Сарсенбаева Аида Сатыбалдиевна
“Дәуір” бөбекжай-бақшасы
Тәрбиеші
Аннотация
Бұл мақалада тәрбиешінің тұлға қалыптастырудағы, қоғамның мәдени және рухани дамуындағы рөлі талданады. Балабақша педагогының кәсіби құзыреттілігі, ұлттық құндылықтарды жас ұрпаққа сіңірудегі міндеттері және заманауи білім беру үрдісіндегі жаңа талаптар қамтылады.
Түйін сөздер: тәрбиеші, мектепке дейінгі тәрбие, тұлға қалыптастыру, ұлттық құндылықтар, педагогикалық шеберлік.
Кіріспе
Қоғамның өркендеуі ең алдымен өскелең ұрпақтың тәрбиесіне байланысты. «Ұстаз – ұлы тұлға» деп бекер айтылмаған. Соның ішінде тәрбиеші – баланың өміріндегі алғашқы кәсіби педагог. Ол баланың тек білім алуына ғана емес, мінез-құлқының, дүниетанымының, адамгершілік қасиеттерінің қалыптасуына ықпал етеді. Сондықтан тәрбиешінің қоғамдағы рөлі басқа маман иелерінен кем түспейді, керісінше, ел болашағын қалыптастырушы негізгі тұлға болып саналады.
Негізгі бөлім
Тәрбиеші – тек сабақ жүргізуші емес, сонымен қатар бала жанын түсінетін психолог, бағыт-бағдар беруші жетекші, ата-анамен байланыс орнататын ұйымдастырушы. Оның кәсіби шеберлігі тек теориялық біліммен шектелмейді, күнделікті тәжірибеде бала психологиясын дәл тану, түрлі жағдайларда дұрыс шешім қабылдау, шығармашылық әдістерді тиімді қолдануымен өлшенеді.
Қазіргі уақытта мектепке дейінгі білім беру жүйесінде ұлттық құндылықтарды дәріптеу мәселесіне ерекше көңіл бөлінуде. Тәрбиеші санамақ, жаңылтпаш, ұлттық ойындар, салт-дәстүр элементтері арқылы балалардың бойына қазақы болмысты, үлкенге құрмет, кішіге ізет ұстанымдарын сіңіре алады. Мысалы, күн сайынғы сабақ барысында «Тұсау кесер», «Сыңсу», «Қамажай» сияқты дәстүрлік элементтерді ойын түрінде қолдану арқылы балалардың тілдік қорын байытумен қатар, ұлттық мәдениетке деген қызығушылығын оятады.
Сонымен қатар қазіргі тәрбиеші цифрлық технологияларды меңгерген, ата-анамен серіктестік қарым-қатынас орната алатын заманауи кәсіби тұлға болуы тиіс. Тәрбиеші тек балаға білім беріп қана қоймай, ата-ананы педагогикалық процеске тартатын маңызды медиатор рөлін атқарады. Ата-анамен тығыз байланыс орнаған кезде тәрбиенің нәтижесі жоғары болары сөзсіз.
Менің тәжірибемде күн сайынғы оқу қызметінде балаларды тек тыңдаушы емес, белсенді қатысушы ретінде тарту жақсы нәтиже береді. Әсіресе ойын арқылы оқыту, тәжірибелік тапсырмалар, театрландырылған көріністер балалардың есте сақтау қабілетін арттырып, сенімділігін қалыптастырады. Осы тұста тәрбиешінің дауыс ырғағы, мимикасы, сөйлеу мәдениеті – бәрі маңызды құралға айналады.
Қорытынды
Қорыта келгенде, тәрбиешінің қоғамдағы рөлі – баға жетпес. Ол ел болашағының іргетасын қалайды. Сондықтан тәрбиеші еңбегі әрдайым құрметке лайық. Бүгінгі күнде педагог мәртебесін арттыру – мемлекетіміздің стратегиялық мақсатының бірі. Ал әр тәрбиеші өз ісіне адалдық танытып, кәсіби деңгейін үздіксіз жетілдірсе, қоғамның болашағы да жарқын болмақ.
Пайдаланылған әдебиеттер
- Қазақстан Республикасының «Білім туралы» Заңы.
- «Мектепке дейінгі тәрбие мен оқытудың мемлекеттік стандарты», ҚР БҒМ, 2021 ж.
- Сатыбалды А. Педагогикалық шеберлік негіздері. – Алматы, 2019.
- Жұмабаев М. Педагогика. – Алматы, 1992.