшелігін салыстыру. |
||||||
Жоспар | |||||||
Жоспарлана
тын уақыт |
Жоспар бойынша орындалуы тиіс іс-әрекеттер | Дереккөздер | |||||
Сабақтың басы
7 минут
|
Сәлемдесу. Психологиялық ахуал тудыру.Үш оқушыдан бірігіп,«Ыстық алақан»әдісі арқылы бір-біріне сәттілік тілеп,үй тапсырмасын айтады.
Бірінші оқушы: Ауызекі сөйлеу стилінің ерекшеліктерін атайды. Екінші оқушы: Ресми стильдің мазмұндық ерекшелігін атайды. Үшінші оқушы: ауызекі сөйлеу стилі мен ресми стильдің ортақ қасиеттерін салыстыра талдайды. Кері байланыс: Бәрекелді, үй тапсырмасын дұрыс орындадыңдар! ҚБ.Тамаша! ҚБ. ТБ“Басбармақ әдісі” арқылы бірін-бірі бағалайды және топқа бірігу үшін,ұлттық ою бейнеленген түрлі-түсті қағаз қиықтарын таңдап алып,топқа бөлінеді.Топқа бөлініп отырған соң, «Миға шабуыл »әдісі арқылы жаңа сабақтың тақырыбын ашуға арналған сұрақтар қоямын. Интербелсенді тақтадан сурет көрсетіледі.
1. Салт-дәстүр дегенді қалай түсінесіңдер? 2.Қазақ халқының салт-дәстүрі сен үшін құнды ма? Сұраққа жауап бере отырып, жаңа сабақтың тақырыбын ашады. |
«Ыстық алақан»әдісі
«Ұшбұрыш» әдісі
“Басбармақ әдісі”
«Миға шабуыл »әдісі
Акт
|
|||||
Сабақтың ортасы
7 минут
12 минут
5 минут
Саралау тапсырмалары
5 минут
Рефлексия 3 минут
Үй тапсырмасы:
|
Оқылым алды тапсырма.
1-тапсырма:Тж. Үлестірілген қағаз қиықтарында баланың өсу кезеңіне қарай салт-дәстүрге байланысты тапсырма берілген, өз топтарына берілген тапсырмаларды қорғайды. Қорғаған топ қағаз қиығын тақтаға іліп, құрастырады.Төрт топтың салт-дәстүрге сай аты шығады және қазақтың “қошқармүйіз” оюы бейнеленеді.
1-топ”Шілдехана” 2-топ”Бесік той”
3-топ”Тұсау кесер” 4-топ”Тілашар”
1-тапсырма:“Кластер ” әдісі арқылы әр топ өзінің атына байланысты салт-дәстүр туралы мәліметтерді жинақтап, таныстырылым жасасын. Кері байланыс:Тамаша,таныстырылым. Таныстырылымдардан көп нәрсе білдік,енді қалай ойлайсыңдар, өз халқыңның салт-дәстүрін,әдет-ғұрпын білу болашақ өміріңе пайдалы ма? Қ/Б. Жарайсыңдар! ” Бағдаршам” әдісі арқылы топтар бірін-бірі бағалайды. Дескриптор: – Әр топ өзінің атына байланысты салт-дәстүр туралы мәліметтерді жинақтап, таныстырылым жасады. -Өз пікірлерін түйінді сөздермен қорытындылады.
Оқылым кезіндегі тапсырмалар 2-тапсырма ТЖ. “Ұшақ” әдісі арқылы сұрақтар дайында. (Мәтінді оқып негізгі және қосымша ақпаратты, көтерілген мәселені анықтауға бағытталған нақтылау сұрақтарын құрастырады).
Ұлтты рухтандырып, оның ішкі-сыртқы келбетін көрсететін сипаттарының бірі-дәстүр. Ол да тіл сияқты ұлттың қанында, жанында, рухында жүретін, ұлт үшін аса қажетті, қасиетті нәрсе. Әр ұлттың көрнекті ғұлама адамдары өз халқының салт-дәстүрін жақсы білген. Дәстүрді жақсы білгендіктен, олардың шығармалары, оқырмандары үшін тартымды, қызықты халықтың көкейіне қонымды. Сондай-ақ ел басқаратын адамдарға дәстүрді жақсы білгеннің артықтығы жоқ. Халықпен тіл табысуына жақсы. Қазақ халқында дәстүр мәселесін терең меңгерген адамдар билер болатын. Олар әдет-ғұрып, салт-сананы терең біле отырып, әділ билік жасаған. “Дәстүр” деген ұғым жалпы ұлт рухының негізгі бөлігі. Ұлттың мінез-құлқын, психологиясын танытатын тамаша салт-дәстүрлер сол ұлттың рухын байытып отырған.
1 Мәтінді оқып, екпін түрлеріне қарай ажыратататын сұрақтар дайында. 2. Мәтіндегі ақпаратты ауызекі сөйлеу тілінде түсіндіруге байланысты сұрақтар дайында.
3. Мәтіннен негізгі және қосымша ақпаратты анықтайтын сұрақтар құрастыр. 4. Ерте замандағы салт-дәстүр мен қазіргі заманауи салт-дәстүрлерді мысал келтіре отырып, салыстыратын сұрақтар дайында
Кері байланыс : Оқушылар өте маңызды сұрақтар дайындапсыздар, топтар осы сұрақтарды бір-біріне қойып,жауабын естиік. ҚБ .Жауаптар нақты болды,тамаша! ТБ”Басбармақ әдісі” арқылы бірін-бірі бағалайды. Дескриптор: 1.Мәтінді оқып, екпін түрлеріне қарай ажыратататын сұрақтар дайындады. 2. Мәтіндегі ақпаратты ауызекі сөйлеу тілінде түсіндіруге байланысты сұрақтар дайындады.
3. Мәтіннен негізгі және қосымша ақпаратты анықтайтын сұрақтар құрастырды. 4. Ерте замандағы салт-дәстүр мен қазіргі заманауи салт-дәстүрлерді мысал келтіре отырып, салыстыратын сұрақтар дайындады.
Оқылымнан кейінгі тапсырмалар 3-тапсырма “Ормал тастау” әдісі Әуен шырқалып тұрады, оқушылар бірін-біріне орамалды жалғастырады, әуен тоқтаған кезде, орамалды ұстаған оқушы салт-дәстүрдің атын атап, мағынасын ашады. Солай жалғасын табады. Кері байланыс: Ұлттық салт-дәстүрлер туралы көптеген мәліметтер білдіңдер, енді осы дәстүрлерді болашақта қолданасыңдар ма? ҚБ. ТБ.“Смайлик” әдісімен бағалау Дескриптор: 1. Салт-дәстүрдің атын айтты және салт-дәстүрдің орындалуын түсіндірді.
Саралау сабақ маңызды құрылым болғандықтан, саралау тапсырмалары арқылы оқу танымдық мақсатқа жету үшін жетек сұрақтар беремін.
1. 1. Салт-дәстүрге байланысты мақал – мәтелдер айтып, мағынасын түсіндір. 2. 2.Ұлттық құндылықтарды дәріптеудегі мемлекеттік қандай бағдарламалар жүзеге асырылуда?(ұлттық рух,ұлттық код, ұлттық идея) 3. 4. 5. 6. «Табыс баспалдағы» әдісі арқылы оқушы бүгінгі сабақ бойынша өзінің қай сатыда тұрғанын көрсетеді.
Оқу мақсатын негізге ала отырып “Ұлттық құндылықтарымызды дәріптеу”тақырыбында шағын эссе жазу
|
“Мозайка” әдісі
“Кластер ” әдісі
“Бағдаршам” әдісі
“Ұшақ” әдісі
Оқулық 6-сынып 2018ж. Арман-ПВ
Акт
“Ормал тастау” әдісі
“Шыңға шығу” әдісі
“Табыс баспалдағы”әдісі |
|||||
Қосымша ақпарат | |||||||
Дифференциация – Сіз оқушыларға көбірек қолдау көрсету үшін не істейсіз? Қабілеті жоғары оқушыларға қандай тапсырма беруді көздеп отырсыз? | Бағалау – Оқушылардың ақпаратты қаншалықты меңгергенін қалай тексересіз? | Пәнаралық байланыс
Қауіпсіздік ережелері АКТ-мен байланыс |
|||||
Ойлану
Сабақ мақсаттары/оқу мақсаттары жүзеге асырымды болды ма? Бүгін оқушылар нені үйренді? Сыныптағы оқу атмосферасы қандай болды? Дифференциацияны жүзеге асыру қолымнан келді ме? Мен жоспарланғануақытымды ұстандым ба? Мен жоспарыма қандай өзгерістер енгіздім және неліктен? |
Төменде берілген бөлімді осы сабақ туралы ойларыңызды жазу үшін пайдаланыңыз. Сол жақ бағанда берілген сабағыңызға қатысты ең маңызды сұрақтарға жауап беріңіз. | ||||||
Жалпы баға
Сәтті өткен екі нәрсені атап көрсетіңіз (сабақ беру және оқытуға қатысты)? 1: 2: Қандай екі нәрсе сабақтың одан да жақсы өтуіне ықпалын тигізер еді (сабақ беру және оқытуға қатысты)? 1: 2: Осы сабақ барысында сынып немесе жеке оқушылар туралы менің келесі сабағыма дайындалу үшін қажет болуы мүмкін қандай ақпарат алдым? |
|||||||
Bilimger.kz Республикалық білім порталы
Қазақстан Республикасы Мәдениет және Ақпарат министрлігіне тіркелген.
Куәлік нөмірі: KZ45VPY00102718