Балабақшада қолдануға тиімді технологиялар
Тлес Жансая Амановна
БАЯНДАМА: «Балабақшада қолдануға тиімді технологиялар»
ҚазіргікезеңдеРеспубликаныңбілім беру жүйесініңеңбастыміндетіқазақмектебітүлегініңбілімсапасыныңдеңгейінхалықаралықдәрежегежуықтату.
Бала – болашағымыздесек, солбалағажүйелібілімберіп, ынта – ықыласындұрысбақыттауды, қабілет – қасиеттеріндамытудыбалабақшаданбастауымызкерек. Мектепкедейінгібілім беру стандарты мектепкедейінгітәрбиеменмектепалдыдаярлықтоптарындапедагогикалықүрдістіұйымдастырудажаңашыләдіс – тәсілдердіпайдалануғамүмкіндікбереді. Балабақшадажаңапедагогикалықтехнологиялардыпайдаланудыңбастымақсаты: оқыту мен тәрбиелеудеинноватциялықойынтехнологиясыныңэлементтерінпайдаланаотырып, жан – жақты, білімді, құзыреттітұлғатәрбиелеу.
Балабақшадақолдануғатиымдытехнологиялар:
1. ТРИЗ (ӨТШТ) технологиясы.
2. Тәй – тәйтехнологиясы
3. Монтессоритехнологиясы
4. Зайцев технологиясы
5. Дамытаоқытутехнологиясы
1) ТРИЗ (ӨТШТ) технологиясынөткенғасырдың 70 жылдары Г. С. Альтшулеройлаптапқан.
Мектепкедейінгібалаларғабейімделген ТРИЗ (ӨТШТ) технологиясыбаланышығармашылықтапсырмалардыорындауғаүйретедіжәнеоныңбойындашығармашылыққажеттіліктердідамытаотырып, оныңқызығушылығынасүйенеотырыпшығармашылыққабаулиды.
2) Тәй – тәйтехнологиясы. Негізінқалаған: Джорж Сорос
Мақсаты: Балалардыңшығармашылықжәнеинтеллектуалдыққабілеттеріндамыту.
1) Монтессоритехнологиясы. Негізінқалаған: М. Монтессори.
Мақсаты: Балалардыңқоршағанәлемгеқызығушылығынтуғызужәне оны зерттеугеұмтылдыру. Сауалдарқоюжәнеоларғажауапіздеп табу.
2) Зайцев технологиясы. Негізінқалаған: Н. А. Зайцев
Мақсаты: Оқыту мен санаудықатарүйретеотырып, балалардыңдұрыссөйлеумәдениетінқалыптастыру. Баланыңбілімдібарлықсезіммүшелеріменқабылдауынқамтамасызету.
Дамытаоқытутехнологиясы. Негізінсалушылармензерттеушілер: В. Давыдов, В. Занков, В. Эльконин, П. Эрдниев
Мақсаты: Баланыңжалпыжандүниесін, жәнеоныңсезімінеәсеретіплогикалықойлауындамыту. Сөздікқоры мен сөйлеумәдениетінқалыптастыру.
Дамытаоқытудатәрбиешініңбастыміндетіоқуматериалдарынбалағадайынкүйіндеемес, баламенбірлесіп, жалпыіс – әрекеттіұйымдастыраотырып, алғақойғанміндеттердітүсіндірусөздікқоры мен тілдіңарасындағыбайланыстылыққа аса көңілбөлу.
Дамыта оқыту
Технологиясының балабақша жағдайында қолдануға болатын тиымды әдістері:
1. Ойтолғаныс.
2. Ассоциация
3. Салыстыру
4. Раунд – Робин
5. Топтау әдісі
1) Ой толғанысәдісінемесе психология тілінде «Миғашабуыл» деп те аталады. Бұләдіскөбінеұйымдластырылғаноқуіс – әрекетініңтақырыбынашудақолданылады. Мыс: Жұмбақшешу, сөзжұмбақ, суреттіребустарарқылы.
2) Ассоциация әдісі. Бұләдістеберілгентақырыпбойыншабалалардақандай ой туадысоныңбарлығысолсөздіңжан – жағынажазылады. Мыс:
3) ЖАЛПЫ ОТБАСЫ:
Ата, әже, әке, ана, аға, әпке, іні
3) Салыстыруәдісі. Бұләдістебалаларобъектілерарасындағыұқсастық пен айырмашылықтыанықтайды.
Мысалы: Алмажәнеқызанақтыңұқсастығы мен айырмашылығы
4) Раунд – Робин әдісі. Бұләдісөткеннемесежаңатақырыптыбекітуүшінқолайлытәсілдердіңбірі. Мұндаәр бала берілгентақырыптуралы не біледі. Бірсөйлемнемесесөзтіркесіарқылыбірініңайтқанынбіріқайталамайтүгелайтыпшығуытиіс. Мыс: «Гүлдер» тақырыбында
– Гүлөсімдік
– Гүләдемі
– Гүлдіжұлуғаболмайды
– Анамызғасыйлаймыз
– Достарымызғасыйлаймыз т. б.
5) Топтауәдісі. Топтауәдісіндебалалардыдеңгейлерінеқарайбірнешетопқабөледі де, өздеріорындайалатындайтоптықтапсырмаберіледі.
Мыс: «Пішіндер» тақырыбынөткенде
І топ – Үлестірмелікартадағыбейнеленгенсуреттерденгеометриялықпішіндердітауып, көрсету, атынатау.
ІІ топ – Жіптіпайдаланаотырыпәртүрліпішіндердіжасау.
ІІІ топ – Санағыштанүшбұрыш пен төртбұрыштықұрастыру.
Дамытаоқытудыңнәтижеліболуытәрбиеші мен тәрбиеленушініңарасындағыжаңашақарым – қатынасарқылығанаөзжемісінбереді. Бүгінгікүнбәсекелестікпенжоғарғытехнологияның, ғылым мен білімніңзаманы.
Сондықтаноқытупроцесіндежаңапедагогикалықтехнологиялардыпайдалануәрбірұстаздыңміндеті.