Географияны зерттеу нысандары

Қуанышова Майра Орақбайқызы
№26 Жамбыл атындағы мектеп гиназиясы

Пәні: География
Бөлім: 1 Географияны зерттеу тәсілдері.1.1.Зерттеу және зерттеушілер
Педагогтің тегі, аты, әкесінің аты Куанышева  Х.О.
Күні: 02.09.2025
Сынып: 7 а,ә,б Қатысушылар саны: Қатыспағандар саны:
Сабақтың тақырыбы Географияны зерттеу нысандары
Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаттары: 7. 1. 1. 1 географияның зерттеу нысандарын анықтайды

 

Сабақтың мақсаты Оқушылар география ғылымының зерттеу нысандарын анықтап, табиғи және әлеуметтік нысандарға мысалдар келтіреді;

ЕББҚ: География ғылымының зерттеу нысандарын атайды;

«Біртұтас тәрбие» бағдарламасы бойынша құндылықтарға баулу: Қыркүйек – еңбекқорлық және кәсіби біліктілік айы;

Құзыреттілік: инновациялықойлау

Апта дәйексөзі: «Жанұям – қорғаным, ата-анам – тірегім!»

Тапсырмаларды тиімдіорындауүшін қажетті академиялық және техн  икалық, заманауи технологиялармен әдістертуралы білімінің болуы;

 

Сабақтың барысы
Сабақтың кезеңі/

уақыты

Педагогтің әрекеті Оқушының әрекеті Бағалау
Сабақтың басы

2 мин

 

 

 

 

 

3 мин

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Ұ) Ұйымдастыру кезеңі

Оқушылармен амандасып, оқушылардың көңілін сабаққа аудару. Сыныпты түгелдеу, сыныптағы оқушылардың зейінін сабаққа аудару

 

 

 

Тренинг

«Сәлемдесу шеңбері»

Мақсаты: Оқушылар арасында жылы атмосфера қалыптастыру, бір-біріне көңіл бөлу дағдысын дамыту.

Мұғалім ережені түсіндіреді: «Бүгін біз бір-бірімізге ерекше сәлем береміз. Әркім сәлемдескенде тек қана сөзбен емес, қимылмен де амандасады».

 

«Адал азамат» біртұтас тәрбие бағдарламасы

«Еңбекқорлық және кәсіби біліктілік» құндылығы дәріптеледі

Мұғаліммен амандасып, кезекші оқушы сыныптағы оқушылардың санын баяндайды

 

Оқушылар қасында тұрған досына қарайды, ерекше қимылмен (қол бұлғау, шапалақ, жұдырық түю, иілу) және сөзбен амандасады.

(ҚБ) мұғалім

1-10 балл аралығында бағалайды

«Жұлдызша» әдісі арқылы бағалау

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сабақтың ортасы

2 мин

 

 

 

 

 

 

 

 

3 мин

 

 

 

 

 

 

 

 

3 мин

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7 мин

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10 мин

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10 мин

Жаңа сабақ

«Миға шабуыл» әдісі

Оқушылар миға шабуыл әдісі арқылы сабақтың тақырыбын анықтайды

 

Бүгін сабағымыздың тақырыбы қандай болмақ?

Бүгінгі сабағымыздың мақсаты қандай болмақ?

«Адал азамат»

бағдарламасы аясында жас ұрпақтың бойында ұлттық құндылықтарды қалыптастыруға бағытталған нақты мысал келтіріледі.

«Еңбекқорлық және кәсіби біліктілік»

Ы.Алтынсарин өміріндегі ғибратты оқиғамен мысал келтіреледі.

 

Мағынаны тану

«Нұсқаулықпен қарау» әдісі

Мұғалім бейнеролик басталар алдында оқушыларға «Нені байқау керек?», «Нені жазып алу керек?» деген нақты тапсырма береді.

Бейнеролик: География ғылымының зерттеу нысандары

ü  География ғылымының негізгі зерттеу нысандары?

ü  География ғылымының салалары?

 

№1.Тапсырма

«Анаграмма» әдісі

(ЖТ)Жеке тапсырма

(ФС тапсырмасы)

Оқушылар тақырыпқа сәйкес география ғылымының салаларын анықтайды. Оның зерттеу нысандарын анықтайды

Гидрология – өзендер, көлдер, теңіздер мен мұхиттарды зерттейді.

Климатология – ауа райы мен климатты қарастырады.

Геоморфология – таулар мен жазықтардың қалай пайда болғанын зерттейді.

Топырақ географиясы – әр жерде кездесетін топырақ түрлерін зерттейді.

Биогеография – өсімдіктер мен жануарлардың таралуын зерттейді.

Ландшафт географиясы – табиғат бөліктерінің (орман, дала, шөл) бір-бірімен байланысын қарастырады.

Халық географиясы – адамдардың қай жерде көп, қай жерде аз қоныстанғанын зерттейді.

Экономикалық география – ауыл шаруашылығы, өнеркәсіп, көлік сияқты шаруашылық түрлерін қарастырады.

Картография – жерді картаға түсіреді.

Экология – табиғатты қорғауды, адам мен табиғаттың байланысын зерттейді.

Тапсырма бойынша: География ғылымының салаларын ажыратып, зерттеу нысандарын дұрыс анықтау дағдысы қалыптасады.

№2. Тапсырма

«Ақиқат немесе жалған» әдісі

(ЖТ)Жеке жұмыс

(ФС тапсырмасы)

Оқушылар ақиқат немесе жалған әдісі арқылы география ғылымының зерттеу нысандарын анықтайды

География жер бедерін, климатты, халықты зерттейді. – Ақиқат

Өнер туындылары – географияның негізгі зерттеу нысаны. – Жалған

Гидрология өзендер мен көлдерді зерттейді. – Ақиқат

География тек қана жануарларды зерттейді. – Жалған

Климатология ауа райы мен климатты қарастырады. – Ақиқат

Халық географиясы адамдардың қоныстануын зерттейді. – Ақиқат

География ғылымының зерттеу нысанына мұхиттар мен материктер жатады. – Ақиқат

Компьютерлік ойындар – географияның зерттеу нысаны. – Жалған

Биогеография өсімдіктер мен жануарлардың таралуын зерттейді. – Ақиқат

География тек аспан денелерін зерттейді. – Жалған

 

Тапсырма бойынша: Оқушыларда сыни ойлау және білімді дұрыс қолдану дағдылары қалыптасады.

 

№3. Тапсырма

(ЖТ)Жеке тапсырма

«Мәтінмен жұмыс»

Оқушылар мәтінмен жұмыс арқылы география ғылым салаларының ғылымдарын анықтайды

 Мәтін

География ғылымы өте ауқымды. Ол табиғатты да, адамды да зерттейді.
Өзендер мен көлдерді зерттейтін гидрология, халықтың саны мен қоныстануын қарастыратын халық географиясы, топырақтың түрлері мен қасиеттерін зерттейтін топырақ географиясы, өнеркәсіп орындарының орналасуын талдайтын өнеркәсіп географиясы – география ғылымының әртүрлі салалары.

Сонымен қатар, өсімдіктер мен жануарлардың таралуын зерттейтін биогеография, сауда мен тауар айналымын зерттейтін сауда географиясы, жер бедерін қарастыратын геоморфология, жолдар мен көлік қатынасын талдайтын көлік географиясы бар.

Климат пен ауа райын зерттейтін климатология, ал әр аймақтың табиғи кешендерін қарастыратын ландшафт географиясы – географияның тағы бір маңызды салалары. Бұдан бөлек, ауыл шаруашылығын зерттейтін ауыл шаруашылығы географиясы және қызмет көрсету саласын қарастыратын қызмет көрсету географиясы да бар.

Физикалық география Экономикалық география
   

 

Тапсырма бойынша: Оқушыларда сыни ойлау, талдау және жүйелеу дағдылары қалыптасады.
Оқушыларға «Миға шабуыл» әдісі арқылы сабақтың тақырыбын табуға мүмкіндік беріледі.

 

 

Апта дәйексөзі және құндылыққа байланысты нақты мысалдар келтіреді

 

 

Бейнероликті қарайды.

Нұсқаулықпен қарау әдісі арқылы тақырыптағы негізгі ақпараттарды талдайды

 

 

 

Оқушылар «Анаграмма» әдісі арқылы география ғылымдарының салаларын анықтайды.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Оқушылар «Ақиқат немесе жалған» әдісі арқылы география ғылымының зерттеу нысандарын анықтайды.

Оқушылар «Еңбекқорлық және кәсіби біліктілік» құндылығына жетелейді, өз білімін тексеріп, дұрыс жауап табу үшін ізденеді, нақты ойлап, жүйелі әрекет етуге дағдыланады

 

 

 

 

Оқушылар мәтінмен жұмыс бойынша география ғылымының салаларын анықтайды.

 

Оқушылар «Еңбекқорлық және кәсіби біліктілік» құндылығына жеткізеді.

Өйткені олар ғылыми салаларды мұқият талдап, дұрыс ажырату үшін еңбектенеді, ал бұл болашақта мамандыққа қажетті жауапкершілік пен ұқыптылықты қалыптастырады.

 

«Жарайсың» деген мадақтау сөзімен  ынталандыру.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дескриптор

Жалпы:4 балл

1.География ғылым салаларының зерттеу нысандарын анықтайды;

Әр дұрыс жауапқа 1 жұлдызша беріледі

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дескриптор

Жалпы:2 балл

1.Ақиқат ақпараттарды анықтайды;

2.Жалған ақпараттарды анықтайды;

Әр дұрыс жауапқа 1 жұлдызша беріледі

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дескриптор

Жалпы:4 балл

1.Физикалық география ғылымдарын анықтайды;

2.Экономикалық география ғылымдарын анықтайды;

 

Әр дұрыс жауапқа 1 жұлдызша беріледі

 

 

Сабақтың соңы

5 мин

Кері байланыс

«3 себеп» әдісі

Оқушылар бүгінгі сабақты түсінгендігі жөнінде 3 дәлел келтіреді

1.Дәлел

2.Дәлел

3.Дәлел

Үйге тапсырма

Тақырыпты оқу

Атамұра 2017 жыл:§1

Алматы кітап баспасы 2023 жыл §1

Оқушы жаңа тақырыпты қорытындылап бүгінгі сабаққа кері байланыс орнатады Мұғалім оқушылардың тапсырмаларды орындауына байланысты

1 – 10 балл аралығында бағалайды

Оставьте комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Прокрутить вверх